Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje TREFL
›
Instrukcja Gra planszowa TREFL Dinogang 02080
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(69)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa TREFL Dinogang 02080
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Znaczniki umieśćcie obok siebie, by każdy miał do nich swobodny
dostęp. P
lanszę odwróćcie na str
onę z symbolem
[A]
i połóżcie
w widocznym dla wszystkich miejscu. Jesteście gotowi do gry!
Wymieszajcie zakr
yte żeton
y dinozaurów
. Każdy z
W
as otrzymuje jeden
żeton – za dinozaury przedstawione na nich będziecie
otrz
ymywać punkty
. Nie pokazujcie swojego żetonu
innym graczom!
Jeśli gracie w 4 lub 5 osób
, weźcie dwie kart
y startowe
i ułóżcie je obok siebie, b
y stworz
yły pole startowe
o rozmiarach 2x2 pola.
W pierwszych rozgrywk
ach
ułóżcie je w poniższy sposób:
Na środku stołu umieśćcie jedną z kart star
towych.
Są oznaczone cyfrą 0. Sugerujemy
, by w pierwszych
rozgrywk
ach położyć ją w ten sposób:
przy
goto
w
anie GRY
ELEMENTY GRY
5
żetonów dinozaur
ów
wariantu podstaw
owego
10
żetonów dinozaur
ów
wariantu zaawanso
wanego
18
znaczników
lawy / punktów
60
kar
t dinozaurów
3
kar
ty startowe
1
znacznik
przysmaków
Dwustronna plansza pomocy / punktacji
Każdy z W
as w tajemnic
y przed innymi graczami otrzyma jeden lub dwa gatunki dinozaurów
, którymi będzie
dowodził.
Waszym zadaniem jest zajęcie jak największego obszaru, tworząc gangi w swoim kolorze.
Kto będzie posiadał największy gang – wygr
ywa!
CEL GRY
6+
2-5
30-
60
min
INSTRUK
C
JA
1
Jeśli gracie w dwie osoby
, zamiast podawać kolejnemu graczowi ostatnie
dwie kar
ty, odrzućcie je poza g
rę.
Jeśli gracie w trzy lub czter
y osoby
, na koniec rundy odrzućcie
ostatnią kar
tę, którą mielib
yście podać dalej.
W prz
ypadku rozgrywki pięcioosobowej żadna kar
ta nie jest odrzucana.
Gdy wszysc
y wyłożą swoje kar
ty
, weźcie kart
y podane w
W
aszą stronę przez sąsiada
i powtarzajcie powyższy ruch, aż nie zostaniecie z dwiema, jedną lub żadną k
artą
na ręku (w zależności od liczby graczy).
Pierwszy swoją k
artę dok
łada gracz posiadający kar
tę z najwyższ
ym numerem,
a potem kolejno, w
edług numeracji na kar
tach w kolejności malejącej.
Zasady dokładania k
art znajdziecie w dalszej części instrukcji.
Kolejno dokładajcie swoje kar
ty do już w
yłożon
ych.
Gdy wszysc
y wybiorą po jednej karcie, odsłońcie je.
Nie podglądajcie podanych
W
am kart, zanim wsz
yscy nie wyłożą t
ych, któr
e sobie zatrz
ymali.
W rundzie pierwszej i trzeciej podajcie resztę
kar
t w lewo,
w rundzie drugiej – w prawo
.
Z otrz
ymanych kart wybier
zcie jedną,
połóżcie ją przed sobą zakrytą, a następnie
podajcie resztę kart kolejnemu graczowi.
Liczba
graczy
3 runda
2 runda
1 runda
W zależności od liczby graczy rozgrywk
a trwa 2 lub 3 rundy. Na początku każdej z nich dobierzcie zakr
yte
kar
ty w sposób opisany poniżej. Informacje te znajdziecie r
ównież na stronie
[A]
planszy.
Ro
zgrywka
2
Sko
k
– pole z tak oznaczonymi narożnikami
można położyć NA dowolnym inn
ym polu.
Jeśli na drugim polu tej samej kart
y
Sko
k
nie jest
zaznaczony
, drugie pole musi znaleźć się
na
pustym miejscu. Dinozaur posiadający
Sko
k
zakr
ywa znajdujące się pod nim pole, anulując
jego działanie. Możecie na przykład skocz
yć na
Wulkan
, dzięki
czemu z gry znikną znacznik
i lawy.
W tak
im przypadk
u możecie
kar
tę ze
Sk
okiem
położyć tak, by jej druga część znalazła się
na znaczniku lawy. Jeśli g
racz przed
W
ami zagrał
Przysmaki
,
Sko
k
możecie umieścić zarówno obok nich, jak i na polu
Przysmak
ów
. P
o zagraniu
Skok
przestaje być polem
specjalnym, staje się zwyk
łym dinozaurem.
Następnie zde
jmijcie znacznik z k
ar
t
y
.
Przysmaki
– gdy to pole pojawi się w g
rze,
połóżcie na nim znacznik przysmaków. Nast
ępny
gracz musi (
jeśli to możliwe) dołożyć swoją kartę
tak, by co najmniej jedno pole sąsiadowało
ze znacznikiem prz
ysmaków
.
W
ulkan
– na każdym
sąsiadującym z wulk
anem
wolnym miejscu połóż
cie
znacznik lawy
. Na miejscu
ze znacznikiem nie wolno
umieszczać kar
t.
Puste pole
– nie ma żadnego
efektu, ale, sprytnie zagrane,
może uniemożliwić inn
ym
gatunkom skuteczny ro
zwój.
Koloro
zaur
– uznaje się go jako
dinozaura w każdym kolorze.
Przy podliczaniu punktów
, jeśli
sąsiaduje z
Waszym gangiem,
wliczcie go jako członka gangu.
Prócz pól z wiz
erunkiem 5 dinozaurów zamieszkujących W
yspę na swoich kartach możecie znaleźć poniższe
pola specjalne. P
amiętajcie, że pole specjalne moż
e sąsiadować z dowoln
ym polem.
POLA SPECJ
A
LNE
Kar
t nie można na siebie nakładać, chyba że zasady mówią inacz
ej. P
ola specjalne mogą być dokładane
do dowolnego pola, można do nich dołożyć ró
wnież dowolne pole.
W wyjątkowej sytuacji, kiedy nie możecie
dołożyć swojej kar
ty, musicie ją odrzucić, tr
acąc swój ruch.
Każda kar
ta składa się z dwóch pól. Swoje kar
ty musicie dołożyć tak, by prz
ynajmniej jedno z pól sąsiadowało
z tym samym dinozaurem lub polem specjaln
ym. Drugie pole z zagranej kart
y może, ale nie musi sąsiado
wać
z odpowiadającymi symbolami. Kar
ty sąsiadują ze sobą, jeśli styk
ają się bokami. K
art
y stykające się rogami
nie sąsiadują ze sobą.
DOKŁAD
ANIE KART
3
TREFL SA
Kontenerowa 25
81-155 Gdynia, Poland
www.tre
.com
Autor gry:
Adam Strzelecki
Prowadzący projekt:
Mariusz Majchrowski
Ilustracje:
Kamila Mrożek-Zielińska
Tłumaczenia:
L
oc At Heart
Jeśli szukacie nowych wyz
wań, zbudujcie własne pole startowe! W
ykorz
ystajcie dowolne str
ony z jednego
,
dwóch lub trzech
kart 0
, ułóżcie je w kształt, jaki W
am najbardziej odpowiada. W zależności od wybran
ych
pól i ich ułożenia
W
asza strateg
ia może całkowicie ulec zmianie!
ZMIENNY S
T
ART
Zsumujcie punkty z obu swoich dinozaurów
.
Kto w sumie zdobędzie ich najwięcej – wygrywa!
Liczba w gwiazdce na lewo od znacznika określa
liczbę punktów zdobytą za t
ego dinozaura.
Przyk
ładowo
,
jeśli czerwonego dinozaura zbierały trzy osoby, umieśćcie znacznik pod tym dinozaur
em na polu
Następnie odsłońcie swoje żeton
y dinozaurów i spr
awdźcie
,
ilu graczy zbierało dany kolor
. Umieśćcie żetony na
odpowiednich polach w kolumnach, wskazujących liczbę
graczy zbierających dany kolor
.
Następnie podliczcie, któr
e dinozaury stworz
yły największe
gangi. Okrągłe żetony dinozaur
ów umieśćcie w miejscach
nad odpowiednio zajętymi miejscami. Dinozaur
, któr
y
stworz
ył największy gang nad
I
, następny nad
II
itd.
Podczas zakończ
enia
rozgrywki odwróćcie planszę
na stronę punktacji
[B]
.
5 znaczników lawy
odwróćcie na stronę
z gwiazdką.
Jeśli podstawowy wariant gry jest dla
W
as za prosty
, skorzystajcie z wariantu
zaawansowanego
. P
odczas prz
ygotow
ania gry zamiast ok
rągłych żetonó
w
dinozaurów w
eźcie kwadratowe
. Każdy z nich wskazuje dwa dinozaury,
które będą punktow
ać na koniec gry.
W
ARIANT ZAA
W
ANSOW
ANY
Jeśli dwa dinozaury mają tak samo liczne gangi, wygry
wa ten,
kto z nich stworzyl największą drugą grupę. Jeśli to nie
rozstrzygnie remisu, podlicza się, kt
órego koloru dinozauró
w
jest więcej na
Wyspie (nie wlicza się do tego
K
olorozaur
ów
ani dinozaurów zakrytych
Skokiem
).
Gdy rozegracie dwie lub trzy rundy
, odsłońcie swoje żeton
y
dinozaurów
. Następnie podliczcie, który z W
asz
ych dinozaurów
stworz
ył największy gang. Do gangu wliczają się wszystk
ie
sąsiadujące ze sobą dinozaury w jednym kolorze
oraz sąsiadujące z nimi
K
olorozaury
.
Kto stworzył największ
y gang, wygrywa.
ZAK
OŃCZENIE GRY
4
Zbylé dva druhy žet
onů odložte všem hráčům na dosah. Hrací
desku mějte položenou stranou
[A]
nahoru. Desku umístěte tak,
aby na ni všichni dobře viděli. Nyní se můžete pustit do hr
aní.
Žetony s dinosaury otočte lícem dolů a zamíchejte je. Ž
etony se r
ozdají
každému hráči po jednom. Hráč dostává body za dinosaury
toho druhu, který má na žetonu. Svůj žet
on neukazujte
ostatním hráčům!
Pokud hrá 4 až 5 hráčů
, vezměte dvě základní kart
y
a položte je vedle sebe tak, abyste utvořili základní pole
o velikosti 2 × 2. Prvních pár her je uložte takto:
Doprostřed stolu položt
e jednu ze základních karet.
Jsou označeny číslicí 0. P
rvních pár her je
doporučujeme rozložit takto:
PŘÍPRA
V
A
SOUČÁS
T
I HRY
5
základních
žetonů s dinosaury
10
žetonů s dinosaury
pro složitější varian
tu
18
žetonů
s lávou/body
60
karet s dinosaury
3
základní karty
1
žeton
s pamlskem
Oboustranná deska s pravidly/bodováním.
Každému hráči se přidělí jeden nebo dva druhy dinosaurů, za kter
é bude hrát (hráči o sobě navzájem nevědí,
za které druhy hr
ají). Smyslem hry je rozšiřova
t území své bandy pomocí dinosaurů dané barvy.
Hráč s nejpočetnější dinosauří bandou vítězí!
CÍL HRY
6+
2-5
30-
60
min
NÁ
V
OD KE HŘE
5
Pomiń
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Domek dla dzieci
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking drukarek z tanimi tuszami [TOP10]
Ranking smartwatchy dla nastolatków [TOP10]
Echoes of the End z datą premiery. Czy ta gra będzie czarnym koniem 2025 roku?
Ranking depilatorów laserowych [TOP10]
Ranking hulajnóg elektrycznych [TOP10]
Ranking projektorów [TOP10]
Ranking spalaczy tłuszczu [TOP10]
Ranking suszarek do prania [TOP10]
Ranking kaw rozpuszczalnych [TOP10]
Ranking zabawek dla 4-latka [TOP10]
Premiery gier 2025. Na te tytuły warto czekać
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
Soki z sokowirówki - jakie owoce wybrać?
Rodzaje pomp wodnych
Sprawdź więcej poradników