Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra karciana REBEL Cortex Wyzwania
Znaleziono w kategoriach:
Gry karciane
(70)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Cortex Wyzwania
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
INSTR
UK
CJ
A
Cortex PL.indd 1
2017-02-23 13:59:45
1. P
amięć
Zakryj kar
tę dłonią i wymień 5 rzeczy, kt
óre na niej widnieją.
W przykładzie są to: muszka, okular
y
, klucz, parasol i balon.
Zawartość
90 kar
t (74 karty testów
, 6 kart w
yzwań, 10 kar
t faktur
zwytłoczeniami), 6 układanek zobrazkiem mó
zgu (razem
24 części).
Cel gry
Gracze ry
walizują z
e sobą, rozwiązując 8 rodzajów t
estów
,
które r
ozwijają różne funk
cje ludzkiego mózgu. Za pra
wi-
dłowe odpowiedzi otrzymują części układanki. P
ier
wsza
osoba, która zdobędzie 4 cz
ęści i ukończy swój obraz
ek
mózgu, z
ostaje zw
ycięz
cą.
Przygotowanie
Gracze r
ozkładają 10 kar
t faktur na stole
. Przez około 30
sekund wszysc
y mogą je oglądać i dotykać. Następnie
wszystkie kar
ty faktur należy odłożyć zakryte na bok.
Potasujcie r
azem kart
y testó
w i kar
ty wyz
wań, a następ-
nie ułóżcie z nich zakryty stos pośrodku stołu
.
Na rewersach kart widnieje ikona testu
, jaki znajduje się
na danej karcie (testy zostały opisane wdalszej części in-
strukcji).
Przebieg gry
Grę ro
zpoczyna najmłodsz
y z graczy
, odwracając kartę
znajdującą się na wierzchu głównego stosu.
Wszysc
y gra-
cze oglądają jej treść i star
ają się rozwiązać znajdujący się
na niej test. Gdy któryś z graczy sądzi, że zna odpowiedź,
natychmiast zakry
wa kartę dłonią. Następnie podaje
odpowiedź i odsłania kartę, aby wszysc
y gracz
e mogli
spraw
dzić, czy miał rację. Pamiętajcie!
W jednej rundzie
gracz może podać tylk
o 1 odpowiedź! Kolejną kartę odsła-
nia gracz po lewej str
onie poprzedniego gracza.
Pr
awidłowa odpowiedź
Gracz zabiera kartę testu i kładzie ją przed sobą re
-
wersem do góry
. Gracz w trakcie gry może mieć przed
sobą tylko 4 kart
y
. Jeśli chce zachować kar
tę
, którą
właśnie zdobył
, a posiada już przed sobą 4
kar
ty
, to
musi odrzucić jedną ze zdobytych w
cześniej kart. Jeśli
gracz posiada 2 takie same kart
y (o
tym samym re
-
wersie), moż
e je wymienić na 1 część swojej układan
-
ki mózgu (należy je odrzucić).
Niepr
awidłowa odpowiedź
Jeśli gracz udzieli nieprawidło
wej odpowiedzi, nie
zdobywa kart
y (odrzuca ją) i nie moż
e udzielać od-
powiedzi wnastępnej rundzie
.
Koniec gry
Gracz, który jako pierwsz
y ukończy swoją ukła
-
dankę
zobrazkiem mó
zgu, wygr
ywa.
Opis 8 r
odzajó
w test
ó
w
Zasad
y gry
Cortex PL.indd 2
2017-02-23 13:59:46
2. Labir
ynt
Zakryj kar
tę dłonią i powiedz, gdzie znajduje się wyjście
zlabiryntu, jeśli podróż przez niego r
ozpoczyna się zmiejsca
oznaczonego strzałką.
Czy w
yjście oznaczone jest lit
erą A, B, C czy D?
W przykładzie jest to w
yjście oznacz
one literą C.
4. Koor
d
ynacja
Na rewersie karty znajduje się r
ysunek, na którym do
każdej ręki przyporządkowano k
olor
, a do k
aż
dego palca
numer
. Po odwróceniu karty (i jej zakr
yciu) umieść palec
bądź palce odpowiedniej ręk
i na wskazanym na karcie
obszarze własnego ciała.
Wprzykładzie gracz musi umieścić środkowy palec praw
ej
ręki na sw
oim czole, przykr
ywając równocz
eśnie kar
tę
lewą ręką.
3. Ko
lor
Zakryj kar
tę dłonią i określ
, w którym prz
ypadku kolor i jego
nazwa się zgadzają.
W przykładzie jest to słowo PINK (RÓŻO
WY
) napisane k
olorem
róż
owym.
5. P
ar
a
Zakryj kar
tę dłonią i powiedz, który z obrazków się na niej
powtarza.
W przykładzie powtarzając
ym się obrazkiem jest nosoro
żec.
cz
e oglądają jej tr
eść i star
ają się r
o
z
wiązać znajdując
y się
na niej t
est
. G
dy kt
ór
yś z gr
acz
y sądzi, ż
e zna odpo
wiedź,
na
t
y
chmiast zak
r
y
w
a k
ar
t
ę dłonią. Nast
ępnie podaje
odpo
wiedź
i odsłania k
ar
t
ę
, ab
y wsz
ysc
y gr
acz
e mogli
spr
a
w
dzić
,
cz
y
miał
r
ację
.
P
amiętajcie!
W
jednej
r
undzie
gr
acz mo
ż
e podać t
ylk
o 1 odpo
wiedź! K
olejną k
ar
t
ę odsła
-
nia gr
acz po lew
ej str
onie popr
z
edniego gr
acza.
Pr
awidło
w
a odpo
wiedź
G
r
acz zabier
a k
ar
t
ę t
estu i kładzie ją pr
z
ed sobą r
e
-
w
ersem do gór
y
. G
r
acz w tr
ak
cie gr
y mo
ż
e mieć pr
z
ed
sobą t
ylk
o 4 k
ar
t
y
. Jeśli chc
e zacho
w
ać k
ar
t
ę
, kt
ór
ą
właśnie z
dob
ył
, a posiada już pr
z
ed sobą 4
k
ar
t
y
, t
o
musi odr
zucić jedną z
e z
dob
yt
y
ch w
cz
eśniej k
ar
t
. Jeśli
gr
acz posiada 2 tak
ie same k
ar
t
y (
o
t
ym sam
ym r
e
-
w
ersie), mo
ż
e je w
ymienić na 1 cz
ęść sw
ojej układan
-
k
i mó
zgu (nale
ż
y je odr
zucić).
Niepr
awidło
w
a odpo
wiedź
Jeśli gr
acz udzieli niepr
a
widło
w
ej odpo
wiedzi, nie
z
dob
y
w
a
k
ar
t
y (
odr
zuc
a
ją)
i
nie
mo
ż
e
udzielać
od
-
po
wiedzi wnast
ępnej r
undzie
.
K
oniec gr
y
G
r
acz, kt
ór
y jak
o
pier
wsz
y uk
ończ
y sw
oją ukła
-
dank
ę
zobr
azk
iem mó
zgu
, w
y
gr
y
w
a.
Cortex PL.indd 3
2017-02-23 13:59:47
Jeśli gracz udzieli prawidło
wej odpowiedzi, zdob
y
wa k
olejną część do swojej układanki prz
edstawiającej mózg
.
Kartę faktur
y należy odłożyć do stosu poz
ostałych kart faktur
.
Jeśli odpowiedź jest nieprawidło
wa, gra toczy się dalej tak, jak przed wyz
waniem.
Uwagi:
Jeśli poprzednia karta testu nie została zdobyta, kartę wyz
wania należy wtasować z po
wrotem do stosu
.
Jeśli kolejne odkryte kar
ty to r
ównież kart
y wyzwań, to należy je wtasować z powrot
em do stosu.
Na 10 kar
tach faktur znajdują się: plusz, skóra, lina, dr
ewno
, brzoskwinia, piłka do koszykówki, chleb
, zebra,
ananas, mech.
8. Wyz
w
anie
T
a k
arta pozwala graczowi, kt
ór
y zdobył poprz
ednią kar
tę,
podjąć specjalne wyz
wanie
. Poz
ostali gracze wybierają
1 spośród 10 kart faktur i przekazują ją zakr
ytą temu gracz
owi.
Gracz zamyka oczy i odwraca kar
tę
. Ma teraz 10 sekund i tylko
1 szansę na rozpo
znanie faktur
y na karcie jedynie za pomocą
zmysłu dotyku.
W przykładzie jest to piłka do koszykówki.
7. R
ozumo
wani
e
Zakryj kar
tę dłonią i powiedz, który kształt pasuje do pustego
miejsca w układzie.
W przykładzie kształt A pasuje do układu.
6. Często
tli
wość
Zakryj kar
tę dłonią i określ
, który element w
ystępuje na kar
cie
najczęściej.
W przykładzie jest to kość z 1 oczkiem, która występuje 4 razy
.
Cortex PL.indd 4
2017-02-23 13:59:48
Jeśli gr
acz udzieli pr
a
widło
w
ej odpo
wiedzi, z
dob
y
w
a k
olejną cz
ęść do sw
ojej układank
i pr
z
edsta
wiając
ej mó
zg
.
K
ar
t
ę faktur
y nale
ż
y odło
ż
y
ć do st
osu po
z
ostały
ch k
ar
t faktur
.
Jeśli odpo
wiedź jest niepr
a
widło
w
a, gr
a t
ocz
y się dalej tak
, jak pr
z
ed w
yz
w
aniem.
Uw
a
gi:
Jeśli popr
z
ednia k
ar
ta t
estu nie z
ostała z
dob
yta, k
ar
t
ę w
yz
w
ania nale
ż
y wtaso
w
ać z po
wr
ot
em do st
osu
.
Jeśli k
olejne odk
r
yt
e k
ar
t
y t
o r
ó
wnie
ż k
ar
t
y w
yz
w
ań, t
o nale
ż
y je wtaso
w
ać z po
wr
ot
em do st
osu
.
Na 10 k
ar
tach faktur znajdują się: plusz, sk
ór
a, lina, dr
ewno
, br
z
oskwinia, piłk
a do k
osz
yk
ó
wk
i, chleb
, z
ebr
a,
ananas
, mech.
Cortex PL.indd 5
2017-02-23 13:59:48
Pomiń
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Domek dla dzieci
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking soundbarów [TOP10]
Zalany laptop – co zrobić w takiej sytuacji?
Ranking smartwatchy [TOP10]
Ranking spalaczy tłuszczu [TOP10]
Wuchang: Fallen Feathers - wymagania PC. Gdy pierwszym bossem może stać się twój komputer
Ranking suszarek do prania [TOP10]
Ranking kaw rozpuszczalnych [TOP10]
Ranking parownic do ubrań [TOP10]
Ranking zabawek dla 4-latka [TOP10]
Premiery gier 2025. Na te tytuły warto czekać
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
Ranking rowerów elektrycznych [TOP10]
Soki z sokowirówki - jakie owoce wybrać?
Rodzaje pomp wodnych
Sprawdź więcej poradników