Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje TREFL
›
Instrukcja Gra towarzyska TREFL ZgrajMy się 02351
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(69)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra towarzyska TREFL ZgrajMy się 02351
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
w
zG
ra
jM
y się t
o k
o
o
p
erac
yjn
a g
ra t
o
wa
rzys
ka, w k
t
ó
r
ej g
racze w
cie
l
a
j
ą się
w czło
n
k
ó
w p
er
f
e
k
c
yjnie n
a
s
t
r
o
j
o
n
ej o
r
k
ies
t
r
y i b
ę
d
ą m
u
sie
li zg
rać sw
o
j
e
o
d
p
o
w
ie
dzi
, b
y j
e
dn
y
m głos
em osi
ą
g
n
ąć zw
y
cięs
t
w
o!
Rze
cz w t
y
m, że uczes
t
nic
y za
b
a
w
y
, niczy
m p
ra
w
dzi
w
i in
s
t
r
um
en
t
a
li
ś
ci
, nie
m
ogą się ze s
o
b
ą k
o
m
uni
k
o
wać p
o
dcza
s d
a
wa
ni
a k
o
n
cer
t
u! S
w
o
j
e w
y
b
o
r
y
b
ę
d
ą m
og
li p
rze
d
ys
k
u
t
o
wać j
e
d
y
nie w t
ra
k
cie p
rzer
w p
o
mię
dzy s
o
n
a
t
a
mi
(r
un
d
a
mi), a
b
y u
t
w
o
rzy
ć j
eszcze b
a
r
dziej zg
ra
n
y zes
p
ół i w ef
e
k
cie ws
p
ó
lnie
d
ać zw
y
cięs
k
i k
o
n
cer
t.
a
sj
d
w
zG
ra
jM
y się t
o k
o
o
p
erac
yjn
a g
ra t
o
wa
rzys
ka, w k
t
ó
r
ej g
racze w
cie
l
a
j
ą się
w czło
n
k
ó
w p
er
f
e
k
c
yjnie n
a
s
t
r
o
j
o
n
ej o
r
k
ies
t
r
y i b
ę
d
ą m
u
sie
li zg
rać sw
o
j
e
Rze
cz w t
y
m, że uczes
t
nic
y za
b
a
w
y
, niczy
m p
ra
w
dzi
w
i in
s
t
r
um
en
t
a
li
ś
ci
, nie
m
ogą się ze s
o
b
ą k
o
m
uni
k
o
wać p
o
dcza
s d
a
wa
ni
a k
o
n
cer
t
u! S
w
o
j
e w
y
b
o
r
y
(r
un
d
a
mi), a
b
y u
t
w
o
rzy
ć j
eszcze b
a
r
dziej zg
ra
n
y zes
p
ół i w ef
e
k
cie ws
p
ó
lnie
zG
ra
jM
y się t
o k
o
o
p
erac
yjn
a g
ra t
o
wa
rzys
ka, w k
t
ó
r
ej g
racze w
cie
l
a
j
ą się
w czło
n
k
ó
w p
er
f
e
k
c
yjnie n
a
s
t
r
o
j
o
n
ej o
r
k
ies
t
r
y i b
ę
d
ą m
u
sie
li zg
rać sw
o
j
e
o
d
p
o
w
ie
dzi
, b
y j
e
dn
y
m głos
em osi
ą
g
n
ąć zw
y
cięs
t
w
o!
Rze
cz w t
y
m, że uczes
t
nic
y za
b
a
w
y
, niczy
m p
ra
w
dzi
w
i in
s
t
r
um
en
t
a
li
ś
ci
, nie
m
ogą się ze s
o
b
ą k
o
m
uni
k
o
wać p
o
dcza
s d
a
wa
ni
a k
o
n
cer
t
u! S
w
o
j
e w
y
b
o
r
y
b
ę
d
ą m
og
li p
rze
d
ys
k
u
t
o
wać j
e
d
y
nie w t
ra
k
cie p
rzer
w p
o
mię
dzy s
o
n
a
t
a
mi
(r
un
d
a
mi), a
b
y u
t
w
o
rzy
ć j
eszcze b
a
r
dziej zg
ra
n
y zes
p
ół i w ef
e
k
cie ws
p
ó
lnie
d
ać zw
y
cięs
k
i k
o
n
cer
t.
a
sj
d
(r
un
d
a
mi), a
b
y u
t
w
o
rzy
ć j
eszcze b
a
r
dziej zg
ra
n
y zes
p
ół i w ef
e
k
cie ws
p
ó
lnie
(r
un
d
a
mi), a
b
y u
t
w
o
rzy
ć j
eszcze b
a
r
dziej zg
ra
n
y zes
p
ół i w ef
e
k
cie ws
p
ó
lnie
o
d
p
o
w
ie
dzi
, b
y j
e
dn
y
m głos
em osi
ą
g
n
ąć zw
y
cięs
t
w
o!
o
d
p
o
w
ie
dzi
, b
y j
e
dn
y
m głos
em osi
ą
g
n
ąć zw
y
cięs
t
w
o!
Rze
cz w t
y
m, że uczes
t
nic
y za
b
a
w
y
, niczy
m p
ra
w
dzi
w
i in
s
t
r
um
en
t
a
li
ś
ci
, nie
m
ogą się ze s
o
b
ą k
o
m
uni
k
o
wać p
o
dcza
s d
a
wa
ni
a k
o
n
cer
t
u! S
w
o
j
e w
y
b
o
r
y
b
ę
d
ą m
og
li p
rze
d
ys
k
u
t
o
wać j
e
d
y
nie w t
ra
k
cie p
rzer
w p
o
mię
dzy s
o
n
a
t
a
mi
Rze
cz w t
y
m, że uczes
t
nic
y za
b
a
w
y
, niczy
m p
ra
w
dzi
w
i in
s
t
r
um
en
t
a
li
ś
ci
, nie
m
ogą się ze s
o
b
ą k
o
m
uni
k
o
wać p
o
dcza
s d
a
wa
ni
a k
o
n
cer
t
u! S
w
o
j
e w
y
b
o
r
y
b
ę
d
ą m
og
li p
rze
d
ys
k
u
t
o
wać j
e
d
y
nie w t
ra
k
cie p
rzer
w p
o
mię
dzy s
o
n
a
t
a
mi
Rze
cz w t
y
m, że uczes
t
nic
y za
b
a
w
y
, niczy
m p
ra
w
dzi
w
i in
s
t
r
um
en
t
a
li
ś
ci
, nie
m
ogą się ze s
o
b
ą k
o
m
uni
k
o
wać p
o
dcza
s d
a
wa
ni
a k
o
n
cer
t
u! S
w
o
j
e w
y
b
o
r
y
b
ę
d
ą m
og
li p
rze
d
ys
k
u
t
o
wać j
e
d
y
nie w t
ra
k
cie p
rzer
w p
o
mię
dzy s
o
n
a
t
a
mi
zG
ra
jM
y się t
o k
o
o
p
erac
yjn
a g
ra t
o
wa
rzys
ka, w k
t
ó
r
ej g
racze w
cie
l
a
j
ą się
w czło
n
k
ó
w p
er
f
e
k
c
yjnie n
a
s
t
r
o
j
o
n
ej o
r
k
ies
t
r
y i b
ę
d
ą m
u
sie
li zg
rać sw
o
j
e
o
d
p
o
w
ie
dzi
, b
y j
e
dn
y
m głos
em osi
ą
g
n
ąć zw
y
cięs
t
w
o!
Rze
cz w t
y
m, że uczes
t
nic
y za
b
a
w
y
, niczy
m p
ra
w
dzi
w
i in
s
t
r
um
en
t
a
li
ś
ci
, nie
m
ogą się ze s
o
b
ą k
o
m
uni
k
o
wać p
o
dcza
s d
a
wa
ni
a k
o
n
cer
t
u! S
w
o
j
e w
y
b
o
r
y
b
ę
d
ą m
og
li p
rze
d
ys
k
u
t
o
wać j
e
d
y
nie w t
ra
k
cie p
rzer
w p
o
mię
dzy s
o
n
a
t
a
mi
(r
un
d
a
mi), a
b
y u
t
w
o
rzy
ć j
eszcze b
a
r
dziej zg
ra
n
y zes
p
ół i w ef
e
k
cie ws
p
ó
lnie
b
ę
d
ą m
og
li p
rze
d
ys
k
u
t
o
wać j
e
d
y
nie w t
ra
k
cie p
rzer
w p
o
mię
dzy s
o
n
a
t
a
mi
(r
un
d
a
mi), a
b
y u
t
w
o
rzy
ć j
eszcze b
a
r
dziej zg
ra
n
y zes
p
ół i w ef
e
k
cie ws
p
ó
lnie
instrukcja
1 znacznik
rundy
R
o
z
g
r
z
e
w
k
a
,
c
z
y
l
i
p
r
z
y
g
o
t
o
w
a
n
i
e
d
o
g
r
y
R
o
z
g
r
z
e
w
k
a
,
c
z
y
l
i
p
r
z
y
g
o
t
o
w
a
n
i
e
d
o
g
r
y
10 żetonów prób
Z
a
w
a
r
t
o
ś
ć
p
u
d
e
ł
k
a
Z
a
w
a
r
t
o
ś
ć
p
u
d
e
ł
k
a
1 żeton
linii melodycznej
80 podstawowych kart
z motywami (obrazkami)
90 kart do głosowania
48 dodatkowych kart
z motywami (obrazkami)
w podziale na 3 scenariusze
plansza pięciolinii
2
ZgrajMy się
się to kooperacyjna gra towarzyska,
w której gracze wcielają się w członków perfekcyjnie nastrojonej
orkiestry i będą musieli zgrać swoje odpowiedzi,
by jednym głosem osiągnąć zwycięstwo!
Rzecz w tym, że uczestnicy zabawy, niczym prawdziwi instrumentaliści,
nie mogą się ze sobą komunikować podczas dawania k
oncertu!
Swoje wybory będą mogli przedyskutować jedynie w trakcie przer
w
pomiędzy sonatami (rundami), aby utworzyć jeszcze bardziej
zgrany zespół i w efekcie wspólnie dać zwycięski koncert.
R
o
z
g
r
z
e
w
k
a
,
c
z
y
l
i
p
r
z
y
g
o
t
o
w
a
n
i
e
d
o
g
r
y
R
o
z
g
r
z
e
w
k
a
,
c
z
y
l
i
p
r
z
y
g
o
t
o
w
a
n
i
e
d
o
g
r
y
a
e
c
c
c
c
b
g
f
a
a
Z
a
w
a
r
t
o
ś
ć
p
u
d
e
ł
k
a
Z
a
w
a
r
t
o
ś
ć
p
u
d
e
ł
k
a
Wśród żetonów prób znajdziecie jeden oznaczony
znakiem zapytania
–
jest to
żeton linii melodycznej
, wykorzystywany w łatwiejszym wariancie gry,
opisanym na końcu instrukcji.
3
a.
Złóżcie planszę pięciolinii i połóżcie ją na środku obszaru gry.
b.
Przygotujcie żetony prób z numerami odpowiadającymi liczbie graczy (tzn.
w rozgrywce
4-osobowej przygotujcie żetony z numerami od 1 do 4). Żetony te oznaczać będą
momenty, w których nie udało Wam się zgrać – połóżcie je w pobliżu planszy aktywną
(kolorową) stroną do góry.
c.
Każdy z graczy otrzymuje zestaw 9 kart do głosowania w wybranym kolorze.
d.
P
ołóżcie znacznik rundy na polu przy cyfrze 2.
e.
P
otasujcie wszystkie podstawowe karty z motywami i utwórzcie z nich zakr
yty stos,
umieszczając go w pobliżu planszy.
f.
Z tak przygotowanego stosu kart z motywami pobierzcie dwie pier
wsze karty i umieśćcie
je w specjalnych miejscach
nad planszą pięciolinii
, przy cyfrach 1 i 2. Odzwierciedlają
one pierwsze dwie odegrane sonaty*, stąd nazywać je będziemy
zagranymi kar
tami
.
g.
Na koniec dobierzcie jeszcze jedną kartę ze stosu kar
t z motywami i umieśćcie ją
pod planszą pięciolinii
.
T
o W
asz kolejny element do wk
omponowania w utwór
, stąd kartę
tę nazywać będziemy
kar
tą tematu
.
*
Symfonia
w
rozumieniu
cyklicznej
formy
orkiestrowej
zbudowanej
zgodnie
z
zasadami
cyklu
sonatowego
zazwyczaj
jest
4-częściowa.
Na potrzeby rozgrywki używamy terminu sonata w odniesieniu do rund, w związku z czym nasza „symfonia” składać się będzie z minimum 8 części.
S
y
m
f
o
n
i
a
o
b
r
a
z
ó
w
,
c
z
y
l
i
j
a
k
s
i
ę
z
g
r
a
ć
?
S
y
m
f
o
n
i
a
o
b
r
a
z
ó
w
,
c
z
y
l
i
j
a
k
s
i
ę
z
g
r
a
ć
?
Idealne zgranie
4
W każdej k
olejnej rundzie zadaniem
graczy jest wskazanie
jednej zagranej karty
, która najlepiej
komponuje
się
z
kartą
tematu
.
W
tym
celu
każdy
z
graczy
wybiera
odpowiednią
kar
tę
do
głosowania (czyli
taką,
której numer
odpowiada
wybranej przez
niego zagranej
karcie)
i kładzie
ją
zakrytą
przed
sobą.
P
amiętajcie,
że
przy
wyborze
karty
powinniście
sugerować
się
dobrem
kompozycji
całego
utworu
i
próbować
jak
najlepiej
zgrać
się
z
odpowiedziami
pozostałych
graczy! Przypominamy
też, że w
trakcie głosowania
gracze
nie mogą
się ze
sobą komunik
ować
!
W trakcie rozgrywki może się zdarzyć, że pod planszą pięciolinii widocznych będzie
kilka kar
t
tematów
.
W
ówczas gracze muszą zgrać się na tyle, aby spośród zagranych
kart wskazać
tę jedyną
, która najlepiej odpowiada
wszystkim
kar
tom tematu.
Niektóre z żetonów prób na swojej aktywnej (kolorowej) stronie mają dodatk
owo
oznaczoną
skalę fałszywych dźwięków
, która określa liczbę zagranych w danej
rundzie kart do głosowania, które
mogą rozmijać się
z większością wyborów
, dzięki
czemu może się W
am udać zgrać pomimo drobnego rozstrojenia!
P
oziom dopuszczalnych w odgrywanej właśnie sonacie (rundzie) fałszywych
dźwięków określa
aktywny
(kolorowy) żeton
położony najbardziej na lewo
, czyli
kolorowy żeton z najniższym numerem.
Kiedy
wszyscy
uczestnicy
zabawy
wyłożą
przed
siebie
jedną
zakrytą
kartę
do
głosowania,
jednocześnie odkryjcie swoje wybor
y
i sprawdźcie, czy udało W
am się zgrać!
Jeżeli
po
odkr
yciu
kar
t
okazało
się,
że
wszyscy
gracze
głosowali
na
tę
samą
zagraną
kar
tę,
należą W
am się gromkie brawa! Udało W
am się z sukcesem odegrać kolejną część symfonii!
W tym przypadku postępujcie zgodnie z poniższymi krokami:
1.
Przesuńcie znacznik rundy na kolejne pole w prawo
.
2.
Odłóżcie
kar
tę tematu
na stos kart odrzuconych, a w jej miejsce połóżcie
zagraną kar
tę
,
na którą zagłosowali wszyscy gracze.
3.
Przesuńcie wszystkie pozostające nad planszą pięciolinii karty w lewą stronę.
4.
Ze stosu kar
t z motywami dobierzcie tyle kar
t, aby uzupełnić rząd nad
planszą do miejsca,
w którym znajduje się znacznik rundy (przesunięty w pier
wszym kroku).
S
y
m
f
o
n
i
a
o
b
r
a
z
ó
w
,
c
z
y
l
i
j
a
k
s
i
ę
z
g
r
a
ć
?
S
y
m
f
o
n
i
a
o
b
r
a
z
ó
w
,
c
z
y
l
i
j
a
k
s
i
ę
z
g
r
a
ć
?
F
ałszywe nuty
5
5.
Jeżeli
którykolwiek
z
żetonów
prób
odwrócony
jest
na
szarą
(nieaktywną)
stronę
(patrz:
T
otalne
rozstrojenie
,
pkt.
5),
odwróćcie
(aktywujcie
ponownie)
ten
położony
najbardziej na prawo
(z najwyższym nieaktywnym numerem).
Jeżeli
po
odkryciu
kart
okazało
się,
że
niektórzy
gracze
gło
sowali
inaczej
niż
większość
pozostałych,
ale
liczba
takich
głosów
j
est
równa
lub
niższa
od
aktualnej
skali fałszywych dźwięków
, to również możecie być z siebie dumni!
W
tym
przypadku
postępujcie
analogicznie
jak
w
przypadku
idealnego
zgrania
(pkt 1–4), przy czym
niestety nie aktywujecie
na nowo żetonu prób.
W
przypadku
remisu
,
gdy
gracze
oddali
taką
samą
liczbę
głosów
na
kilka
kar
t,
pod planszę pięciolinii trafiają
wszystkie te kar
ty
!
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Taty
Prezent na komunię
Prezent na Dzień Dziecka
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking smartwatchy do 1000 zł [TOP10]
Ranking odkurzaczy pionowych [TOP10]
Ranking zmywarek do zabudowy 60 cm [TOP10]
Ranking gier PC [TOP10]
Nioh 3 zapowiedziany! Czy szykuje się rewolucja w serii? Sprawdźcie, co już wiemy
Jaka głowica do kosy będzie najlepsza?
Ranking czytników e-booków [TOP10]
Ranking hulajnóg wyczynowych [TOP10]
Ranking karm dla kotów [TOP10]
Ranking mikrofonów do śpiewania [TOP10]
Ranking pralek ładowanych od góry [TOP10]
Jak wybrać butelkę dla psa na podróż?
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking orbitreków [TOP10]
Ranking kaw ziarnistych [TOP10]
Sprawdź więcej poradników