Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje LUCRUM GAMES
›
Instrukcja Gra planszowa LUCRUM GAMES Wojownicy podziemi: Katakumby karkołomnych koszmarów
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(27)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCRUM GAMES Wojownicy podziemi: Katakumby karkołomnych koszmarów
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
M
agia
szaleje,
chaos
się
sieje,
czyż
to
nie
piękne
czasy
a
poszukiwaczy
przygód? W końcu nic tak nie ożywia, jak spojrzenie śmierci w oczy
…
M
amy dobrą
wiadomość!
Właśnie
nadarza
wam
się
wspaniała
okazja,
aby
doświadczyć
tego
cudownego
uczucia.
I
to
dosłownie,
bowiem
potężny
nekromanta
Szkieletron uwił
sobie
gniazdko
w
nieoegłych
nawiedzonych
katakumbach
(z
jego
poprzedniego obszaru
działania
przepędzili
go
ponoć
jacyś bar
barzyńcy z
wielkimi
mieczami).
R
amię
w
ramię
z
nekromantą
stoi
starożytny żywiołak
powietrza
Eol
oraz
nieco
koścista
równie
prasta
ra
smoczyca.
Same
katakumby, jak
już
nadmieniliśmy
,
są
nawiedzone,
a
zatem
pełne
najróżniejszej
maści,
duchów,
zjaw, widm,
poltergeistów
i
oczywiście
zombiaków. Ale
cóż
to
a
W
as?
W
raz
z
dziwnymi eonami
nawet
sama
śmierć
może
umrzeć.
Ponie
waż
jednak
w
katakumbach
nie
ma
żadnych eonów,
trzeba
będzie
się
z
prob
lemem
uporać
konwencjonalnie.
Łapcie
za
broń
i
wodę
święconą
i
pędźcie
przetrącić parę
kości!
W
ojownicy podziemi
to zręcznościo
wa gra przygodow
a
z mocnym przymrużeniem
oka.
Jak
o
drużyna
samozwańczy
ch bohaterów ruszacie
w mroczne
(acz, jak
wyżej
, z
przymrużeniem ok
a) podziemia,
b
y stawić
czoła napotk
anym
tam przeciwnościom
i w miarę
możliwości
opuścić je (podziemia!
nie przeciwności) w
jednym
ka
wałku.
Za k
ażdym
rogiem
spotkają
was
niespodzianki,
ale w
bardzo
ogólnym
ujęciu
wypraw
a będzie
niezmiernie
prosta
(w tym
wypadku
„pr
osta
”
nie
jest synonimem
„
łatwa
”):
W
chodzicie
do podziemi,
odkrywacie
kolejne
tajemnicze
komnaty
,
w których
niechybnie napotkacie kolejne
, coraz silniejsze
potwory
. Na k
ońcu
drogi
czeka
was
wielki
zły
–
władca
lokalnego
lochu,
którego
pokonanie
pozwoli
wam
wypełznąć na
powierzchnię
w triume
. Najważniejszym elementem
podróży będzie
walk
a toczona
za pomocą
kości,
któr
ymi
będziecie rzucać
…
w najprzeróżniejszy i często bar
dzo dziwaczn
y sposób
.
Niniejszy e
gzemplarz stanowi drug
ą edycję
W
ojo
wnikó
w podziemi
,
w któr
ej dodano no
we ilustr
acje
i uspra
wniono
zasady
. Oprócz
wersji podstaw
owej masz
do dyspozycji serię
dodatkó
w
(instrukcję
jednego z nich
właśnie
czytasz).
W
szystkie
części
serii
nadają
się do całko
wicie
samodzielnej
roz
-
grywki, ale możesz
je także dow
olne łączyć
, tw
orząc unikalne wyzw
anie dla swej
drużyny
.
E
L
E
M
E
N
T
Y
G
R
Y
7 ŻETON
ÓW UMIEJĘTNOŚCI
BOHA
TERÓW
(1 URO
K, 6X
ŻYCZENIE ŚMIERCI
)
1 W
AHADŁO
W
A
KOŚĆ
1 Z
ŁOCIS
Z
PR
Z
E
Z
NA
C
Z
ENI
A
3 KO
LOROWE
I 9 BIAŁ
YCH KOŚCI
1 T
ARC
ZA
24 KAR
TY EKWIPUNKU
21 KAR
T POTWORÓW
4 KARTY
BOHATERÓ
W
21 KART KO
MN
AT
(POD
Z
IEMI)
12 Z
NA
C
Z
NIKÓ
W BLI
Z
N/
ULEPS
Z
ENIA
Z
DOLN
OŚCI
30
Z
ŁOTYCH
MONET
1 TOR ŻYCIA
POTWORÓ
W
1 ZN
ACZNIK POZIO
MU TRUDN
OŚCI
1 Z
NA
C
Z
NIK S
Z
E
FA
1 KAFEL SKR
Z
YNI
4 ZN
ACZNIKI ŻYCIA BO
HATERÓ
W
2 ZN
ACZNIKI ŻYCIA POTW
ORÓ
W
B
r
a
j
a
n
a
z
T
r
a
t
u
j
Ż
yczenie
śmierci
M
ożesz
odrzucić
żeton
ży
czenia
śmier
ci,
ab
y
zadać
+3
obr
ażenia
potw
or
o
wi
odpo
wiednie
go
typu.
„Zmów
pacior
ek...
U
ps!
Z
a
późno
”.
Samo
leczenie
Odzyskujesz
3
punkty
życia.
Przebicie
J
eśli
tr
asz,
zadaj
+2
obr
ażenia.
Urok
P
ołóż
żeton
ur
oku
na
k
ar
cie
aktualne
go
potw
or
a.
W
f
azie
odpoczynku
w
eź
tę
k
artę
i
zacho
w
aj
.
W
do
w
oln
ym
momencie
odrzuć
te
go
potw
or
a,
ab
y
zadać
obr
ażenia
r
ó
wne
je
go
poziomo
wi.
„K
ocham
r
óż,
motylki
i
śliczne
dwur
ęczne
t
opor
y
”.
P
a
n
n
a
M
a
r
y
s
i
e
ń
k
a
Poprawka
M
ożesz
zignor
o
w
ać
wynik
rzutu
irzucić
pono
wnie
.
P
ajęcze
zm
y
sły
J
eśli
spudłujesz,
nie
otrzymujesz
żadn
y
ch
obr
ażeń
i
zadajesz
2
obr
ażenia.
Boska
interwencja
S
i
r
R
o
b
a
k
Jeśli trasz, wybrany bohater odzys
-
kuje tyle punktów życia, ile obrażeń
udało ci się zadać.
Sir Robak po podziemiu wolnym chodził krokiem.
Kończąc ranne pacierze; ale rzucał okiem...
Panaceum
Wszyscy bohaterowie odzyskują
po 1 punkcie życia.
Ulubiony wróg:
nieumarli
Jeśli trasz nieumarłego,
zadaj +4 obrażenia.
Jeśli trasz innego potwora,
zadaj +1 obrażenie.
JASKINIA P
RECJOZ
Ó
W
______________
______________
Cudowna!
Przed walką podrzućcie
MAKIETĘ SKARBU
.
L
EŻE PAJĘCZAKÓ
W
___
_____________________
Osoby
cier
piące
na arachnofobię mogą nie patrzeć na tę kartę.
P
rzed
w
alk
ą
umieść
cie
P
AJĘCZYNY
w
dziur
ach
tar
czy
.
NAWIEDZ
ONY LOSZEK
_______
_
______________________
Uwaga: plan zdjęciowy Poltergeist 11.
Otrzymujecie
WAHADŁOW
Ą
KOŚĆ
.
J
eże
li
aktywn
y
boha
ter spudło
w
ał,
otrzymuje
-2
obr
a
żenia. Podr
zuć
MAKIETĘ
K
OMPASU
.
O
drzuć
po
wyk
orzystaniu
.
Uwaga:
podążanie
za
strzał
ką nie gwarantu
je
sukcesu!
Zł
ot
y
ko
mpas
Złocisz
przeznaczenia
Otrzymujecie
Z
ŁOCIS
Z
PR
Z
E
Z
NAC
Z
ENIA
.
Odrzuć po wykorzystaniu.
Strzeż się potęgi pieniądza!
-
Pajęcze
feromony
Jeżeli aktywny bohater spudłował,
nie otrzymuje żadnych obrażeń.
Umieść
PAJĘC
Z
YNY
w dziurach
tarczy. Odrzuć po wyk
orzystaniu.
Ohyda!
I
1
2
G
O
B
L
I
N
-
K
O
Ś
C
I
E
J
M
oże
grać
na
własn
yc
h cymbałkach.
I
1
2
Z
M
U
T
O
W
A
N
Y
K
U
L
T
Y
S
T
A
Tak się kończą zabawy z mrocznymi bogami.
I
2
6
R
E
P
T
I
L
I
A
N
I
N
Skąd wziął takie gustowne klapeczki?
34
S
Z
K
I
E
L
E
T
R
O
N
3
WYJ
Ą
TK
O
W
O
ŻRĄ
CY
Ilekr
oć
bohater
spudłuje
,
odrzuć
cie
1
białą
k
ość
ze
skrzyni.
„W
idzie
liście
kied
y
ś
taką
zgrabną
pu
pcię?
”
45
K
O
Ś
C
I
A
N
A
S
M
O
C
Z
Y
C
A
3
DOT
YK
Ś
MIERDZI
Jeżeli rz
uc
ona
przez
ciebie
k
ość
wyląd
uje
w
dziurze
,
ule
g
asz
ogłuszeniu.
Sta
ra,
ale
ja
ra.
35
E
O
L
4
Przed walką podłóżcie pod tarczę
WIATRAK
. Otrzymujecie
WAHADŁO
WĄ KOŚĆ
.
On nie rzuca słów na wiatr. Wy musicie.
7 MAKIET (K
OMP
AS
,
SKR
YTOBÓJSTW
O, SKARB
I 4 P
AJĘC
Z
YNY)
2 P
ALIC
Z
KI, 1
WIATRAK,
1 TRZ
ECIE OKO
3 KARTY
WIELKICH
Z
ŁYC
H
6 Z
NA
C
Z
NIKÓ
W DOŚWIADC
Z
ENIA
W
ojownicy podziemi to gra opo
wiadająca o przygodach
desperató
w górnolotnie mieniących się bohaterami…
T
ak, to o w
as mow
a! Traacie do należy
cie mrocznych
lochów z adekw
atnym poziomem łupów
. T
eraz
pozostaje wam tylk
o zrobić użytek z waszej wrodzonej
gracji i niepo
wtarzalny
ch umiejętności, aby stłuc
na kwaśne jabłk
o hordy przerażających,
potężnych
i bezwzględnie zabójczych potw
orów
, które stoją
na waszej dr
odze
. J
eżeli przetrwacie i w epickiej
nałow
ej walce pok
onacie wielkiego złego
, zwy
ciężacie!
Zatem ruszajcie
, głupcy
…
i porzućcie wszelk
ą nadzieję.
CEL GR
Y
3
E
L
E
M
E
N
T
Y
G
R
Y
x3
x3
x3
Przed rozpoczęciem gry rozłóżcie e
lementy w nastę
pujący sposób:
ZŁÓŻ
CIE
T
ARC
Z
Ę:
Złóżcie
ze
sobą
4
fragmenty tarczy
. Zwróć
cie
uwagę na
litery
na
kraw
ędziach
tych fragmentów – krawędzie
z
identyczn
ymi
literami
powinn
y
się
ze
sobą
stykać
.
Złożoną
tarczę
umieśćcie
na środku
stołu.
___________________________________________________
WYBIERZCIE
BOHATERÓ
W
:
Wybierzcie
lub
wylosujcie
po 1
karcie
bohatera.
P
ołóżcie je
przed
sobą.
W
eźcie
po 1
znaczniku
życia
bo
-
hatera
i
umieśćcie
je
na
szczytach
toró
w
życia
waszy
ch
bohaterów
(więcej
szczegółów
na
stronie
9).
Niektórzy
bohaterowie
otrzymują
dodatko
wo specjalny żeton
odpowiadający ich
niebieskiej
umie
-
jętności – żeton
ten
należy
umieścić
obok karty bohatera
stroną
szarą (nieaktywną)
ku
górze
. Niewykorzystane karty bohaterów
i znaczniki odłóżcie
do pudełka.
Uwaga:
K
orzystając
z
więcej
niż jedne
go
pudełka
z
serii
W
ojownikó
w pod
-
ziemi, możecie gr
ać w gronie do
6 graczy
.
___________________________________________________
PR
Z
Y
GOTUJCIE
TALIĘ
POD
Z
IEMI:
P
otasujcie
wszystkie
karty
kom
-
nat i utw
órzcie z nich zakrytą talię podziemi.
___________________________________________________
PR
Z
Y
GOTUJCIE
TALIĘ
KRAMIKU
:
P
otasujcie
wszystkie
karty
ekwi
-
punku i stw
órzcie z nich zakrytą talię kr
amiku.
___________________________________________________
PR
Z
Y
GOTUJCIE
TALIĘ POTWORÓW
: P
odzielcie
karty potwor
ów
według ich
poziomu (oznaczonego
kolor
em
i
liczbami
na
rew
er
-
sach). P
otasujcie
osobno karty każdego poziomu. Dobierzcie
po
3 karty poziomu
1
(żółty), poziomu
2
(turkusowy) oraz poziomu
3
(oletowy).
P
ołóżcie
je
na
szczycie
wszystkich
kart
poziomu
4 (szar
y):
bezpośrednio na
szar
ych kartach powinn
y znaleźć
się
karty
poziomu 3, na
nich 2,
a na szczy
cie 1.
___________________________________________________
WYZNACZENIE SZEFA:
Tak, wiemy.
Nikt
z
was
oczywiście nie
pragnie
władzy
i prawa
do kierowania
innymi. Ktoś
niestety musi
się
poświęcić.
Wybierzcie (albo
wylosujcie), kto
z
was
będzie
spra
-
wować funkcję szefa
– wręczcie tej osobie znacznik
szefa.
Uwaga: Po
zakończeniu
każdej walki
znacznik
szefa przejmuje
osoba,
która wykończyła potwora.
___________________________________________________
ZRZUTKA
NA
STARTOWE
ZASOBY:
Wybebeszcie
swoje
kieszenie
i sprawdźcie
z
czym
zaczynacie.
Połóżcie na
stole
kafel
skrzyni.
Umieśćcie na
nim
2
białe
kości
oraz
tyle monet,
ilu
bohaterów
bierze udział w
rozgrywce minus 2. To wasz
startowy łup.
___________________________________________________
STWÓRZCIE
ZAPASY
OGÓLNE:
Ułóżcie
w dogodn
ym miejscu
na
stole
pozostałe
złote monety
,
znaczniki
blizn,
karty
wielkich
złych,
pozostałe
białe,
koloro
we
oraz
specjalne
kości,
a
także
makiety
i
po
zostałe
gadżety
.
Rzućcie
okiem
na
ilustrację
na
następnej
stronie
.
1
.
2
.
3
.
4
.
7
.
8
.
9
.
5
.
UST
AW
CIE POZIO
M TRUD
NOŚCI:
U
mieśćcie tor ży
cia potw
oró
w
w
pobliżu
talii
podziemi
oraz
talii
potworó
w
.
Umieśćcie
2
znaczniki
życia potworó
w
na
polach
oznaczony
ch
cyfrą
0. T
eraz
przyszła
pora,
by zdecydow
ać się,
czy
jesteście
miękkimi dziamdziaczka
-
mi,
czy wielkimi
bonzami.
P
ołóżcie (bądź nie)
znacznik poziomu
trudności na symbolu serca na torze życia potw
oró
w
, oznaczając
wybran
y poziom trudności:
Na poziomie hardym
i
infernaln
ym, rozpoczynając
walk
ę
doda
-
wajcie
potwor
om wsk
azaną na znaczniku liczbę punktó
w życia.
6
.
W
ARIAT SO
LO:
J
eżeli
szaleństwo każe ci
stawić czoła
wyzwaniom w
pojedynkę
, pozwól so
-
bie
choć
trochę
pomóc
.
K
ontrolujesz
2
bohaterów
–
przygotuj
grę,
jak
do
rozgrywki 2osobow
ej
.
(wszystkie szare karty)
ZWYKŁ
Y
HARDY
INFERN
ALNY
4
P
R
Z
Y
G
O
T
O
W
A
N
I
E
R
O
Z
G
R
Y
W
K
I
Odłóżcie znacznik
do pudełk
a
B
r
a
j
a
n
a
z
T
r
a
t
u
j
Życzenie śmierci
Możesz odrzucić żeton życzenia
śmierci, aby zadać +3 obrażenia
potworowi odpowiedniego typu.
„Zmów paciorek... Ups! Za późno
”.
Samoleczenie
Odzyskujesz 3 punkty życia.
Przebici
e
Jeśli trasz, zadaj +2
obr
ażenia.
Urok
Połóż żeton uroku na karcie aktualnego
potwora. W fazie odpoczynku weź
tę kartę i zachowaj.
W dowolnym
momencie odrzuć tego potwora, aby
zadać obrażenia równe jego poziomowi.
„Kocham róż, motylki
i śliczne dwuręczne topory”.
P
a
n
n
a
M
a
r
y
s
i
e
ń
k
a
Popr
awka
Możesz zignorować
wynik
rzutu
irzucić ponownie.
Pajęcze zmysły
Jeśli spudłujesz, nie otrzymujesz
żadnych obrażeń i zadajesz
2 obrażenia.
Spirytualizm
Wybierz bohaterów i określ, ile k
ażdy
odzyskuje punktów życia. Łączna
liczba odzyskanych punktów życia
nie może być większa niż poziom
aktualnego potwora plus 1.
Ulubion
y
wróg:
człowie
k
„W
idzę MNÓSTWO martwych ludzi”.
M
o
r
g
a
n
W
o
l
n
y
c
z
ł
e
k
Lepkie rączki
Weź 1 monetę z zapasów ogóln
ych
i umieść ją w skrzyni.
Jeśli trasz człowieka,
zadaj +4 obrażenia.
Jeśli trasz innego po
tw
or
a,
zadaj +1 obrażenie.
1
3
2
2
5
7
8
9
4
6
2
(przygotowanie
a 3 graczy)
5
P
R
Z
Y
G
O
T
O
W
A
N
I
E
R
O
Z
G
R
Y
W
K
I
P
R
Z
Y
G
O
T
O
W
A
N
I
E
R
O
Z
G
R
Y
W
K
I
Pomiń
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Domek dla dzieci
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Zalany laptop – co zrobić w takiej sytuacji?
Ranking smartwatchy [TOP10]
Ranking spalaczy tłuszczu [TOP10]
Wuchang: Fallen Feathers - wymagania PC. Gdy pierwszym bossem może stać się twój komputer
Sztuczna inteligencja w telewizorach: jak działa i co naprawdę zmienia?
Ranking suszarek do prania [TOP10]
Ranking kaw rozpuszczalnych [TOP10]
Ranking parownic do ubrań [TOP10]
Ranking zabawek dla 4-latka [TOP10]
Premiery gier 2025. Na te tytuły warto czekać
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
Ranking rowerów elektrycznych [TOP10]
Soki z sokowirówki - jakie owoce wybrać?
Rodzaje pomp wodnych
Sprawdź więcej poradników