Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Ostoja 2018355

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Ostoja 2018355

Wróć
OD AUTORA: Chciałbym podziękować zespołowi Libellud za wspaniale wykonaną pracę, w szczególności
Anouk i Valentinowi, którzy dostrzegli potencjał w tej grze. Maëvie raz jeszcze gratuluję świetnych ilustracji!
Bez Ciebie ta gra nie wyglądałaby tak dobrze. Dziękuję także członkom stowarzyszenia projektantów gier
planszowych z Lyonu (CAL) za ich wskazówki podczas fazy testów. Nie zmieniajcie się!
TWÓRCY (2024): Autor: Johan Benvenuto • Ilustracje: Maëva Da Silva • Zarządzanie projektem: Anouk Girard-Dagnas •
Rozwój gry: Matthis Gaciarz, Valentin Gaudicheau, Oleksandr Nevskiy • Kierownictwo artystyczne: Maëva Da Silva •
Układ graficzny: Thomas Dutertre • Projekt graficzny: Simon Hay • Kierownictwo produkcji: Stéphane Robert
Zespół chciałby podziękować Mathieu, Marion, Quentinowi, Camille, Alexandrze, Delphine, Lucasowi, Joévie, Maximilienowi,
Paulowi, Dorine, Ophélie, Laurentowi, Clémentowi i wszystkim, którzy pomogli w stworzeniu tej gry.
ZASADY GRY
JOHAN BENVENUTO
OBEJRZYJ FILMIK
Z ZASADAMI GRY!
Paulina Jan Maëva
PRZYGOTOWANIE
DO GRY
1
Umieść planszę główną na
stole stroną dla 2–4 graczy do
góry.
B
W OSTOI umieszczasz kolorowe ele-
menty krajobrazu na swojej planszetce
i tworzysz niezwykłą krainę. Aby wygrać
rozgrywkę, musisz zdobyć jak najwię-
cej punktów, w przemyślany sposób
zakładając siedliska i przyciągając do
nich zwierzęta.
CEL GRY
ELEMENTY
woreczek
plansza główna
4 planszetki
4 karty pomocy
120 płytek
66 znaczników zwierząt
4 pionki duchów natury
32 karty zwierząt
10 kart duchów natury
notes punktacji
instrukcja
23 szare płytki
23 niebieskie płytki
21 brązowych płytek
19 zielonych płytek
19 żółtych płytek
15 czerwonych płytek
D
G
A
E
H
B
F
I
J
C
3
Na każdym z 5 pól
planszy głównej połóż
3 płytki wylosowane
z woreczka.
2
Do woreczka włóż
wszystkie płytki,
a następnie umieść go
obok planszy głównej.
A
E
J
2
UWAGA! Karty duchów natury najlepiej wprowadzić do gry dopiero po kilku
rozgrywkach. Nieużywane pionki duchów natury i przypisane im karty przechowuje
się w pudełku (zob. Karty duchów natury str. 10).
UWAGA! Podczas kilku pierwszych rozgrywek
zalecamy wybór strony A.
6
4
5
Potasuj karty zwierząt, a następnie odkryj 5 z nich i ułóż w rzędzie obok planszy
głównej. Z pozostałych kart stwórz zakrytą talię i umieść ją w pobliżu odkrytych
kart. Znaczniki zwierząt połóż w zasięgu wszystkich graczy.
Każdemu z graczy rozdaj po 1 planszetce i 1 karcie pomocy.
Następnie razem zdecydujcie, której strony planszetki użyjecie
podczas rozgrywki (wszyscy musicie używać tej samej strony).
Karty pomocy połóżcie obok swoich planszetek odpowiednią
stroną do góry.
I
Osoba, która ostatnio widziała
zapierający dech w piersiach
krajobraz, zostaje pierwszym
graczem. Strzałkę na planszy
głównej skieruj w jej stronę.
A
B
DC
H
F
G
3
Zaczynając od pierwszego gracza i dalej zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara, każde
z Was rozgrywa swoją turę, wykonując następujące akcje w wybranej przez siebie kolejności:
Obowiązkowo:
Wpłytki i umieść je na swojej
planszetce Weź kartę zwierzęcia
Umieść znacznik zwierzęcia
na płytce
Na koniec swojej tury dobierz 3 płytki z woreczka i połóż je na pustym polu
na planszy głównej. Następnie, w razie potrzeby, uzupełnij rząd kart zwierząt,
tak aby znajdowało się w nim 5 odkrytych kart.
Weź płytki i umieść je na swojej
planszetce
Musisz wykonać tę akcję dokładnie raz podczas swojej tury.
Weź 3 płytki z dowolnego pola na planszy głównej.
Musisz je umieścić na swojej planszetce w dowolny sposób
zgodnie z poniższymi zasadami. Gdy umieścisz płytkę,
możesz wykonać akcje opcjonalne, zanim umieścisz kolejną
płytkę.
Paulina bierze szarą płytkę, brązową
płytkę i żółtą płytkę z pola na planszy
głównej. Następnie
umieszcza
je na swojej
planszetce.
OPIS TURY
Opcjonalnie:
W ramach tej akcji umieszczasz płytki na swojej planszetce, tworząc niepowtarzalny
element krajobrazu.
Przykład
ZASADY UMIESZCZANIA PŁYTEK
Możesz umieścić płytkę na pustym polu.
Możesz umieścić płytkę na 1 albo 2 wcześniej umieszczonych
płytkach, aby tworzyć drzewa, budynki lub góry (zob. rysunek po
prawej). Tworzenie stosów w inny sposób jest zabronione.
Nie możesz umieścić płytki pod wcześniej umieszczo
płytką albo płytkami.
Nie możesz umieścić płytki na płytce ze znacznikiem zwierzęcia
(zob. Zasady umieszczania znaczników zwierząt str. 6).
1
2
3
budynkigóry równiny
drzewa WODA
4
Ta akcja jest opcjonalna. Możesz ją wykonać tylko raz
w dowolnym momencie swojej tury.
Weź kartę zwierzęcia
Pola, na których przechowujesz znaczniki zwierząt.
Liczba punktów, które zdobędziesz na koniec gry.
Układ, który musisz odtworzyć za pomocą płytek na swojej planszetce, aby
utworzyć siedlisko.
Kolor płytki, na której musisz umieścić znacznik zwierzęcia.
Miejsce, w którym musisz umieścić znacznik zwierzęcia w ramach siedliska.
Na karcie zwierzęcia znajduje się zwierzę i układ siedliska, który musisz odtworzyć z elementów krajobrazu na swojej
planszetce, aby umieścić znacznik tego zwierzęcia na odpowiedniej płytce.
Przykład
12
Podczas rozgrywki będziesz umieszczać te znaczniki na
płytkach na swojej planszetce (zob. Zasady umieszczania
znaczników zwierząt str. 6).
1 Wybierz 1 z 5 odkrytych kart zwierząt z rzędu obok
planszy głównej i umieść ją nad swoją planszetką –
możesz mieć maksymalnie 4 karty zwierząt w tym
samym czasie.
2 Weź tyle znaczników zwierząt, ile pól znajduje się
na wybranej przez Ciebie karcie zwierzęcia, i umieść po
1 znaczniku na każdym z nich.
UWAGA! Zalecamy, żebyście podczas pierwszych rozgrywek nie mieli nad
planszetką kilku kart zwierząt, których znaczniki powinniście umieścić na płytkach
tego samego koloru. Wybierajcie karty zwierząt z paskami w różnych kolorach.
OPIS KARTY ZWIERZĘCIA
5

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756