Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL 7 Cudów Świata Pojedynek

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL 7 Cudów Świata Pojedynek

Wróć
ZASADY GRY
Antoine Bauza & Bruno CathalaAntoine Bauza & Bruno Cathala
2
„Nie od samego poctku jest koniec widoczny.
Herodot
Zapraszamy do gry
7 Cudów Świata:
Pojedynek
!
7 Cudów Świata: Pojedynek
to gra dla 2 graczy osadzona w świecie
7 Cudów Świata
, jednej z najlepiej
sprzedających się gier planszowych.
Pojedynek
wykorzystuje niektóre z głównych założeń klasycznej wersji
7 Cudów Świata
, ale oferuje również
nowe wyzwania specjalnie dopasowane do gry dwuosobowej.
3
ZAWARTOŚĆ
1 plansza
23 karty Epoki I
23 karty Epoki II
20 kart Epoki III
7 kart Gildii
12 kart Cudów
4 znaczniki militarne
10 żetonów pospu
1 pion Koniktu
31 monet (14 o wartości 1, 10 o wartości „3” i 7 o wartości „6)
1 notes punktacji
1 instrukcja
1 podsumowanie zasad
WPROWADZENIE I CEL GRY
W grze
7 Cudów Świata: Pojedynek
gracz prowadzi swoją cywilizację ku świetności,
konstruując różnorakie Budowle i Cuda. Wszystkie wzniesione Budowle oraz Cuda
tworzą miasto gracza.
Rozgrywka obejmuje 3 Epoki. W każdej Epoce gracze ywają innej talii kart
(najpierw talii z Epoki I, potem talii z Epoki II, a na końcu talii z Epoki III). Każda karta
reprezentuje Budowlę (dla uproszczeniaowo „Budowla” stosuje się do wszystkich
kart, nawet tych, które nie przedstawiają żadnej konstrukcji).
Każda Epoka rozgrywana jest w podobny sposób. Obaj gracze mają szansę zagrać
po około 10 kart na Epokę w celu wzbogacenia swojego skarbca, zasilenia armii,
dokonania odkryć naukowych i rozbudowy miasta.
W grze
7 Cudów Świata: Pojedynek
istnie 3 drogi do zwycięstwa: dominacja
militarna, dominacja naukowa i zwycięstwo cywilne.
Do osiągnięcia dominacji militarnej i naukowej może dojść w każdym momencie gry
i jeśli tak się stanie, rozgrywka kończy się natychmiast. Jeśli jednak przed końcem III
Epoki żaden z graczy nie sięgnie po zwycięstwo, sumują oni swoje punkty, a zwycięzcą
zostaje ta osoba, która zdobyła ich wcej (zwycięstwo cywilne).
4
ELEMENTY GRY
Karty Cudów
Każda duża karta przedstawia Cud epoki starożytności. Każdy Cud zawiera nazwę,
koszt wzniesienia oraz efekt dziania.
Znaczniki militarne
Znaczniki militarne przedstawiają konsekwencje przewagi militarnej jednego
miasta nad drugim.
Żetony postępu
Żetony pospu przedstawiaefekty, z jakich gracz może korzystpo zdobyciu
pary identycznych symboli naukowych.
Pion koniktu
Pion koniktu wskazuje na planszy aktualną przewagę militarną jednego miasta
nad drugim.
Plansza
Plansza przedstawia tor militarnej rywalizacji pomiędzy dwoma miastami. Tor
jest podzielony na strefy (9) i pola (19). Ostatnie pole na każdym z końców toru
symbolizuje stolicę każdego z graczy.
Na planszy znajduje się także miejsce na dostępne w bieżącej rozgrywce znaczniki
militarne i żetony pospu.
Monety
Monety pozwalają graczowi wznosokreślone Budowle oraz pozwalają na kupno
materiałów potrzebnych do budowy. Skarbiec gracza, czyli posiadane przez niego
monety, na koniec gry jest wart dodatkowe punkty.
Nazwa Efekt
Żetony postępu
Strefy
Początkowe połenie piona koniktu
Znaczniki militarne Pola
Koszt
5
Karty Budowli
W grze
7 Cudów Świata: Pojedynek
karty wszystkich trzech Epok oraz karty Gildii
przedstawiają Budowle. Każda karta Budowli zawiera nazwę, efekt działania oraz
koszt wybudowania.
W grze występuje 7 różnych typów Budowli, łatwo rozpoznawalnych po kolorowych
paskach na górze kart.
Surowce (bzowe karty):
te Budowle produkują materiały.
Dobra (szare karty):
te Budowle produkują materiały.
Budowle cywilne (niebieskie karty):
te Budowle są warte określoną liczbę punktów.
Budowle naukowe (zielone karty):
te Budowle są warte określoną liczbę punktów oraz zapewniają symbole
naukowe.
Budowle handlowe (żółte karty):
te Budowle dostarczają monety, produkują materiały, zmieniają ceny
zakupu materiałów i czasem są warte określoną liczbę punkw.
Budowle militarne (czerwone karty):
te Budowle zwiększają siłę militarną gracza.
Gildie (oletowe karty):
te Budowle pozwalają zdobyć punkty za spełnienie określonych warunków.
Uwaga! Talia Epoki III nie zawiera żadnych kart Surowców (brązowe karty) ani Dóbr
(szare karty). W zamian zawiera karty Gildii (oletowe karty).
Koszty wystawiania kart
Obszar na karcie Budowli pod górnym kolorowym paskiem przedstawia koszt jej
wybudowania. Jeśli w tym obszarze nie widnieje żaden symbol, wzniesienie Budowli
nie wymaga żadnych materiów.
Przykład. „Wycinka” jest darmowa, „Składowisko kamienia” kosztuje 1 monetę,
„Łaźnie” wymagają do wybudowania 1 kamienia, a „Arena” 1 gliny, 1 kamienia
i 1 drewna.
Pocwszy od Epoki II, niektóre Budowle posiadają zarówno koszt, jak i warunek
darmowej budowy. Jeśli gracz posiada już w mieście Budowlę (kartę), w której
prawym, górnym rogu znajduje się taki sam symbol jak wskazany w obszarze kosztu
właśnie wznoszonej Budowli, to ta budowa jest darmowa.
Przykład. Konstrukcja „Stadnin” wymaga 1 gliny i 1 drewna ALBO posiadania „Stajni”.
Efekt
Koszt
Nazwa

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756