Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Maui (edycja polska)
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(267)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Maui (edycja polska)
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
INSTRUKCJA
PP
-1-F
PP
-1-F
znacznik 1. gr
acza
worecz
ek
60 kafelków
ręczników
plansza r
yn
ku
4 dwustronne plaże
(
w 4 kolo
rac
h graczy
)
20 znaczników punktacji
(
w 4 kolo
rac
h graczy
)
20 dwustronn
ych żetonó
w
punktó
w ujemn
ych
28 żetonów krabów piaskowych
(
w 4 kolo
rac
h graczy
)
ELEMENTY GRY
32 żeton
y paras
oli
(
w 4 kolo
rac
h graczy
)
4 żeton
y ręczników
(
2 błęk
itn
e i 2 poma
ra
ńczow
e
)
6 piaskowych
monet
tył
przó
d
plansza punktacji i plansza dodatkowa
(
plansza dodat
kowa używana
w tr
ybie
standardowy
m
z wariant
em kra
bów piasko
wych
)
Zarówno mieszka
ńcy
, jak i tur
yści zmierzają na plażę, a
by znaleźć
idealne miejsce na swój ręcznik i możli
wość delek
towa
nia się
wspaniałym widokiem na ocean. Zad
aniem graczy będzie układanie
obok siebie r
ęcznikó
w
. Miejsca tuż nad w
odą lub w cieniu palm
zapewnią najwięcej punk
tó
w
. N
iestety bli
skość fal i drzew przynosi
r
yzyko iostatecznie mo
że pokrzyżować wakacyjne plan
y!
Sp
raw
, ab
y miłośnicy lata byli zadow
oleni. Zna
jdź im najlepsze miejsce na
tej przep
ięknej plaży
, a ich wdzięczność popr
owadzi Cię k
u zwycięstwu!
tył
przó
d
(
używane w wa
rianci
e
krabów pia
skowy
ch
)
przó
d
tył
15
14
13
12
20
3
4
5
6
14
13
11
13
12
10
12
11
9
11
10
8
18
16
12
10
9
4
4
4
5
5
5
6
6
6
12
11
10
9
14
3
4
5
6
11
7
3
3
3
8
18
22
20
16
17
21
19
15
16
20
18
14
15
19
17
13
20
26
23
17
24
23
22
21
29
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
PP
-5-F
PP
-5-F
PP
-5-F
PP
-5-F
PP
-5-F
PP
-5-F
PP
-5-F
PP
-5-F
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
2
PP
-1-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Układajcie ka
felki ręcznikó
w na swojej p
laży
, łączcie wzory
, a
by
zdobywać punk
ty
, i zbiera
jcie żeton
y parasoli. W
ygr
y
wa gracz
z n
a
jw
ię
kszą
liczbą p
unktó
w na ko
niec gr
y
.
CEL GRY
Przygot
owanie do rozgr
ywki 4-os
obowej
W
ażne!
Gdy układacie kafelki ręczników na plaży
, musicie
utrzymać taki sam układ kamykó
w
, jaki znajdu
je się na
kafelkach r
ęczników na p
lanszy rynku. Kam
yki znajd
ują się
na dole dla graczy A i B, a dla graczy C i D u góry
.
Gracz A
Gracz B
Gra
c
z
D
Gra
c
z
C
Gracz B (ka
myki na do
le)
W
rzućcie 60 kafelków r
ęczników do w
or
eczka ipołóżcie go
wzasięgu wszystkich graczy
.
P
ośrodku st
ołu umieśćcie planszę rynku iplanszę punk
tacji.
W
ylosujcie zwor
eczka 6 kafe
lków r
ęczników iumieśćcie je na
planszy rynku. P
odczas uzupełniania ryn
ku pamięta
jcie, aby
kafelki za
wsze umieszczać zkam
ykami do gó
r
y
, tak jak p
okazano
na polu r
ęcznika. Do
datko
wo połóżcie po 1 piask
owej m
onecie
na każdym zprzeznaczo
ny
ch na nie obsza
ró
w
.
Wrozgry
wkach 3- i4-osobowych umieśćcie 2 żeton
y błękitn
yc
h
ręcznikó
w
wozdobn
ej ramce na to
rze punktacji zżółtymi
wzorami
15
14
13
12
20
3
4
5
6
14
13
11
13
12
10
12
11
9
11
10
8
18
16
12
10
9
4
4
4
5
5
5
6
6
6
12
11
10
9
14
3
4
5
6
11
7
3
3
3
8
i2 żeton
y poma
rańczo
wych ręcznikó
w
wozdobn
ej
ramce na to
rze punk
tacji ze wzorami ry
b
15
14
13
12
20
3
4
5
6
14
13
11
13
12
10
12
11
9
11
10
8
18
16
12
10
9
4
4
4
5
5
5
6
6
6
12
11
10
9
14
3
4
5
6
11
7
3
3
3
8
. Wrozgry
wce
2-osobowej pr
oces przeb
iega podobnie, ale powinniście umieścić
1 żeton błęki
tnego ręcznika i1 żeto
n pomara
ńczow
ego
.
Niewykorzystan
e żeton
y r
ęczników odłóżcie do pudełka.
P
ołóżcie wszystkie żeton
y p
unktó
w ujemn
ych obok p
lanszy rynku.
W
ybierzcie po kolorze iw
eźcie plażę odpowiadającą W
aszem
u
kolo
ro
wi. N
astęp
nie umieśćcie je (
str
oną zwidoczn
ymi pa
r
asolam
i
)
przed sobą tak, aby molo b
yło po lewej stro
nie. P
ob
ierzcie po
5znaczników p
unktacji wswoic
h kolo
rach ipo 1 piasko
wej
monecie
.
W
eźcie zestaw 8 żetonó
w parasoli
PP
-5-F
PP
-5-F
wswoic
h kolo
rach.
N
astępnie loso
wo połóżcie swo
je żeton
y parasoli zakryte na
odpowiadającym im symbolom na p
laży
.
Odkr
yjcie swoje żeton
y parasoli.
W
ylosujcie zwor
eczka po 1 kafelku r
ęcznika iumieśćcie go
pion
owo n
a molo
, kt
ór
e znajd
uje się po lewej stronie p
laży
(
zob
.i
lust
rację p
rzygoto
wa
nia d
o gr
y
). T
o jest
po
czątkowy kafelek
ręcznika
. Ułożenie kamykó
w na tym kafelk
u mu
si być zg
odne
zplanszą rynku (
zob
. il
ustr
ację p
o pr
aw
ej str
on
ie
).
Gracz, kt
óry ostatnio był na plaży
, rozpoczyna grę iotrzymu
je
znacznik 1. gracza
.
Niewykorzystan
e plaże, żeto
ny pa
rasoli, znaczniki punktacji
ipiasko
we m
onety odłóżcie do pudełka.
Gracz D (ka
myki u gór
y)
15
14
13
12
20
3
4
5
6
14
13
11
13
12
10
12
11
9
11
10
8
18
16
12
10
9
4
4
4
5
5
5
6
6
6
12
11
10
9
14
3
4
5
6
11
7
3
3
3
8
1
2
5
4
6
7
8
9
3
3
9
1
2
4
3
7
8
6
5
10
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
PP
-5-F
PP
-5-F
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
PP
-2-F
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
PP
-5-F
PP
-5-F
PP
-5-F
PP
-5-F
PP
-5-F
PP
-5-F
PP
-1-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-1-F
1. UMIESZCZANIE KAFELKA RĘCZNIKA
A. W
y
branie kafelka ręcznik
a i zapłacenie jego kosztu (jeśli jes
t wymag
any)
Na p
lanszy rynku znajdu
ją się 2 rzędy kafe
lków r
ęczników
, z których możesz wybrać dowoln
y
. Po wybraniu
ręcznika opłać koszt zg
odnie z jego miejscem w rzędzie (
,
,
). Ręcznik na 1. miejscu j
est darmowy
,
nat
omiast r
ęczniki na 2. i 3. miejsc
u wymagają przeds
tawionej na p
lanszy o
płaty
. Piaskowe m
onety połóż na
obszarze p
iaskowyc
h monet
w tym sam
ym rzędzie, z kt
óreg
o pobrano ka
felek r
ęcznika.
U
zupełnianie planszy r
ynku
P
o pobrani
u kafelka r
ęcznika uzupełnij plan
szę r
ynku. Przesuń r
ęczniki w stronę o
bszaru piasko
wych mo
net (
zob
.pomar
ańczo
we
strzałk
i na pla
nszy
). N
as
tępnie wylosuj no
wy kafelek r
ęcznika z woreczka i połóż go n
a pustym polu (
zgod
n
ie z kam
yk
am
i
).
B. U
mieszczanie kafelka ręczni
ka
P
o wybraniu ręcznika zpla
nszy ryn
ku
musisz
umieścić go n
a swojej plaży
.
•
Każd
y kafelek r
ęcznika składa się z3 wzoró
w
. PRZYN
A
JMNIEJ 1 wzór no
weg
o kafelka m
usi
wpoziomie odpowiadać innem
u, wcześniej ułożo
nem
u kafelk
owi ręcznika.
•
T
ylko 1 kafelek r
ęcznika może zna
jdować się wdanej k
olumnie
. Zawsze musisz je kłaść odkr
yte na
swojej plaży
, o
d lewej do pra
wej stro
n
y
, pamiętając oumieszczeniu ka
mykó
w zgodnie zpoczątko
wym
kafelkiem r
ęcznika. Musi
sz je kłaść wwyznaczonej siatce. NIE mo
żesz obracać kaf
elkó
w ręcznikó
w
.
•
Gdy zakr
yjesz żeton parasola, weź go ir
ozpa
trz bonus (
zo
b
. st
r
. 5
).
•
M
ożesz położyć żeto
n ręcznika, jeśli go masz (
zo
b
. st
r
. 5
).
Przykład.
Gracz C umieścił kafe
lek
ręcznika, któ
ry łączy wzor
y
15
14
13
12
20
3
4
5
6
14
13
11
13
12
10
12
11
9
11
10
8
18
16
12
10
9
4
4
4
5
5
5
6
6
6
12
11
10
9
14
3
4
5
6
11
7
3
3
3
8
i
15
14
13
12
20
3
4
5
6
14
13
11
13
12
10
12
11
9
11
10
8
18
16
12
10
9
4
4
4
5
5
5
6
6
6
12
11
10
9
14
3
4
5
6
11
7
3
3
3
8
.
Na
stępnie umieszcza sw
ój znacznik
punktacji na 2. polu to
ru
15
14
13
12
20
3
4
5
6
14
13
11
13
12
10
12
11
9
11
10
8
18
16
12
10
9
4
4
4
5
5
5
6
6
6
12
11
10
9
14
3
4
5
6
11
7
3
3
3
8
i przesu-
wa swój znacznik p
unktacji na torze
15
14
13
12
20
3
4
5
6
14
13
11
13
12
10
12
11
9
11
10
8
18
16
12
10
9
4
4
4
5
5
5
6
6
6
12
11
10
9
14
3
4
5
6
11
7
3
3
3
8
o 3 pola. W ten sposób dociera do
pola z ozdobną ra
mką i bierze żeton
pomarań
czoweg
o ręcznika.
PRZEBIEG GRY
W swojej turze musisz wykonać 1 z 2 akcji: 1) umieścić k
afelek r
ęcznik
a ALBO 2) pobrać piaskowe monety
.
Gra przeb
iega przez pewną liczbę rund.
P
odczas rundy po kolei, zgodnie z kierunkiem ruchu wskazów
ek zegara, każde z W
as wykon
uje swo
ją turę
. Rozpoczyna gracz ze
znacznikiem 1. gracza.
W swojej turze wybierasz kaf
elek r
ęcznika z planszy ryn
ku i umieszczasz go n
a swojej plaży
, łącząc identyczne wzory
, albo bierzesz piasko
we
monety
, aby później zdob
yć wybran
y kafelek r
ęcznika. Gra dobiega k
ońca, g
dy 1 z W
as umieści 12 kafelkó
w ręcznikó
w na swo
jej plaży
.
OPIS GRY
Dotarcie na pole z ozdobną ramką
Jeśli po p
rzesunięciu swo
jego znacznika punktacji dotrzesz albo przejdziesz przez
pole z ozdobną
ramk
ą
15
14
13
12
20
3
4
5
6
14
13
11
13
12
10
12
11
9
11
10
8
18
16
12
10
9
4
4
4
5
5
5
6
6
6
12
11
10
9
14
3
4
5
6
11
7
3
3
3
8
, weź 1
żeton ręcznika (
/
) z teg
o pola (
zob
. st
r
. 5
).
C. Przesunięcie znaczni
ków punktacji
P
o umieszczeniu kaf
elka ręcznika na swo
jej plaży zdobywasz punk
t ZA KAŻDE POZIO
ME
POŁĄCZENIE WZO
R
U z poprzednim kaf
elkiem. P
ołóż lub p
rzesuń
1 znacznik punktacji
nakażdym odpowiednim to
rze na planszy p
unktacji.
Znaczniki punktacji można przesuwać o
1, 2 albo 3 pola zgodnie z rz
ędem, w który
m
połączono wzór
. Liczby na końcu każdeg
o rzędu (
pra
wa strona pl
aży
) przedstawia
ją tę liczbę
pól (
zob
.p
rzykład po pr
a
wej
). Znaczniki punktacji, któ
re zna
jdu
ją się na tym samym pol
u, należy
kłaść jeden na drug
im.
Jeśli w sw
ojej turze połączysz więcej niż 1 wzór
, poruszasz odpowiednio tyle samo swoich
znaczników p
unktacji. J
eśli T
wój znacznik punk
tacji dotrze na ostatnie pole to
ru, wciąż możesz
tworzyć połączenia wzor
ów w tym rzędzie, ale nie o
trzymasz już za nie punkt
ów
.
PP
-5-F
15
14
13
12
20
3
4
5
6
14
13
11
13
12
10
12
11
9
11
10
8
18
16
12
10
9
4
4
4
5
5
5
6
6
6
12
11
10
9
14
3
4
5
6
11
7
3
3
3
8
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
4
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
15
14
13
12
20
3
4
5
6
14
13
11
13
12
10
12
11
9
11
10
8
18
16
12
10
9
4
4
4
5
5
5
6
6
6
12
11
10
9
14
3
4
5
6
11
7
3
3
3
8
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
5
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
Żetony parasoli
Jeś
li umieszczając kaf
elek ręcznika, zakryj
esz
żeton parasola
, usuń żeton parasola i na
tychmiast r
ozpa
trz jego bonus. N
a
stępnie
umieść swój kaf
elek ręcznika i postęp
uj zgodnie z zasadami podpunkt
u C. „Przesunięcie znacznikó
w punk
tacji”
. Jeś
li nie zakr
yjesz
żeton
u parasola wdanej k
olumnie
, odłóż go do pudełka.
W grze są 2 bonusy: p
erły (
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
/
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
) i wzory punktujące (
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
/
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
).
Wzor
y punktujące
Przesuń swó
j znacznik punktacji o 1 pole na 1 z przeds
tawion
yc
h na żetonie t
oró
w
, następnie
odłóż ten żeton do p
udełka.
Nie m
ożesz przesunąć zn
acznika punktacji, któ
ry znajduje się na osta
tnim polu to
ru. Jeśli o
ba
znaczniki punktacji znajd
ują się na osta
tnim polu, zigno
ruj bonus t
ego żeto
nu
.
P
erły
U
mieść żeto
n perły (
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
/
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
) na odpowiednim polu dan
ego kolo
ru na swoim mo
lo
.
P
odczas punktacji ko
ńcow
ej policz punkty zgodnie z liczbą zebra
ny
ch pereł:
•
1 perła dowoln
ego kolo
ru = 2 punkty
•
2 perły tego samego k
oloru = 5 punk
tów
•
3 perły tego samego k
oloru = 9 punk
tów
2. POBIERANIE PIASKOWYCH MONET
M
ożesz pobrać wszystkie piask
ow
e monety z 1obsza
ru
piasko
wych mo
net na plan
szy r
ynku. N
ako
niec gr
y
k
aż
da piasko
wa mo
neta jest warta 1punkt.
P
o zagraniu kafelka ręcznika
Żetony r
ęczników
Przed poruszeniem swojego zn
acznika punktacji możesz umieścić żeton r
ęcznika na właśnie
dołożon
ym kaf
elku r
ęcznika, aby zastą
pić 1 ze wzo
ró
w
. Zastąpienie wzoru w ten s
posób pozwoli
umieścić kafelek (il
ustracja
1
), któ
r
y może stwo
rzyć no
we połączenie (ilustracja
2
) albo by
ć
częścią przyszłego połączenia. Mo
żesz położyć więcej niż 1 żeton r
ęcznika na kafelek r
ęcznika.
Niem
ożesz jednak położyć żeton
u ręcznika w tej samej t
urze, w kt
ór
ej został zdobyty
.
Żetony p
unktów u
jemnych
Jeśli wzó
r ręcznika zna
jdzie się
poza obszarem gry
(p
oza siatką plaży), umieść 1 żeton p
unktó
w
ujemn
ych na każd
ym takim wzorze (
ocea
n u góry i drzewa na dole
).
Wzory z żetonem punkt
ów u
jemny
ch stają się nieaktywne, więc nie można do nic
h przyłączyć
kolejneg
o kafelka r
ęcznika. Jeśli wyczerpie się za
pas tych żeto
nó
w
, użyjcie dowoln
yc
h zamiennikó
w
.
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-4
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-3
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
-2
PP
-5-B
PP
-5-F
PP
-5-F
1
2
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
PP
-2-F
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Saturator do wody
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Jak zresetować zmywarkę?
Ranking kart graficznych [TOP10]
Ranking gier planszowych [TOP10]
Ranking ekspresów na kapsułki [TOP10]
Jakie zabawki dla noworodka wybrać?
Dlaczego mikrofalówka nie grzeje?
WhatsApp bez numeru telefonu? Meta już testuje identyfikacje za pomocą pseudonimu
Ranking telefonów [TOP15]
Ranking agregatów prądotwórczych [TOP10]
Najciekawsze aplikacje sportowe – gdzie i jak je oglądać?
Ranking zapięć rowerowych [TOP10]
Ranking rowerów stacjonarnych [TOP10]
Kamera do nagrywania na YT - Sprawdź, jak zacząć nagrywać na YT
Ranking tabletek do zmywarki [TOP10]
Ranking patelni na indukcję [TOP10]
Sprawdź więcej poradników