Znaleziono w kategoriach:
Gra zręcznościowa RAVENSBURGER Kicky Ricky 210442

Instrukcja obsługi Gra zręcznościowa RAVENSBURGER Kicky Ricky 210442

Wróć
Ravensburger® Spiele nr 21 044 2
Zwariowana gra z latajàcymi jajkami
dla 2 4 graczy w wieku od 4 do 8 lat
Autor: Gunter Baars
Projekt: Kinec, busse design ulm, DE Ravensburger
Ilustracje: Kinetec
Zdj´cia: Christof Herdt
ZawartoÊç:
1 makieta do gry (stodo∏a z belami
s∏omy)
1 gniazdo z kogutem i rynnà
4 przeszkody (1 baƒka na mleko,
1 beczka, 1 wiadro, 1 polewaczka)
12 kur (z trzema ró˝nymi nakryciami
g∏owy: kapelusz, czapka
z daszkiem, he∏m)
2 kostki z symbolami
1 jajko
Wielkie gdakanie wÊród kur!
Kogut zakradsi´ do stodo∏y
i usadowina Êrodku gniazda. I teraz
ten zuchwa∏y jegomoÊç rzuca
w dodatku jajkami!
„Trzeba wyp´dziç koguta!”, myÊlà
kury i nacierana koguta.
Czy uda si´ odwa˝nym kurom przy
odrobinie szcz´Êcia i zr´cznoÊci
ominàç latajàce jajka i wdrapaç si´ na
bele s∏omy?
Celem gry
jest, dotarcie jednà ze swoich kur,
jako pierwszà do gniazda
i przep´dzenie stamtàd zuchwa∏ego
koguta.
PL
21044_Anl_Kiki_Ricky.qx6 08.06.2007 13:18 Uhr Seite 1
Przygotowanie
Od spodu makiety do gry naklejcie
w czterech naro˝nikach gumowe
podk∏adki.
Ustawcie
makiet´ na
Êrodku sto∏u.
Na szczycie
makiety
wetknijcie
gniazdo
z kogutem
i rynnà.
Ustawcie odpowiednio na makiecie
baƒk´ na mleko, beczk´, wiadro
i polewaczk´, tak jak przedstawiono
to na zdj´ciu na spodzie
opakowania.
Ka˝dy z graczy wybiera dru˝yn´
kur, którymi chce graç. W sk∏ad
dru˝yny wchodzà trzy kury tego
samego koloru.
Ka˝dy gracz ustawia kury ze swojej
dru˝yny na trzech dowolnych
polach na bràzowej posadzce
z desek.
Przygotujcie kostki i jajko.
Zaczynamy!
Gr´ rozpoczyna najm∏odszy z graczy.
Nast´pnie gra przebiega zgodnie
z ruchem wskazówek zegara.
Gracz, na którego przypada kolejka,
rzuca obydwoma kostkami. Na
Êciankach jednej kostki znajdusi´
obrazki przedstawiajàce nakrycia
g∏owy. Na drugiej kostce umieszczona
jest dodatkowo g∏owa koguta. Przy
rzucie kostkami mamy nast´pujàce
mo˝liwoÊci:
Obydwie kostki wskazunakrycie
g∏owy
Przyk∏ad:
Za ka˝dà kostk´ wskazujàcà nakrycie
g∏owy, gracz przesuwa swokur´
z odpowiednim nakryciem g∏owy
o jeden stopieƒ s∏omianych bel do
góry. Oznacza to, ˝e w przypadku
dch ˝nych nakrg∏owy na
kostkach, mo˝na przesunàç dwie
odpowiednie kury o jeden stopieƒ
wy˝ej, w przypadku jednakowych
nakrg∏owy odpowiednià kur´
mo˝na przesunàç o dwa stopnie
wy˝ej.
Przyk∏ad:
2
21044_Anl_Kiki_Ricky.qx6 08.06.2007 13:18 Uhr Seite 2
Podczas przesuwania kur
obowiàzuje zawsze zasada:
Gracz, który wykonuje swój ruch,
mo˝e zadecydowaç, na którym
wolnym polu na nast´pnym stopniu
bel s∏omy chce umieÊciç swokur´.
Nie mo˝na jednak zajmowaç pól, na
których stoju˝ inne kury. Je˝eli
wszystkie pola na stopniu zate,
gracz bierze kur´ jednego
z przeciwników i przestawia
o stopieƒ ni˝ej, a swokur´ ustawia
na zwolnionym polu.
Uwaga! Niektóre z pól
bezpieczniejsze ni˝ inne! Za
polewaczkà, beczkà lub wiadrem
mo˝na si´ znakomicie schroniç przed
latajàcymi jajkami!
Tylko jedna kostka wskazuje
nakrycie g∏owy, druga wskazuje
g∏ow´ koguta
Przyk∏ad:
W tym przypadku gracz wykonuje
dwie czynnoÊci dok∏adnie w tej
kolejnoÊci:
1. Przesuwa kur´ z nakryciem g∏owy,
które wskazuje kostka o stopieƒ
w gór´, jak opisano powy˝ej,
2. Nast´pnie wciela si´ na chwilk´
w rol´ koguta. Teraz mo˝e rzucaç
w kury jajkiem, Próbuje przy tym
oczywiÊcie trafiç w kury swoich
przeciwników.
Jak rzucaç jajkiem?
Gracz, który wykonuje swój ruch,
k∏adzie jajko w zag∏´bienie na
zakoƒczeniu rynny. ˚eby celowaç,
obraca koguta, w taki sposób, ˝eby
otwór w rynnie byskierowany
w kierunku kury, którà chce traf
jajkiem.
Nast´pnie wyrzuca jajko, wyciskajàc
je od spodu
z zag∏´bienia – tak
jak przedstawiano
to na obrazku obok
i ju˝ jajko kula si´
w ∏!
Nie
ma obawy, to
jajko nie zbije si´
i kurom nie wyrzàdzi
z pewnoÊcià krzywdy,
poniewa˝ kury noszà
nakrycia g∏owy, które
chronià je przed
latajàcymi jajkami.
3
21044_Anl_Kiki_Ricky.qx6 08.06.2007 13:19 Uhr Seite 3
Wcale nie jest tak ∏atwo trafiç w
kury. Jajko, ze wzgl´du na swój
ksztat, kula si´ raz tu, raz tam.
Trafiona czy nie trafiona
Je˝eli gracz trafijednà lub kilka kur,
tak ˝e przewróci∏y si´ czy nawet
spad∏y kilka stopni w ∏, ustawia je
znowu po prostu na najbli˝szym
wolnym polu, dok∏adnie na tym
stopniu, na który si´ przewróci∏y!
Je˝eli na stopniu nie ma ˝adnego
wolnego pola, ustawia kur´ na
stopniu ni˝ej. Musi tak postàpiç
równie˝, je˝eli przez przypadek trafi
w swokur´.
Niezale˝nie od tego, czy gracz trafi
czy nie trafi∏, jego kolejka jest
skoƒczona i nast´pny gracz
rozpoczyna swój ruch.
Zakoƒczenie gry
Wygrywa ten gracz, który jako
pierwszy dotrze do celu na grzbiet
koguta.
Gracz musi jeszcze raz wyrzuciç
kostkà odpowiednie nakrycie g∏owy,
˝eby móc skoczz najwy˝szego
stopnia bel ze s∏omy na grzbiet
koguta.
© 2007 Ravensburger Spieleverlag
Postfach 24 60
D-88194 Ravensburg
www.ravensburger.com 4
21044_Anl_Kiki_Ricky.qx6 08.06.2007 13:19 Uhr Seite 4
Ravensburger® Spiele ã. 21 044 2
Blázniv˘ kohout
Hra pro 2 4 hráãe od 4 do 8 let
Autor: Gunter Baars
Design: Kinetic, busse design ulm, DE Ravensburger
Ilustrace: Kinetic
Foto: Christof Herdt
Obsah:
1 herní podstavec (stodola s balíky
sena)
1 hnízdo s kohoutem a okapem
4 pfiekáÏky (konev na mléko, sud,
kbelík, konviãka)
12 slepic (se tfiemi rÛzn˘mi
pokr˘vkami hlavy: klobouk,
ãepice, helma)
2 kostky se symboly
1 vejce
Slepice kdákajako o Ïivot!
Kohout se vkradl do stodoly
a sedl si doprostfied hnízda. A teì
dokonce hází po slepicích vajíãky!
„Ten kohout musí pryã!“, pomyslí si
slepice a hrnou se na j. Podafií se
odváÏn˘m slepicím s trochou
‰ikovnosti a tûstí vyhnout letícím
vejcím a vy‰plhat se po balících
slámy?
l hry
Dorazit jako první se svou slepicí
doprostfied hnízda a vyhnat
bláznivého kohouta.
5
CZ
21044_Anl_Kiki_Ricky_2.qx6 08.06.2007 13:19 Uhr Seite 5

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756