Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje LUCRUM GAMES
›
Instrukcja Gra planszowa LUCRUM GAMES Wojownicy podziemi: Zamek zajadłej zimy
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(27)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCRUM GAMES Wojownicy podziemi: Zamek zajadłej zimy
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
W
ojownicy podziemi
to zrę
cznościo
w
a
gr
a
przy
godo
w
a
z
mocn
ym
przymrużeniem
ok
a.
J
ak
o
drużyna
samozw
ańc
zych bohateró
w
ruszacie
w mroczne
(acz,
jak
wyżej
,
z
przymrużeniem
ok
a)
podziemia,
b
y sta
wić
czoła napotk
an
ym
tam przeciwnościom
i w miarę
możliwości
opuścić je (podziemia!
nie przeciwności) w
jedn
ym k
a
wałku.
Za k
ażdym
rogiem
spotkają was niespodzianki, ale
w bar
dzo
ogólnym ujęciu
wypraw
a
będzie
niezmiernie
prosta (w tym
wypadku „
prosta
”
nie jest synonimem „
łatwa
”): W
chodzicie do podziemi,
odkrywacie kolejne tajemnicze komnaty
,
w któr
ych
niechybnie
napotk
acie k
olejne
, c
oraz silniejsze
potwory
.
N
a k
ońcu drogi czek
a w
as wielki zły
–
władca lok
alnego
lochu,
którego
pokonanie
pozwoli
wam
wypełznąć
na powierzchnię
w triume
.
Najw
ażniejszym
elementem
podróży będzie
walk
a
toczona
za pomocą kości,
któr
ymi
będziecie rzucać
… w
najprzeróżniejszy
i często bar
dzo dziw
aczn
y sposób
.
Niniejszy
egzemplarz
stanowi
drugą
edycję
W
ojownik
ów podziemi
,
w której
dodano
now
e
ilustra
-
cje
i uspra
wniono
zasady
.
Oprócz
wersji
podstawo
wej
masz
do dyspozy
cji serię
dodatków
(instrukcję
jednego
z nich
właśnie
czytasz).
W
szystkie
części
serii
nadają
się
do całko
wicie
samodzielnej
rozgrywki,
ale możesz je
także do
wolne
łączyć
,
tworząc unik
alne wyzw
anie dla sw
ej drużyny
.
M
agia
żywiołów wprost
zwariowała.
aos
ogarnął
i
tak
niezbyt
spokojną
krainę
Śródnigdzia, a
niebezpieczeństwa
i
gniazda
potworów
pojawiają
się
szyb
-
ciej
niż nowe
podatki.
Z
agrożenie
pojawiło się
nawet
pośród
wiecznej
zmarzliny na
północy.
Jeden z
pingwinów
(tak,
dobrze
czytacie)
ogłosił
się
cesarzem i
zebrał
swych
ziomków
pod hasłem:
„Dziś
lodowiec,
jutro
Madagaskar
(cokolwiek to
znaczy),
pojutrze
cały świat!”
W
jego
orszaku
oprócz bandy
postrzelonych nielotów
służy
także zgraja
dzikich
lodowych
istot
oraz
przyzwany
,
przerażający duch
nieznanego
kramarza, który
przed dekadą
wyrządził
niemałe
szkody na
zdro
-
wiu
i życiu
okolicznych
mieszkańców. Jakby tego
było
mało,
przedwieczna
groza,
której imienia
nie
będziemy
wymawiać
(nie
chcemy połamać
języka…
znaczy
pióra), zdaje
się
budzić
na
dnie
lodowatego
oceanu.
J
eśli
sądzicie, że
pingwiny
są
urocze…, to
macie
rację.
Ale
tylko
atego,
że
prawie nigdy nie
wychodzą
z
roli. Bądźcie
jednak
pewni,
że
a
was
zrobią
wyjątek i
ujawnią
swe
krwiożercze
oblicze.
D
rżyjcie!
Ale poza
tym
powodzenia!
E
L
E
M
E
N
T
Y
G
R
Y
1 T
ARC
ZA
24 KAR
TY EKWIPUNKU
21 KAR
T POTWORÓ
W
4 KARTY
BOHATERÓ
W
21 KART KO
MN
AT
(POD
Z
IEMI)
3 KO
LOROWE
I 9 BIAŁ
YCH KOŚCI
12
Z
NA
C
Z
NIKÓ
W BL
I
Z
N/
ULEPS
Z
ENIA
Z
DOLN
OŚCI
30
Z
ŁOTYCH
MONET
1 TOR ŻYCIA
POTWORÓ
W
1 ZN
ACZNIK POZIO
MU TRUDN
OŚCI
2 ŻET
O
NY
UMIEJĘT
NOŚCI
BOHA
TERÓW
(CHWYTLIW
A MELODIA
, ZABIJ
AK
A
)
1
Z
NA
C
Z
NIK S
Z
EFA
1 KAFEL SKR
Z
YNI
1 K
OŚĆ
ŚNIEŻN
A
4 ZN
ACZNIKI ŻYCIA BO
HATERÓ
W
2 ZN
ACZNIKI ŻYCIA POTW
ORÓ
W
3 KOSTKI WOD
Y
N
iezłe
ziółka
M
a
r
y
l
a
M
o
r
g
e
n
s
z
t
e
r
n
W
ybierz
bohater
a.
Odzyskuje
on
2punkty
ży
cia
plus
1
punkt
ży
cia
za
k
ażde
kuriozum
(
)
w
stosie
k
art
odrzuc
on
y
ch.
„Pok
ój
,
miłość
i
r
ozw
ałk
a
w
podziemiach!”
Rąbnięcie
J
eśli
tr
asz,
zadajesz
5
obr
ażeń
niezależnie
od
te
go
,
w
jakiej
sek
cji
tar
czy
wylądo
w
ała
k
ość
.
P
op
rawka
M
ożesz
zignor
o
w
ać
wynik
rzutu
i
rzucić
pono
wnie
.
J
eżeli
tr
asz,
zadaj
+2
obr
ażenia
i
połóż
żeton
ch
wytliw
ej
melodii
na
k
ar
cie
potw
or
a.
Do
k
ońc
a
w
alki
k
ażdy
bohater
może
k
orzystać
z
techniki
„z
półobr
otu
”,
ab
y
w
przypadku
tr
aenia
zadać
+2
obr
ażenia.
„Z
a
t
ą
lutnią
st
oi
S
ch
w
arzene
gger
,
tylk
o
o
wiele
lepszy
,
bo
nad
w
argą
jest
w
ąs!”
D
a
n
i
e
l
P
r
z
y
s
i
a
d
ł
o
Pajęcze zmysły
J
eśli
spudłujesz,
nie
otrzymujesz
żadn
y
ch
obr
ażeń
i
zadajesz
2
obr
ażenia.
P
anaceum
wytliwa
me
lodia
W
szyscy
bohater
o
wie
odzyskują
po
1
punk
cie
ży
cia.
Zabijaka
J
a
c
k
W
r
ó
b
e
l
Obróć żeton zabijaki na stronę aktywną. Do
końca tej walki, w turze dowolnego bohatera,
kiedy kość wyląduje na linii dzielącej sekcje
tarczy, możesz użyć żetonu, ab
y dodać do
siebie wartości obydwu sekcji.
„W świetle księżyc
a nadal jestem sobą!”
Przebicie
Jeśli trasz, zadaj +2 obrażenia.
Lepkie rączki
Weź 1 monetę z zapasów ogólny
ch
i umieść ją w skrzyni.
_________________
___
Otrzymujecie
KOSTKI WODY
.
MACHIN
A
P
ARO
W
A
__________
______________
P
a
ra
-
buch!
Kości
-
w
r
uch!
ZMRO
ŻON
A KOMN
ATA
________
_
_
____________________
Powiało chłodem.
KOMNAT
A PRZESILENIA ZIMOWEGO
____________________________
Słyszycie to? Coś jak... ho, ho, ho?
G
dy
aktywn
y
boha
ter spudłu
je
,
nie
otrzymuje
żad
nych obraż
eń.
P
odrzuć
MA
KIETĘ
SŁAB
EGO
P
UNKTU
.
O
drzuć
po
wyk
orzystaniu
.
W
iedza
to
potęga.
M
o
s
t
r
o
n
o
micon
„Śmigus-dyngus pokrako!”
Zraszacz snajperski
Otrzymujecie
KOSTKI WODY
.
Odrzuć po wykorzystaniu.
Nauka, szmaciarze!
Hydrod
ynamika
cz. I
I
Z
A
F
R
A
S
O
W
A
N
Y
K
R
Ó
L
IV
19
4
„Bić,
czy
wiać?
Oto
j
est tanie...”
P
A
N
E
L
A
S
T
Y
C
Z
N
Y
I
9
1
Prymus w klasie jogi.
P
I
N
G
W
I
N
Y
D
E
S
A
N
T
O
W
E
I
2
1
Kto powiedział, że pingwiny nie potraą latać?
3 KAR
TY
WIELKI
CH
Z
ŁY
C
H
46
5
NIEUW
AŻNY
G
dy
rzuc
ona
przez
ciebie
k
ość
wyląduje
w
sek
cji
tar
czy
oznaczonej
1
,
możesz
po
wtórzy
ć
rzut.
W
I
D
M
O
K
R
A
M
A
R
Z
A
„J
uż
ja
wam
dam
po
rabacie!”
P
I
N
G
W
I
N
C
E
S
A
R
S
K
I
4
Przed w
alk
ą
umieść
cie
GÓR
Y
LODOW
E
w
dziur
ach
tar
czy
i podrz
uć
cie
obie
MAKIETY
Z
MARZLINY
.
45
„
J
akubie!
Zrób
mi
deser
lodowy!”
40
P
R
Z
E
B
U
D
Z
O
N
Y
H
O
R
R
O
R
3
SZALONY
„Kto
mnie
obudził
o
tak
pogańskiej
porze?
Który
to
eon?”
6
Z
NA
C
Z
NIK
Ó
W
DOŚWIADC
Z
ENIA
3
MAKIETY
(2 Z
MAR
Z
LINY,
1 SŁAB
Y PUNKT)
4 GÓRY LODOWE, 1 KRA,
1 WODOSP
AD, 1 SAD
Z
A
WKA,
1 LODO
WY MUR
W
ojownicy podziemi to gra opo
wiadająca o przy
godach
desperató
w górnolotnie mieniących się bohater
ami…
T
ak, to o w
as mow
a! Traacie do należy
cie mrocznych
lochów z adekw
atn
ym poziomem łupów
. T
eraz
pozostaje wam tylk
o zrobić użytek z waszej wrodzonej
gracji i niepo
wtarzalny
ch umiejętności, aby stłuc
na kwaśne jabłk
o hordy przerażających,
potężnych
i bezwzględnie zabójczych potw
oró
w
, które stoją
na waszej dr
odze
. J
eżeli przetr
wacie i w epickiej
nałow
ej walc
e pokonacie wielkiego złego
, zwy
ciężacie!
Zatem ruszajcie
, głupcy
…
i porzućcie wszelk
ą nadzieję.
CEL GR
Y
3
E
L
E
M
E
N
T
Y
G
R
Y
UST
AW
CIE POZIO
M
TRUD
NOŚCI:
U
mieśćcie tor ży
cia potworó
w
w
pobliżu
talii
podziemi
oraz
talii
potworó
w
.
Umieść
cie
2
znaczniki
życia potworó
w
na
polach
oznaczon
ych cyfrą 0. T
eraz
przyszła
pora,
by zdecydow
ać
się,
czy
jesteście miękkimi
dziamdziaczka
-
mi,
czy wielkimi bonzami.
P
ołóżcie (bądź
nie) znacznik poziomu
trudności na symbolu serca na torze życia potw
oró
w
, oznaczając
wybran
y poziom
trudności:
Na poziomie hardym
i infernalnym,
rozpoczynając walkę doda
-
wajcie
potwor
om wsk
azaną na znaczniku liczbę punktó
w życia.
x3
x3
x3
Przed rozpoczęciem gry rozłóżcie e
lementy w następujący sposób:
ZŁÓŻ
CIE TARC
Z
Ę:
Złóżcie
ze
sobą 4
fragmenty
tarczy
. Zwr
óćcie
uwagę na
litery
na
kra
wędziach tych fragmentów – kraw
ędzie
z
identyczn
ymi
literami
powinn
y
się
ze sobą
stykać
.
Złożoną
tarczę
umieśćcie
na środku
stołu.
___________________________________________________
WYBIERZCIE
BOHATERÓ
W:
W
ybierzcie
lub
wylosujcie po
1
karcie
bohatera.
P
ołóżcie
je
przed
sobą.
W
eźcie
po
1
znaczniku
życia
bohatera i
umieśćcie je
na
szczytach
toró
w
życia waszych bo
-
hateró
w
(więcej szczegółów na
stronie
9). Niektórzy
bohatero
-
wie
otrzymują
dodatko
wo specjalny żeton
odpowiadający ich
niebieskiej
umiejętności
– żeton
ten
należy
umieścić
obok
karty
bohatera stroną szarą (nieaktywną) ku
górze
.
Niewykorzystane
karty bohater
ów i znaczniki odłóżcie do pudełk
a.
Uwaga: Korzyst
ając z
więcej
niż
jednego pudełka
z serii
W
ojownik
ów
podziemi, możecie grać w gronie do 6 gr
aczy
.
___________________________________________________
PR
Z
YGOTUJCIE
TALIĘ
POD
Z
IEMI:
P
otasujcie
wszystkie
karty
kom
nat i utwórzcie z nich zakrytą talię podziemi.
___________________________________________________
PR
Z
YGOTUJCIE
TALIĘ
KRAMIKU
:
P
otasujcie
wszystkie
karty
ekwipunku i stwórzcie z nich zakrytą talię kramiku.
___________________________________________________
PR
Z
YGOTUJCIE
TALIĘ
POTWORÓ
W
: P
odzielcie k
arty potw
orów
według
ich
poziomu
(oznaczonego k
olorem
i
liczbami na
rewer
-
sach).
P
otasujcie osobno
karty
każdego
poziomu.
Dobierzcie
po
3 karty poziomu 1 (żółty),
poziomu 2 (turkusowy) oraz poziomu
3
(oletowy).
Połóżcie je
na
szczycie
wszystkich
kart poziomu
4 (szar
y):
bezpośrednio na
szarych kartach powinny znaleźć się
karty poziomu 3,
na nich 2, a na szczycie 1.
___________________________________________________
WYZNACZENIE SZEFA:
Tak, wiemy.
Nikt
z was
oczywiście
nie
pragnie
władzy
i
prawa
do kierowania
innymi. Ktoś
niestety musi
się
poświęcić.
Wybierzcie
(albo
wylosujcie), kto
z
was
będzie
spra
-
wować funkcję szefa
– wręczcie
tej osobie znacznik
szefa.
Uwaga: Po
zakończeniu
każdej walki
znacznik szefa
przejmuje
osoba,
która wykończyła potwora.
___________________________________________________
ZRZUTKA
NA
STARTOWE
ZASOBY:
Wybebeszcie
swoje
kieszenie
i sprawdźcie
z
czym
zaczynacie. Połóżcie
na
stole kafel
skrzyni.
Umieśćcie na
nim
2
białe
kości oraz
tyle
monet,
ilu bohaterów
bierze udział w
rozgrywce minus
2. To wasz
startowy łup.
___________________________________________________
STWÓRZCIE
ZAPASY
OGÓLNE:
Ułóżcie
w
dogodnym miejscu
na
stole
pozostałe
złote monety,
znaczniki
blizn,
karty
wielkich złych,
pozostałe
białe,
kolor
owe
oraz
specjalne
kości,
a
także
makiety
i
po
-
zostałe
gadżety
.
Rzućcie okie
m
na
ilustrację
na
następnej stro
nie.
1
.
2
.
3
.
4
.
7
.
8
.
9
.
5
.
(wszystkie szare karty)
6
.
W
ARIAT SO
LO:
J
eżeli
szaleństwo każe ci
stawić czoła
wyzwaniom w
pojedynkę
, pozwól so
-
bie
choć
trochę pomóc.
K
ontrolujesz
2
bohaterów
–
przygotuj
grę
,
jak
do
rozgrywki 2-osobow
ej
.
ZWYKŁ
Y
HARDY
INFERN
ALNY
4
P
R
Z
Y
G
O
T
O
W
A
N
I
E
R
O
Z
G
R
Y
W
K
I
Odłóżcie znacznik
do pudełk
a
Niezłe ziółka
M
a
r
y
l
a
M
o
r
g
e
n
s
z
t
e
r
n
Wybierz bohatera. Odzyskuje on
2punkty życia plus 1 punkt życia za
każde kuriozum (
) w stosie kart
odrzuconych.
„Pokój
, miłość i rozwałka w podziemiach!”
Rąbnięc
ie
Jeśli trasz, zadajesz
5
obr
ażeń
niezależnie od tego,
w
jakiej
sek
cji
tarczy wylądowała k
ość
.
Poprawka
Możesz zignorować wynik rzutu
i rzucić ponownie.
Kamuaż
Jeżeli trasz,
zadaj dodatkowo tyle
obrażeń, ile symboli kramik
ów znajduje
się na karcie aktualnej
komnaty (wielcy
źli otrzymują +3 obrażenia).
„T
ylko nie mówcie do mnie misiu!”
R
y
s
i
e
k
N
i
e
d
ź
w
i
e
d
ź
Sam
o
leczenie
Odzyskujesz 3 punk
ty
ży
cia.
Ulubion
y
wróg:
zwierzęta
Jeśli trasz zwierzę,
zadaj +4 obrażenia.
Jeśli trasz innego potwora,
zadaj +1 obrażenie.
Z
abijaka
J
a
c
k
W
r
ó
b
e
l
Obróć żeton zabijaki na stronę aktywną. Do
końca tej walki, w turze dowolnego bohater
a,
kiedy kość wyląduje na linii dzielącej sekcje
tarczy, możesz uży
ć żetonu, aby dodać do
siebie wartości obydwu sekcji.
„W świetle księży
ca nadal jestem sobą!”
Przebi
cie
Jeśli trasz, zadaj +2
obr
ażenia.
Lepkie rączki
Weź 1 monetę z zapasów ogóln
ych
i umieść ją w skrzyni.
(przygotowanie
a 3 graczy)
1
3
2
2
5
7
8
9
4
2
6
5
P
R
Z
Y
G
O
T
O
W
A
N
I
E
R
O
Z
G
R
Y
W
K
I
P
R
Z
Y
G
O
T
O
W
A
N
I
E
R
O
Z
G
R
Y
W
K
I
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na dzień mamy
Prezent na komunię
Ranking smartwatchy
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Jak sprawdzić FPS?
Maj w ogrodzie – jakie prace wykonujemy? Kalendarz ogrodniczy
Ile kosztuje klimatyzacja do domu?
Odkurzacz workowy czy bezworkowy - który wybrać?
Android 16 z nowym trybem desktopowym – czy to przyszłość mobilnej produktywności?
Dofinansowanie do rowerów elektrycznych 2025
Jaki aparat do vlogowania wybrać?
Technologia No Frost – nowoczesne chłodzenie bez szronu
Gdzie ustawić kuwetę dla kota?
Czym jest MagSafe? Poznaj technologię, która upraszcza życie
Kody do The Forest – przedmioty, mutanty, budowanie i wiele więcej
Telewizor w sypialni - czym się kierować podczas wyboru?
Kolagen od A do Z – wszystko, co musisz wiedzieć
Ranking zmywarek do zabudowy 45 cm [TOP10]
Ranking inhalatorów dla dzieci [TOP10]
Sprawdź więcej poradników