Znaleziono w kategoriach:
Zlewozmywak BLANCO Metra 6 S 525927 Czarny

Instrukcja obsługi Zlewozmywak BLANCO Metra 6 S 525927 Czarny

Wróć
Gwarancja podstawowa na urządzenia marki Blanco
COMITOR Sp. z o.o. jako Gwarant udziela konsumentom, będącym Użytkownikami
końcowymi, gwarancji jakości na urządzenia BLANCO według poniżej podanych zasad:
WSKAZANIE RZECZY, KTÓREJ DOTYCZY GWARANCJA
1) Niniejsze warunki gwarancji znajdują zastosowanie do wszystkich produktów marki
BLANCO pochodzących z sieci dystrybucji Comitor Sp. z o.o. zakupionych od dnia
01.06.2024 roku na terenie Polski, zwanych dalej „Produktami” lub „Urządzeniami”.
2) Na produkty zakupione przed dniem 01.06.2024 r. obowiązuje wcześniej wydana w wersji
elektronicznej gwarancja dostępna na stronie: https://comitor.pl/do-pobrania/
WARUNKI UDZIELONEJ GWARANCJI
1) Gwarantem jakości produktów jest jego importer, tj. COMITOR Sp. z o.o. z siedzibą w
Łodzi przy ul. Laskowickiej 24. zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Łodzi-
Śródmieścia, XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000088742,
kapitał zakładowy 3.852.500,00 PLN w całości wpłacony, NIP 7272547437, REGON
472946289.
2) Gwarancja jest udzielona wyłącznie na Urządzenia, które pochodzą z sieci dystrybucji
Gwaranta, są zainstalowane i użytkowane na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Gwarancja
nie dotyczy urządzeń, które zostały wprowadzone do obrotu na terenie Rzeczypospolitej
Polskiej przez podmioty inne niż Gwarant.
3) Comitor Sp. z o.o. gwarantuje najwyższą jakość urządzeń niemieckiej firmy BLANCO
GmbH + Co KG odpowiadającą właściwościom i przeznaczeniu określonym w instrukcji
załączonej do zakupionego Produktu.
4) Ze względu na nieprofesjonalny charakter urządzenia, gwarancja na urządzenie jest
udzielana wyłącznie konsumentowi, tj. osobie fizycznej, która nabywa rzecz ruchomą w
celu niezwiązanym bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową
a urządzenie jest użytkowane w indywidualnym gospodarstwie domowym.
5) Gwarant udziela Użytkownikowi końcowemu gwarancji na bezawaryjne funkcjonowanie
urządzeń Blanco, z wyłączeniem akcesorium będącego wyposażeniem dodatkowym,
domówionym do Produktu nie będącym na jego wyposażeniu podstawowym jak:
armatura przelewowo-odpływowa, syfony i przyłącza spustowe, koszyki na naczynia,
deski, odsączarki, ociekacze, maty, szyny nakładane, filtry wody, zawory i filtry kątowe,
perlatory (regulatory strumienia), elementy kolorystyczne do zmiany wyglądu
podzespołów jak elementy ozdobne InFino czy ozdobne nakładki na włączniki, mierniki,
sterowniki, włączniki pneumatyczne, pokrętła i dźwignie sterowania korkiem, półki,
pokrywki do koszy, szuflady, uchwyty itp.,
6) Okres gwarancji na urządzenia Blanco wynosi 24 miesiące od dnia zakupu Produktu
nowego i 12 miesięcy od dnia zakupu w przypadku Produktu pochodzącego z ekspozycji.
Produktem ekspozycyjnym jest Produkt, który został sprzedany przez Gwaranta
uczestnikowi jego sieci dystrybucji (sprzedawcy detalicznemu) z przeznaczeniem do
czasowej ekspozycji w punkcie sprzedaży tego uczestnika sieci i który został w taki
sposób wykorzystany. Użytkownik powinien zwrócić się do sprzedawcy o udzielenie
informacji, czy Produkt jest nowy, czy pochodzi z ekspozycji.
7) Użytkownik końcowy, który chce zrealizować uprawnienia z niniejszej gwarancji
powinien wykazać, że objęte nią urządzenie zostało kupione w sieci dystrybucji Comitor.
Dowodem potwierdzającym ten zakup może być w szczególności: dowodu zakupu
(paragon). Dowód zakupu winien zawierać dane sprzedawcy, datę zakupu, nazwę i
symbol urządzenia pozwalający zidentyfikować urządzenie zgłaszane do reklamacji.
Wykaz uczestników sieci dystrybucji Gwaranta dostępny na stronie:
https://comitor.pl/gdzie-kupic/
8) Użytkownik traci uprawnienia z tytułu niniejszej gwarancji, jeżeli nie zawiadomi
Gwaranta o wadzie w ciągu dwóch miesięcy od daty jej ujawnienia a w wyniku tego
zaniechania nastąpiły kolejne uszkodzenia Produktu lub naprawa / usunięcie wady stało
się niemożliwe.
ZAKRES GWARANCJI
1) Gwarant udziela Użytkownikowi gwarancji wyłącznie na materiałowe bądź produkcyjne
wady tkwiące w urządzeniu, tj.:
a) ukryte wady strukturalne, samoistne pęknięcia zewnętrzne o ile nie zostały
spowodowane czynnikami zewnętrznymi, jedynie wynikające z wady tkwiącej w
rzeczy;
b) odkształcenia fabryczne, wygięcia, nierówności, zmiana grubości o ile nie wynikają z
procesu technologicznego, w tym wykraczające poza tolerancję wymiaru, gdzie:
w zlewozmywakach ze stali szlachetnej i kompozytu Silgranit® dopuszczalne
są zmiany w zakresie do 3mm
w zlewozmywakach ceramicznych dopuszczalne są zmiany w zakresie do 4
mm
c) zmiany kolorystyczne, ubytki i zmiany powłoki wykończeniowej o ile nie zostały
spowodowane użyciem środka chemicznego, termicznego uszkodzenia, niewłaściwą
pielęgnacją, uszkodzeniem mechanicznym z przyczyny zewnętrznej lub
użytkowaniem niezgodnym z przeznaczeniem;
d) nieszczelności wynikające z wadliwych elementów m.in. korpusu, głowicy
ceramicznej, uszczelek, węży przyłączeniowych, wylewki lub podzespołów będących
na wyposażeniu urządzenia w tym zestawów spustowych, o ile nie powstały z
przyczyny zanieczyszczeń instalacji, ingerencji w urządzenie, w wyniku błędnego
montażu lub użytkowania Produktu niezgodnie z przeznaczeniem;
e) nieprawidłową pracę wynikającą z wadliwych podzespołów będących na wyposażeniu
urządzenia lub odpowiadających za jego prawidłową pracę w tym elementów
elektronicznych, sensorów i sterowników, pokręteł, dźwigni i włączników, korków
automatycznych, rozdrabniaczy odpadków, o ile zostały zamontowane i
wyregulowane zgodnie z instrukcją producenta;
2) Niniejszą gwarancją nie są objęte:
a) jakiekolwiek braki w zakresie dodatkowego wyposażenia Produktów (braki
akcesoriów urządzeń, jak np. deski do krojenia, ociekarki, zestaw spustowy)
ale również kompletność urządzenia (brak np. węża, zestawu montażowego lub
innego elementu składowego Urządzenia)
b) niezgodności pomiędzy kolorem wybranym przez Użytkownika, w
szczególności na podstawie wzornika lub innego egzemplarza Produktu a
kolorem towaru wydanego przez sprzedawcę,
c) zmatowienia i wybłyszczenia, usterki mechaniczne w tym zarysowania,
wgniecenia, odpryski, pęknięcia i przełamania, ślady użytkowania, smugi i
plamy, obce wtrącenia, których istnienie Użytkownik mógł stwierdzić w chwili
zawarcia umowy zakupu i wydania rzeczy,
d) uszkodzenia powstałe w związku z ekspozycją towaru przez sprzedawcę,
e) uszkodzenia i szkody wynikłe wskutek niewłaściwego transportu,
przechowywania i składowania Produktu, niezgodnie z oznaczeniami na
opakowaniu towaru a zwłaszcza stłuczenia, pęknięcia, przełamania,
skaleczenia, odpryski, wyszczerbienia i zarysowania powierzchni zgłaszane po
zakupie Produktu;
f) szkody powstałe na skutek nieostrożnego lub nieprawidłowego montażu,
niezgodnego z zaleceniami producenta w załączonej do Produktu Instrukcji
instalacji urządzenia lub informacją zawartą na stronie https://comitor.pl/serwis
a także powstałe w wyniku nieprawidłowego montażu, niezgodnego z
zaleceniami producenta produktów, do których Urządzenia zostały
zamocowane np. wytyczne producenta blatów, szafek kuchennych w zakresie
montażu do tych produktów innych urządzeń, w tym zlewozmywaków np.
wymagane szczeliny dylatacyjne.
g) zarysowania, odpryski, wgniecenia i pęknięcia powstałe podczas użytkowania
w wyniku uszkodzeń mechanicznych, w tym tarcia i niekontrolowanych
uderzeń lub upadków przedmiotów uderzających w powierzchnię urządzenia;
h) zmiany estetyczne, korozja, zabrudzenia i odbarwienia powstałe na skutek
użytkowania Produktu niezgodnie z jego przeznaczeniem lub w wyniku
nieprzestrzegania zaleceń instalacji i pielęgnacji Urządzenia a także
pochodzące z zanieczyszczeń instalacji, prac remontowo-montażowych, użycia
środków chemicznych lub nie przeznaczonych do kontaktu z Produktem;
i) usterki powstałe z przyczyny samodzielnych napraw, przeróbek i ingerencji w
urządzenie;
j) uszkodzenia i nieprawidłowa praca Urządzenia wynikającą z użytkowania
Produktu niezgodnie z jego przeznaczeniem, w tym m.in. awarie rozdrabniacza
odpadków powstałe przez umieszczenie w komorze rozdrabniacza
przedmiotów lub odpadków nie nadających się do rozdrabniania i powstałe z
tej przyczyny szkody;
k) czynności pielęgnacyjne opisane w Instrukcji montażu i pielęgnacji a w
szczególności usuwanie osadów wapiennych, zanieczyszczeń, udrożnienie
zapchanego odpływu, czyszczenia komory młynka, perlatora, wymiany filtra;
l) montaż urządzenia, osprzętu i regulacji elementów wyposażenia a w
szczególności nastawy i regulacji drzwi frontowych selektora, elementów
sterowania i elektroniki, regulacji korka, odblokowania Urządzenia;
m) filtry do wody, których okres przydatności jest krótszy, niż okres niniejszej
gwarancji;
n) uszkodzenia niezależne od warunków eksploatacji (przepięcia w sieci
elektrycznej, wyładowania atmosferyczne, powódź, pożar itp.).
SPOSÓB REALIZACJI
1) Gwarant realizuje świadczenia wynikające z niniejszej gwarancji w trybie „door to door”,
(„od drzwi do drzwi”) t.j. realizuje naprawy wszystkich urządzeń w miejscu, w którym się
znajdują, wskazanym przez Użytkownika (miejscu zamontowania Produktu), chyba że po
dokonaniu oględzin przez przedstawiciela Gwaranta okaże się, że naprawa może być
wykonana tylko w serwisie Gwaranta.
2) Gwarant nie ponosi kosztów poniesionych przez Użytkownika w przypadku
samowolnego demontażu Produktu, jego wyposażenia i/lub wysyłki do Gwaranta bez
wcześniejszego pisemnego uzgodnienia z Gwarantem. Gwarant realizuje również
reklamacje dotyczące Produktów samodzielnie zdemontowanych i wysłanych do
Gwaranta przez Użytkownika, przy czym ryzyko utraty lub uszkodzenia Produktu w
związku z takim demontażem lub wysyłką obciąża Użytkownika.
3) Koszty transportu Produktu, którego dotyczy reklamacja, z miejsca, w którym
Użytkownik z niego korzysta do serwisu Gwaranta oraz z powrotem do Użytkownika
Gwarant realizuje przez własnego przewoźnika na swój koszt po wcześniejszym
uzgodnieniu odbioru i dostawy z Użytkownikiem.
4) Zgłoszenia reklamacyjne mogą być kierowane:
na adres e-mail: serwis@comitor.pl,
osobiście lub listownie na adres Gwaranta.
5) Reklamację przesłaną drogą elektroniczną uważa się za złożoną, gdy Gwarant mógł
zapoznać się z jej treścią, tj. gdy dotarła do elektronicznej skrzynki pocztowej Gwaranta.
Przesyłając reklamację drogą elektroniczną Użytkownik w czasie 7 dni otrzyma
potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia z nadanym numerem sprawy. W przypadku braku
potwierdzenia należy uznać zgłoszenie za niedoręczone z przyczyn technicznych
niezależnych od Gwaranta jak np. blokada na serwerach internetowych. Jednocześnie,
korzystając z formy elektronicznej Użytkownik wyraża zgodę na prowadzenie
korespondencji w zakresie złożonej reklamacji tą samą drogą na podany przy zgłoszeniu
adres e-mail, uznając korespondencję wysłaną przez Gwaranta za skutecznie doręczoną.
6) Reklamację przesłaną zwykłą przesyłką pocztową uważa się za złożoną w dniu, w
którym dotarła ona do Gwaranta. Reklamację przesłaną rejestrowaną przesyłką pocztową
uważa się za złożoną w dniu nadania przesyłki.
7) Zgłoszona reklamacja powinna zawierać co najmniej: datę zgłoszenia reklamacji do
Gwaranta, dane klienta (imię i nazwisko, adres zamontowania produktu, adres do
korespondencji jeśli inny niż montażu, tel. kontaktowy, e-mail), kopię dowodu zakupu
zawierającą dane sprzedawcy, datę zakupu, nazwę i symbol urządzenia pozwalające
zidentyfikować urządzenie zgłaszane do reklamacji, dokładny opis wady z
uwzględnieniem miejsca i przyczyny jej wystąpienia, jeżeli jest zgłaszającemu znana, datę
ujawnienia się wady oraz dokumentację zdjęciową w celu udokumentowania ujawnionej
wady wraz z etykietą Produktu.
8) W razie potrzeby, a w szczególności wówczas, gdy zachodzi wątpliwość co do tego, czy
zgłaszający reklamację jest Użytkownikiem uprawnionym z Gwarancji, Gwarant zwróci
się do składającego reklamację o przedstawienie dodatkowych informacji lub
dokumentów.
9) Gwarant ustosunkuje się do zgłoszenia reklamacyjnego w terminie 14 dni od dnia, w
którym zgłaszający reklamację przedstawił wszystkie istotne dane umożliwiające
rozpatrzenie sprawy i podjęcie decyzji. W przypadku kiedy podjęcie decyzji nie będzie
możliwe ww. terminie z uwagi na konieczność wykonania ekspertyzy w miejscu
zamontowania Produktu, Gwarant ustosunkuje się do zgłoszenia reklamacyjnego w
terminie 14 dni licząc od chwili udostępnienia towaru do oględzin przez Użytkownika.
Ekspertyza na miejscu zamontowania Produktu odbywa się na koszt Gwaranta.
10) W przypadku reklamacji zasadnej, Gwarant zobowiązuje się do usunięcia wady poprzez -
w pierwszej kolejności naprawę Produktu lub wymianę jego części, a jeśli nie będzie to
możliwe lub jeżeli koszty naprawy będą nadmierne, wymianę Produktu na nowy przez
własną sieć serwisową na koszt własny Gwaranta, w terminie 21 dni od daty podjęcia
przez Gwaranta decyzji o uznaniu reklamacji. Gwarant zastrzega sobie możliwość
przedłużenia terminu usunięcia wady tylko w razie zaistnienia okoliczności niezależnych
od Gwaranta. O wydłużeniu terminu Gwarant powiadomi zgłaszającego reklamację.
11) W sytuacji kiedy Serwis Gwaranta zakwalifikuje Produkt do wymiany na nowy a
wymiana okaże się niemożliwa z uwagi na montaż niezgodny z instrukcją
uniemożliwiający wymianę lub mogący spowodować inne szkody podczas wymiany,
czego Serwis nie mógł stwierdzić bez demontażu Urządzenia, Gwarant uprawniony jest
do odmowy spełnienia świadczenia z uwagi na nowe okoliczności zmiany wydanej
decyzji.
12) W przypadku, gdyby wymiana Produktu na nowy nie była możliwa z powodu
zaprzestania produkcji koloru lub modelu, Użytkownikowi przysługuje prawo wyboru
odpowiednio innego koloru, a w przypadku niedostępności modelu, innego aktualnie
oferowanego modelu w cenie nie wyższej niż model reklamowany, a jeżeli reklamacja
dotyczy dodatkowych elementów wyposażenia Produktów, prawo wyboru odpowiednio
innego wyposażenia będącego w aktualnej ofercie w cenie nie wyższej niż reklamowane.
Gwarancja nie obejmuje uprawnienia Użytkownika do obniżenia ceny bądź jej zwrotu.
13) Gwarant nie ponosi odpowiedzialności w przypadku, kiedy nowy Produkt wybrany przez
Użytkownika zgodnie z punktem poprzedzającym będzie wymagał m.in. zmian
konstrukcji szafek kuchennych, blatu w celu jego zamontowania lub nie będzie
kompatybilny z innymi urządzeniami Użytkownika. W takim przypadku jego wymiany
Użytkownik dokona w zakresie i na koszt własny.
14) Użytkownik zgłaszający reklamację, która wymaga interwencji Gwaranta na miejscu
zamontowania Produktu zobowiązany jest umożliwić Gwarantowi swobodny dostęp do
tego Produktu w celu jego oględzin, wykonania ekspertyzy, naprawy, demontażu lub
ponownego zainstalowania. Udzielenie dostępu obejmuje, stosownie do potrzeb, m. in.
odcięcie instalacji wodnej przez zakręcenie głównych zaworów zasilających. Dostęp
powinien być udzielony niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od chwili
powiadomienia przez Gwaranta o takiej konieczności. W przypadku niedochowania
powyższego terminu, Gwarant uprawniony jest do odmowy spełnienia świadczenia i
zakończenia postępowania bez załatwienia reklamacji. O zaniechaniu załatwienia
reklamacji z powyższej przyczyny Gwarant poinformuje Użytkownika.
15) Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków Gwarant dostarczył Użytkownikowi zamiast
rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili
dostarczenia rzeczy wolnej od wad. Jeżeli Gwarant wymienił tylko część rzeczy,
wydłużenie stosuje się odpowiednio do części wymienionej. W innych wypadkach termin
gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej
gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1) Administratorem danych osobowych Użytkownika dokonującego zgłoszenia
reklamacyjnego lub innej osoby dokonującej zgłoszenia reklamacyjnego jest Gwarant.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756