Znaleziono w kategoriach:
Dodatek do gry REBEL Nemesis: Karnomorfy

Instrukcja obsługi Dodatek do gry REBEL Nemesis: Karnomorfy

Wróć
Instrukcja
Autor:
Adam Kwapiński
Autor dodatku:
paweł Samborski
SPIS TREŚCI
2 WPROWADZENIE
3 PRZYGOTOWANIE
4 MUTACJE
KARTY MUTACJI POSTACI
AKCJA MUTACJI
KARTYSKAŻENIA
5 ZASADY KARNOMORFÓW
SYMBOLEKARNOMORFÓW
ATAKINTRUZA
OBRAŻENIAIŚMIERĆKARNOMORFÓW
ADAPTACJEKARNOMORFÓW
6 PRZEBIEG GRY
SPOTKANIEZINTRUZEM
FAZAWYDARZEŃ
7 SPRAWDZANIESKAŻENIANAKONIECGRY
8 PODSUMOWANIE ZASAD
elementy
gry
1planszakarnomorfów
8żetonówczerwonychmetażerców
2żetonyniebieskichmetażerców
1żetonścierwojada
4żetonyzwłokintruzów
20kartatakukarnomorfów
20kartwydarzeńkarnomorfów
12 kartmutacjipostaci
8kartadaptacjikarnomorfów
5kartpomocy
Podczasrozgrywkiztymdodatkiemtraktujcie
słowa„intruz”i„karnomorf”jakojednoznaczne.
wprowadzenie
Wszystko zaczęło się od kota.
Musiał dostać się na pokład statku naukowego Andraste w trak-
cie przygotowań do wyprawy na protoplanetę DB-198. Gdy po-
braliśmy próbki z DB-198, zapakowaliśmy się do komór hiber-
nacyjnych i wykonaliśmy statkiem skok w kierunku domu. Nie
przypuszczaliśmy, że czyha na nas niebezpieczeństwo…
Dziewięć żyć nie wystarczyło, aby go uratować. Gdy statek przy-
spieszył, przeciążenie wzrosło do 1000 g, a biedne futrzaste
stwo rzenie zamieniło się w czterokilogramowy pocisk, który strącił
pojemniki z próbkami i ostatecznie zamienił się w cienką warstwę
białka na metalowej przegrodzie. W sumie nie wydarzyło się nic
strasznego, prawda? Okazało się jednak, że w uszkodzonych pro-
bówkach znajdował się osobliwy wirus jego żarłoczne, paso-
żytnicze XNA łączyło się z łańcuchami DNA i RNA i replikowało
je w nikomu nieznany sposób. Gdy wymieszał się ze szczątkami
kota, przeobraził się w nową istotę, która pochłonęła całą bio-
masę z naszych zapasów żywności. W końcu znalazła nas szczel-
nie zamkniętych w komorach hibernacyjnych. Dla niej nie byli-
śmy niczym więcej, jak puszkowanym mięsem…
Wkrótce rozpętało się piekło! Próbowaliśmy walczyć z namna-
żającymi się istotami, ale im bardziej słabliśmy, tym stawały się
większe i silniejsze. Ostatni z nas planują teraz zniszczyć statek,
zabierając te wygłodniałe potwory ze sobą do grobu. Jednak
drogę do generatora blokuje pierwotny nosiciel wirusa – olbrzy-
mia góra mięcha ze zniekształconym kocim łbem. Zgłosiłem się
na ochotnika i ruszę na niego ze skleconym na szybko miotaczem
ognia. To irracjonalne, ale ten cholerny zwierzak musi zapłacić za
wszystko, co przytrafiło się mojej załodze!
Karnomorfytorasaszybkoadaptującychsiępotworów,które
pożerajądosłowniewszystko,costanieimnadrodze–członków
załogi,zwłoki,anawetinnekarnomorfy.Grazkarnomorfamijest
bardziejwymagającaniżzintruzamizgrypodstawowej.Jeśli
chcecieprzetrwaćtenokrutnywyścigwosiąganiucelówzros
nącymi w siłę karnomorfami, powinniście poważnie podejść
dokooperacyjnegoaspektugry.Ioczywiściepamiętajcie,aby
wodpowiednimmomenciewbićswoimrywalomnóżwplecy.
8figurekmetażerców
3figurkiścierwojadów
8figurekpowłóczących
1figurkarzeźnika
2
1]Połóżcieplanszę głównąnastolestronąpodstawowąkugórze.
Uwaga! Strona podstawowa planszy jest oznaczona
czerwoną strzałką w lewym górnym rogu.
2]Potasujciewszystkiekafelki pomieszczeń „2”ilosoworoz
łóżciezakrytenapolachplanszyoznaczonychcyfrą2.
Pozostałe pomieszczenia „2” odłóżcie do pudełka.
Uwaga! W każdej rozgrywce bierze udział tylko część pomiesz-
czeń „2”, gdyż jest ich więcej niż odpowiednich pól na planszy. Gracze
nigdy nie wiedzą, jakie dokładnie pomieszczenia znalazły się na statku.
Uwaga! Odkładając jakiekolwiek elementy do pudełka, starajcie się
nie patrzeć na ich treść.
3]Następnietąsamąmetodąrozłóżciekafelki pomieszczeń 1
napolachoznaczonychcyfrą1.
4]Potasujcieżetony eksploracji,niepatrzącnaichtreść,ipołóż
ciepo1zakrytymżetonienakażdymkafelkupomieszczenia.
Pozostałe żetony eksploracji odłóżcie do pudełka.
5]Połóżcie1zakrytąlosowodobranąkartę koordynatnapolu
obokKokpitu.
Pozostałe karty koordynat odłóżcie do pudełka.
6]Połóżcie1znacznikstatusunapoluBnatorze destynacji.
Jesttoznacznik destynacji.
7]Weźcieodpowiedniąliczbęlosowodobranychkapsuł ratun-
kowych:
–1–2 graczy: 2kapsuły,
– 34 graczy: 3kapsuły,
–5 graczy: 4kapsuły.
PołóżciekapsułęonajniższymnumerzewSektorzeA.Kap
sułę o kolejnym najniższym numerze połóżcie w Sektorze B.
Kolejnekapsułyukładajcienaprzemianiwkolejnościrosnącej
wSektorachAiB.
Kapsułypowinnybyćzwróconestronąznapisem„zamknięta”
kugórze.
Odłóżcie pozostałe kapsuły do pudełka.
8]Potasujcie2zakryteżetony silnikówonumerze1(1uszko
dzonyi1sprawny).PołóżciejezakrytewMaszynowni01,jeden
nadrugim.Wierzchniżetonokreślastatussilnika.
Powtórzcietęczynnośćdlasilników„2”i„3”.
Ważne! Gracze nie mogą zobaczyć treści żetonów, aby nie wiedzieć,
czy dany silnik jest sprawny, czy nie.
9]Obokplanszygłównejpołóżcieplanszę karnomorfów,ana
niejwodpowiednichmiejscach:
–8znaczników jaj,
–3losowezakrytekarty adaptacji karnomorfów.
Przygotujciepo1figurcepowłóczącego,ścierwojadairzeźnika,
anastępnieumieśćciejenaodpowiednichkartachadaptacji.
Gdy w trakcie rozgrywki nastąpi pierwsze spotkanie z danym kar-
nomorfem, umieszczacie odpowiednią figurkę na planszy i odkrywacie
jej kartę adaptacji.
10]Włóżciedoworeczka(koloniiintruzów)następująceżetony:
–1pusty żeton,
–2żetony niebieskich metażerców,
–2żetony czerwonych metażerców.
Następniedołóżciepo1żetonie czerwonego metażercy za
każdegograczabiorącegoudziałwrozgrywce.
11]Potasujcieipołóżcieobokplanszynastępującestosykart
(zakryte):3stosy przedmiotów(każdyw innym kolorze),stos
wydarzeń karnomorfów,stos ataku karnomorfów,stos skaże-
nia,stos mutacji postaciistos głębokich ran.
Obokstosówprzedmiotówpołóżciestos kart samoróbek.
Obokstosukartskażeniapołóżcieskaner.
12]Połóżciepozostałeznaczniki,żetonyikościobokplanszy:
–znaczniki pożaru,
–znaczniki awarii,
–znaczniki szmerów,
–znaczniki amunicji/obrażeń,
–znaczniki statusu (używane jako powierzchowne rany/
śluz/sygnał/znaczniksamozniszczenia/znacznikczasu/znacznik
destynacji),
–żetony drzwi,
–czerwone żetony ciał członków załogi,
–2kości walki,
–2kości szmerów,
–znacznik pierwszego gracza.
13]Połóżcie1znacznikstatusunazielonym polutoruczasu.
To znacznik czasu.
14]Rozdajcielosowokażdemuzgraczy1kartę pomocy.Wgrze
3osobowej użyjcie tylko kart o numerach 1–3, w grze 4oso
bowej – kart o numerach 1–4 itd. Karty te określają kolejność
wyborupostaci(krok17).
Numernakarciepomocyiplecakujestnumeremgracza–
jestistotnynietylkopodczaswyborupostaci,aletakżezuwagi
naniektórekartycelów.
Pozostałe karty pomocy odłóżcie do pudełka.
15]Każdygraczotrzymuje 1 plecak(plastikowąpodkładkę)
otakimsamymnumerzejakjegokartapomocy.Plecaksłuży
doprzechowywaniakartprzedmiotówwsekrecieprzedinnymi
graczami.
Następniewymieńciekartypomocyzgrypodstawowejna
kartypomocyzdodatkuKarnomorfy.
Oto Twój plecak, czyli miejsce do przechowywania nieciężkich
przedmiotów. Masz pełen przegląd swojego ekwipunku, podczas gdy
pozostali gracze mogą się go jedynie domyślać.
16]Usuńciezobustosówkart celów (korporacyjnych i osobi-
stych)kartyoznaczonewiększąliczbąniżliczbagraczyuczest
niczącychwrozgrywce.
Potasujcieosobnoobastosyirozdajciegraczompo1karcie
celukorporacyjnegoi1karcieceluosobistego.Graczetrzymają
treśćswoichkartcelówwtajemnicyprzedinnymi!
Odłóżcie wszystkie pozostałe karty celów do pudełka.
Gdy w grze pojawi się pierwszy intruz, każdy gracz musi wybrać,
którą ze swoich 2 kart celów chce zachować (drugą odrzuca).
Wskazówka. Gracze otrzymują karty celów, zanim dokonają wy-
boru postaci, aby mogli wybrać postać, która najlepiej nada się do
ich realizacji.
Przygotowanie
3
Mutacje
WdodatkuKarnomorfypostaciemogąulegaćmutacjom.Gdytaksię
wydarzy,graczdobierakartę mutacji postaci ikładzieznacznik muta-
cjinaswojejplanszy postaci.
Uwaga! Podczas rozgrywki z dodatkiem „Karnomorfy” nie umieszczajcie
figurek intruzów na swojej planszy postaci. Pole na planszy postaci, na które
w grze podstawowej stawialiście figurkę larwy, jest teraz używane do zbiera-
nia znaczników mutacji.
Karty mutacji postaci
Karty mutacji postacireprezentujązmianygenetycznespowodowane
ekspozycjąnawirusakarnomorfów.
Zakażdymrazem,gdygraczmadobraćkartęmutacjipostaci,dobiera
2kartyiwybierajednąznich.Drugąwtasowujezpowrotemdostosu.
Gracz kładzie zakrytą wybraną kartę mutacji obok swojej planszy
postaci.Graczetrzymajątreśćkartmutacjiwtajemnicyprzedinnymi
domomentu,ażwykonająakcjęzkartymutacji.Jeśligraczmaotrzy
maćkartęmutacjipostaci,gdymajużtakąkartę,niedobierakolejnej.
Akcja mutacji
Aby wykonać akcję mutacji, gracz musi przeskanować wybraną
kartę skażenia ze swojej ręki i położyć 1 znacznik mutacji na swojej
planszy postaci(niezależnieodwynikuskanowania).
Każdakartamutacjipostacima2efekty:
JeślikartaskażeniajestZARAŻONA,graczodkładająnaswój
stoskartodrzuconychiwykonujeefekt„ZARAŻENIE”.
Jeślikartanie jest ZARAŻONA, gracz usuwa ją ze swojej talii
akcji,dobiera nową kartęskażeniaikładziejąnaswoimstosiekart
odrzuconych.Następniewykonujeefekt„BRAKZARAŻENIA”.
Gdygraczpierwszyrazwykonaakcjęzkartymutacji,odkrywają,
takabyjejtreśćbyławidocznadlainnychgraczy.
Uwaga! Gracze nigdy nie mają pewności, jak postacie zareagują na dziwną
mutację, która zaszła w ich organizmach.
Znaczniki mutacji
Znacznikimutacjitoznaczniki amunicji/obrażeń zgrypodstawowej.
Gdygraczmaotrzymaćznacznikmutacji:
Jeśli gracz nie ma karty mutacji postaci,dobieratękartęzamiast
znacznikamutacji (dobiera 2 karty i wybiera 1 z nich – zob. „Karty mutacji
postaci” powyżej).
Jeśli gracz ma kartę mutacji postaci,umieszczaznacznikmuta
cjinapolu z wizerunkiem figurki na swojej planszy postaci (w grze
podstawowejnatympoluumieszczasięlarwy).
Gdygraczotrzymaczwartyznacznikmutacji,jegopostaćumiera.
Figurkę powłóczącego i żeton ciała członka załogi należy umieścić
wpomieszczeniu,wktórymumarłapostać.
W trakcie gry nie ma możliwości usunięcia znaczników mutacji. Można jed-
nak pozbyć się karty mutacji postaci dzięki wizycie w Komorze dekontaminacyj-
nej albo używając Antidotum.
Znacznikimutacjizostająnaplanszypostacidokońcagry,nawet
jeśligraczowiudałosiępozbyćkartymutacji.
Karty skażenia
Jeśliwtrakcieskanowaniakartyskażenia(wwynikuakcjikarty„Od
poczynek”alboakcjiKantynyiPryszniców)nakarciepojawisięsłowo
„ZARAŻENIE”,gracz umieszcza na swojej planszy postaci znacznik
mutacji zamiast figurki larwy.
Pamiętajcie, że gdy gracz nie ma karty mutacji postaci, nie dobiera znacz-
nika mutacji – zamiast tego dobiera kartę mutacji.
Pozostałe zasady dotyczące kart skażenia są takie same jak
wgrzepodstawowej.
<<< przygotowanie >>>
17]Potasujciekarty wyboru postaci.Graczewybiera
jąpostaciewnastępującejkolejności:gracz1odkrywa
2losowekartyiwybierajednąznich.Drugąkartęwtaso
wujezpowrotemdostosu.Terazgracz2wybieraswoją
postaćwtakisamsposób,następniegracz3itd.
Graczmożekontrolowaćjedyniepostać,którąwybrał
podczaswyborupostaci.
Po wyborze postaci odłóżcie karty niewybranych postaci
z powrotem do pudełka. Nie będą brać udziału w grze.
18]Każdygraczotrzymujenastępująceelementy:
A) Planszę postaci,którąwybrałwpoprzednimkroku.
B) Figurkęswojejpostaci,którąumieszczawHiber
natorium.
Umieść swoją figurkę w kolorowym krążku.
C) Stos kart akcjiswojejpostaci,którytasujeikła
dziezakrytypoprawejstronieplanszypostaci.
D) Przedmiot startowy swojej postaci (broń), który
umieszczaw1z2rąknaplanszypostaci.Następniena
karcieprzedmiotunależyumieścićwskazanąnaniejliczbę
znaczników amunicji.
E) 2 przedmioty osobisteswojejpostaci,którekła
dziepoziomoobokswojejplanszypostaci.Napoczątku
gry przedmioty te są NIEAKTYWNE, ale po spełnieniu
określonychwarunkówgraczemogąjeaktywować.
Odłóżcie pozostałe plansze postaci do pudełka. Nie będą
używane w grze.
19]Gracz1otrzymujeznacznik pierwszego gracza.
20] Połóżcie niebieski żeton ciała członka załogi
w Hibernatorium. Reprezentuje nieszczęśnika leżącego
wkałużykrwiobokswojejkapsułyhibernacyjnej.
Wtrakciegryżetontennależytraktowaćjakoobiekt
„ciałoczłonkazałogi”.
4
Zasady karnomorfów
Symbole
karnomorfów
metażerca – gdy macie dołożyć żeton metażercy do
koloniiintruzów,zawszedokładajcieżetonczerwonegometażercy
(jeślijestdostępny)zamiastniebieskiego.
powłóczący
ścierwojad
rzeźnik–wyjątkowowielkiokazkarnomorfa. Rzeźnik
niemieścisięwwejściudokorytarzytechnicznych.Jeślimasię
przemieścićwkierunkuwejściadokorytarzytechnicznych,zostaje
wpomieszczeniu.
Uwaga! W dodatku „Karnomorfy” nie ma odpowiednika larwy.
Atak intruza
Atak metażercy
Postać zaatakowana przez metażercę nie dobiera i nie rozpatru-
je karty ataku karnomorfa. Zamiast tego dobiera 1 kartę mutacji
postaci, 1 kartę skażenia i 1 powierzchowną ranę.
Dołóżcie żeton powłóczącego do kolonii intruzów i usuńcie
figurkęmetażercyzpomieszczenia.
Jeśligracz ma kartęmutacji postaci,otrzymujetylko 1kartę
skażeniai1powierzchownąranę.Żetonpowłóczącegonależydoło
żyćdokoloniiintruzów.
Pozostałe zasady dotyczące ataku intruza są takie same jak
wgrzepodstawowej.
obrażenia i śmierć
karnomorfów
DodatekKarnomorfywprowadzazmianywzasadachdotyczących
wytrzymałości intruzów, które są opisane w sekcji „Obrażenia
iśmierćintruzów”winstrukcjidogrypodstawowej.
Gdykarnomorfdoznajeobrażeń,dobierz1kartęatakukarno
morfaisprawdźefektobrażeń.Nakarcieznajdująsię2wartości–
górnadotyczymetażercy,adolnapozostałychrodzajówkarnomor
fówprzedstawionychzapomocąsymboli.Jeśli liczba w symbolu
krwi jest równa albo niższa od aktualnej liczby obrażeń karno-
morfa, karnomorf zostaje zabity.
Karnomorfynieumierajątakłatwo:
Metażercy i powłóczący –usuńjegofigurkęzplan
szyiumieść1żetonzwłokintruzawpomieszczeniu,gdziezginął.
Ścierwojad–usuńjegofigurkęzplanszyiumieść1żeton
zwłokintruzaifigurkępowłóczącegowpomieszczeniu,gdziezginął.
rzeźnik–usuńjegofigurkęzplanszyiumieść2figurki
powłóczącychwpomieszczeniu,gdziezginął.Zabityrzeźnikniewraca
dogry–odłóżciejegofigurkędopudełka.
Uwaga! Powłóczący umieszczeni na planszy w wyniku śmierci rzeź-
nika nie dobierani z kolonii intruzów! Liczba żetonów powłóczących
w kolonii intruzów się nie zmienia.
Adaptacje
karnomorfów
Kartyadaptacjikarnomorfówzastępująkartysłabościintru
zów–dziękinimkarnomorfystająsięcorazsilniejsze.
Zakażdymrazem,gdywtrakcierozgrywkinastąpipierw
szespotkaniezdanymrodzajemkarnomorfa,umieśćcieodpo
wiedniąfigurkęzplanszykarnomorfównaplanszy.Następnie
odkryjciekartęadaptacjitegokarnomorfa.
Z pojawieniem się pierwszego powłóczącego w grze została
odkryta karta adaptacji powłóczącego będzie można odrzucić
po przebadaniu ciała członka załogi.
GraczemogąskorzystaćzakcjiLaboratorium,abyprzeba
dać1obiekt(ciałoczłonkazałogi,zwłokiintruza,jajointruza)
iodrzucićodkrytąkartęadaptacjizgry.
5

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756