Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa TREFL Dinogang 02080

Instrukcja obsługi Gra planszowa TREFL Dinogang 02080

Powrót
Znaczniki umieśćcie obok siebie, by każdy miał do nich swobodny
dostęp. Planszę odwróćcie na stronę z symbolem [A] i połóżcie
w widocznym dla wszystkich miejscu. Jesteście gotowi do gry!
Wymieszajcie zakryte żetony dinozaurów. Każdy z Was otrzymuje jeden
żeton – za dinozaury przedstawione na nich będziecie
otrzymywać punkty. Nie pokazujcie swojego żetonu
innym graczom!
Jeśli gracie w 4 lub 5 osób, weźcie dwie karty startowe
i ułóżcie je obok siebie, by stworzyły pole startowe
o rozmiarach 2x2 pola. W pierwszych rozgrywkach
ułóżcie je w poniższy sposób:
Na środku stołu umieśćcie jedną z kart startowych.
Są oznaczone cyfrą 0. Sugerujemy, by w pierwszych
rozgrywkach położyć ją w ten sposób:
przygotowanie GRY
ELEMENTY GRY
5 żetonów dinozaurów
wariantu podstawowego
10 żetonów dinozaurów
wariantu zaawansowanego
18 znaczników
lawy / punktów
60 kart dinozaurów3 karty startowe1 znacznik
przysmaków
Dwustronna plansza pomocy / punktacji
Każdy z Was w tajemnicy przed innymi graczami otrzyma jeden lub dwa gatunki dinozaurów, którymi będzie
dowodził. Waszym zadaniem jest zajęcie jak największego obszaru, tworząc gangi w swoim kolorze.
Kto będzie posiadał największy gang – wygrywa!
CEL GRY
6+ 2-5 30-60min
INSTRUKCJA
1
Jeśli gracie w dwie osoby, zamiast podawać kolejnemu graczowi ostatnie
dwie karty, odrzućcie je poza grę.
Jeśli gracie w trzy lub cztery osoby, na koniec rundy odrzućcie
ostatnią kartę, którą mielibyście podać dalej.
W przypadku rozgrywki pięcioosobowej żadna karta nie jest odrzucana.
Gdy wszyscy wyłożą swoje karty, weźcie karty podane w Waszą stronę przez sąsiada
i powtarzajcie powyższy ruch, aż nie zostaniecie z dwiema, jedną lub żadną kartą
na ręku (w zależności od liczby graczy).
Pierwszy swoją kartę dokłada gracz posiadający kartę z najwyższym numerem,
a potem kolejno, według numeracji na kartach w kolejności malejącej.
Zasady dokładania kart znajdziecie w dalszej części instrukcji.
Kolejno dokładajcie swoje karty do już wyłożonych.
Gdy wszyscy wybiorą po jednej karcie, odsłońcie je.
Nie podglądajcie podanych Wam kart, zanim wszyscy nie wyłożą tych, które sobie zatrzymali.
W rundzie pierwszej i trzeciej podajcie resztę
kart w lewo,
w rundzie drugiej – w prawo.
Z otrzymanych kart wybierzcie jedną,
połóżcie ją przed sobą zakrytą, a następnie
podajcie resztę kart kolejnemu graczowi.
Liczba
graczy
3 runda2 runda1 runda
W zależności od liczby graczy rozgrywka trwa 2 lub 3 rundy. Na początku każdej z nich dobierzcie zakryte
karty w sposób opisany poniżej. Informacje te znajdziecie również na stronie [A] planszy.
Rozgrywka
2
Skok – pole z tak oznaczonymi narożnikami
można położyć NA dowolnym innym polu.
Jeśli na drugim polu tej samej karty Skok nie jest
zaznaczony, drugie pole musi znaleźć się na
pustym miejscu. Dinozaur posiadający Skok
zakrywa znajdujące się pod nim pole, anulując
jego działanie. Możecie na przykład skoczyć na Wulkan, dzięki
czemu z gry znikną znaczniki lawy. W takim przypadku możecie
kartę ze Skokiem położyć tak, by jej druga część znalazła się
na znaczniku lawy. Jeśli gracz przed Wami zagrał Przysmaki,
Skok możecie umieścić zarówno obok nich, jak i na polu
Przysmaków. Po zagraniu Skok przestaje być polem
specjalnym, staje się zwykłym dinozaurem.
Następnie zdejmijcie znacznik z karty.
Przysmaki – gdy to pole pojawi się w grze,
połóżcie na nim znacznik przysmaków. Następny
gracz musi (jeśli to możliwe) dołożyć swoją kartę
tak, by co najmniej jedno pole sąsiadowało
ze znacznikiem przysmaków.
Wulkan – na każdym
sąsiadującym z wulkanem
wolnym miejscu połóżcie
znacznik lawy. Na miejscu
ze znacznikiem nie wolno
umieszczać kart.
Puste pole – nie ma żadnego
efektu, ale, sprytnie zagrane,
może uniemożliwić innym
gatunkom skuteczny rozwój.
Kolorozaur – uznaje się go jako
dinozaura w każdym kolorze.
Przy podliczaniu punktów, jeśli
sąsiaduje z Waszym gangiem,
wliczcie go jako członka gangu.
Prócz pól z wizerunkiem 5 dinozaurów zamieszkujących Wyspę na swoich kartach możecie znaleźć poniższe
pola specjalne. Pamiętajcie, że pole specjalne może sąsiadować z dowolnym polem.
POLA SPECJALNE
Kart nie można na siebie nakładać, chyba że zasady mówią inaczej. Pola specjalne mogą być dokładane
do dowolnego pola, można do nich dołożyć również dowolne pole. W wyjątkowej sytuacji, kiedy nie możecie
dołożyć swojej karty, musicie ją odrzucić, tracąc swój ruch.
Każda karta składa się z dwóch pól. Swoje karty musicie dołożyć tak, by przynajmniej jedno z pól sąsiadowało
z tym samym dinozaurem lub polem specjalnym. Drugie pole z zagranej karty może, ale nie musi sąsiadować
z odpowiadającymi symbolami. Karty sąsiadują ze sobą, jeśli stykają się bokami. Karty stykające się rogami
nie sąsiadują ze sobą.
DOKŁADANIE KART
3
TREFL SA
Kontenerowa 25
81-155 Gdynia, Poland
www.tre.com
Autor gry: Adam Strzelecki
Prowadzący projekt: Mariusz Majchrowski
Ilustracje: Kamila Mrożek-Zielińska
Tłumaczenia: Loc At Heart
Jeśli szukacie nowych wyzwań, zbudujcie własne pole startowe! Wykorzystajcie dowolne strony z jednego,
dwóch lub trzech kart 0, ułóżcie je w kształt, jaki Wam najbardziej odpowiada. W zależności od wybranych
pól i ich ułożenia Wasza strategia może całkowicie ulec zmianie!
ZMIENNY START
Zsumujcie punkty z obu swoich dinozaurów.
Kto w sumie zdobędzie ich najwięcej – wygrywa!
Liczba w gwiazdce na lewo od znacznika określa
liczbę punktów zdobytą za tego dinozaura.
Przykładowo,
jeśli czerwonego dinozaura zbierały trzy osoby, umieśćcie znacznik pod tym dinozaurem na polu
Następnie odsłońcie swoje żetony dinozaurów i sprawdźcie,
ilu graczy zbierało dany kolor. Umieśćcie żetony na
odpowiednich polach w kolumnach, wskazujących liczbę
graczy zbierających dany kolor.
Następnie podliczcie, które dinozaury stworzyły największe
gangi. Okrągłe żetony dinozaurów umieśćcie w miejscach
nad odpowiednio zajętymi miejscami. Dinozaur, który
stworzył największy gang nad I, następny nad II itd.
Podczas zakończenia
rozgrywki odwróćcie planszę
na stronę punktacji [B].
5 znaczników lawy
odwróćcie na stronę
z gwiazdką.
Jeśli podstawowy wariant gry jest dla Was za prosty, skorzystajcie z wariantu
zaawansowanego. Podczas przygotowania gry zamiast okrągłych żetonów
dinozaurów weźcie kwadratowe. Każdy z nich wskazuje dwa dinozaury,
które będą punktować na koniec gry.
WARIANT ZAAWANSOWANY
Jeśli dwa dinozaury mają tak samo liczne gangi, wygrywa ten,
kto z nich stworzyl największą drugą grupę. Jeśli to nie
rozstrzygnie remisu, podlicza się, którego koloru dinozaurów
jest więcej na Wyspie (nie wlicza się do tego Kolorozaurów
ani dinozaurów zakrytych Skokiem).
Gdy rozegracie dwie lub trzy rundy, odsłońcie swoje żetony
dinozaurów. Następnie podliczcie, który z Waszych dinozaurów
stworzył największy gang. Do gangu wliczają się wszystkie
sąsiadujące ze sobą dinozaury w jednym kolorze
oraz sąsiadujące z nimi Kolorozaury.
Kto stworzył największy gang, wygrywa.
ZAKOŃCZENIE GRY
4
Zbylé dva druhy žetonů odložte všem hráčům na dosah. Hrací
desku mějte položenou stranou [A] nahoru. Desku umístěte tak,
aby na ni všichni dobře viděli. Nyní se můžete pustit do hraní.
Žetony s dinosaury otočte lícem dolů a zamíchejte je. Žetony se rozdají
každému hráči po jednom. Hráč dostává body za dinosaury
toho druhu, který má na žetonu. Svůj žeton neukazujte
ostatním hráčům!
Pokud hrá 4 až 5 hráčů, vezměte dvě základní karty
a položte je vedle sebe tak, abyste utvořili základní pole
o velikosti 2 × 2. Prvních pár her je uložte takto:
Doprostřed stolu položte jednu ze základních karet.
Jsou označeny číslicí 0. Prvních pár her je
doporučujeme rozložit takto:
PŘÍPRAVA
SOUČÁSTI HRY
5 základních
žetonů s dinosaury
10 žetonů s dinosaury
pro složitější variantu
18 žetonů
s lávou/body
60 karet s dinosaury3 základní karty1 žeton
s pamlskem
Oboustranná deska s pravidly/bodováním.
Každému hráči se přidělí jeden nebo dva druhy dinosaurů, za které bude hrát (hráči o sobě navzájem nevědí,
za které druhy hrají). Smyslem hry je rozšiřovat území své bandy pomocí dinosaurů dané barvy.
Hráč s nejpočetnější dinosauří bandou vítězí!
CÍL HRY
6+ 2-5 30-60min
VOD KE HŘE
5

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756