Powinieneś także wiedzieć, które karty w talii są funkcyjne. W Makao każda z nich wymusza inną aktywność. Na przykład dwójki i trójki wymuszają na graczach konieczność dobrania kart w takiej liczbie, jaka widnieje na nich. Suma kary kumuluje się. Z kolei „czwórki” wymagają opuszczenia kolejki. Może być przebita następną „czwórką”. W tym wypadku suma opuszczanych kolejek także kumuluje się.
Walet jest z kolei jest wezwaniem dla pozostałych graczy. Jeśli ją wyłożysz, masz prawo wymagać od innych graczy innych, niefunkcyjnych kart. Żądanie jest aktywne całą kolejkę. Brak wydania karty z żądania skutkuje dobraniem z talii. Dama jest figurą, która może być położona na każdą kartę. Na niej także może zostać złożony dowolny numer lub kolor. W talii rozróżnia się również bitnych króli. To mocarze kier i pik. Jeśli na nie trafisz, musisz dobrać pięć kart z talii. W przypadku króla pik, kara przechodzi na gracza poprzedniego. Wykładanie obydwu króli jest niemożliwe. Karo i trefl z tej samej figury stopują karę.
Z kolei as jest jednocześnie żądaniem koloru. Karta pozwala na zmianę wiodącego koloru w grze. Dotyczy to kolejnego gracza, a możliwe jest jego przebicie z pomocą innego asa. Ostatnią kartą funkcyjną jest joker. Pozwala na przyjęcie postaci dowolnej karty. To tyle, jeśli chodzi o specjalne znaczenie elementów każdej talii.
Niefunkcyjne karty to: 5, 6, 7, 8, 9, 10, królowie karo i trefl. W ich przypadku nie dochodzi do zmiany w rozgrywce.
To chyba już wszystkie najważniejsze zasady gry w Makao. Teraz pozostaje życzyć Ci dobrej zabawy z rodziną lub przyjaciółmi! Pamiętaj, że za pomocą jednej talii kart możesz rozegrać wiele ciekawych gier. Warto znać ich co najmniej kilka, aby nie nudzić się w jesienne, długie wieczory. To świetna alternatywa dla kolejnego popołudnia przed telewizorem lub komputerem.