Znaleziono w kategoriach:
Gra logiczna REBEL Cosmoludo Pantarei 2015148

Instrukcja obsługi Gra logiczna REBEL Cosmoludo Pantarei 2015148

Wróć
Tom DelahayeClaude Leroy
TM
TM
210'8+
Pantarei
TM
Dołącz do
Planszowej Rebelii!
1 2
PANTAREÏ
ZAWARTOŚĆ
9 czarnych kafelków łusek
z oznaczeniem 1, 2 albo 3
9 białych kafelków łusek
z oznaczeniem 1, 2 albo 3
kafelek łuski neutralnej
CEL GRY
Być pierwszym graczem, który umieści 7. kafelek łu-
ski na wierzchu stosu.
PRZYGOTOWANIE GRY
Gracze mieszają 19 zakrytych kafelków łusek. Na-
stępnie odkrywają je i układają w linię przypomina-
jącą węża.
Każdy gracz wybiera swój kolor (biały albo czarny).
Grę rozpoczyna gracz, który wybrał kolor jako drugi.
PRZEBIEG ROZGRYWKI
Gracze na zmianę rozgrywają tury. W swojej turze
gracz wykonuje ruch, przekładając kafelek łuski
w swoim kolorze w lewo albo w prawo i umieszcza-
jąc go na innym kafelku. Jeśli kafelek łuski znajdu-
je się na wierzchu stosu (stos tworzą co najmniej
2 kafelki), gracz przekłada tylko wierzchni kafelek
albo 2 wierzchnie kafelki naraz (nie można przekła-
dać więcej niż 2 kafelków łusek jednocześnie). Kolor
kafelka znajdującego się pod wierzchnim kafelkiem
nie ma znaczenia.
W obu przypadkach gracz przekłada kafelek (albo
kafelki) łuski zgodnie z oznaczeniem (1, 2 albo 3)
wierzchniego kafelka. W dowolnym momencie każ-
dy z graczy może przejrzeć stos kafelków, aby spraw-
dzić, co się w nim znajduje.
Ruchy
– Kafelek łuski z oznaczeniem 1 można przełożyć tyl-
ko na 1. kafelek po jego lewej albo prawej stronie.
Kafelek łuski z oznaczeniem 2 można przełożyć tyl-
ko na 2. kafelek po jego lewej albo prawej stronie.
Kafelek łuski z oznaczeniem 3 można przełożyć tyl-
ko na 3. kafelek po jego lewej albo prawej stronie.
Kafelek łuski można położyć na kafelku dowolnego
koloru. Położenie kafelka łuski na stosie z wierzch-
nim kafelkiem w innym kolorze sprawi, że przeciwnik
nie będzie mógł użyć tego stosu.
Wąż się nie zapętla, więc ruchy wychodzące poza
jego lewy albo prawy koniec są niedozwolone. Każdy
ruch, który miałby się tak zakończyć, jest zakazany.
Ścieżka ruchu kafelka w 1 turze nie może się przeciąć.
Kafelka łuski neutralnej nie można przełożyć
w pojedynkę, ale można położyć na nim kafelek
i w kolejnych turach przekładać oba kafelki naraz.
Zamiana
Stos kafelków łusek uznaje się za stos w kolo-
rze gracza, którego kafelek łuski znajduje się na
wierzchu. W ramach swojego ruchu zamiast prze-
kładać kafelek gracz może zamienić miejscami
kafelek albo stos w swoim kolorze z innym kafel-
kiem albo stosem w swoim kolorze.
Gracz może zamienić miejscami pojedynczy kafe-
lek ze stosem kafelków, jeśli oba w jego kolo-
rze. Musi wtedy przesunąć cały stos. Gracz może
zamieniać miejscami wyłącznie kafelki łusek
i stosy kafelków łusek w swoim kolorze – nie może
tego robić z kafelkami i stosami przeciwnika.
Gracz nie może dokonać zamiany miejsc, jeśli
jego przeciwnik zrobił to w swojej ostatniej turze.
Jeśli któryś z graczy nie może przełożyć kafelka
ani dokonać zamiany miejsc, nie wykonuje w swo-
jej turze żadnego ruchu.
KONIEC GRY
Pierwszy gracz, który stworzy stos 7 kafelków łu-
sek, wygrywa rozgrywkę.
1 2 3
3 × 3 × 3 ×
3 × 3 × 3 ×
1 ×

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756