Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra karciana REBEL Śpiące Królewny
Znaleziono w kategoriach:
Gry karciane
(70)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Śpiące Królewny
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Przy
gotow
anie
Jeśli gracie po raz pierwszy, przejrzyjcie talię kar
t, aby zaznajomić się
z jej zawartością. Zauważcie, że Królewny mają różne war
tości punk
towe,
a w talii występują także Książęta, R
ycerze, Smoki, Błazny, Mikstury
usypiające oraz Różdżki, jak również kart
y o numerach od 1 do 10.
Rozdzielcie kart
y na 2 stosy zależnie od ich rewersów
. Potasujcie 1
2
kart Królewien (niebieskie rewersy) i połóżcie je zakr
y
te (czyli „śpiące”)
pośrodku stołu w 4 kolum
nach po 3 kart
y. Następnie potasujcie kart
y
z czerwonymi rewersami i rozdajcie każdemu z graczy po 5 kart.
miejsce na kart
y
odrzucone
ZAS
AD
Y
GR
Y
K
oniec gr
y
Wygrywa gracz, k
tór
y jako pierwszy zbier
ze:
w gr
ze na 2 albo 3 graczy – 5 kart Królewien albo kar
t
y Królewien
o łącznej wartości 50 punk
tów,
w gr
ze na 4 albo 5 graczy – 4 kart
y Królewien albo kar
t
y Królewien
o łącznej wartości 40 punk
tów
.
Gracz zlicza punkt
y poprzez dodanie war
tości na kar
tach swoich
przebudzonych Królewien. Gra może się także zakończyć, gdy na
środku stołu nie poz
ostaną żadne śpiące Królewny
. W takim przypadku
zwycięzcą zostaje gracz posiadający najwięcej punk
tów
.
Pyt
ania do króle
wny
Py
tanie:
Co się dzieje, gdy w
yczerpie się stos kart?
Odpowiedź:
Potasujcie kart
y odr
zucone i uformujcie nowy
stos dobierania.
P:
Jeśli gracz z pomocą R
ycerza zabierze innemu graczo
wi Królewnę
Róż, to może zabrać dodatkową Królewnę tak jak w przypadku
jej przebudzenia?
O:
Nie. Królewna Róż działa jedynie wtedy, gdy gracz zabiera ją z
e środka
stołu. Jeśli jednak Królewna Róż ponownie zaśnie i ponownie zostanie
obudzona, wtedy zabiera ze sobą jeszcze 1 Królewnę
.
P:
Jeśli zapomnę zagrać Smoka albo Różdżkę w odpowiedzi na kar
tę
Rycerza albo Mikstur
y usypiającej, czy mogę to zrobić nieco później?
O:
Niestety nie. Przegapiłeś swoją szansę.
P
:
Czy muszę uzbierać dokładnie wskazaną liczbę punktów,
aby zwyciężyć?
O:
Nie, możesz ją przekroczyć.
Sło
w
o od wydaw
cy
Wyobraźcie sobie miejsce, w któr
ym żyją: Królewna Naleśników, Książę
Ciastek i stadko nadopiekuńczych smoków
… Jeśli brzmi to dla Was jak
sen, to macie rację!
Śpiące Królewny
zostały wymyślone przez 6-letnią
Mirandę Evarts pewnej nocy, gdy dziewczynka długo nie mogła zasnąć.
Obudziwszy się następnego ranka, wraz ze swoją starszą siostrą Madeleine
oraz rodzicami, Denise i Maxem, stworzyła ten dziwaczny, acz cudowny
świat śpiących możnowładców
. Gdy zawitasz w fantast
ycznej krainie,
odnajdziesz grę, która pomoże Ci w rozwijaniu pamięci, nauce budowania
strategii i ćwiczeniu podstawowej ary
tmet
yki. Uważaj jednak na działanie
magicznych mikstur
, aby pr
zypadkiem nie uśpić wszystkich graczy!
C
el gr
y
Każdy z graczy stara się być pierwszym, k
tór
y:
w gr
ze dla 2 albo 3 graczy zbierze
5 Królewien albo 50 punktów;
w gr
ze dla 4 albo 5 graczy zbierze
4 Królewny albo 40 punktów.
Uwaga!
Jeśli żaden z graczy nie zdobędzie
wymaganej liczby Królewien ani punk
tów
do momentu wybudzenia ze snu wszystkich
Królewien, wygr
ywa ten, k
to zgromadził
najwięcej punktów.
Za
war
tość
79 kart, w t
ym:
1
2 Królewien,
8 Książąt,
5 Błaznów
,
4 Rycer
zy,
4 Mikstur
y usypiające,
3 Różdżki,
3 Smoki,
po 4 kar
t
y o numerach
od 1 do 10.
Ek
scytująca gra dosło
wnie jak z bajki!
l
i
c
z
b
a
g
r
a
c
z
y
w
i
e
k
g
r
a
c
z
y
c
z
a
s
g
r
y
20'
8+
2
–
5
2
3
Zagranie
Błazna
. Podejmij ryzyko! Umieść zagraną kar
tę
Błazna odkry
tą na stosie kar
t odrzuconych, następnie odkr
yj
kartę z wier
zchu stosu dobierania. Jeśli jest to kar
ta specjalna
(Książę, Rycerz, Smok, Mikstura usypiająca, Różdżka, Błazen),
weź ją na rękę i roz
egraj swoją kolejną turę
. Jeśli jest to karta
numerowana, zaczynając od siebie i kierując się w lewo, odlicz
po kolei tylu graczy, ile wynosi liczba na karcie. Ostatni gracz
budzi jedną ze śpiących Królewien i kładzie przed sobą. Na koniec
odrzuć odkr
y
tą kartę.
Odrzucenie
pewnej liczby kar
t i dobranie w ich miejsce takiej samej
liczby nowych kar
t ze stosu. Możesz to zrobić na
3 różne sposoby:
1.
Odrzuć 1 dowolną kartę i dobierz 1 nową kar
tę ze stosu.
2.
Odrzuć parę ident
ycznych kar
t numerowanych
i dobierz 2 nowe kar
t
y ze stosu.
3.
Odrzuć 3 lub więcej kar
t nume
rowanych, które
wspólnie utwor
zą równanie opierające się na
dodawaniu, i dobierz t
yle samo kar
t ze stosu.
J
e
ś
l
i
p
os
iadasz kar
t
y o numerach 2, 3 i 5, możesz
odrzucić je wszystkie, bo 2 + 3 = 5. Jeśli
posiadasz kart
y 2, 3, 4 i 9, możesz odr
zucić
wszystkie, bo 2 + 3 + 4 = 9. Gdy odrzucasz
kart
y, wypowiedz głośno równanie.
Uwaga!
Po prawej stronie równania może
znajdować się tylko jedna liczba.
Nie zapomnij!
Na koniec swojej tury dobierz na rękę t
yle kar
t ze stosu,
aby mieć ich w sumie 5.
Specjalne moce Króle
wien
Niektóre Królewny posiadają specjalne moce, które uakt
ywniają się po
ich przebudzeniu.
Pozostałe kart
y połóżcie w zakr
y
tym stosie pośrodku kolumn kart
Królewien (odrzucone kar
t
y należy kłaść na odkry
t
y stos obok zakr
y
tego
stosu dobierania). Gracze oglądają swoje kart
y, ale nie ujawniają ich tr
eści
innym uczestnikom r
ozgr
ywki.
Jak grać?
Grę rozpoczyna gracz siedzący po lewej str
onie gracza rozdającego kar
t
y
.
Rozgrywka toczy się zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
W swojej turze gracz wykonuje JEDNĄ z opisanych niżej akcji, a następnie
dobiera kartę ze stosu. Możliwe akcje to:
Zagranie
Księcia
w celu obudzenia śpiącej Królewny
.
Umieść zagraną kartę Księcia odkr
y
tą na stosie kar
t
odrzuconych, następnie weź dowolną kar
tę Królewny ze
środka stołu i połóż odkry
tą przed sobą w taki sposób, aby
pozostali gracze wi
dzieli jej treść. Królewna tym samym się
przebudziła. Jeśli uda Ci się wziąć Królewnę Róż,
obudź kolejną ze śpiących Królewien!
Zagranie
Rycerza
i uprowadzenie dowolnej
z przebudzonych Królewien należących do jednego
z przeciwników
. Umieść zagraną kar
tę Rycerza na stosie
kart odr
zuconych, a następnie weź dowolną kar
tę Królewny
należącą do przeciwnika i połóż odkry
tą przed sobą.
Zagranie
Smoka
.
Zaatakowany przeciwnik może
powstrzymać Twojego Rycerza, jeśli natychmiast zagra
kartę Smoka z ręki. Odr
zućcie zarówno Smoka, jak i Rycerza,
i oboje dobierzcie po 1 karcie ze stosu. Powyższe działanie
nie jest traktowane jako tura gracza zagr
ywającego Smoka.
Rozgrywka toczy się dalej, począwszy od gracza siedzącego
po lewej stronie gracza, który zagrał R
ycerza.
Zagranie
Mikstury usypiającej
i uśpienie dowolnej z pr
zebudzonych
Królewien należących do jednego z przeciwników
. Umieść zagraną
kartę Mikstur
y usypiającej na stosie kar
t odrzuconych,
następnie odłóż jedną z Królewien przeciwnika zakry
tą na
wolne miejsce pośród innych śpiących Królewien.
Uwaga!
Postaraj się zapamiętać wartość punk
tową
i położenie tej Królewny
.
Zagranie
Różdżki
.
Zaatakowany przeciwnik może obr
onić
się przed T
woją Miksturą usypiającą, jeśli natychmiast zagra
kartę Różdżki z ręki. Następnie odr
zućcie zarówno Różdżkę,
jak i Miksturę usypiającą, i oboje dobierzcie po 1 karcie
ze stosu. Powyższe działanie nie jest traktowane jako tura
gracza zagrywającego Różdżkę. Rozgr
ywka toczy się dalej,
począwszy od gracza siedzącego po lewej stronie gracza, który zagrał
Miksturę usypiającą.
Jeśli znajdziesz
Królewnę Róż
, wybier
z jeszcze
1 Królewnę i obie kart
y połóż odkr
y
te przed sobą.
Nie możesz równocześnie mieć
Królewny K
otów
i
Królewny Psów
, bo walczą ze sobą jak… pies
z kotem!
Jeśli masz Królewnę Kotów
, a następnie obudzisz
Królewnę Psów
, musisz odłożyć zakr
y
tą kar
tę
Królewny Psów z powrotem na stół i zak
ończyć swoją
akcję (i na odwrót).
Pomiń
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Domek dla dzieci
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking soundbarów [TOP10]
Zalany laptop – co zrobić w takiej sytuacji?
Ranking smartwatchy [TOP10]
Ranking spalaczy tłuszczu [TOP10]
Wuchang: Fallen Feathers - wymagania PC. Gdy pierwszym bossem może stać się twój komputer
Ranking suszarek do prania [TOP10]
Ranking kaw rozpuszczalnych [TOP10]
Ranking parownic do ubrań [TOP10]
Ranking zabawek dla 4-latka [TOP10]
Premiery gier 2025. Na te tytuły warto czekać
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
Ranking rowerów elektrycznych [TOP10]
Soki z sokowirówki - jakie owoce wybrać?
Rodzaje pomp wodnych
Sprawdź więcej poradników