Znaleziono w kategoriach:
Miernik obwodów ANCEL PB600

Instrukcja obsługi Miernik obwodów ANCEL PB600

Wróć
Tester obwodów elektrycznych Super
Probe PB600
Podręcznik Użytkownika i Instrukcje Bezpieczeństwa
Zachowaj Niniejszy Podręcznik. Należy go przechowywać w celu zapoznania się z ostrzeżeniami i środkami ostrożności dotyczącymi bezpieczeństwa, montażu,
obsługi, kontroli, konserwacji oraz procedur czyszczenia. Zapisz numer seryjny produktu na końcu podręcznika, obok
schematu montażowego (lub miesiąc i rok zakupu, jeśli produkt nie posiada numeru seryjnego). Przechowuj niniejszy
podręcznik oraz paragon w bezpiecznym i suchym miejscu, aby móc z nich skorzystać w przyszłości.
ANCEL
Zaawansowany Tester Obwodów
ANCEL
ZAAWANSOWANY TESTER OBWODÓW
OSTRZEŻENIE
Przed użyciem produktu należy przeczytać niniejszy materiał.
Niezastosowanie się do powyższego może skutkować poważnymi obrażeniami.
ZACHOWAJ NINIEJSZY PODRĘCZNIK.
W związku z ciągłymi ulepszeniami, rzeczywisty produkt może nieznacznie odbie-
gać od produktu opisanego w niniejszym dokumencie. Wymagane narzędzia.
do montażu i obsługi serwisowej mogą nie być dołączone.
EKSPERT W ZAKRESIE KONTROLI POJAZDÓW
Zaawansowany Tester Obwodów
- 1 -
Spis treści
1. WAŻNE INFORMACJE DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA...................................2
2. WPROWADZENIE........................................................................ .......................3
3. SPECYFIKACJA TECHNICZNA PRODUKTU........................................................4
4. WYGLĄD PRODUKTU…........................................................................ .…......5
5. WPROWADZENIE DO FUNKCJI........................................................................ 6
5.1 NAPIĘCIE DC........................................................................................ ............8
5.2 NAPIĘCIE AC........................................................................................ ............9
5.3 CZĘSTOTLIWOŚĆ................................................................................ ... ...10
5.4 WSPÓŁCZYNNIK WYPEŁNIENIA................................................................1 1
5.5 REZystancja............................................................................................ ....12
5.6 DIODA…............................................................................................ ..…..13
5.7 WTRYSK PALIWA….................................................................... .…......... …14
5.8 TEST PRZEKAŹNIKA................................................................................ ...16
5.9 TEST AKUMULATORA............................................................................ ......17
5.10 TEST ROZRUCHU.................................................................... ..................18
5.11 TEST ŁADOWANIA................................ .................................... ...............19
5.12 Aktywacja komponentów w ręku (Test komponentów) ........... ........ .20
5.13 USTAWIENIA SYSTEMOWE...........................................................................21
5.14 Zainstaluj/Zaktualizuj Oprogramowanie............................ .....................22
6. LISTA CZĘŚCI........................................................................................ ...........2 2
Zaawansowany Tester Obwodów
- 2 -
1. Ważne informacje dotyczące bezpieczeństwa
Aby zapobiec obrażeniom ciała lub uszkodzeniom pojazdów i/lub testera, należy najpierw przeczytać
niniejszą instrukcję obsługi i zawsze przestrzegać co najmniej następujących środków ostrożności
podczas pracy przy pojeździe:
Zawsze przeprowadzaj testy pojazdów w
bezpiecznym otoczeniu.
Należy nosić okulary ochronne spełniające
normy bezpieczeństwa.
Odzież, włosy, ręce, narzędzia, sprzęt testo-
wy itp. należy trzymać z dala od ruchomych
lub gorących części silnika.
Pojazd należy uruchamiać w dobrze wen-
tylowanym miejscu pracy:
Spaliny są trujące.
Zabezpiecz koła napędowe i nigdy
nie zostawiaj pojazdu bez nad-
zoru podczas testów.
Zachowaj szczególną ostrożność podczas pracy
w pobliżu cewki zapłonowej, rozdzielacza zapło-
nu, przewodów zapłonowych i świec zapłono-
wych. Podczas pracy silnika te komponenty ge-
nerują niebezpieczne napięcie.
Ustaw skrzynię biegów w pozycji PARK (w przy-
padku automatycznej skrzyni biegów) lub NEU-
TRAL (w przypadku manualnej skrzyni biegów)
i upewnij się, że
Hamulec postojowy jest zaciągnięty.
Należy mieć w pobliżu gaśnicę przeznaczoną
do gaszenia pożarów benzyny, substancji
chemicznych i urządzeń elektrycznych.
Nie podłączać ani odłączać żadnych
urządzeń testowych przy włączonym
zapłonie lub pracującym silniku.
Utrzymywać Tester w stanie suchym i czystym.
W razie potrzeby, do czyszczenia obudo-
wy przyrządu należy używać łagodnego
detergentu i czystej szmatki.
W przypadku, gdy Tester styka się z
masą lub niektórymi obwodami,
bezpośrednie podawanie prądu/na-
pięcia AKUMULATORA na Końcówkę
sondy testera w Teście komponen-
tów może spowodować iskrzenie.
Z tego powodu Tester NIE powinien
być używany w pobliżu materiałów
łatwopalnych, takich jak benzyna
lub jej opary. Iskra z zasilanego Te-
stera może spowodować zapłon
tych oparów. Należy zachować ostroż-
ność jak podczas spawania łukowego
Ostrzeżenie!
Przyrząd PB600 jest PRZEZNACZONY WYŁĄCZNIE do układów elektrycznych AKUMULATORA pojazdu o napięciu 12-24V i NIE powinien
być używany do testowania domowych urządzeń elektrycznych o napięciu 110/220V; w przeciwnym razie ulegnie uszkodzeniu.
Dioda LED i wyświetlacz LCD pobierają prąd o natężeniu nie większym niż 100 miliamperów, dlatego używanie tego Te-
stera jako lampki kontrolnej lub MULTIMETRU jest bezpieczne dla komputera i układu poduszek powietrznych.
Podczas aktywacji komponentu pojazdu należy zwrócić szczególną uwagę: gdy Tester
jest włączony, naciśnięcie Przycisku lewego/prawego w funkcji Test komponentów oznacza,
że cały prąd z Akumulatora pojazdu jest pobierany z bieguna dodatniego lub ujemnego Aku-
mulatora pojazdu i przepuszczany przez Końcówkę sondy testera. Należy bezwzględnie
przestrzegać instrukcji, aby uniknąć uszkodzenia podzespołów elektrycznych pojazdu.
Zaawansowany Tester Obwodów
- 3 -
2. Prezentacja produktu
PB600 umożliwia:
1) Szybką i dokładną diagnostykę samochodowych układów elektrycznych 12–24V.
Podłącz krokodylek akumulatora do Akumulatora pojazdu, a Tester włączy się bez po-
trzeby dodatkowego zasilania.
2) Testowanie Napięcia DC, Napięcia AC, Częstotliwości, Współczynnika wypełnienia, Rezystancji, DIODY,
WTRYSKU PALIWA, PRZEKAŹNIKA i Akumulatora pojazdu. W szczególności, podczas testów Napięcia AC,
Częstotliwości, Współczynnika wypełnienia i WTRYSKU PALIWA użytkownik może nacisnąć Przycisk OK,
aby przełączać się między Trybem Wyświetlania Przebiegów a Trybem wyświetlacza cyfrowego.
3) Aktywację komponentów elektrycznych i testowanie ich funkcji bez przewodów połączeniowych po-
przez użycie funkcji Test komponentów do wprowadzenia dodatniego lub ujemnego prądu z Aku-
mulatora pojazdu do Końcówki sondy testera, w celu zasilenia komponentów elektrycznych.
4) Natychmiastowe testowanie słabych połączeń uziemiających bez przeprowadzania testów
spadku napięcia, dzięki zabezpieczeniu przed zwarciem.
5) Pomoc w śledzeniu i lokalizowaniu zwarć bez użycia zewnętrznych bezpieczników.
6) Testowanie ciągłości obwodu za pomocą pomocniczego przewodu uziemiającego.
7) Urządzenie jest zabezpieczone przed zwarciem. W przypadku przeciążenia, wewnętrzny
wyłącznik obwodu odłączy zasilanie, chroniąc Tester przed uszkodzeniem.
8) Po zadziałaniu wyłącznika obwodu, urządzenie NIE będzie doprowadzać prądu z AKUMU-
LATORA do Końcówki sondy testera, nawet po naciśnięciu przycisku funkcyjnego.
(Funkcja zostanie automatycznie wznowiona po około 10~15 sekundach); jednak
wszystkie pozostałe funkcje Testera pozostają AKTYWNE, co oznacza, że nadal można
badać obwód i obserwować wskazania napięcia.
Zaawansowany Tester Obwodów
- 4 -
3. Specykacja produktu
(1) Specykacja narzędzia
Wyświetlacz 2,4-calowy TFT (320*240 DPI )
Temperatura pracy -20( -4) do 50 ( 122 )
Temperatura przechowywania -40( -40) do 65 ( 149 )
Wymiary (dł. * szer. * wys.)228*80*32mm
(2) Specykacje elektryczne
Napięcie zasilania DC: 8V ~ 35V
Test napięcia stałego/przemiennego (DC/AC) -110 V ~ +110 V (pomiar True RMS)
Częstotliwość 0 Hz ~ 1 MHz
Współczynnik wypełnienia 0.0%~100.0%
Wtrysk paliwa Napięcie: 0 ~ 180 V, Czas: 0 ~ 25 ms
Rezystancja 0~1MΩ
Dioda Dioda germanowa, dioda krzemowa
Test przekaźnika Standardowe 4- lub 5-pinowe przekaźniki pojazdowe
Test akumulatora 100-2000 CCA, akumulator pojazdu 12V
Prąd znamionowy 1A~8 A
Czas zadziałania:
8 A: Utrzymaj > 1 godzinę.
12 A: Zadziałanie w ciągu 1 godziny.
16 A: Zadziałanie w 3-30 sekund.
24 A: Zadziałanie w 0,5-4,0 sekundy.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756