Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje LUCRUM GAMES
›
Instrukcja Gra karciana LUCRUM GAMES 5 Wież
Znaleziono w kategoriach:
Gry karciane
(3)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra karciana LUCRUM GAMES 5 Wież
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
INSTRUKCJA
Autor Kasper Lapp
2-5 graczy w wieku 7+
Zawartość:
110 kart
W
ciel się w
architekt
a i rywalizuj
z prz
eciwnikami o
to,
kto z w
as zbuduje najwyż
szą wież
ę!
W każ
dej rundzie
będzie przepr
owadz
ali licytację o
5 kart,
stanowiący
ch segmenty wie
ż.
Osoba goto
wa wziąć
ich najwięcej wygrywa
licytację i musi
dołoży
ć je do sw
oich rosnący
ch
budowli. Dlacz
ego jednak nie
zabr
ać ich ws
zystkich?
Otóż
możes
z budować
tylk
o jedną
wież
ę z danego
rodzaju,
a wart
ość k
olejny
ch segmentów
każ
dej z nich musi
być malejąc
a -
zdoby
cie zbyt wielu
segmentów mo
że
zablok
ować
dalszą budowę!
Gdy wymurow
ana z
ostanie os
tatnia
cegła nadciąga
czas na licz
enie punkt
ów - osoba,
któr
a
ma ich najwięcej
wygra
grę! Punkty
gwaran
tuje każ
da z k
art składający
ch się na wybudow
a
-
ne wież
e. Jeśli wie
ża ma
swoje z
ak
ończenie (k
artę o
wartości
0), punkty z
a nią liczą się
po
-
dwójnie! K
olejne punkty z
dobyć
można z
a najwyżs
zą wież
ę, a s
tracić z
a usunięte
segmenty
.
Karty
Każ
da z nich ma przypisaną wart
ość z przedziału od 0 do 15 i należ
y do jednego z rodz
ajów wież:
Roz
gr
y
wka
Wież
e:
Za każ
dym raz
em, gdy w toku gry zdob
ywasz kart
ę, musisz dodać ją do jednej ze s
woich
wież, prz
estrz
egając poniższ
ych
zasad budo
wania
:
•
Moż
esz mieć tylk
o 1 wież
ę każ
dego rodz
aju. T
ym samym mo
żes
z wybudować
maks
ymalnie 5 wież.
•
W
szy
stkie karty składające się na wie
żę muszą b
yć tego sameg
o rodzaju.
•
Dokładając nową kart
ę do istniejącej wieży musis
z umieścić ją w taki sposób,
by przykrywała górną cz
ęść poprz
edniej karty st
anowiącej segment tej wie
ży
.
•
W
artości na k
olejny
ch segmentach wie
ży muszą być malejące wr
az ze wzros
tem
budowli. Oznacza t
o, ż
e moż
esz dołoży
ć do wieży jedynie k
artę o numerz
e niższym,
niż ten na kar
cie poprzednio doło
żonej do t
ej wieży
.
•
Dwie karty s
tanowią wyjątek od t
ej reguły:
W ro
zgrywce 2-
i 3-osobowej bierz
e udział po jednej k
arcie o
każ
dej wartości
i z k
ażdego
rodz
aju.
W ro
zgrywce 4-
i 5-osobowej biorą
udział
równie
ż duplika
ty kart k
aż
dego rodz
aju o w
artościach
Kart
a o wartości
9 moż
e być położ
ona
na dowolną k
artę inną
niż 0 (które s
tanowi
sz
czyt wieży).
Na kar
cie
o wartości
8 moż
esz
położy
ć
dowolną
kart
ę.
•
Raz umiesz
czona k
arta nie moż
e być prz
esuwana.
Prz
ygotowanie rozg
r
y
wki
W ro
zgrywce 2- i 3-osobowej usuń z gry 30 kart o
znaczon
ych s
ymbolem (odłóż je do pudełka).
W ro
zgrywce 4- i 5-osobowej biorą udział ws
zystkie k
arty
.
Pot
asuj karty i stw
órz z nich zakryty
stos do dobier
ania
. Zachowaj miejsce na
k
arty odrzucone
i na
w
ys
ta
wkę
5 kart.
Osoba ro
zpoczynająca jest wybier
ana losowo - ten kt
oś rozpocznie licytację w pierw
szej rundzie.
Wys
ta
wka
Stos do
dobierania
Stos kart
odrzucon
ych
Gra składa się z nas
tępujących po sobie rund. Na początk
u każ
dej z nich odkryj 5 wierzchnich k
art ze
stosu i umieść je na wys
tawce.
Przebi
eg rozgr
y
wk
i
Następnie gr
acze wyk
onują 3 następujące kroki (w podanej k
olejności):
1) Licytacja 2) Budowa 3) Czy
sz
czenie wys
tawki
Nie masz
ochoty
czytać z
asad?
Obejrzyj ins
truk
-
cję w w
ersji
wideo!
https:/
/lucrumgames.pl/
gry
/
gry1/5wiez/
0
,
2
,
5
,
7
,
10
i
12
.
Roślinna wie
ża
(zielono - brązowa)
Cukierk
owa wież
a
(różo
wa)
Straszna wież
a
(oletowa)
Piask
owa wież
a
(żółta)
Złomowa wież
a
(szara)
1) Licytacja
Osoba ro
zpoczynająca zacz
yna licytację podając, ile kart z wys
tawki jes
t skłonna dobrać -
wskaz
uje liczbę od 0 do 5.
Następnie licyt
acja toczy się zgodnie z kierunkiem ruchu w
skaz
ówek z
egar
a. W swojej turz
e
musisz albo
przebić
(podać wyż
szą liczbę) albo spasować.
Kon
tynuujcie w ten sposób aż każ
de z was z
agłosuje
jeden
raz lub do momentu g
dy ktoś
zalicytuje 5 k
art (najwyższą mo
żliwą liczbę).
Osoba któr
a zalicytow
ała najwyższą liczbę dobier
a z wyst
awki na ręk
ę tyle kart, ile
zadeklar
owała.
2) Budynki
Po z
ak
ończeniu licytacji i dobr
aniu na ręk
ę kart:
a)
Jeśli chcesz, mo
żes
z usunąć ostatnią k
artę z
jednej
z
e swoich wież. P
oz
woli ci to pozb
yć się
kart o niskiej w
artości, któr
e utrudniają ci dalszą budowę. Usuniętą z wież
y kartę umieść
przed sobą - s
tworzys
z w ten sposób stos k
art usuniętych. P
amiętaj: im więcej kart usuniesz
w toku gry
, tym więcej punkt
ów str
acisz na k
oniec!
W
ażne:
karty o w
artości 0 to dach
y wież. T
ych kart nie moż
esz usunąć! Raz umiesz
cz
ony
dach na stałe blok
uje dalszą budowę danej wie
ży
.
b)
Następnie umieść w
szys
tkie dobrane k
arty w odpowiednich wieżach.
Pamię
taj o przes
trzeg
aniu zasad budow
ania (na poprzedniej s
tronie).
W
ażne: W trak
cie licytacji bierz pod uwag
ę, które k
arty moż
esz r
ealnie umieścić w swoich wie-
żach - licytuj tylk
o tyle, ile moż
esz! Jeśli w f
azie budowania z
orientujesz się, ż
e nie jesteś w s
ta-
nie umieścić wsz
ystkich dobr
any
ch segmentów wie
ż, licytacja jest niew
ażna! W takim przypadk
u
musisz odłoż
yć wsz
ystkie dobr
ane karty z powr
otem na wys
tawk
ę i przywr
óć do wież wsz
ystkie
znisz
czone segmenty
. Następnie przepr
owadź ponownie licytację (od sw
ojej k
olejki!) - tym
raz
em licytuj tyle, ile dasz r
adę dobrać albo spasuj. K
ontynuuj według st
andardowych z
asad.
Przykład: Ant
ek jest gr
aczem r
ozpoczynającym i licytuje 3 k
arty
. Bartek nie chce albo nie moż
e
podbić licytacji i decyduje się spasow
ać. Zuza licytuje 5 kart i na
tychmiast bierz
e je z wyst
awki.
W ten sposób Sebasan, kt
óry siedzi po jej lewej str
onie, nie ma szans
y licytować - nie mo
że
licytować więcej niż 5.
3) Czys
zcz
enie wysta
wki
Po z
ak
ończeniu budow
ania usuń z wysta
wki wszy
stkie niedobrane k
arty i stwórz z nich s
tos kart
odrzucon
ych.
T
er
az zacz
yna się kolejna runda - gr
acz
em rozpocz
ynającym będzie w niej osoba siedząca po
lewej str
onie gracz
a, który wygr
ał licy
tację w bieżącej turz
e.
Specjalny przypadek: Jeśli gr
acz rozpoczynający licytuje 0 a wsz
yscy poz
ost
ali gracz
e równie
ż
spasują, runda k
ończy się natychmias
t i następuje cz
ysz
czenie wys
tawki. W k
olejnej rundzie
zaczynać będzie t
a sama osoba.
Gra
k
ończy się wr
az z k
ońcem rundy
, w kt
órej s
tos k
art do dobier
ania wycz
erpał się
po r
az drugi
. Nie
należy
jednak tasow
ać go ponownie
- moż
e się
zat
em zdarz
yć, ż
e w nało
wej rundzie na
wysta
wce
będzie mniej niż
5 kart.
W takiej
sytuacji zmieni się
równie
ż najwyższ
a mo
żliwa licytacja.
Po
zak
ończeniu et
apu budowania
w osta
tniej rundzie nas
tępuje podlicz
enie punkt
ów zwycięs
twa (P
Z).
1. Punkty za wie
że:
K
oniec gr
y
Uwag
a: Jeśli na koniec rundy
po r
az pierwszy
wy
czerpie się st
os do dobierania, potasuj k
arty
odrzucone i stw
órz z nich nowy stos do dobier
ania.
Wieża z dachem:
3 x 2 PZ =
6 PZ
Wieża z dachem: 6 x 2 P
Z =
12 PZ
+ wybrana wież
a: 6 x 1 PZ =
6 PZ
Wieża be
z dachu:
4 x 1 PZ =
4 PZ
2 k
arty
usu
nię
t
e
z w
ie
ż:
•
1 PZ z
a każ
dą kartę, będącą segmen
tem wież
y
pozbawionej dachu (k
arty o wartości 0).
•
2 PZ z
a każ
dą kartę, będącą segmen
tem
wieży posiadającej dach.
•
Na k
oniec wybierz
jedną
ze sw
oich wież (najlepiej tę,
któr
a ma najwięcej segmentów) i dodaj jes
zcz
e po 1 PZ
za k
ażdą k
artę będącą jej segment
em.
2.
Od otrzymanego wyniku odejmij punkty z
a karty usunięt
e
z wież: 1 PZ z
a pierwszą k
artę, 2 PZ z
a drugą kart
ę, 3 PZ z
a
trzecią k
artę it
d.
Osoba, któr
a osiągnęła najwyższ
y k
ońcowy wynik wygrywa!
W przypadku r
emisu wszy
scy remisujący zwy
ciężają!
-
1
P
Z
-
2
P
Z
=
- 3 PZ
Przykład punktacji:
Game design:
Kasper Lapp
Artwork:
Annika Heller
Dev
elopment:
Moritz Bornkast, Peter Eggert
Rule sheet:
M
oritz Bornkast, Viktor Kobilke
© 2024 Deep Print Games GmbH, Sieglindestr
. 7
,
12159 Berlin, Germany
. All rights reserved.
www
.deep-print-games.com
Przykład: Gdyby piask
owa wieża Zuz
y z przykładu powyż
ej składała się z kart o wart
ości
6
6
i
4
4
,
Zuza nie mogłaby licyto
wać 5 kart - nie miałaby jak dodać k
arty o wart
ości
7
7
do swojej wie
ży
.
Musiałaby za
tem odłoż
yć dobrane 5 k
art z powrot
em na wysta
wk
ę i licytować od nowa - tym
raz
em 4 karty
. Tym sam
ym Sebasan miałby sz
ansę licytować 5 k
art.
Przykład: Zuz
a dobr
ała 5 k
art w wyniku
licytacji. Jak
na razie
zacz
ęła budować
tylk
o piask
ową wie
żę -
osta
tnią kartą
tej
wieży
jest
6
6
. Zuz
a usuwa
zat
em tę
kartę,
a w jej
miejsce umiesz
cza dobr
aną
7
7
.
Z poz
ost
ałych k
art tworz
y nowe wie
że.
Moż
ecie ułatwić sobie liczenie punk
tów k
orzys
tając z aplikacji
Deep Prin
t Games
Games
dostępnej w App St
ore i Google Play
.
W
ersja Polska:
Lucrum Games Sp. z o.o.
Ul. Gazownicza 21A
43-300 Bielsko-Biała
www
.lucrumgames.pl
Pomiń
NOWOŚCI
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To School
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking smartwatchy do 500 zł [TOP10]
Ranking odkurzaczy do sierści psa [TOP10]
Ranking dronów [TOP10]
Premiera iPhone 17 tuż za rogiem – sprawdź najnowsze doniesienia
Jak podłączyć telewizor do Internetu?
Jak z routera zrobić repeater lub access point?
Ranking kos spalinowych [TOP10]
Ranking LEGO do 400 zł [TOP10]
Ranking rowerów do 2000 zł [TOP10]
Ranking wideomofonów [TOP10]
Ranking odżywek białkowych [TOP10]
Ranking proszków do prania [TOP10]
Ranking najmniej awaryjnych lodówek [TOP10]
Ranking lodówek do zabudowy [TOP10]
Ranking laktatorów [TOP10]
Sprawdź więcej poradników