Znaleziono w kategoriach:
Dodatek do gry REBEL Abyss Lewiatan (edycja polska)

Instrukcja obsługi Dodatek do gry REBEL Abyss Lewiatan (edycja polska)

Wróć
Zasady gry
Zasady z gry podstawowej nie ulegają zmianie. W niniejszej instrukcji znajdują
się tylko zasady odnoszące się do konkretnych elementów z tego dodatku:
stanu wojennego,
lewiatanów i nowych sojuszników,
nowych lordów,
końca gry.
Na granicy zbierają się lewiatany. Siły królestwa Głębi mobilizowane. Każda gildia
wysyła przeciwko tym potworom dwóch specjalizujących się w walce śmiałków.
Rasy sojuszników trenują bez ustanku, rozwijając umiejętności, które przy odrobinie
szczęścia przydadzą się w tej wojnie. W starciu z lewiatanami wybór „walczyć czy
uciekać” może mieć bardzo poważne konsekwencje.
Do rozgrywki z tym dodatkiem wymagana jest podstawowa wersja gry
Abyss
.
Dodatek
Lewiatan
umożliwia grę nawet 5 graczom i może być łączony z dodat-
kiem
Kraken
.
Grę należy przygotować zgodnie z zasadami z gry podstawowej, stosując się do
poniższych zmian.
Tor zagrożenia pozostaw w pudełku. Zamiast tego złóż planszę granicy
i umieść ją po prawej stronie planszy głównej.
Starannie potasuj karty lewiatanów i stwórz z nich zakrytą talię.
Następnie umieść ją obok planszy granicy. Rzuć 2 kośćmi, odkryj 1 le-
wiatana i umieść odkrytego na polu granicy odpowiadającemu sumie
uzyskanych na kościach oczek. Na górnym polu lewiatana umieść
znacznik życia .
Każdemu z graczy rozdaj z talii po 1 karcie sojusznika krabów o wartości 1.
Następnie starannie potasuj nowe karty eksploracji z kartami eksploracji
z gry podstawowej.
Wyjmij Poskramiacza z talii lordów i odłóż go do pudełka. Starannie potasuj
nowe karty lordów z kartami lordów z gry podstawowej.
Stwórz zakryty stos potworów z nowych żetonów potworów i umieść obok
stosu potworów z gry podstawowej. Nie mieszaj obu stosów.
Kości, znaczniki ran , figurkę Pogromcy głębin i znaczniki życia umieść
obok planszy.
W rozgrywce 5-osobowej jedno z Was bierze dodatkowy kubeczek z tego
rozszerzenia.
Przygotowanie do gry
5
4
3
2
1
6
7
3
7
5
Rasa (albo rasy) sojuszników, którzy pomogą Ci w walce z danym lewia-
tanem (zawsze będą się tu znajdować kraby). Na przykład z tym lewiatanem
może walczyć sojusznik z rasy krabów LUB z rasy meduz.
Liczba punktów życia, które posiada dany lewiatan. Każde pole odpowia-
da 1 punktowi życia. Gdy lewiatan wchodzi do gry, na najwyższym polu jego
karty należy umieścić znacznik życia . Ten lewiatan ma 3 punkty życia.
Warunki walki:
Liczba na strzałce przedstawia wytrzymałość lewiatana, którą musisz
zrównać albo pobić, aby zmusić go do utraty 1 punktu życia, czyli przesunąć
znacznik na następne pole.
Znajdujące się po prawej od strzałek symbole żetonów potworów wskazują,
jaką nagrodę otrzymasz za udany atak.
Kara, którą otrzymasz, jeśli lewiatan Cię zaatakuje.
Na karcie lewiatana znajdują się:
Stan wojenny
W grze podstawowej liczba kart sojuszników, które
możesz mieć na ręce, nie jest ograniczona. Teraz, gdy
wprowadzono stan wojenny, wszystko się zmienia. Jeśli
na koniec swojej tury chcesz zatrzymać na ręce więcej niż
12 sojuszników, musisz zapłacić po 1 perle za każdego
nadmiarowego sojusznika. Musisz odrzucić każdego
nadmiarowego sojusznika, za którego nie chcesz albo
nie możesz zapłacić.
Podczas rozgrywki z dodatkiem
Kraken
nie można w ten
sposób odrzucać kart krakenów.
Lewiatany i nowi sojusznicy
Jeśli podczas akcji eksploracji głębin zostanie odkryta karta potwora, nadal
możesz kontynuować eksplorację albo walczyć. Zasady eksploracji zmieniły się
jednak w następujący sposób:
Kontynuacja eksploracji głębin: umieszczenie lewiatana
Jeśli zdecydujesz sie kontynuować eksplorację, musisz umieścić nowego le-
wiatana na granicy. Odkryj wierzchnią kartę z talii lewiatanów i rzuć 2 kośćmi.
Suma uzyskanych na kościach oczek wskazuje na pole granicy, na którym należy
umieścić lewiatana.
Jeśli pole jest wolne:
1.
Umieść na nim lewiatana, a następnie umieść znacznik życia na najwyż-
szym polu na jego karcie.
2. Odrzuć potwora z toru eksploracji.
3. Kontynuuj eksplorację.
Jeśli pole jest zajęte:
Obecny na tym polu lewiatan atakuje Cię, a potem ustępuje miejsca nowo
odkrytemu lewiatanowi. Nie możesz uniknąć tego ataku.
1.
Zostajesz zaatakowany! Natychmiast rozpatrz efekt kary widocznej
w prawym dolnym rogu karty lewiatana.
Otrzymujesz tyle znaczników ran, ile wskazano na karcie lewia-
tana. Na koniec gry każdy posiadany znacznik rany kosztuje Cię
1 punkt wpływu.
Odrzuć 3 perły. Jeśli masz mniej niż 3 perły, odrzuć wszystkie
posiadane perły. Jeśli nie masz pereł, ten atak nie ma na Ciebie
żadnego wpływu.
Odrzuć 3 sojuszników. Jeśli masz mniej niż 3 sojuszników, odrzuć
wszystkich posiadanych sojuszników. Jeśli nie masz sojuszników,
ten atak nie ma na Ciebie żadnego wpływu.
Odrzuć 1 ze swoich wolnych lordów (ci, którzy kontrolują miejsca,
są chronieni przed atakiem). Jeśli nie masz wolnych lordów, ten
atak nie ma na Ciebie żadnego wpływu.
2.
Odrzuć lewiatana z tego pola i połóż na jego polu nowo odkrytego
lewiatana. Umieść znacznik życia na najwyższym polu na jego karcie.
3. Odrzuć potwora z toru eksploracji i kontynuuj eksplorację.
Najczęściej atakowane pola granicy
Ryzyko pojawienia się lewiatana na zajętym już polu granicy
zależy od numeru danego pola:
·· pola 2, 3, 4, 10, 11 i 12 – małe ryzyko,
·· pola 5 i 9 – średnie ryzyko,
·· pola 6 i 8 – duże ryzyko,
·· pole 7 – poważne ryzyko.
3
7
5
4
6
5
9
3
7
5
Walka z lewiatanem
Jeśli zdecydujesz się walczyć, wybierz lewiatana znajdującego się na granicy
i zastosuj się do poniższych zasad.
1. Obliczenie siły ataku
Wybierz z ręki 1 sojusznika wymaganej rasy. Następnie rzuć 1 kością. Twoja
siła ataku to suma wyniku rzutu kością i wartości wybranego sojusznika.
Uwaga! Jeśli nie posiadasz sojusznika wymaganej rasy, NIE MOŻESZ walczyć.
Musisz kontynuować eksplorację i umieścić nowego lewiatana (zob. str. 4).
Nowi sojusznicy
Dzięki swoim umiejętnościom nowi sojusznicy stanowią podczas walk nieoce-
nioną pomoc. Aby skorzystać ze zdolności danego sojusznika, musisz go użyć
w walce.
Po rzucie kością możesz wydać dowolną liczbę pereł, aby zwięk-
szyć swoją siłę ataku o taką samą wartość (+1 za perłę).
Aby obliczyć swoją siłę ataku, rzuć OBIEMA kośćmi i weź pod uwagę
wyższy z wyników.
2. Zastosowanie siły ataku
Jeśli Twoja siła ataku jest niższa od wytrzymałości lewiatana, Twój atak
nie wywarł na nim wrażenia. Odrzuć tego sojusznika i weź 1 perłę – mi-
zerna nagroda za podjęte ryzyko.
Jeśli Twoja siła ataku jest równa albo wyższa od wytrzymałości lewiatana,
traci on 1 punkt życia. Twój atak się powiódł.
Jeśli Twoja siła ataku jest równa albo wyższa od sumy kilku poziomów
wytrzymałości lewiatana, potwór traci tyle punktów życia, ile poziomów
pokonałeś. Twój atak się powiódł.
Gdy lewiatan traci punkt życia, otrzymujesz w nagrodę tyle żetonów potworów,
ile widnieje na karcie tego lewiatana obok pola właśnie straconego punktu
życia. Następnie przesuń znacznik życia na kolejne pole. Żetony potworów
możesz wziąć ze stosu żetonów z gry podstawowej, ze stosu żetonów z tego
dodatku albo w dowolnej kombinacji z obu stosów.
Otrzymujesz od 2 do 4 punktów wpływu.
Zależnie od żetonu otrzymujesz od 2 do 3 pereł, klucz
albo stos Rady.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756