Znaleziono w kategoriach:
Miernik obwodów ANCEL PB500

Instrukcja obsługi Miernik obwodów ANCEL PB500

Wróć
Instrukcja Obsługi i Przepisy Bezpieczeństwa Zachowaj Niniejszą Instrukcję Przechowuj niniejszą
instrukcję, aby zapoznać się z ostrzeżeniami i środkami ostrożności dotyczącymi bezpieczeństwa, montażu,
obsługi, kontroli, konserwacji i procedur czyszczenia. Zapisz numer seryjny produktu na końcu instrukcji, obok schematu
montażowego (lub miesiąc i rok zakupu, jeśli produkt nie posiada numeru). Przechowuj niniejszą instrukcję oraz dowód za-
kupu w bezpiecznym i suchym miejscu, aby móc z nich skorzystać w przyszłości.
PILOT EKSPERT INSPEKCJI POJAZDÓW ANCEL
Sonda do Diagnostyki Obwodów Elektrycznych Pojazdów
Akumulator: 11.866
OSTRZEŻENIE
Przed użyciem produktu przeczytaj uważnie niniejszy dokument.
Niezastosowanie się do powyższego może skutkować poważnymi obrażeniami.
ZACHOWAJ NINIEJSZĄ INSTRUKCJĘ.
W związku z ciągłymi udoskonaleniami, rzeczywisty wygląd produktu może
nieznacznie różnić się od opisanego w niniejszej instrukcji. Narzędzia po-
trzebne do montażu i obsługi mogą nie być dołączone.
Sonda do Diagnostyki Obwodów Elektrycznych Pojazdów
- 1 -
Spis treści
1. WAŻNE INFORMACJE DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA...................................2
2. WPROWADZENIE PRODUKTU .................................................................... .....3
3. SPECYFIKACJA TECHNICZNA PRODUKTU .......................................................4
4. WYGLĄD PRODUKTU .........................................................................5
5. WPROWADZENIE DO FUNKCJI ................................................................ .......6
5.1 NAPIĘCIE DC ........................................................................................ . ... 7
5.2 NAPIĘCIE AC............................................................................................ ........8
5.3 CZĘSTOTLIWOŚĆ................................................................................ .........9
5.4 WSPÓŁCZYNNIK WYPEŁNIENIA........................................................ .. ....10
5.5 WTRYSKIWACZ PALIWA..............................................................................11
5.6 REZSYSTANCJA ........................................................................ ... .......... .12
5.7 DIODA............................ .. ........................................................ ...............13
5.8 SPRAWDZANIE NAPIĘCIA I POLARYZACJI....................................................14
5.9 SPRAWDZANIE CIĄGŁOŚCI OBWODU............................................ ............15
5.10 SPRAWDZANIE OBWODU SYGNAŁOWEGO..............................................16
5.11 AKTYWOWANIE ELEMENTÓW W RĘKU........................................ ...........17
5.12 AKTYWOWANIE ELEMENTÓW W POJEŹDZIE.................................... ......18
5.13 TESTOWANIE ŚWIATEŁ I POŁĄCZEŃ PRZYCZEPY............................ .......19
5.14 AKTYWOWANIE ELEMENTÓW Z UŻYCIEM MASY.....................................20
5.15 ŚLEDZENIE I LOKALIZOWANIE ZWARĆ........................................ ...........21
5.16 SPRAWDZANIE POPRAWNOŚCI POŁĄCZEŃ Z MASĄ...............................21
6. WYKAZ CZĘŚCI ................................................................................ . ...............21
7. GWARANCJA PRODUKTU ............................................................................ ...22
Sonda do Diagnostyki Obwodów Elektrycznych Pojazdów
- 2 -
1. Ważne Informacje Bezpieczeństwa
Aby uniknąć obrażeń ciała lub uszkodzenia pojazdów i/lub urządzenia testującego, przed przy-
stąpieniem do pracy z pojazdem należy przeczytać niniejszą instrukcję i przestrzegać co najmniej
następujących zasad bezpieczeństwa:
Prace diagnostyczne przy pojazdach należy za-
wsze wykonywać w bezpiecznym środowisku.
Należy stosować ochronę oczu zgodną z
obowiązującymi normami bezpieczeństwa.
Odzież, włosy, ręce, narzędzia i urządzenia
testowe należy trzymać z dala od rucho-
mych i gorących elementów silnika.
Pojazd należy uruchamiać w dobrze
wentylowanym pomieszczeniu: spaliny
są trujące.
Przed rozpoczęciem testów należy za-
blokować koła napędowe i nie pozosta-
wiać pojazdu bez nadzoru.
Zachowaj szczególną ostrożność podczas pracy w
pobliżu cewki zapłonowej, pokrywy rozdzielacza,
przewodów zapłonowych i świec zapłonowych.
Podczas pracy silnika te ele-
menty wytwarzają niebezpieczne napięcia
.
Ustaw skrzynię biegów w położeniu PARK (dla
automatycznej skrzyni biegów) lub NEUTRAL
(dla manualnej skrzyni biegów) i upewnij się,
że hamulec postojowy jest zaciągnięty.
Miej w pobliżu gaśnicę odpowiednią do ga-
szenia pożarów benzyny, substancji che-
micznych i urządzeń elektrycznych.
Nie podłączaj ani nie odłączaj żadnych
urządzeń testowych przy włączonym za-
płonie lub pracującym silniku.
Narzędzie powinno być suche i czyste.
W razie potrzeby użyj łagodnego de-
tergentu i czystej ściereczki, aby wy-
czyścić obudowę narzędzia.
Wciśnięcie przełącznika kołyskowego w na-
rzędziu powoduje przepływ prądu/napięcia
akumulatora bezpośrednio do końcówki
pomiarowej, co może skutkować iskrzeniem
przy kontakcie z masą lub niektórymi obwo-
dami. Z tego powodu narzędzie NIE powinno
być używane w pobliżu materiałów łatwo-
palnych, takich jak benzyna lub jej opary.
Iskra z zasilonego narzędzia może spowo-
dować zapłon oparów. Zachowaj taką samą
ostrożność, jak podczas spawania łukowego
Ostrzeżenie!
PB500 jest przeznaczony WYŁĄCZNIE do systemów elektrycznych pojazdów z akumulatorami 12-24 V i NIE należy go używać do testowania
urządzeń elektrycznych w gospodarstwach domowych o napięciu 110/220 V. W przeciwnym razie urządzenie ulegnie uszkodzeniu.
Dioda LED i wyświetlacz LCD pobierają prąd o natężeniu nie większym niż 100 miliamperów, dlatego podczas używania
tego urządzenia jako lampki kontrolnej lub multimetru, jest ono bezpieczne dla komputera i poduszek powietrznych.
Podczas aktywacji komponentów należy zachować szczególną ostrożność: gdy urządzenie
jest włączone, naciśnięcie przełącznika kołyskowego do przodu lub do tyłu powoduje
przepływ prądu z akumulatora, odpowiednio z bieguna dodatniego lub ujemnego, przez
sondę. Należy ściśle przestrzegać instrukcji, aby uniknąć uszkodzenia elementów elek-
trycznych pojazdu.
Sonda do Diagnostyki Obwodów Elektrycznych Pojazdów
- 3 -
2. Wprowadzenie do produktu
PB500 umożliwia:
1. Szybką i dokładną diagnozę samochodowych systemów elektrycznych o napięciu 1224 V.
2. Wyświetlanie wartości napięcia akumulatora oraz natychmiastowe określenie polaryzacji
obwodu elektrycznego po podłączeniu zacisków PB500 do akumulatora pojazdu.
3. Testowanie Napięcia DC, Napięcia AC, Częstotliwości, Współczynnika wypełnienia impulsu, obwodu
Wtrysku Paliwa, Rezystancji i Diody. W trybach Napięcia AC, Częstotliwości, Współczynnika wypełnienia
impulsu i Wtrysku Paliwa użytkownik może, naciskając i przytrzymując przycisk trybu przez 3 sekundy,
przełączać się między Trybem wyświetlania przebiegów a Trybem Wyświetlacza Cyfrowego.
4. Aktywuj elementy elektryczne i testuj ich działanie bez przewodów połączeniowych naci-
skając przełącznik kołyskowy, aby doprowadzić prąd dodatni lub ujemny z akumulatora
do końcówki pomiarowej i zasilić elementy elektryczne.
5. Błyskawicznie testuj wadliwe połączenia z masą, bez wykonywania pomiarów spadku napięcia.
6. Ułatwiaj użytkownikowi śledzenie i lokalizowanie zwarć bez stosowania zewnętrznych bezpieczników.
7. Testuj ciągłość obwodu za pomocą pomocniczego przewodu uziemiającego.
8. Narzędzie jest zabezpieczone przed zwarciami. W przypadku przeciążenia wewnętrzny
wyłącznik automatyczny zostanie aktywowany, aby chronić urządzenie.
9. Gdy wyłącznik automatyczny zostanie aktywowany, narzędzie NIE BĘDZIE doprowadzać
prądu z akumulatora do końcówki pomiarowej, nawet po naciśnięciu przełącznika koły-
skowego. Jednakże, wszystkie pozostałe funkcje narzędzia pozostaną aktywne, co oznacza
, że nadal można badać obwód elektryczny i obserwować wskazanie napięcia.
Sonda do Diagnostyki Obwodów Elektrycznych Pojazdów
- 4 -
3. Specykacja produktu
(1) Dane techniczne narzędzia
Wyświetlacz Kolorowy wyświetlacz TFT (160x128 dpi)
Temperatura pracy -10 ~ +60(14 ~140)
Temperatura przechowywania -20 ~ +70(-4 ~ 158)
Wymiary (Dł.*Szer.*Wys.)200mm*52mm*39mm
Masa netto 0.48 kg
(2) Specykacja Elektryczna
Napięcie zasilania 8V DC ~ 30V DC
Test napięcia DC/AC -110V ~ 110V
Częstotliwość 0 Hz ~ 1 MHz
Współczynnik wypełnienia impulsu 0.0~100.0%
Wtrysk Paliwa Napięcie: 0~180 V, Czas: 0~25 ms
Rezystancja 0~1MΩ
Dioda Dioda germanowa, dioda krzemowa
Prąd znamionowy 1A~8 A
Czas zadziałania instrumentu:
8 A: Utrzymanie > 1 godzina.
12 A: Prąd: wyłączenie po jednej godzinie.
16 A: Prąd: wyłączenie w 3-30 sekund.
24 A: Prąd: wyłączenie w 0,5-4,0 sekundy.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756