Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa RAVENSBURGER Labyrinth Pokemon świecący w ciemności 22839

Instrukcja obsługi Gra planszowa RAVENSBURGER Labyrinth Pokemon świecący w ciemności 22839

Wróć
Zawartość:
1 1 Plansza do gry
2 34 Kafelki labiryntu
3 24 Żetony Pokéball
4 4 Pionki
Opcja „Świecący Labirynt“:
5 12 Nocnych Żetonów Pokéball
6 3 Żetony Punktów
1
2
3
4
5
6
PL
Czekają na was dwa wciągające warianty gry: możecie zagrać w znaną i lubianą grę podstawową, albo
spróbować wersji „Świecący Labirynt”. Przy wyborze tej opcji rozpoczynacie zabawę w świetle, ale w trakcie
gry wyłączacie światło – wtedy labirynt zaczyna się świecić. Na początku znajdziecie objaśnienie reguł gry
podstawowej, a w dalszej części – zasady „Świecącego Labiryntu”.
Witajcie w szalonym labiryncie Pokémon!
41
Od 2 do 4 fanów Pokémonów w wieku od 7 latOd 2 do 4 fanów Pokémonów w wieku od 7 lat
Autor: Max J. KobbertAutor: Max J. Kobbert
Design: Chris Buckley Design: Chris Buckley
Cel gry
W tym szalonym labiryncie ukryły się niektóre
z najsłynniejszych Pokémonów – a teraz tylko czekają,
aż je złapiecie! Weźcie swoje pionki i ruszajcie na
poszukiwania! Lawirujcie w labiryncie i łapcie tyle
Pokémonów, ile wlezie. Wygrywa ten, kto jako pierwszy
odnajdzie wszystkie swoje Pokémony, a następnie
zaprowadzi swój pionek z powrotem na start.
Przygotowanie
Przed pierwszą grą delikatnie wyjmijcie kafelki
labiryntu i żetony Pokéball.
Następnie wymieszajcie kafelki labiryntu i ułóżcie je
na wolnych polach planszy, wierzchnią stroną do góry,
tak aby powstał losowy labirynt. Zostanie wam jeden
wolny kafelek labiryntu. Będziecie go wykorzystywać
do poruszania się w labiryncie. Wymieszajcie także
24 żetony Pokéball i rozdzielcie je po równo między
graczy. Połóżcie swoje żetony Pokéball w zakrytym
stosie przed sobą, nie patrząc na nie. Następnie każdy
z was wybiera sobie pionek, po czym stawia go w kącie
planszy, na polu startowym o tym samym kolorze. Gra
może się rozpocząć!
Przebieg gry
Każdy z was spogląda na swój żeton Pokéball
z wierzchu stosu, nie pokazując go pozostałym
graczom. To pierwszy Pokémon, którego musicie
znaleźć. Zaczyna najmłodszy gracz, a następnie
kolejka biegnie zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Każdy ruch składa się z dwóch kroków:
1. Przesunięcie w labiryncie
2. Ruch pionka
Kiedy nadejdzie twój ruch, postaraj się dotrzeć do tego
miejsca w labiryncie, gdzie znajduje się Pokémon,
którego aktualnie szukasz – czyli ten widoczny na
twoim żetonie Pokéball. W tym celu przesuń najpierw
rząd kafelków labiryntu w labiryncie, a następnie
przestaw swój pionek.
1. Przesunięcia w labiryncie
Na krawędzi planszy znajduje się 12 strzałek.
Oznaczają one rzędy, w które można wsunąć wolne
kafelki labiryntu. Stałe kafelki labiryntu, których nie
można przesuwać, zostały oznaczone czarnym
znakiem X. Gdy nadejdzie twoja kolej, wybierasz
rząd, a następnie
przesuwasz
kafelek labiryntu
tak daleko, aby po
przeciwnej stronie
przesunięty został
dokładnie jeden
kafelek. Zasada:
karta, którą
aktualnie gracie,
nie może zostać
wsunięta
z powrotem na pozycję, z której została wypchnięta
w poprzednim ruchu.
Wskazówka: Zapamiętaj, dokąd nie możesz przesunąć
karty, zostawiając ją w tym miejscu do czasu, aż będzie
można ponownie z niej skorzystać.
Podczas przesunięcia z labiryntu wypadła twoja lub
czyjaś postać? W takiej sytuacji należy ją umieścić
po przeciwnej stronie, jako nowo wsunięty kafelek
labiryntu. Takie przesunięcie nie liczy się jako ruch!
Uwaga: Wolny kafelek labiryntu za każdym razem musi
zostać przesunięty. Także wówczas, gdy do Pokémona
można dostać się bez przesuwania go.
2. Ruchy pionków
Po każdym przesunięciu możesz przestawić swój
pionek na dowolne pole labiryntu, do którego uda ci się
dotrzeć nieprzerwanym ruchem. Możesz przesunąć się
tak daleko, jak tylko chcesz. Możesz także nie wykonać
żadnego ruchu.
2
Gra podstawowa
3
2
Jeśli twój ruch zakończy się na Pokémonie, którego
szukasz, oznacza to, że go znalazłeś. Połóż żeton
Pokéball obok swojego stosu, wierzchnią stroną do
góry. Teraz możesz spojrzeć na kolejny żeton z twojego
stosu. Wskaże ci twój nowy cel.
Wskazówka: Jeśli nie uda ci się osiągnąć celu, postaraj
się znaleźć najwygodniejszą pozycję startową do
kolejnego ruchu.
I tak dalej, w kolejności według ruchu wskazówek
zegara: kolejny gracz przesuwa wolny kafelek labiryntu,
następnie przestawia pionek itd.
Dopiero gdy zrobi się ciemno, możecie odnaleźć cenne
Pokémony świecące w ciemności, które za dnia są
prawie niewidoczne. Przy okazji możecie zdobyć żetony
punktów!
Zasady gry podstawowej są nadal aktualne, z drobnymi
wyjątkami:
Cel gry
Wygrywa ten, kto zbierze najwięcej punktów.
Przygotowanie
Ten labirynt świeci tylko w ciemności! Dlatego grajcie
w pomieszczeniu, które możecie wyciemnić.
Na początku rozłóżcie grę w świetle, jak zwykle.
By zagrać w ten wariant gry, niezbędne będą – oprócz
elementów gry podstawowej – także 3 żetony punktów
oraz nocne żetony Pokéball.
Pamiętaj: Aby symbole na nocnych żetonach Pokéball
zdążyły się naładować, na początku gry muszą zostać
wyłożone przednią stroną do góry.
Wymieszajcie i rozdzielcie zwykłe żetony Pokéball oraz
nocne żetony Pokéball.
2 i 3 osoby: każdy otrzymuje po 4 żetony Pokéball i 4
nocne żetony Pokéball
4 osoby: każdy otrzymuje po 3 żetony Pokéball i 3
nocne żetony Pokéball
Pozostałe żetony włóżcie z powrotem do pudełka.
Ułóżcie teraz wasze żetony Pokéball w zakrytym stosie,
a nocne żetony Pokéball otwarte przed sobą, jeden obok
drugiego.
Wymieszajcie 3 żetony punktów i ułóżcie je zakryte
obok planszy. Postarajcie się, aby nikt nie zauważył,
jaka liczba punktów ukryta jest pod każdym z żetonów
punktów.
Jellicent
Litwick
Mismagius
Zubat
Froslass Inkay Greavard
GengarAegislash CeruledgeRotom
Shedinja
3
Wskazówki do gry z młodszymi dziećmi
Rozdzielcie żetony Pokéball, tak jak zawsze.
Następnie ułóżcie wszystkie swoje żetony Pokéball
przed sobą, wierzchnią stroną do góry (czyli tak,
aby Pokémony były widoczne). Gdy nadejdzie twój
ruch, postaraj się dotrzeć do dowolnego spośród
twoich Pokémonów. Udało się? Odwróć żeton
Pokéball. Gdy wszystkie twoje żetony Pokéball będą
już odwrócone, musisz jeszcze tylko wrócić na pole
startowe, by wygrać grę.
Świecący LabiryntŚwiecący Labirynt
Koniec gry
Znalazłeś wszystkie swoje Pokémony? Teraz musisz
jeszcze wrócić na pole startowe. Gdy tylko ci się to uda,
gra się kończy – wygrałeś!
Przebieg gry
Gra składa się z 2 etapów:
1. Etap dzienny (światło
włączone)
2. Etap nocny (światło
wyłączone)
W obu etapach obowiązują
takie zasady ruchu i kolejności,
jak w grze podstawowej. Rozgrywacie najpierw etap
dzienny, a następnie, gdy zostanie wyłączone światło,
etap nocny.
1. Etap dzienny:
Rozpoczyna ten, kto najmniej boi się ciemności.
Grajcie jak zwykle: Gdy jeden z graczy znajdzie
w świetle dnia wszystkie swoje Pokémony, kończy się
etap dzienny. Pokémony, które nie zostały odnalezione,
przepadają. Włóżcie ich żetony Pokéball z powrotem
do pudełka. Następnie weźcie do ręki swoje żetony
nocne i postarajcie się zapamiętać sylwetki waszych
postaci. Wyłączcie światło. Etap nocny rozpoczyna
osoba, która siedzi po lewej stronie osoby, która
ukończyła etap dzienny.
2. Etap nocny:
Nie udało ci się dotrzeć do wszystkich twoich
Pokémonów podczas etapu dziennego? Nic straconego:
nadal możesz skorzystać z cennych Pokémonów
świecących w ciemności, zmienić bieg gry i zwyciężyć!
Gdy nadejdzie twoja kolej, postaraj się dotrzeć do
dowolnego spośród twoich Pokémonów świecących
w ciemności. Na krawędziach znajdują się kafelki
labiryntu ze znakiem X – oznaczają miejsca, w których
nie da się niczego przesunąć.
Jeśli uda ci się dotrzeć do któregoś z twoich
Pokémonów, koniecznie połóż przed sobą,
w widocznym miejscu, odpowiadający mu nocny
żeton Pokéball.
Udało ci się odnaleźć wszystkie twoje Pokémony?
Postaraj się teraz jak najszybciej dotrzeć na pole
startowe!
Koniec gry
Gra kończy się, gdy jeden z graczy odnajdzie
wszystkie swoje Pokémony świecące w ciemności,
a następnie dotrze pionkiem na pole startowe.
W nagrodę może odkryć i zabrać jeden z trzech
żetonów punktów.
Policzcie teraz swoje punkty:
Każdy Pokémon odnaleziony za dnia daje 1 punkt.
Każdy Pokémon odnaleziony w nocy daje 2 punkty.
Ten gracz, który zakończył rozgrywkę, otrzymuje
dodatkowo także punkty z odkrytych żetonów (1, 3
lub 5 punktów).
Wygrywa ta osoba, która zebrała najwięcej punktów.
W przypadku remisu wygrywa osoba, która ma przed
sobą najwięcej żetonów Pokéball. Jeśli nadal macie
remis, wygrywają wszystkie osoby z najwyższą
liczbą punktów.
Wskazówki: Tak możecie rozświetlić swój labirynt!
Jeśli podczas etapu dziennego wasz labirynt nie jest
wystarczająco jasny, możecie sprawdzić następujące
pomysły:
1. Im bliżej źródła światła, tym lepiej: Podczas etapu
dziennego możecie np. postawić na stoliku do gry
lampkę biurkową, która naładuje świecącą farbę.
2. Im jaśniejsze, „bielsze” światło, tym lepiej:
Źródła światła o wysokiej zawartości UV (białe diody
LED, światło dzienne, lampy halogenowe, lampy
energooszczędne) najlepiej radzą sobie
z doładowywaniem świecącej farby. Zwykłe żarówki
lub diody LED o „ciepłym”, żółtym świetle potrzebują
na to nieco więcej czasu.
3. Im ciemniej, tym lepiej: Pomieszczenie, w którym
gracie, powinno być tak ciemne, jak to tylko możliwe.
Jeśli gracie z dziećmi, możecie całkowicie zaciemnić
pokój i np. skorzystać z małej lampki nocnej.
Wówczas ciemność nie będzie tak mroczna
i przerażająca.
41
© 2024 The Pokémon Company International. ©1995-
2024 Nintendo / Creatures Inc. / GAME FREAK inc. TM,
®, and character names are trademarks of Nintendo.
©2024
ravensburger.com
Ravensburger Verlag GmbH
Postfach 24 60
D-88194 Ravensburg
241897

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756