Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa KAPITAN NAUKA Miś i pszczoły

Instrukcja obsługi Gra planszowa KAPITAN NAUKA Miś i pszczoły

Wróć
– 1 –
ZAWARTOŚĆ GRY
plansza z drogą misia
do miodu oraz łąką
koło losujące ze wskazówką
pionek misia na podstawce
ul do samodzielnego
złożenia
12 żetonów z pszczołami
3 garnce
miodu
2 motyle
10 plastrów
miodu
Liczba graczy: 1 i więcej
Czas gry: 15−20min
2 motyle
– 2 –
Smakowita współpraca
Praca zespołowa może być nie tylko przyjemna, pożyteczna, lecz nawet…
słodka! Wcielcie się w ro niestrudzonych pszczół i wygrajcie wyścig po
miód, w którym zmierzycie się złasym na przysmaki misiem sprinterem. Do
biegu, gotowi, start!
Doskonała zabawa podczas gry rozwija umiejętności niezbędne przy działa-
niu w zespole: zdolność współpracy i angażowania we wspólny cel, negocjo-
wania ustaleń, dokonywania wyborów, konsultowania się zinnymi członka-
mi grupy i ponoszenia odpowiedzialności za razem wypracowane decyzje.
Uczy, jak ważna, ale i przyjemna może być kooperacja, a także pozwala do-
cenić wkład każdego gracza w nałowy sukces.
Pracowitym pszczołom nie jest obojętne, zktórego kwiatu czerpią nektar,
dlatego gra uczy wnież rozpoznawania kolorów, myślenia strategicznego
i przewidywania konsekwencji własnych działań. Wszystko po to, by zebrać
wszystkie plastry miodu, nim miś dotrze do leśnej barci, i cieszyć się słodkim
zwycięstwem.
Przygotowanie gry
Rozłóżcie planszę, zboku połóżcie plastry miodu, żetony zpszczołami oraz
koło losujące zzamontowaną na stronie zrysunkami wskazówką. Pionek
misia włóżcie w podstawkę i postawcie na polu startowym na planszy.
Wariant podstawowy
Celem gry jest wrzucenie do ula wszystkich plastrów miodu nim miś przej-
dzie na planszy całą drogę i stanie na leśnej barci.
Najmłodszy gracz kręci kołem. Wylosowane pole oznacza jednocześnie ruch
graczy (wewnętrzne koło zkolorami) i misia (zewnętrzne koło zrysunkami
misia):
kolor wylosowany na wewnętrznym kole oznacza kolor kwiatu na znajdują-
cej się na planszy łące, na którym możecie położyć jeden żeton pszczoły;
rysunekmisia na zewnętrznym kole oznacza ruch pionka na trasie ztropami:
– 3 –
Jeśliułożycienałącepoziomy,pionowylubukośnyrządzłożonyz3pszczół,
wrzucacieplastermiodudoula.
Miśśpi
‒niewykonuje
żadnegoruchu
Miśspaceruje‒przesuwacie
goo1poledoprzodu
Miśbiegnie‒przesuwacie
goo2poladoprzodu
Miśpatrzyzasiebie
‒przesuwaciego
o1poledotyłu
Ułożyliście rząd pszczół, wrzućcie plaster miodu do ula!
Poułożeniurzęduzabieraciezplanszyżetonypszczół,któregoutworzyły
(resztaułożonychżetonówzostajenaplanszy),i odkładaciejeobokplanszy
‒będądowykorzystaniaw kolejnychruchach.
– 4 –
Jeśliwszystkiekwiatyw wylosowanymkolorzesąjużzakryte,niewykonuje-
cieruchupszczołami.
Chociażwskazówkąnakolekręcikażdygraczpokolei,możecienaradzaćsię
i wspólnieustalać,gdziepołożyćżetonzpszczołą.
Wariant dla mniejszych pszczółek
Przedrozpoczęciemrozgrywkipołóżciena3wybranychprzezWaspolachna
trasiemisia3garncemiodu.Jeślimiśstanienaktórymśznich,łakomiezaja-
dasięzastawionąprzezWaspułapkąi przykolejnymlosowaniuniewykonuje
żadnegoruchu.Potymlosowaniuusuńciezplanszyzjedzonąjużprzezmisia
porcję.Pozatymrozgrywkaprzebiegajakw warianciepodstawowym.
Wariant dla pszczół śmigaczy
Przedrozpoczęciemrozgrywkipołóżciena2wybranychprzezWaskwiatach
naplanszy2motyle.Rozgrywkaprzebiegajakw warianciepodstawowym,
alewylosowanyprzezWaskoloroznacza,żenajpierwprzesuwaciedowol-
negomotylanakwiatw tymkolorze,a dopieropotemmożeciepołożyćna
planszyżetonzpszczołą.Niemożeciepołożyćpszczołynakwieciezajętym
jużprzezjednegozmotyli.
Redakcja i pomysł gry: Hubert Bobrowski; ilustracje w środku i na pudełku: Katarzyna Nowowiejska;
skład środków: Marcin Satro; projekt i skład pudełka: Anna Wielbut
© Edgard 2021
EDGARD, ul. Belgijska 11, 02-511 Warszawa
made in
Poland
produkt
polski
Gry, które bawią i uczą
Więcej inspirujących zabaw: www.KapitanNauka.pl
KapitanNauka kapitan_nauka
Prawie 3-metrowe trasy
do układania,
grania i ścigania się!
Zabawy z sylabami
wspierające naukę
czytania
Gra, która uczy
swobodnie wyrażać
uczucia

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756