Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Splendor Kids 2025963

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Splendor Kids 2025963

Wróć
ELEMENTY I PRZYGOTOWANIE GRY
A PLANSZA KRÓLESTWA
Plansza składa się z3 dwustronnych segmentów. Wybierzcie losowo,
która strona każdego zsegmentów zostanie wykorzystana, anastępnie połączcie je iumieśćcie
pośrodku stołu. Jeśli gracie po raz pierwszy albo wolicie krótszą rozgrywkę, możecie pozbyć się
środkowego segmentu
A2 izłożyć planszę Królestwa wyłącznie zsegmentów A1 i A3 .
B 4 PLANSZETKI SAKIEWEK
Każdy zpodróżników bierze planszetkę sakiewki wraz zodpowiadającym
jej kolorem pionkiem podróżnika.
C 4 PIONKI PODRÓŻNIKÓW
Przed 1. grą naklejcie naklejki na pionki. Ustawcie pionki podróżników
na polu startowym zportem wdolnej części planszy Królestwa.
D TACKA NA ZASOBY
Przed 1. grą naklejcie naklejki na odpowiednie pola tacki na zasoby
(zob. rysunek na arkuszu naklejek).
E 42 ŻETONY ZASOBÓW (po 7 wkażdym kolorze)
Grzyb , jabłko , kapusta , orzech , woda , złote monety .
Połóżcie 7 żetonów złotych monet na tacce na zasoby, anastępnie połóżcie
na niej pozostałe żetony zasobów wzależności od liczby podróżników:
4 podróżników: po 7 żetonów zasobów każdego koloru.
3 podróżników: po 5 żetonów zasobów każdego koloru.
2 podróżników: po 3 żetony zasobów każdego koloru.
WSKAZÓWKA.
Te liczby znajdują się również na tacce na
zasoby. Odłóżcie pozostałe żetony do pudełka, nie będą
używane podczas tej rozgrywki.
F 20 KWADRATOWYCH PŁYTEK MIAST (po 4 w każdym kolorze)
Potasujcie płytki miast iutwórzcie znich stos dobierania obok planszy Królestwa, stroną zzasobami do dołu .
G WROTA PAŁACU (do złożenia)
Wrota pałacu mogą się znajdować w1 z2 pozycji: mogą być otwarte albo
zamknięte . To zWas, które widziało ostatnio klejnot (nieważne,
czy prawdziwy, czy nie), zostaje pierwszym podróżnikiem. Umieśćcie wrota pałacu po prawej stronie obszaru gry tego podróżnika wpozycji otwartej .
H 4 MEDALE SPLENDORU Umieśćcie medale Splendoru nad planszą obok pałacu.
8 OKRĄGŁYCH PŁYTEK WIOSEK Jeśli to Wasza 1. gra, odłóżcie płytki wiosek do pudełka. Przygotowując następne rozgrywki, możecie
umieszczać płytki wiosek na planszy Królestwa zgodnie zzasadami trybu Tajemnice wKrólestwie Splendoru (znajdującymi się na ostatniej stronie).
OD 2 DO 4 GRACZY OD 6 LAT CZAS GRY: 25 MIN.
A1
A2
A3
CEL GRY
BB
BB
C
DE
F
G
H
W KRÓLESTWIE SPLENDORU
Catherine i Marc ANDRÉ
Olivier DANCHIN OBEJRZYJ FILMIK,
ABY ZAPOZNAĆ SIĘ
Z ZASADAMI!
bit.ly/3EIB8K9
Wykorzystuj zasoby, aby wyżywić lud podczas podróży
po Królestwie Splendoru. Każdy podróżnik, który dotrze
do pałacu i otrzyma medal, wygrywa.
Jako królowa Splendoru powierzam Wam Jako królowa Splendoru powierzam Wam
niezwykle ważną misję: musicie dostarczyć niezwykle ważną misję: musicie dostarczyć
żywność mieszkańcom królestwa!żywność mieszkańcom królestwa!
Jeśli tego dokonacie, osobiście wręczę Jeśli tego dokonacie, osobiście wręczę
Wam medale Splendoru.Wam medale Splendoru.
ZASADY GRY
KONIEC GRY KONIEC GRY
-
PRZYKŁAD
Wykonujecie tury wkolejności zgodnej zkierunkiem ruchu wskazówek zegara,
zaczynając od pierwszego podróżnika.
Ztacki na zasoby możesz wziąć:
3 żetony zasobów
wróżnych kolorach
(poza złotymi monetami).
2 żetony zasobów
wtym samym kolorze
(poza złotymi monetami).
1 żeton złotej monety
(żółty).
ALBO ALBO
Żetony zasobów umieść na swojej planszetce sakiewki.
Na swojej planszetce sakiewki możesz mieć jednocześnie maksymalnie 8 żetonów zasobów.
Jeśli wdowolnym momencie gry, np. po wzięciu lub otrzymaniu żetonów zasobów,
masz ich więcej niż 8, odrzuć wybrane żetony zasobów na tackę na zasoby, aby mieć ich 8.
Możesz przesunąć swój pionek podróżnika wzdłuż pojedynczej drogi. Aby to zrobić, musisz opłacić koszt wzasobach wskazanych na sztandarze obok drogi, którą wybierzesz .
Zależnie od pola, na które przesuwasz pionek, możesz następnie dostarczyć te zasoby do miasta , żeby zebrać żeton miasta , albo do wioski , żeby rozegrać dodatkową turę .
Podany koszt musisz opłacić zasobami ze swojej planszetki sakiewki. Możesz zrobić to za pomocą żetonów zasobów lub płytek miast .
Każdy użyty żeton zasobów odłóż na tackę na zasoby. Odwróć każdą wykorzystaną płytkę miasta stroną zzasobami
do dołu ipołóż ją nad swoją planszetką sakiewki.
Złote monety mogą zastąpić dowolny inny zasób.
Następnie przesuwasz swój pionek podróżnika wzdłuż opłaconej drogi, co reprezentuje dostarczanie żywności ludności Królestwa.
Jeśli Twój pionek podróżnika dotrze do miasta , natychmiast dobierz nową płytkę miasta
zwierzchu stosu iumieść ją odkrytą nad swoją planszetką sakiewki. Następnie odwróć swoje
pozostałe płytki miast stroną zzasobami do góry.
Jeśli Twój pionek podróżnika dotrze do wioski, natychmiast wykonujesz dodatkową turę .
Możesz wtedy albo dobrać żetony zasobów, albo ponownie przesunąć swój pionek
podróżnika (musisz opłacić koszt jak zwykle).
Podczas swojej tury Olek bierze 1 żeton wody,
1żeton kapusty i1 żeton grzyba ztacki na zasoby.
Teraz ma łącznie 9 żetonów zasobów, dlatego
zwraca 1 żeton orzecha na tackę na zasoby
izachowuje pozostałe 8 żetonów na swojej
planszetce sakiewki.
Podczas swojej tury Lidia
bierze 2 żetony kapusty
ztacki na zasoby
idokłada je na swoją
planszetkę sakiewki.
Podczas swojej
tury Helena bierze
1 żeton złotej
monety ztacki
na zasoby.
Wswojej następnej turze Olek
decyduje się przesunąć swój pionek
podróżnika do pobliskiej wioski. Odkłada
2żetony grzyba i1 żeton jabłka ze swojej
planszetki sakiewki na tackę na zasoby
iodwraca swoją płytkę Miasta Orzecha
zakrytą stroną do góry. Następnie
przesuwa swój pionek do wioski.
Dzięki dostarczeniu jedzenia
do wioski może natychmiast
wykonać dodatkową turę .
Bierze 2 żetony orzechów
ztacki na zasoby idokłada je
na swoją planszetkę sakiewki.
Podczas swojej tury Lidia chce
przesunąć swój pionek do sąsiedniego
miasta. Najpierw odkłada 2 żetony
kapusty i2 żetony wody na tackę na
zasoby. Następnie odwraca swoją
płytkę Miasta Wody na zakrytą
stronę iprzesuwa swój pionek.
Wkońcu, gdy dociera do miasta,
aby dostarczyć jedzenie, dobiera
nową płytkę miasta ze stosu
ikładzie ją nad swoją planszetką
sakiewki. Odwraca również
swoje pozostałe 2płytki miast
stroną zzasobami do góry.
Podczas swojej tury Olek przesuwa swój pionek do miasta 1.
Następnie Lidia przesuwa swój pionek do pałacu Splendoru 2A . Królowa wręcza Lidii
wybrany przez nią medal Splendoru 2B . Następnie wrota pałacu zaczynają się zamykać 2C ,
co sygnalizuje, że trwa ostatnia runda rozgrywki.
Helena rozgrywa swoja ostatnią turę. Jej pionek również dotarł do pałacu Splendoru 3A ,
dzięki czemu ona również może wybrać dla siebie medal Splendoru 3B .
Następuje koniec rozgrywki. Olek nie może rozegrać kolejnej tury, ponieważ siedzi po lewej
stronie podróżnika zwrotami pałacu. Lidia iHelena współdzielą zwycięstwo .
PRZYKŁADOWE RUNDY ROZGRYWKI
PRZESUNĄĆ SWÓJ PIONEK PODRÓŻNIKA
WZIĄĆ ŻETONY ZASOBÓW
1
2A
2B
2C
3A
3B
ALBO
Po zakończeniu Twojej tury
swoją turę wykonuje podróżnik
po Twojej lewej stronie.
Wswojej turze możesz:
Gdy Twój pionek podróżnika dotrze do pałacu Splendoru, królowa
natychmiast nagradza Cię medalem Splendoru – możesz wybrać dowolny
zdostępnych nad planszą medali.
Podróżnik, którego pionek dotrze do pałacu jako pierwszy, zmienia pozycję wrót pałacu
na zamknięte (wrota pałacu pozostają po prawej stronie pierwszego podróżnika).
Oznacza to, że wrota pałacu zaczynają się zamykać. Gra jest kontynuowana do momentu, aż swoją turę wykona
podróżnik siedzący po prawej stronie podróżnika zwrotami pałacu, po czym dobiega końca. Dzięki temu wszyscy
podróżnicy rozegrają taką samą liczbę tur.
Wszyscy podróżnicy, których pionki dotarły do pałacu Splendoru iktórzy otrzymali medal, zostają zwycięzcami!
TAJEMNICE W KRÓLESTWIE SPLENDORU
Po zapoznaniu się ze standardowymi zasadami jako doświadczeni podróżnicy możecie spróbować rozgrywki wtym trybie na podanych niżej zasadach:
PRZYGOTOWANIE GRY
Podczas przygotowania gry wtym trybie wykorzystajcie wszystkie 3 segmenty planszy Królestwa.
Wramach ostatniego etapu przygotowania rozłóżcie losowo po 1 zakrytym żetonie wioski
na każdym polu wioski na środkowym segmencie planszy. Wszystkie nieużyte żetony odłóżcie
do pudełka bez podglądania ich.
Następnie weźcie 3 płytki miast zwierzchu stosu iumieśćcie je odkryte obok stosu płytek miast,
aby stworzyć rynek (może wyglądać na przykład tak: ).
ZASADY DODATKOWE
ZBIERANIE PŁYTEK MIAST
Gdy bierzesz płytkę miasta po dostarczeniu żywności do miasta, możesz wybrać 1 znastępujących opcji:
Możesz dobrać zakrytą płytkę miasta ze stosu dobierania.
Możesz wziąć 1 z3 odkrytych płytek zrynku. Jeśli podróżnik weźmie płytkę zrynku, natychmiast musi zastąpić ją nową odkrytą
płytką miasta zwierzchu stosu dobierania.
EFEKTY PŁYTEK WIOSEK
Gdy Twój pionek podróżnika dotrze do wioski na środkowym segmencie planszy, apłytka tej wioski nie została jeszcze odwrócona,
odwróć ją inatychmiast zastosuj jej efekt. Następnie odłóż tę płytkę wioski do pudełka (chyba że to płyta skarbu albo klejnotu królowej).
Po zastosowaniu efektu żetonu wioski możesz skorzystać również ze zwykłego efektu wioski, który pozwala na wykonanie dodatkowej tury .
TORNADO 1)
Rynek został zniszczony! Odłóż wszystkie 3 płytki zrynku (odkryte płytki obok stosu dobierania płytek miasta) zpowrotem do pudełka.
Do końca rozgrywki możecie brać płytki miast tylko z zakrytego stosu dobierania.
SKARB 2)
Podróżnik, który odkrył tę płytkę, umieszcza żeton skarbu na swojej planszetce sakiewki. Żeton skarbu działa tak samo jak żeton złotej
monety: może zastąpić dowolny inny zasób i wlicza się do limitu 8 żetonów zasobów na planszetce sakiewki, a po użyciu należy go odrzucić.
SUSZA 2)
Wszyscy podróżnicy, którzy mają więcej niż 5 żetonów zasobów, muszą natychmiast odrzucić po tyle żetonów zasobów, aby na ich
planszetkach sakiewek pozostało maksymalnie po 5 żetonów. Wdalszej części rozgrywki wciąż obowiązuje limit 8 żetonów zasobów.
MIŁY ZŁODZIEJ 2)
Wtej wiosce grasuje złodziej! Podróżnik, który odkrył tę płytkę, wybiera 1 ze swoich żetonów zasobów ioddaje go innemu, wybranemu
przez siebie podróżnikowi.
KLEJNOT KRÓLOWEJ 1)
Wtej wiosce odnaleziono zaginiony klejnot królowej! Podróżnik, który odkrył tę płytkę, bierze żeton klejnotu królowej iumieszcza go obok
swojej planszetki sakiewki. Na koniec gry, jeśli podróżnikowi zklejnotem królowej uda się dotrzeć do pałacu Splendoru, ten podróżnik
wygrywa grę jako jedyny.
Dzięki!
Dziękujemy wszystkim dzieciom, małym i dużym, które brały udział w testowaniu tej gry.
© 2025 Asmodee Group/SPACE Cow. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Tu znajdziesz wszystkie najświeższe wieści od SPACE Cow: i spacecow.fr
Splendor TM to gra,
której autorem jest
Marc André, awydawcą

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756