Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje EGMONT
›
Instrukcja Gra planszowa EGMONT Ubongo 3D
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(5)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa EGMONT Ubongo 3D
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
1
Gra dla 1–4 graczy w wieku od 8 lat
Ogólne zasady
Każdy gracz dostaje zestaw 8 różnych klocków w 4 kolorach.
Na początku każdej rundy gracze biorą nową planszę (każdy gracz inną!).
Rzut kostką określa, których klocków trzeba używać w danej rundzie.
Gracze w ciągu 60 sekund muszą zasłonić wskazanymi klockami jasne pola na swoich plan
-
szach tak, by zapełnione zostały dokładnie 2 warstwy.
Każdy, kto zdoła to zrobić przed przesypaniem się piasku, woła „Ubongo!” i losuje z worecz
-
ka 1 klejnot. Dwóch najszybszych graczy otrzymuje dodatkowo po 1 klejnocie z toru rund.
Wygrywa gracz, który po 9 rundach zbierze najcenniejsze klejnoty.
Elementy gry
72
plansze (z 671 różnymi zadaniami)
3
2
klocki (po 8 na gracza)
1
kostka
1
klepsyd
ra
1
worecz
ek
1
tor run
d
58
klejnotó
w:
10 rub
inów (czerwonych)
19 sza
firów (niebieskich)
19 bur
sztynów (żółtych)
10 szm
aragdów (zielonych)
Przygotowanie gry
->
Każdy gracz dostaje zestaw
8 różnych klocków
w 4 kolorach.
Jeśli graczy jest mniej niż czterech,
niewykorzystane klocki pozostają
w pudełku.
->
Rozdzielcie dwustronne
plansze
na
2 stosy według poziomu trudności
– oznaczonego kolorem. W jednym stos
ie
plansze zielono-żółte (poziomy 1. i 2.), w drugim
pomarańczowo-czerwone (poziomy 3. i 4.).
->
Zdecyd
ujcie, na jakim poziomie trudności chcecie grać. Początkującym lub młodszym
graczo
m polecamy zacząć od 1. poziomu (kolor zielony). Wszyscy mogą grać na tym
samym
poziomie trudności lub na różnych (na przykład rodzice mogą grać na wyższym
poziomi
e niż dzieci, aby wyrównać szanse).
->
Każdy gracz dostaje
9 plansz
z wybranym poziomem trudności i kładzie je w stosie
obok siebie. Nieużywane plansze odłóżcie do pudełka.
->
Wyjmijcie z woreczka
9 bursztynów (żółtych)
i
9 szafirów (niebieskich)
. Umieśćcie je
w odpowiednich otworach na torze rund. Tych 18 klejnotów będzie jednocześnie
nagrodą i licznikiem rund.
->
Przygotujcie
klepsydrę
i
kostkę
.
pole do zakrycia
numer
planszy
poziom
trudności
numer
zadania
wymagane
klocki
Zestaw klocków
gracza:
P
oziom
2
–
1
1
2
4
6
3
5
P
oziom
2
–
1
1
2
4
6
3
5
P
oziom
1
–
33
1
3
5
2
4
6
P
oziom
1
–
33
1
3
5
2
4
6
P
oziom
2
–
1
1
2
4
6
3
5
P
oziom
2
–
1
1
2
4
6
3
5
P
oziom
3
–
20
1
3
5
2
4
6
P
oziom
3
–
20
1
3
5
2
4
6
P
oziom
4
–
1
0
1
3
5
2
4
6
P
oziom
4
–
1
0
1
3
5
2
4
6
P
oziom
2
–
1
1
2
4
6
3
5
P
oziom
2
–
1
1
2
4
6
3
5
P
oziom
2
–
1
1
2
4
6
3
5
P
oziom
2
–
1
1
2
4
6
3
5
P
oziom
2
–
1
1
2
4
6
3
5
P
oziom
2
–
1
1
2
4
6
3
5
P
oziom
2
–
1
1
2
4
6
3
5
Level
1
–
28
1
4
3
6
2
5
Level
1
–
28
1
4
3
6
2
5
Level
4
–
2
7
1
3
5
2
4
6
Level
4
–
2
7
1
3
5
2
4
6
P
oziom
2
–
1
1
2
4
6
3
5
P
oziom
2
–
1
1
2
4
6
3
5
P
oziom
2
–
1
1
2
4
6
3
5
P
oziom
2
–
1
1
2
4
6
3
5
P
oziom
2
–
1
1
2
4
6
3
5
P
oziom
2
–
1
1
2
4
6
3
5
P
oziom
2
–
1
1
2
4
6
3
5
P
oziom
2
–
1
1
2
4
6
3
5
P
oziom
3
–
32
1
2
4
6
3
5
P
oziom
3
–
32
1
2
4
6
3
5
klocki
k
lepsydra
plansz
e zadań
woreczek
z klejnotami
tor rund
kostka
O autorze:
Grzegorz Rejchtman
, urodzony w 1970 roku, mieszka w Monako.
Z pochodzenia Polak, z wykształcenia informatyk i ekonomista.
Preferuje gry o łatwych do zapamiętania regułach, które dają przy
tym dużo frajdy. Opublikował już wiele gier w Skandynawii i na całym
świecie.
Grzegorz Rejchtman dziękuje wszystkim osobom testującym grę
i sprawdzającym reguły.
W razie braków elementów lub pytań do reguł prosimy o kontakt:
gryplanszowe@egmont.pl
Grę polecają:
EGMONT Polska Sp
. z o
.o.
ul. Dzielna 60, 01-029
W
arszaw
a
Wyda
wnict
woE
gmont.pl
egmont.pl
© 2018 Egmont P
olska Sp
. z o
.o.
Autor gry:
Grzegorz Rejchtman
Ilustracje:
Bernd
W
agenfeld, Karl Homes, Nic
olas Neubauer
Wydawca
:
T
omasz
Kołodziejczak
Redakcja:
P
atryk Blok
Koordynacja pr
odukcji:
Agnieszka K
upcz
yk
DTP
:
Cezary Szulc
Przebieg gry
->
Każdy gracz bierze
1 planszę
z wierzchu swojego stosu i kładzie ją przed sobą
(ustalonym poziomem trudności do góry).
->
Jeden z
graczy rzuca kostką i obraca klepsydrę
. Wynik wskazuje, które klocki będą
używane. Na niektórych planszach kilka wyników przypisanych jest do tych samych
klocków.
->
Każdy gracz jak najszybciej wyszukuje te klocki, które pokazane są na jego planszy
obok wylosowanej liczby.
->
Po odnalezieniu klocków gracz musi nimi zasłonić
jasne pola swojej planszy
tak,
aby były całkowicie wypełnione na
dwóch warstwach
. Klocki można swobodnie
obracać i przekręcać
. Żaden fragment klocka nie może wystawać poza jasne pola
ani powyżej drugiej warstwy.
->
Gracze, którzy zdołali wykonać zadanie, wołają „
Ubongo!
”.
->
Kiedy tylko ktoś zauważy, że piasek się przesypał, woła „
Stop!
”. Należy wtedy
natychmiast przerwać grę.
Runda drugiej szansy
Piasek w klepsydrze się przesypał, a
nikt nie wykonał zadania
? Czas na rundę drugiej
szansy! Obróćcie klepsydrę i próbujcie dalej. Jeśli i tym razem nikt nie zdoła tego zrobić
przed przesypaniem się piasku w klepsydrze, runda ostatecznie się zakończy.
Nagroda
Każdy, kto wykonał swoje zadanie i zmieścił się w czasie, dostaje nagrodę.
1.
Najszybszy gracz bierze
szafir
z toru rund i dodatkowo losuje
1 klejnot z woreczka
.
2.
Drugi gracz bierze
bursztyn
z toru rund i dodatkowo losuje
1 klejnot z woreczka
.
3.
Trzeci gracz losuje
1 klejnot z woreczka
.
4.
Czwarty gracz losuje
1 klejnot z woreczka
.
Gracze, którzy nie wykonali zadania w czasie,
nie otrzymują
żadnych klejnotów.
Koniec rundy
9
szafirów
i 9
bursztynów
to jednocześnie liczniki rund. Po każdej rozegranej rundzie
z toru znika 1
szafir
i 1
bursztyn
.
->
Jeśli tylko 1 gracz rozwiązał zadanie w wyznaczonym czasie, bierze z toru rund
szafir
,
a
bursztyn
zostaje wrzucony do woreczka.
->
Jeśli żadnemu graczowi nie udało się wykonać swojego zadania, to
szafir
i
bursztyn
z toru rund zostają wrzucone do woreczka.
Na koniec rundy wykorzystane plansze odkładane są do pudełka.
Nowa runda
Każdy gracz bierze nową planszę ze swojego stosu. Teraz kostką rzuca gracz siedzący na
lewo od gracza, który rzucał kostką w poprzedniej rundzie.
Koniec gry
Gra kończy się po 9 rundach, czyli wtedy, gdy na torze rund nie pozostanie już ani jeden
klejnot. Każdy gracz sumuje wartość zebranych przez siebie klejnotów:
rubin = 4 punkty
,
szafir = 3 punkty
,
szmaragd = 2 punkty
,
bursztyn = 1 punkt
.
Zwycięża gracz, który zdobył najwięcej punktów.
Jeśli dwóch lub więcej graczy ma tyle samo punktów, to każdy z remisujących graczy
bierze jeszcze po jednej planszy. Dowolny gracz rzuca kostką i przekręca klepsydrę.
Ten, kto jako pierwszy wykona zadanie, wygrywa grę!
Przykład:
Gracz na koniec gry ma:
1
rubin
– 4 pkt (1 × 4),
1
szafir
– 3 pkt (1 × 3),
3
szmaragdy
– 6 pkt (3 × 2),
3
bursztyny
– 3 pkt (3 × 1).
W sumie zdobywa 16 punktów.
Wariant: Inny sposób punktacji
Jeśli chcecie usunąć ze zdobywania punktów czynnik losowy, zastosujcie następującą
punktację: najszybszy gracz dostaje
1
rubin
, drugi dostaje
1
szafir
, trzeci
1
szmaragd
,
a czwarty
1
bursztyn
(gracze, którzy nie ułożyli klocków w wyznaczonym czasie,
nie dostają klejnotów).
Wariant: Dla jednego gracza
Jeśli chcesz samemu zagrać w „Ubongo”, potrzebujesz zegarka. Spróbuj wykonać jak
najwięcej zadań w ciągu 5, 10 lub 20 minut.
W innym wariancie spróbuj w jak najkrótszym czasie wykonać 5, 10 lub 20 zadań. Jeśli nie
jesteś w stanie wykonać jakiegoś zadana, możesz odłożyć planszę na bok i wylosować nową.
Zapisuj swoje wyniki i staraj się pobijać własne rekordy.
2
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Taty
Prezent na komunię
Prezent na Dzień Dziecka
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking hulajnóg elektrycznych do 3000 zł [TOP10]
Ranking gier na PS4 [TOP10]
Ranking przenośnych stacji zasilania [TOP10]
Ranking alkomatów [TOP10]
Cień atramentu - Bendy and the Dark Revival wkracza na PS5, Xbox Series i Nintendo Switch
Ranking telefonów do 800 zł [TOP10]
Jak wybrać butelkę dla psa na podróż?
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking małych pralek [TOP10]
Ranking orbitreków [TOP10]
Ranking piekarników do zabudowy [TOP10]
Ranking procesorów [TOP10]
Ranking słuchawek bezprzewodowych nausznych [TOP10]
Ranking kaw ziarnistych [TOP10]
Rodzaje i zastosowanie obroży dla kota
Sprawdź więcej poradników