Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje LUCRUM GAMES
›
Instrukcja Gra planszowa LUCRUM GAMES Kamienna mandala
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(28)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCRUM GAMES Kamienna mandala
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
INSTRUKCJA
2
2
Witajcie
w
świecie
kamieni
mandali,
świecie
pełnym
piękna
i
spokoju
ducha.
Jako
dystyngowani
koneserzy
i
kolekcjonerzy
sztuki,
będziecie
patronować
zdolnym
artystom, aby odcisnąć swoje piętno na ich twórczości.
Jeżeli
pokierujecie
nimi
mądrze,
stworzą
dla
was
prawdziwe
cuda,
pełne
barw
nietuzinkowe
kompozycje
utrzymane
w
stylu
dalekowschodniej
mandali.
Kto
z
was
okaże
się
najbardziej
wpływowym
mecenasem?
Przekonacie
się
podczas
rozgrywki.
Niech
to,
co
nasyca
oczy,
nasyci
także
wasze serca.
WPROWADZENIE
3
3
W swojej tu
rze
wybierz
jedną
z
akcji:
PODNIESIENIE
albo
P
UNKTOWANIE
PUNKTOWA
NIE
1.
Wybierz
opcję
A
al
bo B:
A.
Wybierz
kolor,
w
którym
ma
sz
przynajmniej
2
wierzchnie
kamienie
na
swojej
pla
nszy;
zapunktuj
te
spośród
twoich
wież
(zgodnie
z
zasad
ami
każdej
z
nich),
których
wierzchni
kamień
ma
ten
właśnie
kolor.
B.
Zapunktuj
dowolną
liczbę
(nie
z
ero) wierzchnich
kamieni
na
swojej
planszy
po
1
PZ
za każdy kamień.
2.
Zdejmij
wierzchnie
kamienie
z tych wież,
które
punktowały
i
umieść
je
na planszy
mandali;
zdobądź
ewentualne
dodat
-
kowe
punkty
z
planszy
ma
ndali.
W s
wojej turze
wybierz
jedną
z
akcji:
PODNIESIENI
E
albo
PUNKTOWANIE
POD
NIESIENIE
1.
Sprawdź,
czy na
twojej
planszy
gracza
jest
jakieś
puste pole,
jeśli nie m
a
żadnego,
to
nie
możesz
wykonać
PODNIESIENIA –
musisz
wykonać
PUNKTOWANIE.
2.
Wybierz arty
stę
i
przestaw
go
na
inne
pole.
3.
Weź
wszystkie
kamienie
z
wierzchu
sąsiadujących
stosów, których
s
ymbol
pasuje
do
symbolu
przesta
-
wionego artysty
i
które
nie
sąsiadują
z
innym
artystą.
Wybierz pierwszy
kamień,
następne
podnieś
pozostałe
w kolejności
ws
kazówek
zegara
i
ułóż
z
nich
wieżę.
4.
Wieżę
umieść
na
wybranym
pustym
polu
na
swojej
planszy
gracza.
4 PLANSZE GRACZY
PLANSZA GŁÓWNA
PLANSZA MANDALI
96 KAMIENI
(po 24 w każdym z 4 kolorów)
4 PIONY ARTYSTÓW
10 KART CELÓW
jeżeli
po
zakończ
eniu
gry na
twojej
planszy
gra
cza
znajduje
się
dokładnie
1
kamień.
8
P
Z,
jeżeli
po
zakoń
czeniu
gry na
twojej
planszy
g
racza
znajdują
się
dokładnie
3
kamienie.
6
PZ,
jeżeli po zakończeniu
gry na
t
wojej planszy gracza
wszystkie
wierzchnie kamienie ozdobione
są następującym symbolem:
7
PZ,
4 KARTY POMOCY
W swojej turze
wybierz jedną z
akcji:
PODNIESIENIE albo PUNKTOWANIE
PODNIESIENIE
1.
Sprawdź,
czy na twojej
planszy gracza jest
jakieś
puste pole,
jeśli nie ma
żadnego, to nie
możesz
wykonać
PODNIESIENIA –
musisz wykonać PUNKTOWANIE.
2.
Wybierz artystę i przestaw
go na
inne pole.
3.
Weź
wszystkie kamienie
z
wierzchu sąsiadujących
stosów, których
symbol
pasuje
do
symbolu
przesta
-
wionego artysty
i
które
nie
sąsiadują
z innym
artystą.
Wybierz pierwszy
kamień,
następne podnieś
pozostałe
w kolejności
wskazówek
zegara i ułóż
z
nich wieżę.
4.
Wieżę umieść
na wybranym
pustym
polu na swojej
planszy gracza.
W swojej turze
wybierz jedną z
akcji:
PODNIESIENIE albo PUNKTOWANIE
PUNKTOWANIE
1.
Wybierz opcję A albo B:
A.
Wybierz
kolor,
w
którym
masz
przynajmniej
2
wierzchnie
kamienie
na
swojej
planszy;
zapunktuj
te
spośród
twoich
wież
(zgodnie
z
zasadami
każdej
z
nich),
których
wierzchni
kamień
ma
ten
właśnie
kolor.
B.
Zapunktuj dowolną liczbę (nie zero) wierzchnich
kamieni na swojej planszy po 1 PZ za każdy kamień.
2.
Zdejmij wierzchnie kamienie z tych wież,
które punktowały i umieść je na planszy
mandali; zdobądź ewentualne dodat
-
kowe punkty z planszy mandali.
4 ZNACZNIKI PUNKTACJI
4 ŻETONY +50
PZ
PŁÓCIENNY
WORECZEK
ELEMENTY GRY
4
4
PRZYGOTOWANIE
PLANSZY MANDALI
Połóżcie planszę mandali obok planszy głównej. Na
początku rozgrywki będzie ona pusta, zapełnicie ją
w trakcie gry
.
PRZYGOTOWANIE GRACZY
Każdy z graczy otrzymuje
1 kartę pomocy
,
1 planszę
gracza
oraz
1 znacznik punktacji
. Następnie każdy gracz
powinien umieścić znacznik punktacji na sw
ojej planszy
gracza na polu oznaczonym symbolem
, czyli na
początku toru punktacji. Podczas rozgrywki będziecie
zaznaczać swoje zdobycze punkto
w
e, odpowiednio
przesuwając znacznik na tym torze. Jeżeli któryś z gra
-
czy uzyska więcej niż 50 punktów zwycięstwa (będzie
-
my je dalej określać w skrócie jako
„
PZ”), po
winien
natychmiast wziąć żeton
„
+50 PZ” i kontynuować licze
-
nie punktów od początku toru punktacji.
Potasujcie
karty celó
w
i rozdajcie po 2 każdemu z gra-
czy
. Możecie podglądać otrzymane karty
, ale nie po
-
winniście ujawniać ich rywalom.
Jesteście gotowi do gry
.
Pow
odzenia!
W swojej turz
e
wybierz jedną z
akcji:
PODNIESIENIE albo PU
NKTOWANIE
PODNIESIE
NIE
1.
Sprawdź,
czy na twojej
plansz
y
gracza
jest
jakieś
puste pole,
jeśli nie ma
żadnego,
t
o
nie
możesz
wykonać
PODNIESIENIA –
musisz wykon
ać
PUNKTOWANIE.
2.
Wybierz artystę i przesta
w
go
na
inne
pole.
3.
Weź
wszystkie ka
mienie
z
wierzchu
sąsiadujących
stosów, których
sym
bol
pasuje
do
symbolu
przesta
-
wionego artysty
i
któ
re
nie
sąsiadują
z
innym
artystą.
Wybierz pierwszy
ka
mień,
następne
podnieś
pozostałe
w kolejności
wskaz
ówek
zegara
i
ułóż
z
nich
wieżę.
4.
Wieżę um
ieść
na
wybranym
pustym
polu na
swojej
planszy
gracza.
PRZYGOTOWANIE
PLANSZY GŁÓWNEJ
Połóżcie główną planszę na śr
odku stołu w zasięgu
wszystkich graczy
. Wrzućcie wszystkie kamienie do wo-
reczka. Wyciągając losow
o z w
oreczka, umieśćcie po
4 kamienie na każdym polu oznaczonym symbolem
.
W ten sposób stworzycie
stosy kamieni
.
4 duże piony
, reprezentujące artystów
, umieśćcie loso
-
wo na 4 w
olnych polach w sposób zaprezento
wany na
poniższej ilustracji.
PRZYGOTOWANIE ROZGRYWKI
jeżeli po zakończeniu
gr
y
na
twojej planszy gracza
zn
ajdują
się dokładnie 3
kamie
nie.
6
PZ,
jeżeli po zakończeniu
gry na
twojej planszy gracza
znajdują się
przynajmniej 3 niebieskie
kamienie
lub
masz więcej niebieskich
kamieni
niż każdy inny
gracz
z osobna.
7
PZ,
5
5
Przykład:
Na ilustracji powyżej Ania przestawiła artyst
ę
na wskazane
pole. Ania
nie może
wziąć żółtego kamienia, ponieważ sym-
bol, który go ozdabia, nie pasuje do symbolu przestawionego
artysty
.
Nie może
także wziąć niebieskiego kamienia, gdyż
sąsiaduje on z innym pionem artysty
. Ania weźmie zatem
2 kamienie: różo
wy oraz fioletowy
.
Uwaga: W toku gry będzie na planszy głównej
coraz mniej kamieni, aż w pe
wnym momencie,
niektóre pola staną się puste. Takie pola po
prostu zignorujcie.
Kiedy ustalisz, które kamienie będziesz podnosić, zde-
cyduj, który z nich wziąć jako pierwszy
. To ważna de-
cyzja, ponie
waż kamienie
musisz
podnosić w kolejności
zgodnej z ruchem wskazów
ek zegara (przyjmując, że
„
środkiem zegara” jest pion artysty). Z wziętych kamieni
ułóż wieżę, każdorazow
o kładąc kamienie wzięte później
na kamieniach podniesionych wcześniej.
Uwaga: Pamiętaj, że nie możesz zrezygno
-
wać z podniesienia żadnego z dostępnych dla
ciebie kamieni. Zawsze musisz wziąć wszystkie
kamienie, które możesz.
Po zebraniu kamieni i utworzeniu wieży ustaw ją na
wybranym
pustym
polu na swojej planszy gracza. Nie
możesz zmieniać kolejności kamieni w wieży
.
W toku gry może się zdarzyć, że będziesz w stanie wziąć
tylko 1 kamień. W takim przypadku stworzysz
„
wieżę”
z jednego kamienia – jest to jak najbardziej dozwolone
i czasem bardzo korzystne zagranie.
Osoba o najbardziej artystycznej duszy rozpoczyna
rozgrywkę. Jeżeli nie jesteście w stanie wybrać spośr
ód
siebie takiej osoby
, wybierzcie gracza rozpoczynające
-
go losow
o.
Rozgrywka trwać będzie przez nieokreśloną liczbę rund.
W każdej rundzie gracze, poczynając od gracza rozpo
-
czynającego i kontynuując zgodnie z ruchem wskazów
ek
zegara, wykonają po jednej turze. Koniec gry (pomijając
rzadki wyjątek) nastąpi wraz z końcem rundy
, w której
został spełniony warunek kończący – tym samym wszy
-
scy gracze wykonają identyczną liczbę tur. Zwycięstwo
przypadnie oczywiście temu, kto zdobędzie najwięcej PZ.
TURA GRACZA
W swojej turze musisz przepr
o
wadzić jedną z dwóch
możliwych akcji: PODNIESIENIE albo PUNKT
O
W
ANIE.
Akcje te są ró
wnież opisane na kartach pomocy
.
PODNIESIENIE
Uwaga: Jeżeli na twojej planszy gracza nie ma
pustych miejsc, to nie możesz przepro
wadzić
akcji PODNIESIENIA – musisz wykonać akcję
PUNKT
OW
ANIA.
Wybierz pion artysty i przestaw go na wybrane wolne
pole. Możesz przestawić artystę wyłącznie na pole
bez
symbolu
. Następnie ustal, które kamienie będziesz
podnosić. Kamienie te muszą spełnić następujące wa-
runki:
Muszą leżeć na wierzchu swoich stosó
w
.
Muszą sąsiadować z przestawionym (w tej turze)
przez ciebie artystą.
Nie mogą sąsiadować z jakimikolwiek innymi
artystami na planszy
.
Muszą pasować symbolem do symbolu
przestawionego (w tej turze) przez ciebie artysty
.
Uwaga: Nie możesz wykonać artystą takiego
ruchu, w wyniku którego nie podniesiesz żadne
-
go kamienia. W takim wypadku musisz wybrać
ruch na inne pole albo ruch innym artystą, albo
akcję PUNKT
OW
ANIE.
ROZGRYWKA
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking patelni tytanowych [TOP10]
Ranking mikrofalówek do zabudowy [TOP10]
Ranking szlifierek oscylacyjnych [TOP10]
Premiera EA Sports FC 26 już jutro! Co warto wiedzieć o grze zanim wbiegniecie na boisko?
Ranking żeli do prania [TOP10]
Ranking telewizorów do PS5 [TOP10]
Pierwsze uruchomienie zmywarki? Sprawdź, co musisz zrobić
Ranking książek dla 5-latka [TOP10]
Ranking powerbanków [TOP10]
Ranking klawiatur gamingowych [TOP10]
Ranking robotów kuchennych [TOP10]
Ranking aparatów natychmiastowych [TOP10]
Ranking rowerów górskich [TOP10]
Ranking foteli gamingowych do 500 zł [TOP10]
Ranking bieżni domowych [TOP10]
Sprawdź więcej poradników