Znaleziono w kategoriach:
Gra karciana REBEL Cortex Wyzwania

Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Cortex Wyzwania

Wróć
INSTRUKCJA
Cortex PL.indd 1 2017-02-23 13:59:45
1. Pamięć
Zakryj kartę dłonią i wymień 5 rzeczy, które na niej widnieją.
W przykładzie są to: muszka, okulary, klucz, parasol i balon.
Zawartość
90 kart (74 karty testów, 6 kart wyzwań, 10 kart faktur
zwytłoczeniami), 6 układanek zobrazkiem mózgu (razem
24 części).
Cel gry
Gracze rywalizują ze sobą, rozwiązując 8 rodzajów testów,
które rozwijają różne funkcje ludzkiego mózgu. Za prawi-
dłowe odpowiedzi otrzymują części układanki. Pierwsza
osoba, która zdobędzie 4 części i ukończy swój obrazek
mózgu, zostaje zwycięzcą.
Przygotowanie
Gracze rozkładają 10 kart faktur na stole. Przez około 30
sekund wszyscy mogą je oglądać i dotykać. Następnie
wszystkie karty faktur należy odłożyć zakryte na bok.
Potasujcie razem karty testów i karty wyzwań, a następ-
nie ułóżcie z nich zakryty stos pośrodku stołu.
Na rewersach kart widnieje ikona testu, jaki znajduje się
na danej karcie (testy zostały opisane wdalszej części in-
strukcji).
Przebieg gry
Grę rozpoczyna najmłodszy z graczy, odwracając kartę
znajdującą się na wierzchu głównego stosu. Wszyscy gra-
cze oglądają jej treść i starają się rozwiązać znajdujący się
na niej test. Gdy któryś z graczy sądzi, że zna odpowiedź,
natychmiast zakrywa kartę dłonią. Następnie podaje
odpowiedź i odsłania kartę, aby wszyscy gracze mogli
sprawdzić, czy miał rację. Pamiętajcie! W jednej rundzie
gracz może podać tylko 1 odpowiedź! Kolejną kartę odsła-
nia gracz po lewej stronie poprzedniego gracza.
Prawidłowa odpowiedź
Gracz zabiera kartę testu i kładzie ją przed sobą re-
wersem do góry. Gracz w trakcie gry może mieć przed
sobą tylko 4 karty. Jeśli chce zachować kar, którą
właśnie zdobył, a posiada już przed sobą 4karty, to
musi odrzucić jedną ze zdobytych wcześniej kart. Jeśli
gracz posiada 2 takie same karty (otym samym re-
wersie), może je wymienić na 1 część swojej układan-
ki mózgu (należy je odrzucić).
Nieprawidłowa odpowiedź
Jeśli gracz udzieli nieprawidłowej odpowiedzi, nie
zdobywa karty (odrzuca ją) i nie może udzielać od-
powiedzi wnastępnej rundzie.
Koniec gry
Gracz, który jako pierwszy ukończy swoją ukła-
dankę zobrazkiem mózgu, wygrywa.
Opis 8 rodzajów testów
Zasady gry
Cortex PL.indd 2 2017-02-23 13:59:46
2. Labirynt
Zakryj kartę dłonią i powiedz, gdzie znajduje się wyjście
zlabiryntu, jeśli podróż przez niego rozpoczyna się zmiejsca
oznaczonego strzałką.
Czy wyjście oznaczone jest literą A, B, C czy D?
W przykładzie jest to wyjście oznaczone literą C.
4. Koordynacja
Na rewersie karty znajduje się rysunek, na którym do
każdej ręki przyporządkowano kolor, a do kdego palca
numer. Po odwróceniu karty (i jej zakryciu) umieść palec
bądź palce odpowiedniej ręki na wskazanym na karcie
obszarze własnego ciała.
Wprzykładzie gracz musi umieścić środkowy palec prawej
ręki na swoim czole, przykrywając równocześnie kar
lewą ręką.
3. Kolor
Zakryj kartę dłonią i określ, w którym przypadku kolor i jego
nazwa się zgadzają.
W przykładzie jest to słowo PINK (RÓŻOWY) napisane kolorem
różowym.
5. Para
Zakryj kartę dłonią i powiedz, który z obrazków się na niej
powtarza.
W przykładzie powtarzającym się obrazkiem jest nosorożec.
cze oglądają jej treść i starają się rozwiązać znajdujący się
na niej test. Gdy któryś z graczy sądzi, że zna odpowiedź,
natychmiast zakrywa kartę dłonią. Następnie podaje
odpowiedź i odsłania kartę, aby wszyscy gracze mogli
sprawdzić, czy miał rację. Pamiętajcie! W jednej rundzie
gracz może podać tylko 1 odpowiedź! Kolejną kartę odsła-
nia gracz po lewej stronie poprzedniego gracza.
Prawidłowa odpowiedź
Gracz zabiera kartę testu i kładzie ją przed sobą re-
wersem do góry. Gracz w trakcie gry może mieć przed
sobą tylko 4 karty. Jeśli chce zachować kartę, którą
właśnie zdob, a posiada już przed sobą 4karty, to
musi odrzucić jedną ze zdobytych wcześniej kart. Jeśli
gracz posiada 2 takie same karty (otym samym re-
wersie), może je wymienić na 1 część swojej układan-
ki mózgu (należy je odrzucić).
Nieprawidłowa odpowiedź
Jeśli gracz udzieli nieprawidłowej odpowiedzi, nie
zdobywa karty (odrzuca ją) i nie może udzielać od-
powiedzi wnastępnej rundzie.
Koniec gry
Gracz, który jako pierwszy ukończy swoją ukła-
dankę zobrazkiem mózgu, wygrywa.
Cortex PL.indd 3 2017-02-23 13:59:47
Jeśli gracz udzieli prawidłowej odpowiedzi, zdobywa kolejną część do swojej układanki przedstawiającej mózg.
Kartę faktury należy odłożyć do stosu pozostałych kart faktur.
Jeśli odpowiedź jest nieprawidłowa, gra toczy się dalej tak, jak przed wyzwaniem.
Uwagi:
Jeśli poprzednia karta testu nie została zdobyta, kartę wyzwania należy wtasować z powrotem do stosu.
Jeśli kolejne odkryte karty to również karty wyzwań, to należy je wtasować z powrotem do stosu.
Na 10 kartach faktur znajdują się: plusz, skóra, lina, drewno, brzoskwinia, piłka do koszykówki, chleb, zebra,
ananas, mech.
8. Wyzwanie
Ta karta pozwala graczowi, który zdobył poprzednią kartę,
podjąć specjalne wyzwanie. Pozostali gracze wybierają
1 spośród 10 kart faktur i przekazują ją zakrytą temu graczowi.
Gracz zamyka oczy i odwraca kar. Ma teraz 10 sekund i tylko
1 szansę na rozpoznanie faktury na karcie jedynie za pomocą
zmysłu dotyku.
W przykładzie jest to piłka do koszykówki.
7. Rozumowanie
Zakryj kartę dłonią i powiedz, który kształt pasuje do pustego
miejsca w układzie.
W przykładzie kształt A pasuje do układu.
6. Częstotliwość
Zakryj kartę dłonią i określ, który element występuje na karcie
najczęściej.
W przykładzie jest to kość z 1 oczkiem, która występuje 4 razy.
Cortex PL.indd 4 2017-02-23 13:59:48
Jeśli gracz udzieli prawidłowej odpowiedzi, zdobywa kolejną część do swojej układanki przedstawiającej mózg.
Kartę faktury należy odłożyć do stosu pozostałych kart faktur.
Jeśli odpowiedź jest nieprawidłowa, gra toczy się dalej tak, jak przed wyzwaniem.
Uwagi:
Jeśli poprzednia karta testu nie została zdobyta, kartę wyzwania należy wtasować z powrotem do stosu.
Jeśli kolejne odkryte karty to również karty wyzwań, to należy je wtasować z powrotem do stosu.
Na 10 kartach faktur znajdują się: plusz, skóra, lina, drewno, brzoskwinia, piłka do koszykówki, chleb, zebra,
ananas, mech.
Cortex PL.indd 5 2017-02-23 13:59:48

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756