Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Hues and Cues 2026497

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Hues and Cues 2026497

Wróć
Autor: Scott Brady | Rozwój i testy: The OP
The Op i USAopoly znakami towarowymi firmy USAopoly, Inc. ©2020 USAopoly Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Producent: USAopoly Inc., 5999 Avenida Encinas, Ste. 150, Carlsbad, CA 92008, USA
WYPRODUKOWANO W CHINACH. UWAGA! Przedstawione komponenty mosię nieznacznie różnkolorami od tych zawartych w pudełku.
OSTRZEŻENIE! Niebezpieczeństwo zadławienia się. Produkt zawiera drobne elementy nieodpowiednie dla dzieci poniżej 3. roku życia.
Prosimy zachować opakowanie ze względu na podane informacje.
ZASADY
AUTOR: SCOTT BRADY
HUES
AND
CUES
ZGADYWANKA PEŁNA
KOLORÓW I PODPOWIEDZI
30 min
310
8+
30 min3–108+
30 min
310
8+
Hue – natężenie albo odcień koloru
Cue – podpowiedź albo sugestia
W skrócie:
Jak dobrze potrasz opisać kolor? W grze HUES and CUES udzielasz
1- i 2-wyrazowych podpowiedzi, aby pomóc pozostałym graczom
odgadnąć określony kolor na planszy. Odgadujący zdobywają punkty na
podstawie odległości ich odpowiedzi od zgadywanego koloru, natomiast
podpowiadający zdobywa punkty za precyzję udzielonych odpowiedzi.
Elementy:
• plansza,
• 100 kart,
• 30 pionków (po 3 w każdym z 10 kolorów),
• ramka punktacji.
Przygotowanie do gry:
Rozpoczęcie gry: Osoba w najbardziej kolorowym ubraniu zostaje podpowiadającym w pierwszej rundzie.
1. Umieść planszę w zasięgu wszystkich graczy.
2. Rozdaj każdemu z graczy po 3 pionki w tym samym
kolorze.
Jednym zaznacza się zdobyte punkty na torze
punktacji na górze planszy, a pozostałych 2 używa
się do odgadywania kolorów na planszy.
3. Potasuj karty i połóż je w zakrytym stosie obok planszy.
4. Odłóż ramkę punktacji na bok.
Przed pierwszą rozgrywką złóż ramkę punktacji zgodnie z ilustracją. Wsuń części A i B
w części C i D tak, aby PRZEDNIE ścianki (boki z jedynkami) były skierowane na zewnątrz,
a TYLNE ścianki (boki z dwójkami) – do wewnątrz. Złożona ramka zmieści się do pudełka.
CZĘŚĆ A
CZĘŚĆ C
CZĘŚĆ B
CZĘŚĆ D
1. Dobranie karty.
Podpowiadający dobiera
wierzchnią kartę z talii
i dyskretnie ją ogląda bez
pokazywania pozostałym
graczom.
Następnie wybiera 1 z kolo-
rów na karcie i podaje pod-
powiedź, która najlepiej
go opisuje.
(Każdy kolor ma swoje
współrzędne – będą istotne
podczas punktacji).
2. Jednowyrazowa
podpowiedź.
Podpowiadający powinien
przestrzegać następujących
zasad:
Nie może używać nazw
kolorów: oletowy, niebieski,
zielony, czerwony, różowy,
żółty, pomarańczowy, brą-
zowy, biały, czarny, szary.
Dopuszczalne są abstrakcyj-
ne nazwy kolorów, takie jak
kasztanowy czy lawendowy.
Nie może wskazywać pozy-
cji koloru na planszy ani
odnosić się do liter i liczb.
Nie może wskazywać żad-
nych przedmiotów.
Nie może powtarzać wcześ
niej użytej podpowiedzi.
3. Pierwsza próba.
Odgadujący próbują po kolei
odgadnąć kolor, zaczynając
od osoby siedzącej po lewej
stronie podpowiadającego.
Każdy z odgadujących
umieszcza 1 ze swoich
pionków na polu koloru,
którego jego zdaniem
dotyczy podpowiedź.
Ważne! Na każdym polu
koloru może stać tylko
1 pionek. Nie wolno usuwać
pionków z planszy ani prze-
suwać ich na inne pola.
4. Dwuwyrazowa
podpowiedź.
Gdy wszyscy odgadujący
umieszczą swoje pionki
na planszy, podpowiadający
może udzielić 2-wyrazowej
podpowiedzi. Wciąż musi
przestrzegać zasad udziela-
nia podpowiedzi (zob. punkt
2 obok) i dodatkowo nie
może korzystać ze sformuło-
wań takich jak „jaśniejszy” lub
„ciemniejszy”, które mogłyby
zasugerować pozycję koloru
na planszy.
Podpowiadający może zre-
zyg nować z udzielenia drugiej
podpowiedzi albo udzielić
kolejnej podpowiedzi 1-wyra-
zowej (zob. zasady dodat-
kowe na następnej stronie).
5. Druga próba.
Odgadujący ponownie
próbują po kolei odgadnąć
kolor, tym razem zaczyna-
jąc od osoby siedzącej po
prawej podpowiadającego
i dalej przeciwnie do kie-
runku ruchu wskazówek
zegara.
Każdy z odgadujących
umieszcza drugi ze swoich
pionków na polu koloru,
którego jego zdaniem
dotyczy podpowiedź.
HUES
AND
CUES
17
M 15 K 25
B 19 J 6
HUES
AND
CUES
3
2
1
2
2
2
11
11
1
1
2
2
2
1 1
1
1
1
2
1
0
0
0
0
1
0
0
0
0
1
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0 0 00
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0 0 00
0 0 00
0 0 00
0 0 00
0 0 00 1
0
0
0
0
1
0
0
0
0
3
PUNKTY
2
PUNKTY
2
PUNKTY
1
PUNKT
0
PUNKTÓW
0
PUNKTÓW
0
PUNKTÓW
0
PUNKTÓW
0
POINTS
2
PUNKTY
W tej rundzie szary
był podpowiadającym
i udzielił 2 podpo-
wiedzi. Odgadujący
ustawili swoje pionki
na planszy.
Po 2 próbach odgadnięcia koloru
gracze zdobywają punkty.
Szary otrzymuje 4 punkty.
Żółty otrzymuje 4 punkty.
Czerwony otrzymuje 3 punkty.
Biały otrzymuje 2 punkty.
Różowy otrzymuje 1 punkt.
Zielony otrzymuje 0 punktów.
Kolejna runda:
Koniec gry:
Gracze zabierają swoje pionki z pól kolorów. Nowym podpowiadającym zostaje osoba siedząca po lewej stronie dotychczasowego podpowiadającego.
Następnie dobiera kartę z talii i udziela podpowiedzi.
Jeśli w rozgrywce uczestniczy od 3 do 6 osób, gra dobiega końca, gdy każdy z graczy 2 razy był podpowiadającym. Jeśli w rozgrywce uczestniczy 7 i więcej osób,
każdy z graczy jest podpowiadającym tylko raz. Wygrywa gracz, który zdobył najwięcej punktów. W razie remisu na 1. miejscu należy rozegrać kolejne rundy, podczas
których remisujący gracze nie są podpowiadającymi. Dodatkowe rundy rozgrywa się tak długo, aż któryś z graczy zwycięży.
Zasady dodatkowe:
Jeśli po pierwszej próbie odgadnięcia koloru podpowiadający jest zadowo-
lony z sytuacji na planszy (odgadujący ustawili swoje pionki bardzo blisko
odgadywanego koloru), może zdecydować się na pominięcie drugiej pod-
powiedzi. W takim wypadku odgadujący nie umieszczają drugiego pionka
na planszy. Następnie przechodzi się do punktowania.
Wariant dla początkujących:
W tym wariancie nie korzysta się z kart. Na początku rundy podpowiadający
wybiera dowolny kolor z planszy. Przed podaniem pierwszej podpowiedzi
zapisuje współrzędne (literę i liczbę) wybranego koloru, zachowując te infor-
macje w tajemnicy przed pozostałymi graczami. Ten wariant idealnie spraw-
dza się podczas rozgrywki z osobami, które mają problem z wymyśleniem
podpowiedzi do niektórych kolorów.
Przykład punktowania:
Punktowanie:
Po drugiej próbie odgadnięcia koloru podpowiadający ujawnia kolor z karty, umieszczając ramkę punktacji na planszy
tak, aby kolor znajdował się w samym środku. Litera i liczba na karcie pomogą w prawidłowym umieszczeniu ramki.
Punkty przyznaje się w następujący sposób:
• Podpowiadający otrzymuje po 1 punkcie za każdy pionek, który znajduje się wewnątrz ramki punktacji. W rozgrywce
3-osobowej zdobywa po 2 punkty za każdy pionek wewnątrz ramki punktacji.
• Odgadujący otrzymują punkty na podstawie odległości swoich pionków od koloru, który ujawnił podpowiadający.
Gracz, który prawidłowo wskazał kolor – jego pionek znajduje się dokładnie na polu koloru o współrzędnych z karty –
otrzymuje 3 punkty.
Odgadujący otrzymują po 2 punkty za każdy swój pionek wewnątrz ramki punktacji.
Odgadujący otrzymują po 1 punkcie za każdy swój pionek, który sąsiaduje z ramką punktacji (również z rogiem).
Gracze przesuwają swoje pionki na torze punktacji o tyle pól, ile punktów zdobyli w tej rundzie. Podpowiadający może
zdobyć maksymalnie 9 punktów. Każdy z odgadujących może zdobyć maksymalnie 5 punktów – 3 za prawidłowe
odgadnięcie koloru i 2 za drugi pionek wewnątrz ramki.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756