Znaleziono w kategoriach:
Dodatek do gry REBEL K2 Broad Peak

Instrukcja obsługi Dodatek do gry REBEL K2 Broad Peak

Wróć
INSTRUKCJA
BroadPeak_PL_v2.indd 1 2011-09-26 15:15:11
K2: Broad Peak jest rozszerzeniem gry K2 i pozwala na rozegranie dwóch nowych sce-
nariuszy zainspirowanych historycznymi dokonaniami polskich himalaistów.
W 1984 Krzysztof Wielicki jako pierwszy człowiek w historii zdobył 8 tysięcznik w stylu
alpejskim. Bez namiotu, na lekko wyszedł z bazy, by powrócić do niej po 21 i pół godzi-
nie jako zdobywca Broad Peak. Scenariusz „Bieg na szczyt odwzorowuje to wydarzenie,
a trasa na planszy oparta jest na szlaku jaki przebył Wielicki.
W tym samym roku, Wojciech Kurtyka i i Jerzy Kukuczka po raz pierwszy w historii wyko-
nali trawers masywu ośmiotysięcznego. Trzy szczyty Broad Peak zostały zdobyte 15,16
i 17 lipca 1984 roku. Do tej wyprawy nawiązuje scenariusz Trawers Broad Peaków”.
Do gry potrzebna jest podstawowa gra K2, ponieważ dodatek wykorzystuje elementy
gry w niej zawarte.
ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA
1 dwustronna plansza
Bieg na szczyt Trawers Broad Peaków
12 żetonów jam śnieżnych
20 żetonów trawersu
(po dwa dla każdego himalaisty)
30 żetonów zdobycia szczytu
(po 10 dla każdego ze szczytów)
Szczyt I: 2 żetony o wartości 3 Punkty Zwycięstwa
(PZ), 3 o wartości 2PZ i 5 o wartości 1PZ;
Szczyt II: 3 żetony o wartości 2PZ i 7 o wartości 1PZ;
Szczyt III: 10 żetonów o wartości 1 PZ.
Przed pierwszą rozgrywką należy ostrożnie
wypchnąć żetony z wypraski.
BroadPeak_PL_v2.indd 2 2011-09-26 15:15:14
SCENARIUSZ 1: BIEG NA SZCZYT
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Przygotowanie do gry jest identyczne jak w grze K2 z kilkoma zmianami.
Planszę należy ułożyć na stronie zaznaczonej odpowiednią ikoną, jak pokazano na rysun-
ku poniżej.
Z wybranego zestawu kai pogody należy odrzucić jeden kafel:
w przypadku zestawu kai letnich należy odrzucić
kafel pokazany na rysunku, zaś z zestawu zimowego,
dowolny kafel. Zestaw kai pogody będzie zawierał
tylko 5 kai. Poza powyższym, zasady tworzenia stosu
kai pogody pozostają takie same jak w grze K2.
Obok planszy należy położżetony jam śnieżnych, tak aby wszyscy gracze mieli do nich
łatwy dostęp.
Każdy gracz wybiera kolor i elementy w tym kolorze.
Z talii kart gracza odrzuca do pudełka: kartę ratunku, kartę aklimatyzacji o wartości 3,
kartę aklimatyzacji o wartości 2 i kartę ruchu o wartości 1.
Odkłada do pudełka pionki namiotów, które nie są używane w grze.
PRZEBIEG ROZGRYWKI
Rozgrywka toczy się według zasad gry K2 z kilkoma zmianami.
Jamy śnieżne
Himalaiści nie mogą stawiać namiotów, ale mogą budować jamy śnieżne. Koszt wybudo-
wania jamy śnieżnej wynosi:
1 punkt ruchu, jeśli jama śnieżna jest budowana poniżej 7000 m.n.p.m.
2 punkty ruchu, jeśli jama śnieżna jest budowana powyżej 7000 m.n.p.m.
Koszt wejścia na pole, na którym budowana jest jama, nie wpływa na koszt wybudowa-
nia jamy śnieżnej.
BroadPeak_PL_v2.indd 3 2011-09-26 15:15:16
Żeby zaznaczyć zbudowaną jamę śnieżną należy położyć na polu,
na którym została zbudowana, żeton jamy śnieżnej awersem do
góry.
Jama śnieżna dodaje 1 punkt aklimatyzacji himalaiście, który się w niej znajduje (tak samo
jak namiot w grze K2).
Każdy himalaista może wejść do jamy śnieżnej, jednak w jamie śnieżnej może przebyw
tylko jeden himalaista.
Jama śnieżna istnieje tylko dwa dni. W momencie przestawienia znacznika pogody na ko-
lejne pole na kau pogody należy:
• zdjąć wszystkie żetony jam śnieżnych leżące rewersem do góry z planszy;
• przewrócić wszystkie żetony jam śnieżnych leżące awersem do góry na drugą stronę.
Himalaista może naprawić jamę śnieżną w trakcie swojej tury, ponosząc taki sam koszt jak
przy jej budowie. Należy wówczas odwrócić żeton jamy śnieżnej awersem do góry.
Jamy śnieżne pozostają na polu na którym zostały zbudowane przez cały czas swojego
istnienia.
Na jednym polu może się znajdować dowolna ilość jam śnieżnych.
GRA SOLO
Zasady gry w pojedynkę są takie same jak w grze K2, z jednym wyjątkiem. Z zestawu kai
pogody zimowej należy odrzucić kafel przedstawiony na obrazku. Gracz porównuje ilość
zdobytych punktów z poniższą
tabelką, aby dowiedzieć się jaki
poziom udało mu się osiągnąć. HIMALAISTA 20 PZ 17 - 20 PZ
16 - 17 PZ 15 - 16 PZ
11 - 15 PZ 10 - 14 PZ
< 11 PZ < 10 PZ
ALPINISTA
TATERNIK
ŻEGLARZ
BroadPeak_PL_v2.indd 4 2011-09-26 15:15:18
KONIEC GRY
Gra kończy się tak samo jak gra K2. Warto pamiętać o tym, że rozgrywka w „Bieg na szczyt
jest o trzy tury krótsza od standardowej rozgrywki w K2. Zwycięzca ustalany jest tak samo
jak w grze K2.
SCENARIUSZ 2: TRAWERS BROAD PEAKÓW
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Przygotowanie do gry jest identyczne jak w grze K2 z kilkoma zmianami.
Plansze należy ułożyć na stronie oznaczonej odpowiednią ikoną, jak pokazano na rysunku
poniżej.
Każdy gracz wybiera kolor i elementy w tym kolorze, odrzucając do pudełka jeden, dowol-
ny namiot. Na planszy, przy każdym szczycie (pola oznaczone rzymskimi cyframi) należy
ułożyć odpowiednie żetony zdobycia szczytu, w zależności od ilości graczy według poniż-
szej tabelki w kolejności od najwyższych do najniższych (najwyższe nominały na górze sto-
su). W grze pięcioosobowej używa się wszystkich żetonów.
Przy planszy należy ułożyć wszystkie żetony trawersu.
Zawierają one symbole pionków himalaistów biorących
udział w grze (po dwa żetony na każdego himalaistę).
BroadPeak_PL_v2.indd 5 2011-09-26 15:15:20

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756