Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa EGMONT Rodzinka wygrywa Park Dinozaurów

Instrukcja obsługi Gra planszowa EGMONT Rodzinka wygrywa Park Dinozaurów

Wróć
Gra dla 1–6 graczy w wieku 3–103 lat
ELEMENTY GRY
1 kostka
4 dinozaury
8 żetonów tyranozaurów
8 żetonów obiektów1 dwustronna plansza parku
Strona podstawowa (20 pól) Strona zaawansowana (28 pól)
EGMONT Polska Sp. z o.o.
ul. Dzielna 60, 01-029 Warszawa
WydawnictwoEgmont.pl
© 2018 Egmont Polska Sp. z o.o.
Autor gry: Stefan Kołecki
Ilustracje: Zofia Burkowska
Wydawca: Tomasz Kołodziejczak
Redakcja: Patryk Blok
Koordynacja produkcji: Agnieszka Kupczyk
Projekt graficzny i DTP: Cezary Szulc
Grę polecają:
1 meteoryt
1
PRZYGOTOWANIE GRY
Przed pierwszą grą naklej nalepki na kostkę.
1 Wyjmij wszystkie elementy z pudełka.
2 Połóż planszę na spodzie pudełka podstawową
stroną do góry (z 20 polami).
3 Odłóż na bok 8 żetonów tyranozaurów.
Są używane w wariancie opisanym
na końcu instrukcji.
4 Odwróć żetony obiektów obrazkami do dołu
i dokładnie pomieszaj. Następnie połóż je
(bez podglądania) na środku planszy.
5 Postaw 4 dinozaury na polach startowych
(czerwony dinozaur na czerwonym polu,
brązowy dinozaur na brązowym polu itd.).
6 Umieść meteoryt na pierwszym polu toru
meteorytu.
7 Daj kostkę najmłodszemu graczowi – będzie
rozpoczynał grę.
WSPÓŁPRACA
W grze nie występuje rywalizacja między graczami,
ponieważ wszyscy mają wspólny cel. Zachęcamy
do omawiania sytuacji na planszy i wspólnego
podejmowania decyzji, co w danej sytuacji należy
zrobić.
Rodzice będą mieli frajdę z pomagania swoim pod-
opiecznym, a dzieci będą ćwiczyć pamięć i logiczne
myślenie.
KAŻDA ROZGRYWKA
TO NOWE WYZWANIE!
„Park dinozaurów” to gra, która rozwija się razem z dziećmi.
Po pokonaniu poziomu podstawowego utrudnijcie sobie zada-
nie. Dodajcie kolejnego tyranozaura lub skroćcie czas, przesu-
wając meteoryt w prawo, lub zagrajcie na planszy z większą
liczbą pól (patrz warianty na końcu instrukcji). Ile dinozaurów
udało wam się uratować tym razem?
CEL GRY
Waszym zadaniem jest doprowadzić jak najwięcej dinozaurów do ich wybiegów, zanim skończy się czas
(odmierzany przez meteoryt).
2
PRZEBIEG GRY
W swoim ruchu rzucasz kostką i przemieszczasz dowolnego
dinozaura o tyle pól, ile wypadło na kostce. Dinozaury poru-
szają się zawsze w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek
zegara. Dinozaur nie może zakończyć ruchu na polu zajętym
przez innego dinozaura (ale może przez nie przejść).
Jeżeli dinozaur zatrzyma się na polu z obiektem, odkryj
1 z żetonów znajdujących się na środku planszy.
2 TAKIE SAME OBRAZKI?
Jeżeli obrazek na odkrytym
żetonie jest taki sam jak na
polu, na które przemieścił się
właśnie dinozaur, to nic się
nie dzieje. Dinozaur przeszedł
bezpiecznie.
2 RÓŻNE OBRAZKI?
Jeżeli odkryłeś niepasujący
obrazek, to przemieszczasz
meteoryt o 1 pole w prawo.
Zostało wam mniej czasu
na uratowanie dinozaurów!
Na koniec ruchu zakryj odkryty żeton. Do gry przystępuje
gracz siedzący z twojej lewej strony. Rzuca kostką i przemiesz-
cza dowolnego dinozaura.
Podpowiedź: Poradź się innych graczy, którego dino-
zaura najlepiej ruszyć (jednak ostateczna decyzja należy
do ciebie).
POLE STARTOWE W INNYM KOLORZE?
Jeżeli dinozaur zatrzyma się na polu
startowym w innym kolorze, to jest
tam bezpieczny. Nie odkrywasz żetonu
(i nie ryzykujesz w ten sposób
przesunięcia meteorytu).
POLE STARTOWE W KOLORZE DINOZAURA?
Jeżeli dinozaur zrobi pełne okrążenie
i wróci na swoje pole startowe (stanie
na nim lub je minie), to jest uratowany!
Zdejmij go z planszy. Nie musisz już
odkrywać żetonu.
KONIEC GRY
Gra się kończy, gdy:
wszystkie dinozaury zostaną uratowane (wrócą na swoje pola startowe)
lub
meteoryt dotrze na ostatnie pole swojego toru. Niestety, nie udało wam się uratować wszystkich dinozaurów.
Spróbujcie jeszcze raz!
3
WARIANTY
Gdy uda wam się uratować wszystkie dinozaury w podstawowej grze, polecamy zwiększyć stopień trudności, wprowadzając
poniższe warianty.
TYRANOZAURY
Na początku gry dodaj 1 żeton tyranozaura do obiektów, pomieszaj je i połóż zakryte na środku planszy
(bez podglądania).
Jeżeli uda wam się uratować wszystkie dinozaury, to w następnej rozgrywce dodaj 2 żetony tyranozaurów itd.
Gra z 8 tyranozaurami to prawdziwe wyzwanie!
Gdy odkryjesz żeton tyranozaura, połóż go na pierwszym wolnym polu za dinozaurem, który właśnie się ruszył. Wolne pole to takie
bez pionka, bez innego żetonu tyranozaura i nie pole startowe. Tyranozaur blokuje pole, na którym się znajduje – żaden dinozaur
nie może na nim zakończyć ruchu (ale może wciąż przez nie przejść). Dodatkowo przemieść meteoryt o 1 pole w prawo.
Przyad: Jurek przemieścił fioletowego dinozaura na pole z bursztynem. Odkrywa tyranozaura.
Kładzie go na pierwszym wolnym polu za fioletowym dinozaurem (nie może położyć tyranozaura
na polu startowym ani polu zajętym przez dinozaura). Na koniec przemieszcza meteoryt o 1 pole
w prawo.
Jeżeli żaden z dinozaurów nie będzie miał możliwości ruchu (wynik na kostce umożliwia ruch tylko na zablokowane pola),
to gra się kończy. Niestety, nie udało wam się uratować wszystkich dinozaurów, spróbujcie jeszcze raz!
KRÓTSZY CZAS GRY
Skróćcie czas gry, rozpoczynając z meteorytem na drugim, trzecim lub kolejnym polu toru. Ile dinozaurów uda wam się ura-
tować?
ZAAWANSOWANA STRONA PLANSZY
Rozgrywka toczy się na zaawansowanej stronie planszy z 28 polami – dinozaury mają dłuższą trasę do pokonania. Połóż
żetony obiektów (i ewentualnie tyranozaurów) na stole, obok planszy.
W PRZECIWNYM KIERUNKU
Dinozaury poruszają się zawsze w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Kolejność obiektów będzie teraz inna.
4

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756