Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Łąka

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Łąka

Wróć
Instrukcja
Nie musisz czytać tej
instrukcji, obejrzyj
film prezentujący
zasady.
Instrukcja
Nie musisz czytać tej
instrukcji! Obejrzyj film
prezentujący zasady.
3
O d Aut ora
Serdecznie dziękuję wszystkim testerom i kolegom
ze studia Rebel
-
bez Waszego zaangażowania,
cierpliwości i życzliwości mój skromny prototyp
nie zamieniłby się w prawdziwą grę.
Na wszystkich etapach powstawania Łąki towarzysz
mi syn, Wojciech. Jego nieustający entuzjazm, niezachwiana wiara i chęć pomocy (a także namowy do spa-
cerów po okolicznych lasach i łąkach) były najlepszym wsparciem w chwilach zwątpienia. Niech zechce
przyjąć najserdeczniejsze uściski i podziękowania.
Grając w Łąkę, gracze wcielają się w wędrowców obserwujących natu, na łonie której rozgrywają się naj-
ciekawsze historie ze zwierzętami i roślinami w rolach głównych. Wyposażeni w mapę gracze wędrują
po malowniczej okolicy, szukając inspiracji i uwieczniając zapierające dech w piersi widoki. Kierują nimi
pasja, ciekawość świata, dociekliwość i chęć odkrycia tajemnic natury, ale też rywalizacja o tytuł najwpraw-
niejszego obserwatora przyrody. Przypadnie on temu, kto zdobędzie najwięcej punktów z zaobserwowanych
gatunków zwierząt i roślin, krajobrazów oraz zebranych pamiątek z wędrówki. Zmagania tocsię także przy
ognisku, gdzie gracze prześcigają się w realizacji cew swoich wypraw.
Rebel Sp. z o.o.
ul. Budowlanych 64c
80-298 Gdańsk, Polska
wydawnictwo@rebel.pl
www.wydawnictworebel.pl
Opracowanie
Cześć, jestem Raszka!
Zdradzę Ci kilka tajemnic skrywanych przez
„Łąkę”, dzięki którym lepiej zrozumiesz zasady
gry i staniesz się wnikliwszym obserwatorem
przyrody. Być może pomogą Ci odnieść upra-
gnione zwycięstwo.
Szukaj mnie na następnych stronach!
Autor gry: Klemens Kalicki
Ilustracje: Karolina Kijak
Projekt graficzny: Katarzyna Fiebiger
Rozwój gry: Przemek Wojtkowiak,
Andrzej Olejarczyk, Wojciech Chroboczyński
Koordynacja produkcji: Sławek Gacal
Redakcja i korekta: zespół Rebel
Skład: zespół Rebel, Łukasz S. Kowal
studio@rebel.pl
www.rebelgames.eu
3
Elementy
Elementy do trybu 1-osobowego:
plansza
główna 2 dwustronne plansze ognisk
(dostosowane do liczby graczy)
2 zaślepki
do plansz ognisk
184 karty, w tym:
45 kart
talii N
45 kart
talii W
45 kart
talii S
45 kart
talii E
4 dwustronne
początkowe
karty podłoży
4 składane podajniki
do kart
11 podstawowych
etonów celów
żeton celu
do rozgrywki
z kopertą U:
Duże spotkania
20 żetonów szlaków
(po 5 w każdym z 4 kolorów graczy)
znacznik rundy
12 żetonów premii
(po 3 w każdym z 4 kolorów graczy) 28 żetonów dróg żeton
pierwszego gracza 5 kopert
(po 6 kart w kdej)
żeton wariantu
1-osobowego
4 znaczniki
kolorów
S02
S01
S01
54
Przygotowanie do gry
(rozgrywka dla 2, 3 albo 4 graczy)
Na środku stołu należy
położyć planszę główną.
Żetony drogi kładzie s
w zasięgu wszystkich graczy.
Z 4 podajników na karty 3 należy
umieścić w wycięciach na planszy
głównej, a czwarty obok niej.
Karty należy posegregować według
rewersów i utworzyć z nich 4 talie.
Każdą z talii tasuje się osobno, a następnie umieszcza
w odpowiednim podajniku, jak pokazano na ilustracji.
Na początku gry używa się 3 talii: W, S i E. Na późniejszym
etapie rozgrywki talia N zajmie miejsce talii S.
Obok planszy głównej należy umieścić
1 z 2 plansz ogniska, obracając
ją stroną z symbolem odpowiadającym
liczbie graczy do góry. Niewykorzystaną
planszę ogniska odkłada się do pudełka.
Należy uzupełnić wszystkie miejsca
na planszy odkrytymi kartami
z odpowiednich talii. W lewej kolumnie
umieszczamy karty z talii W, w prawej
kolumnie karty z talii E, a w dwóch
środkowych kolumnach karty z talii S.
1
3
2
4
5
/ / /
Zasady rozgrywki dla 1 gracza znajdują się
na stronie 14.
54
Każdy z graczy wybiera kolor i otrzymuje
następujące elementy:
Żetony celów należy potasować, a następnie
umieścić w losowy sposób po 1 odkrytym
żetonie na kwadratowych polach na planszy
ogniska. Niewykorzystane żetony
celów odkłada się do pudełka
(w rozgrywce 4-osobowej
wykorzystuje się wszystkie
podstawowe żetony celów).
7
8
Znacznik rundy stawia się
na 1. kamieniu na torze rund.
9
W rozgrywce 2- albo 3-osobowej należy
zablokować odpowiednio 2 albo 1 wcięcie
w planszy ogniska, korzystając z zaślepek. Z tych
wcięć nie można korzystać przez cą rozgrywkę.
Gracz, którego ostatnio
użądliła pszczoła, otrzy-
muje żeton pierwszego
gracza i rozpoczyna
rozgrywkę.
10
5 żetonów szlaków w kolorze gracza
(w rozgrywce 4-osobowej żeton z symbolem
?
odkłada się do pudełka – nie będzie potrzebny),
3 żetony premii w kolorze gracza,
żeton drogi z widocznym symbolem drogi,
dwustronną początkową kartę podłoża.
1 gracz 1, 2, 3, 4, ? 326
2 graczy 1, 2, 3, 4, ? 526
3 graczy 1, 2, 3, 4, ? 816
4 graczy 1, 2, 3, 4 11 0 8
Liczba elementów i rund gry w zaleznosci
od liczby graczy
zaslepki rundy
zetony
celów
zetony
szlaków
6

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756