Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa TREFL Psi Patrol Wyścigi 02579

Instrukcja obsługi Gra planszowa TREFL Psi Patrol Wyścigi 02579

Wróć
Liczba graczy: 2-4
Wiek: 4+
Czas gry: 15 - 20 min
Czas na wyścig psiaków, w którym musicie wykazać się dobrą pamięcią,
aby wygrać. Dołączcie do bohaterów serialu „Psi Patrol” i spróbujcie
dotrzeć do celu jak najszybciej.
ELEMENTY GRY
plansza dwustronna
wariant 1: podstawowy
wariant 2: z polami specjalnymi
21 kafelków z symbolami
12 żetonów postaci
6 pionków z podstawkami
instrukcja
CEL GRY
Szukajcie par symboli na zakrytych kafelkach, aby jak najszybciej przejść przez tor i wygrać
wyścig.
PRZYGOTOWANIE GRY
1. Złóżcie planszę do gry i umieśćcie ją na środku stołu. Potasujcie kafelki z symbolami
i zakryte ułóżcie obok planszy w kształt prostokąta o wymiarach 3 × 7 kafelków.
2. Wybierzcie po jednym pionku i umieśćcie je w plastikowych podstawkach. Weźcie
również po 2 żetony z wizerunkami wybranych postaci. Jeden połóżcie przed sobą odkryty
(będzie Wam przypominał, którym pieskiem się poruszacie), a drugi odłóżcie zakryty obok
planszy. Pozostałe pionki i kafelki postaci włóżcie do pudełka.
3. Potasujcie wybrane zakryte żetony postaci i umieśćcie je losowo na polach startowych,
a następnie je odkryjcie. W ten sposób wyznaczycie tor, po którym będzie się poruszał Wasz
pionek.
4. Grę rozpoczyna najstarszy gracz.
1.
2.
3.
2
ROZGRYWKA
Wariant 1
W swojej turze w zakrytych kafelkach ułożonych w prostokąt szukacie pary takich samych
symboli, jakie znajdują się na następnym polu Waszego toru. Odkrywacie 2 kafelki
z symbolami. Jeśli znaleźliście pasującą parę, przesuńcie swój pionek o 1 pole w stronę
ostatniego pola na Waszym torze. Nie zakrywacie odkrytych kafelków, tylko odkrywacie
kolejne 2, by szukać następnego symbolu.
Jeśli odkryjecie 2 różne symbole lub parę symboli, której aktualnie nie szukacie, zakryjcie
wszystkie odkryte kafelki. Swoją turę rozpoczyna gracz siedzący po Waszej lewej stronie.
Przykład
Adaś rozpoczyna grę. Symbolem, który
znajduje się bezpośrednio przed jego
pionkiem, jest „kość”. Adaś odkrywa 2 kafelki
z symbolami, na których znajduje
poszukiwany obrazek. Przesuwa swój pionek
na kolejne pole. Teraz poszukuje „piłki.
Odkrywa kolejne 2 kafelki. Tym razem też
trafił na parę, ale odkryte symbole nie są
tymi, których szukał. Adaś zakrywa wszystkie
odkryte kafelki, a swoją turę rozpoczyna
Zuza.
Wariant 2
Rozgrywka odbywa się jak w wariancie 1.
Jeśli Wasz pionek stanie w rzędzie pól specjalnych oznaczonych symbolem lub ,
to macie możliwość:
podejrzeć 1 dowolny zakryty kafelek z symbolem,
zamienić miejscami 2 dowolne kafelki z symbolami.
ZAKOŃCZENIE GRY
Wygrywa gracz, który jako pierwszy dotrze do ostatniego pola na swoim torze.
Autor: Adam Strzelecki
Opracowanie graficzne: Adam Strzelecki
Zespół: Michał Ambrzykowski, Agnieszka Karewicz, Mariusz Majchrowski, Kamila Mrożek-Zielińska,
Eryka Stachowska, Michał Szewczyk
Opracowanie techniczne: Grzegorz Traczykowski
Redakcja, korekta: Izabela Dawidowicz
3
Počet hráčů: 2-4
Věk: 4+
Doba hraní: 15 - 20 minut
Je čas na psí závod, kde musíte prokázat dobrou paměť, abyste vyhráli.
Přidejte se k hrdinům ze seriálu „Tlapková patrola“ a snažte se co
nejrychleji dorazit do cíle.
OBSAH BALENÍ
oboustranný herní plán
Varianta 1: základní
Varianta 2: se speciálními poli
21 destiček se symboly
12 žetonů postav
6 hracích figurek se stojánky
pravidla
CÍL HRY
Hledejte dvojice symbolů na destičkách lícem dolů, abyste dokončili trasu co nejrychleji
a vyhráli závod.
PŘÍPRAVA
1. Sestavte herní plán a umístěte jej doprostřed stolu. Zamíchejte destičky se symboly a
umístěte je lícem dolů vedle hracího plánu ve tvaru obdélníku o rozměrech 3 × 7 destiček.
2. Každý hráč si vybere jednu hrací figurku a umístí ji do plastového stojánku. Každý vezme
si také 2 žetony s vybranou postavou. Umístěte před sebe jeden žeton lícem nahoru
(připomene vám, jakého psa používáte), a druhý žeton lícem dolů vedle hracího plánu.
Zbývající figurky a destičky postav umístěte do krabice.
3. Zamíchejte vybrané žetony postav lícem dolů a umístěte je náhodně na startovní pole,
poté je odkryjte. Tímto způsobem určíte trasu, po které se vaše figurka bude pohybovat.
4. Hru začíná nejstarší hráč.
1.
2.
3.
4
HRA
Varianta 1
Ve svém tahu na destičkách lícem dolů uspořádaných do obdélníku hledáte dvojici stejných
symbolů, které jsou na dalším poli na vaší trase. Odkryjte 2 destičky se symboly. Pokud jste
našli odpovídající dvojici, posuňte svou figurku o 1 pole směrem k poslednímu poli na vaší
trase. Nezakrývejte odkryté destičky, ale odkryjte další 2, abyste hledali další symbol.
Pokud odkryjete 2 různé symboly nebo dvojici symbolů, které aktuálně nehledáte, zakryjte
všechny odkryté destičky. Svůj tah začíná hráč sedící po vaší levé straně.
Příklad
Adam začíná hru. Symbolem, který je přímo
před jeho figurkou, je „kost“. Adam odkryje 2
destičky se symboly, na nichž najde hledaný
obrázek. Přesune figurku na další pole. Nyní
hledá „míč“. Odkryje další 2 destičky.
Tentokrát také našel dvojici, ale odkryté
symboly nejsou ty, které hledal. Adam
zakryje všechny odkryté destičky, a svůj tah
začíná Zuzana.
Varianta 2
Hra probíhá jako ve variantě 1.
Pokud vaše figurka stane v řadě speciálních polí označených symbolem nebo ,
můžete:
podívat se na 1 libovolnou destičku se symbolem lícem dolů,
vyměnit místa 2 libovolných destiček se symboly.
KONEC HRY
Vyhrává hráč, který jako první dosáhne posledního pole na své trase.
Autor: Adam Strzelecki
Grafická úprava: Adam Strzelecki
Tým: Michał Ambrzykowski, Agnieszka Karewicz, Mariusz Majchrowski, Kamila Mrożek-Zielińska,
Eryka Stachowska, Michał Szewczyk
Technická úprava: Grzegorz Traczykowski
Redakce, korektura: Izabela Dawidowicz
5

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756