Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa PORTAL GAMES Zombicide 2 edycja

Instrukcja obsługi Gra planszowa PORTAL GAMES Zombicide 2 edycja

Wróć
2.
EDYCJA
ZASADY GRY ORAZ KSIĘGA MISJI
2
ZASADY ZOMBICIDE 2. EDYCJA
R
ROZDZIAŁY
- KOMPONENTY GRY .................3
- CZAS NA ZOMBICIDE! ..............5
- OD ORYGINALNEGO ZOMBICIDE
PO DRUGĄ EDYC .......................5
- PRZYGOTOWANIE DO GRY ..... 6
- OMÓWIENIE GRY .................... 8
FAZA GRACZY ................................... 8
FAZA ZOMBIE .................................. 8
FAZA KOŃCOWA ................................ 8
ZWYCIĘSTWO I PORAŻKA ................. 8
- PODSTAWY ............................. 9
PRZYDATNE DEFINICJE ..................... 9
POLE WIDZENIA ............................. 10
PORUSZANIE SIĘ ............................ 11
ODCZYTYWANIE KARTY
EKWIPUNKU ................................... 12
Rodzaje Amunicji ........................ 12
Zabijanie Zombie, otwieranie Drzwi
i głny Ekwipunek ..................... 13
Cechy Bojowe .............................. 13
Hałas ........................................... 14
ADRENALINA, POZIOM ZAGROŻENIA
I UMIETNOŚCI ............................ 15
- WYPOSAŻENIE ......................16
- ZOMBIE ................................. 17
SZWENDACZ ................................... 17
SPAŚLAK ........................................ 17
BIEGACZ ........................................ 17
ABOMINACJA .................................. 17
• Abominarz ............................... 18
• Abominadzicz .......................... 18
• Aboglinacja .............................. 18
• Pacjent 0 .................................. 18
• Dopasowanie talii Abominacji . 18
- FAZA GRACZY ........................19
RUCH ............................................. 19
PRZESZUKIWANIE .......................... 19
OTWIERANIE DRZWI ...................... 19
NAMNAŻANIE W BUDYNKACH .......... 20
REORGANIZACJA/WYMIANA............ 21
AKCJE W WALCE .............................. 21
• Atak Wręcz ............................... 21
• Atak Dystansowy ..................... 21
ZDOBYWANIE LUB AKTYWACJA CELU 22
HAŁASOWANIE ............................... 22
BRAK DZIAŁANIA ........................... 22
- FAZA ZOMBIE ........................23
ETAP 1: AKTYWACJA ....................... 23
• Atak ......................................... 23
• Ruch ........................................ 24
• Gra Biegaczami ........................ 25
ETAP 2: NAMNAŻANIE ..................... 25
• Kolorowe Strefy Namnażania ... 25
• Karty Zrywu Zombie ................ 26
• Karty Dodatkowej Aktywacji .... 26
• Skończy się gurki ................ 26
- WALKA ..................................27
ATAK WRĘCZ .................................. 27
ATAK DYSTANSOWY ........................ 27
• Kolejność Wybierania Celów ..... 28
• Bratobójczy Ogień ................... 28
- CECHY EKWIPUNKU ...............29
• Latarka .................................... 29
• Koktajl Mołotowa ..................... 29
• Przeładowanie ......................... 29
• Umietności zapewniane przez
Ekwipunek .................................. 29
- DODATKOWE TRYBY GRY ..... 30
FESTIWAL ABOMINACJI .................. 30
AKCJE AUTA.................................... 30
• Wsiadanie i wysiadanie z Auta . 30
• Zamiana miejsc w Aucie ........... 30
• Jazda Autem ............................ 31
• Zdobycie Skrzyni z Podrasowa
Bronią w Podrasowanej Bryce ..... 32
• Przeszukiwanie Radiowozu ...... 32
STREFY MROKU .............................. 33
TOWARZYSZE ................................. 33
• Eskortowanie Towarzysza ........ 34
• Cechy Ogólne Towarzyszy ........ 34
TRYB KRWISTOCZERWONY ............. 35
DOSTOSOWYWANIE POZIOMU
TRUDNCI .................................... 35
- MISJE ....................................36
M0 - ZOMBIE SURVIVAL
(SAMOUCZEK) ................................ 36
M1 - ŚRÓDMIEŚCIE ........................ 37
M2 - STREFA-Y ............................... 38
M3 - 24-GODZINNY WYŚCIG
PO ZOMBICITY ............................... 39
M4 - STRZAŁY Z WOZU ................... 40
M5 - WIELKIE W ............................. 41
M6 - UCIECZKA .............................. 42
M7 - RZEŹNIA ................................ 43
M8 - ZOMBIE POLICJA .................... 44
M9 - PRAWO PIĘŚCI ....................... 45
M10 - MIASTECZKO ........................ 46
M11 - KANAŁ .................................. 47
M12 - KRAKSA ............................... 48
M13 - ULICE W OGNIU .................... 49
M14 - ŚNIADANIE U JESSEGO ......... 50
M15 - ZJEDNOCZENI PRZETRWAMY . 51
M16 - LICHE SCHRONIENIE ............. 52
M17 - PLAGA .................................. 53
M18 - KONIEC DROGI ..................... 54
M19 - PRZYJACIELE NA ZAWSZE ..... 55
M20 - FESTIWAL ZOMBIE ................ 56
M21 - CIĘŻKI SPRZĘT ..................... 57
M22 - PODBIJ BAS ......................... 58
M23 - CICHY ZAKĄTEK .................... 59
M24 - TARAN .................................. 60
M25 - WYSOKOPROCENTOWY
KOKTAJL NEDA ............................... 62
- UMIEJĘTNOŚCI ..................... 63
- INDEKS ..................................67
- TWÓRCY ................................67
- PODSUMOWANIE RUNDY ..... 68
3
ZASADY ZOMBICIDE 2. EDYCJA
R
KOMPONENTY
GRY
#01
40 Szwendaczy
16 Biegaczy
16 Spaślaków
4 Abominacje
AmyDoug ElleJosh Ned Wanda
Bunny GLili LouOdinOstara Tygrysek
Sam
x4
x4 x4
x4
x4
x4
x4
x4
x4
x4
x4
x4
x4
x4
x4 x4x4 x4
76 Zombie
9 DWUSTRONNYCH KAFELKÓW
12 Ocalałych
88 FIGUREK
12 KART OCALAŁYCH
4
ZASADY ZOMBICIDE 2. EDYCJA
R
• 6 kart Ekwipunku
Początkowego
Kij Bejsbolowy ............................. 1
Łom ............................................1
Pistolet ........................................ 3
Topór Strażacki ...........................1
• 45 kart Ekwipunku
Podstawowego
Garść Naboi .................................3
Garść Patronów ........................... 3
Katana ........................................2
Koktajl Mołotowa ......................... 4
Kukri ...........................................2
Latarka .......................................2
Łom ............................................1
Maczeta ......................................4
Obrzyn ........................................ 4
Ożeż!! ..........................................4
Paczka Ryżu ................................2
Piła Łcuchowa ..........................2
Pistolet ........................................ 1
PM ..............................................2
Snajperka ....................................2
Strzelba ......................................2
Topór Strażacki ...........................1
Woda ...........................................2
Żarcie w Puszkach ....................... 2
11 kart
Podrasowanych Broni
Gunblade .....................................1
Maczuga .....................................1
Mamuśka ....................................1
eż! ...........................................2
Strzelba Automatyczna ................1
Wojskowa Snajperka ...................1
Zantetsuken ...............................1
Złe Bliźniaki .................................1
Złoty AK-47 .................................1
Złoty Kukri ..................................1
• 1 karta pomocy
Auta ............................................ 1
• Auto
(Podrasowana Bryka/Radiowóz)..3
• Drzwi
(Niebieskie - otwarte/zamknięte) 1
• Drzwi
(Zielone - otwarte/zamknięte) .... 1
• Drzwi
(Czerwone - otwarte/zamknięte) 15
• Strefa Wyjścia ........................ 1
• Pierwszy Gracz ....................... 1
• Hałas .................................... 18
• Cel (Czerwony/Niebieski) ......... 1
• Cel (Czerwony/Zielony) ............ 1
• Cel (Czerwony/Czerwony) ........ 9
• Skrzynia z Podrasowaną Bronią 12
• Strefa Namnażania (Startowa) 1
• Strefa Namnania
(Czerwona/Niebieska) ................. 1
• Strefa Namnażania
(Czerwona/Zielona) .................... 1
• Strefa Namnażania
(Czerwona/Czerwona) ................ 5
107 MINI KART
48 ZNACZNIKÓW
6 KOŚCI
6 PLANSZ OCALAŁYCH
6 KOLOROWYCH PODSTAWEK OCALAŁYCH
40 kart Zombie
71 ŻETONÓW
63 karty Ekwipunku
4 karty Abominacji
5
ZASADY ZOMBICIDE 2. EDYCJA
R
CZAS NA ZOMBICIDE!
Jeszcze nie tak dawno większość z nas była zwykłymi
ludźmi, prowadzącymi zwykłe życie, wypełnione zwy-
kłymi marzeniami i troskami codzienności. A potem
nadeszły zombie, atakuc ludzkość z zaskoczenia.
W ciągu zaledwie kilku dni zarażeni zniszczyli stary
świat.
W obliczu apokalipsy kilkoro z nas odkryło swoje
prawdziwe ja. Chwyciliśmy za broń i postanowiliśmy
przeżyć. Nie jesteśmy już tymi, kim byliśmy. Co było,
minęło. Teraz sami kszttujemy nasz los. To nie bę-
dzie świat zombie. Nadszedł czas na zems. Czas
na Zombicide!
Zombicide to gra kooperacyjna dla 1 do 6 graczy, wcielających
się w role Ocalałych, którzy walczą z hordami Zombie kontro-
lowanymi przez mechanikę gry. To gra o przyjaźni, wsłpracy
i osiąganiu zwycięstwa wbrew wszelkim przeciwnościom losu,
z przyprawiającymi o szybsze bicie serca zwrotami akcji.
Celem gry jest wypełnienie zadań wyznaczonych przez wybra-
Misję oraz zabicie tylu Zombie, ile tylko zdołacie. Zombie są
nieprzewidywalne, a wraz ze wzrostem poziomu adrenaliny ich
liczba może przytłoczyć Ocalych. Ochraniajcie się nawzajem!
Ocalali ywają do zabijania Zombie wszelkiej możliwej broni, aby
spowolnić inwazję. Im lepsza broń, tym większy licznik zabójstw
(czy w przypadku chodzących trupów, można w ogóle mówić o za-
bójstwie?) i tym więcej pojawi się Zombie, zwabionych zapachem
świeżej krwi.
Dlatego najlepszą bronią jest ścisła kooperacja. Wszyscy gracze
wspólnie wygrywają lub przegrywają. Gra drużynowa wyzwoli
w was to co najlepsze, odblokujecie potężne Umiejętności i uzy-
skacie dostęp do najlepszych broni. Współpraca to klucz do prze-
życia i zwycięstwa!
OD ORYGINALNEGO
ZOMBICIDE PO
DRUGĄ EDYCJĘ
Wielu z was od lat poluje na zombie i zasady przetrwania macie
w małym palcu. A najważniejszą z nich jest wiedzieć, kiedy naly
się zmienić. Jeżeli znasz poprzednią edyc, powinieneś przejrzeć
naspujące strony i sprawdzić, co się zmieniło.
Przygotowanie do gry (patrz str. 6). Szybsze przygotowanie,
dzięki Drzwiom nadrukowanym na kafelkach Planszy i wyznaczo-
nym miejscom na Cele Misji i Skrzynie z Podrasowaną Bronią.
Odczytywanie karty Ekwipunku (patrz str. 12). Na kartach
znajdują się nowe symbole, pozwalające łatwo rozróżnić rodzaj
Broni i pasującej do niej Amunicji.
Punkty Doświadczenia zostały zastąpione przez Punkty Adrena-
liny, które działają w ten sam sposób.
Zombie (patrz str. 17). Wprowadzono nowe zasady Abominacji
i Zrywu Zombie.
Akcja Ruchu (patrz str. 19). Dzieciaki (nowy typ Ocalałych)
mogą raz na turę użyć Umiejętności Nieuchwytny.
Namnażanie w budynkach (patrz str. 20). Zombie namnażają
się Strefach Mroku.
Atak Zombie (patrz str. 23). Klasyczni Ocalali zostają wyeli-
minowani po otrzymaniu 3 Ran. Dzieciaki zostają wyeliminowane
po otrzymaniu 2 Ran.
Ruch Zombie (patrz str. 24). Zaktualizowano zasady rozdziela-
nia grupy Zombie.
Namnażanie Zombie (patrz str. 25). Etap Namnażania rozpo-
czyna się zawsze od Startowej Strefy Namnażania.
Kolejność Wybierania Celów (patrz str. 28). Spaślaki i Abomi-
nacje są pierwsze na liście. Uproszczono też zasady rozstrzygania
kolejności traeń.
Bratobójczy Ogień (patrz str. 28). Wprowadzono nowe zasa-
dy traania w naszych wsłtowarzyszy przez chybione Ataki
Dystansowe.
• Maksymalna Precyzja pozwala traać przy wartościach 2+, bez
względu na możliwą kumulację efektów.
Nie trzeba już przygotowywać Koktajli Motowa, ani samodziel-
nie składSnajperki. Można je teraz znaleźć w talii Ekwipunku.
Dodatkowe tryby gry (patrz str. 30). Rozszerzone zasady
i dodatkowe tryby dodające różnorodności waszym rozgrywkom.
Nowe zasady używania Aut, wariant Stref Mroku oraz Towarzysze.
Umiejętności (patrz str. 63). Wiele z nich zostało dodanych lub
dopasowanych do nowej edycji.
#02 #03

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756