Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa NASZA KSIĘGARNIA Park Smoków

Instrukcja obsługi Gra planszowa NASZA KSIĘGARNIA Park Smoków

Wróć
INSTRUKCJA
2
NA KONIEC RUNDY
ZA KAŻDĄ WYSPĘ:
/
=+
1
2
2
3
3
4
4
5
6
NA KONIEC RUNDY
W TRAKCIE RUNDY
=
MAX
= +2
-1
2
2
2
ELEMENTY GRY
Uwaga! Na kartach smoków znajduje się spe-
cjalna folia zabezpieczająca. Należy ją usunąć.
Karty będą bardziej przejrzyste, a nadruk jesz-
cze lepiej czytelny.
Polecamy jednak zrobić to po kilku rozgryw-
kach – wówczas łatwiej będzie zdjąć folię.
ZA KAŻDĄ WYSPĘ:
=
ZA KAŻDĄ WYSPĘ:
+
+
1
1
1
ZA KAŻDĄ WYSPĘ:
ZA KAŻDĄ WYSPĘ:
NA KONIEC RUNDY
NA KONIEC RUNDY
NA KONIEC RUNDY
NA KONIEC RUNDY
NA KONIEC RUNDY
NA KONIEC RUNDY
NA KONIEC RUNDY
NA KONIEC RUNDY
W TRAKCIE RUNDY
W TRAKCIE RUNDY
W TRAKCIE RUNDY
W TRAKCIE RUNDY
W TRAKCIE RUNDY
=
MAX
=
=
+
+
2
2
2
2
=
-1
-1
-1
2
2
plansza 60 kart smoków
82 zwiedzających
42 o wartości 1 pkt
20 o wartości 5 pkt
20 o wartości 10 pkt
5 legendarnych smoków
5 ściągawek
15 wysp
sterowiec
sterowiec
sterowiec
5 legendarnych smoków
NA KONIEC RUNDY
W TRAKCIE RUNDY
ZA PRZEWAGĘ:
==
/
MAX MAX
= +2
=
-1
+2
+3
NA KONIEC RUNDY
W TRAKCIE RUNDY
ZA PRZEWAGĘ:
==
/
MAX MAX
= +2
=
-1
+2
+3
PRZYGOTOWANIE GRY
APlanszę połóżcie na środku stołu.
BLegendarne smoki połóżcie w stosie na planszy, na szczycie góry.
CSterowiec wsuńcie we wcięcie w planszy nad oletowym smokiem.
DZwiedzających połóżcie obok planszy.
EWyspy potasujcie i rozdajcie graczom po 3. Będą one tworzyć park gracza. Wyspy połóżcie przed
sobą, wybraną przez siebie stroną do góry. Pozostałe wyspy odłóżcie do pudełka.
F Każdy gracz bierze zwiedzających o wartości 5 oraz po 1 ściągawce i kładzie przed sobą.
GKarty smoków potasujcie, rozdajcie graczom po 4 karty. Pozostałe połóżcie obok planszy.
G
B
A
E
G G
G
E
E
C
D
F
G
G
E
E
B
B
F
F
park gracza 1
park gracza 3
park gracza 2
NA KONIEC RUNDY
W TRAKCIE RUNDY
ZA PRZEWAGĘ:
==
/
MAX MAX
= +2
=
-1
+2
+3
3
4
CEL GRY
PRZEBIEG ROZGRYWKI
Podczas gry tworzycie swoje parki rozrywki – każdy z nich składa się
z 3 wysp. Główną atrakcją parków są smoki. Aby przyciągnąć gości,
musicie zapewnić różnorodność smoków, odpowiednią ich liczbę oraz
dostępność najpopularniejszych rodzajów smoków.
Rozgrywka będzie trwać 3 rundy – każda z nich to inna pora roku:
wiosna, lato, jesień. Wygra osoba, która zdobędzie najwięcej punktów
za zwiedzających, którzy odwiedzili jej park.
Pory roku wskazuje sterowiec, przesuwany co rundę w prawą stronę.
wiosna lato jesień
Gra opiera się na mechanice „draftu. Polega ona na tym, że gracze trzymają w ręku karty, wybierają
1 z nich, a pozostałe przekazują sąsiadowi. Z otrzymanych kart ponownie wybierają 1 kartę,
a pozostałe przekazują sąsiadowi. Za każdym razem gracze dostają i przekazują więc coraz mniej kart.
Rozgrywka trwa 3 rundy (wiosna, lato, jesień), podczas których gracze prowadzą
rozbudowę parków. A na koniec rundy wykonują poniższe działania:
ocena parków, odlot legendarnych smoków, pora karmienia.
wiosna lato
wiosna lato
wiosna lato
jesień
5
Wszyscy gracze wnocześnie wykonują poniższe działania:
1Wybierają po 1 karcie smoka spośród kart trzymanych w ręku i kładą je przed sobą obrazkiem do
dołu.
2 Gdy wszyscy już wybiorą karty, gracze odkrywają je i dokładają do parków obrazkiem do góry:
Kartę smoka należy położyć na jednej ze swoich wysp. Gracz może wybrać dowolną z nich.
W trakcie gry na wyspach leżeć będzie coraz więcej kart smoków – kładzie się je zawsze na samej
górze, jedna na drugiej.
Kart smoka nie można przekręcać i umieszczać na wyspie „do góry nogami” lub w poprzek.
3 Po dołożeniu kart do swoich parków gracze przekazują pozostałe karty osobie z lewej strony.
Z otrzymanych kart gracze ponownie wybierają po 1 karcie smoka, dokładają je do parków,
a następnie pozostałe karty przekazują osobie z lewej strony.
Gra toczy się w taki sposób, aż gracze dołożą do swoich parków 3 karty smoków. Ostatnią, czwartą
kartę gracze odkładają do pudełka.
Umieszczenie karty na wyspie może spowodować poniższe efekty:
Wszyscy gracze wnocześnie wykonują poniższe działania:
Wszyscy gracze wnocześnie wykonują poniższe działania:
Wszyscy gracze wnocześnie wykonują poniższe działania:
Wszyscy gracze wnocześnie wykonują poniższe działania:
ROZBUDOWA PARKÓW
Smoki rzadko znoszą jajka. Jeszcze rzadziej rodzą się z nich
młode, dlatego każde narodziny smoka przyciągają gości!
Jeśli jajko zostanie zasłonięte dowolnym smokiem, oznacza to,
że w parku wykluło się młode. Gracz zdobywa zwiedzających
o wartości 2.
Przykład: Jajko zostało zasłonięte smokiem – gracz zdobywa zwiedzających o wartości 2.
WYKLUŁO SIĘ MŁODE!
= +2

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756