Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Wsiąść do Pociągu Widmo (polska wersja)

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Wsiąść do Pociągu Widmo (polska wersja)

Wróć
ELEMENTY I PRZYGOTOWANIE DO GRY
ELEMENTY I PRZYGOTOWANIE DO GRY
plansza – połóżcie ją na środku stołu.
80 nawiedzonych wagoników (plus kilka zapasowych, gdyby jakieś się zgubiły) – każdy z graczy otrzy-
muje zestaw 20 nawiedzonych wagoników w wybranym kolorze.
72 karty Platform – potasujcie je i rozdajcie każdemu z graczy po 4 karty. Z pozostałych kart Platform
stwórzcie talię Platform i połóżcie ją obok planszy.
33 karty Biletów – potasujcie je i rozdajcie każdemu z graczy po 2 karty. Z pozostałych kart Biletów
stwórzcie talię Biletów i połóżcie ją obok planszy.
Nie pokazujcie swoich kart innym graczom!
4 karty Biletów Specjalnych „Cukierek albo psikus” – jeszcze ich nie potrzebujecie. Połóżcie je obok
planszy.
Złoty Bilet to nagroda za wygraną.
Zwycięzcą zostaje gracz, który jako pierwszy zrealizuje 6 Biletów.
PRZEBIEG TURY
PRZEBIEG TURY
Grę rozpoczyna najmłodszy z graczy. Po nim swoją turę rozgrywa osoba siedząca po jego lewej
stronie i tak dalej, aż do końca gry.
Co robisz w swojej turze?
Co robisz w swojej turze?
W swojej turze możesz zrobić tylko 1 z 2 rzeczy:
dobrać karty Platform.
dobrać karty Platform. Dobierz 2 karty Platform z wierzchu talii.
ALBO
utworzyć połączenie.
utworzyć połączenie. Zagraj zestaw kart Platform z ręki i umieść swoje nawiedzone wagoniki
na każdym polu wybranej trasy.
Karty Platform
Karty Platform
Karty Platform występują w 6 kolorach: żółtym, zielonym, poma-
rańczowym, czarnym, niebieskim i czerwonym. Za pomocą tych kart
możesz tworzyć połączenia na planszy. Lokomotywy są wielokolo-
rowe i podczas tworzenia połączenia mogą zastąpić kartę dowol-
nego koloru.
Zasady gry
Zasady gry
Karty
Karty
Platform
Platform
Bilety
Bilety
CmentarzCmentarz
Latarnia Latarnia
morska morska
721135-T2RFJS-CardsFront-PL-28032022.indd 81721135-T2RFJS-CardsFront-PL-28032022.indd 81 28/03/2022 17:1128/03/2022 17:11
721135-T2RFJS-Rules-PL-07042022.indd 1721135-T2RFJS-Rules-PL-07042022.indd 1 07/04/2022 12:1307/04/2022 12:13
Utworzenie połączenia
Utworzenie połączenia
Aby utworzyć połączenie, musisz zagrać z ręki tyle kart Platform, ile pól ma zajmowana trasa.
Zagrywane karty muszą b w tym samym kolorze co zajmowana trasa. Następnie kładziesz po 1 ze
swoich nawiedzonych wagoników na każdym polu zajmowanej trasy. Wszystkie karty, których użyłeś do
utworzenia połączenia, odrzucasz na odkryty stos obok talii Platform.
Przykład. Jeśli chcesz utworzyć niebieskie połączenie składające się z 2 pól, możesz zagrać 2 niebieskie
karty Platform albo 1 niebieską kartę Platformy i 1 wielokoloro kartę lokomotywy. Pamiętaj, że
lokomotywy działają jak dżokery i mogą zastąpić kartę Platformy dowolnego koloru.
Możesz utworzyć dowolne niezajęte połączenie na planszy, nawet jeśli nie łączy się z Twoimi pozostałymi
zajętymi trasami. Możesz utworzyć tylko 1 połączenie na turę. Kolor tworzonego połączenia nie musi b
taki jak kolor Twoich nawiedzonych wagoników.
Podwójne połączenia.
Niektóre miejsca połączone 2 równoległymi trasami. Nie wolno Ci zająć obu
nitek takiego połączenia. Zostaw trochę miejsca dla innych!
Realizowanie Biletu
Realizowanie Biletu
Jeśli utworzyłeś ze swoich nawiedzonych wagoników nieprzerwany ciąg połączeń,
który łączy 2 miejsca widoczne na Bilecie, gratulacje zrealizowałeś 1 ze swoich Biletów!
Poinformuj o tym innych graczy i połóż przed sobą odkryty Bilet, który właśnie zrealizowałeś. Następnie
dobierz 1 Bilet z wierzchu talii.
●
●
Odrzucanie Biletów.
Odrzucanie Biletów. Jeśli dojdziesz do wniosku, że nie jesteś w stanie zrealizować swoich
Biletów (np. dlatego, że inni gracze zablokowali interesujące Cię trasy), możesz pominąć swoją turę
i zrezygnować z dobierania kart Platform albo utworzenia połączenia, a zamiast tego odrzucić oba
swoje niezrealizowane Bilety. Następnie dobierz w ich miejsce 2 nowe Bilety z wierzchu talii.
Premia „Cukierek albo psikus”
Premia „Cukierek albo psikus”
Jeśli utworzyłeś ze swoich nawiedzonych wagoników szlak łączący miejsce położone
w regionie Mrocznego Lasu (lewy górny róg planszy) z miejscem położonym w regionie
Wybrzeża (prawy dolny róg planszy), powinieneś głośno powiedzieć „Cukierek albo psikus!”, a następnie
wziąć 1 z Biletów Specjalnych i położyć go przed sobą.
Miejsca w regionie Mrocznego Lasu to: chatka z piernika, ponura polana i spróchniałe drzewo. Miejsca
w regionie Wybrzeża to: bagno, latarnia morska i przystań rybacka.
Bilet Specjalny Cukierek albo psikus” wlicza się do puli zrealizowanych Biletów.
Premia ratusza
Premia ratusza
Jeśli utworzyłeś ze swoich nawiedzonych wagoników szlak łączący ratusz z kryptą,
dobierz 2 dodatkowe karty Platform.
Jeśli utworzyłeś ze swoich nawiedzonych wagoników szlak łączący ratusz z posiadłością na wzgórzu,
dobierz 2 dodatkowe karty Platform.
KONIEC GRY
KONIEC GRY
Gra kończy się natychmiast, gdy 1 z graczy zrealizuje swój szósty Bilet. Ten gracz zostaje zwycięzcą
i otrzymuje w nagrodę Złoty Bilet.
Gra kończy się również wtedy, gdy 1 z graczy położy na planszy swój ostatni nawiedzony wagonik.
W takiej sytuacji zwycięża gracz, który zrealizował najwięcej Biletów. Jeśli dojdzie do remisu, remisujący
gracze współdzielą zwycięstwo.
Autor gry: Alan R. Moon
Ilustracje: Régis Torres
Opracowanie graczne: Cyrille Daujean
Redakcja polskich zasad: zespół Rebel
Testerzy: Janet Moon, Bobby West, Keith Ward, Adrien
Martinot i zespół Days of Wonder.
Days of Wonder, logo Days of Wonder,
Ticket to Ride
,
Wsiąść do
Pociągu
i
Wsiąść do Pociągu
Widmo są znakami towarowymi albo
zarejestrowanymi znakami towarowymi Days of Wonder, Inc. i są
chronione prawami autorskimi. © 2004–2022 Days of Wonder, Inc.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Opracowanie
Opracowanie
Utworzenie połączenia
Utworzenie połączenia
Realizowanie biletu
Realizowanie biletu
Stacja
Stacja
kolejowa
kolejowa
Porzucona
Porzucona
stodoła
stodoła
Nawiedz
Nawiedz
on
on
y
y
cyrk
cyrk
Cmentarz
Cmentarz
Opuszczona
Opuszczona
szkoła
szkoła
CmentarzCmentarz
Stacja kolejowaStacja kolejowa
721135-T2RFJS-CardsFront-PL-28032022.indd 97721135-T2RFJS-CardsFront-PL-28032022.indd 97 28/03/2022 17:1128/03/2022 17:11
KryptaKrypta
Stacja kolejowaStacja kolejowa
721135-T2RFJS-CardsFront-PL-28032022.indd 100721135-T2RFJS-CardsFront-PL-28032022.indd 100 28/03/2022 17:1128/03/2022 17:11
x2
x2
721135-T2RFJS-Rules-PL-07042022.indd 2721135-T2RFJS-Rules-PL-07042022.indd 2 07/04/2022 12:1307/04/2022 12:13

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756