Znaleziono w kategoriach:
Rower dziecięcy DINO BIKES Batman 12 cali dla chłopca

Instrukcja obsługi Rower dziecięcy DINO BIKES Batman 12 cali dla chłopca

Powrót
INSTRUKCJA MONTAŻU (PL)
FISDI71
Dziękujemy za zakup roweru DINO. Przed rozpoczęciem montażu prosimy o uważne przeczytanie niniejszej
instrukcji.
Niniejszy wyrób został wyprodukowany zgodnie z obowiązującymi europejskimi przepisami w zakresie
bezpieczeństwa.
OSTRZEŻENIE: ZABRANIA SIĘ UŻYCIA ROWERU PRZEZ DZIECI W WIEKU PONIŻEJ 36 MIESIĘCY. MAŁE
CZĘŚCI MOGĄ ZOSTAĆ ŁATWO POŁKNIĘTE LUB MOGĄ SIĘ PRZEDOSTAĆ DO UKŁADU ODDECHOWEGO I
SPOWODOWAĆ UDUSZENIE.
OSTRZEŻENIE: ROWER MUSI BYĆ UŻYWANY POD NADZOREM OSOBY DOROSŁEJ. JEGO UŻYCIE WYMAGA
OKREŚLONYCH UMIEJĘTNOŚCI W CELU UNIKNIĘCIA UPADKÓW MOGĄCYCH DOPROWADZIĆ DO
ZRANIENIA DZIECKA LUB INNYCH.
OSTRZEŻENIE: PODCZAS JAZDY NALEŻY ZAWSZE NOSIĆ KASK. NIE UŻYWAĆ NA DROGACH PUBLICZNYCH
LUB W OBECNOŚCI RUCHU DROGOWEGO GRUPA WIEKOWA, DLA KTÓREJ JEST PRZEZNACZONY KAŻDY
MODEL ROWERKA, ZOSTAŁA JASNO OZNACZONA NA OPAKOWANIU. ROWER MUSI BYĆ ZŁOŻONY PRZEZ
OSOBĘ DOROSŁĄ. POSTĘPOWAĆ ZGODNIE Z PONIŻSZYMI WSKAZÓWKAMI.
UWAGA: Do montażu należy użyć kluczy nr 10 13 15; do zastawu dołączono klucz uniwersalny.
1. MOCOWANIE KIEROWNICY, WIDELCA I PRZEDNIEGO KOŁA (Rys. 3)
We wszystkich modelach: włożyć zespół widelca i koła przedniego przez dolną część główki ramy (1) z
plastikowymi tulejami (16) upewniając się, że szczęka hamulcowa (24) jest zwrócona do przodu.
Zamocować zacisk kierownicy (14) na rurze widelca (2). OSTRZEŻENIE: w przypadku modeli wymienionych
w punkcie 2 niniejszej instrukcji, oba zaciski znajdują się w torbie z akcesoriami. Grubszy zacisk (13) jest
przeznaczony do siodełka, natomiast cieńszy zacisk jest przeznaczony do kierownicy. Wszystkie inne
modele posiadają zacisk siodełka już zamontowany. Aby prawidłowo umieścić zacisk kierownicy (14), należy
się upewnić, że nakrętka zacisku znajduje się po prawej stronie (po stronie łańcucha) roweru. Jeżeli rower
jest wyposażony w przedni kosz i pokrywę zacisku, należy ustawić śrubę i nakrętkę zacisku w kierunku
przedniej strony rury widelca. Zapewni to doskonałe dopasowanie. Wsunąć kierownicę w górną część
główki ramy (1). Upewnić się, że napis STOP, wskazujący maksymalną przewidzianą wysokość, nie jest
widoczny. Wyrównać kierownicę z przednim kołem i dokręcić nakrętkę zacisku (14). W przypadku
kierownicy z przedłużeniem, zablokować klucz imbusowy.
2. MOCOWANIE FOTELIKA DLA LALKI (Rys. 4)
Umieścić fotelik dla lalki (49) w główce ramy (1), następnie umieścić większą obejmę (13). Plastikowy ząb
(A) fotelika dla lalki (49) musi być wpięty do obejmy (13). Przymocować siodełko w sposób opisany w
punkcie 3.
3. MOCOWANIE SIODEŁKA (Rys. 4)
Poluzować nakrętkę obejmy (13), która jest już zmontowana na ramie w rowerach bez fotelika dla lalki.
Następnie włożyć siodełko do główki ramy (1). OSTRZEŻENIE: Znak ograniczający STOP/MIN INSERT nie
może być widoczny. Wyrównać siodełko (17) z ramą roweru i dokręcić nakrętkę obejmy (13).
4. MOCOWANIE KÓŁEK BOCZNYCH (Rys. 5)
We wszystkich modelach, umieścić drążek kółka bocznego (41) na zewnątrz widelca ramy (1), wyrównać
dokładnie otwory, aby następnie włożyć odpowiednie śruby (42) dołączone do opakowania z akcesoriami.
Dokręcić śruby przy użyciu dołączonego klucza. OSTRZEŻENIE: Należy używać wyłącznie dostarczonych śrub.
Nie używać innych śrub. Powtórzyć działanie po drugiej stronie.
5. REGULACJA HAMULCÓW I KLOCKÓW HAMULCOWYCH
Podczas montażu w fabryce, hamulce (24 / 25) zostały odpowiednio wyregulowane. Niemniej jednak,
należy sprawdzić położenie klocków hamulcowych, które muszą być równoległe do obręczy koła. Aby
ustawić klocki hamulcowe, należy poluzować nakrętkę (Y) na tylnym klocku za pomocą klucza 10, wyrównać
klocek hamulcowy z obręczą i następnie dokręcić nakrętkę (Y). UWAGA: Upewnić się, że klocki hamulcowe
nie dotykają opony. OSTRZEŻENIE: używanie roweru spowoduje naturalne zużycie gumowych klocków
hamulcowych, które należy okresowo sprawdzać i regulować. Ustawiać śrubę regulacyjną (X), aż klocki
hamulcowe znajdą się w odległości 1,5 mm od obręczy koła upewniając się, że klocki są wyrównane. Przed
użyciem roweru należy dokładnie sprawdzić prawidłowe działanie hamulców. Jeżeli nie jest możliwe
dokonanie regulacji klocków hamulcowych, należy natychmiastowo je wymienić.
6. MOCOWANIE TRĄBKI / DZWONKA (Rys. 7)
Trąbka (52), jeżeli jest dołączona, znajduje się w torbie z akcesoriami. Umieścić trąbkę (52) na środku
kierownicy (21) i przymocować ją stabilnie przy użyciu dostarczonej plastikowej opaski, jak przedstawiono
na Rys. 7 przed włożeniem kolumny kierownicy do widelca. Tam, gdzie jest to przewidziane, wydłużyć nieco
pierścień dzwonka (52) z materiału syntetycznego; umieścić dzwonek z lewej strony kierownicy (21) w
pobliżu pokrętła, aby go zawiesić w dolnej części i aby języczek był zwrócony do przodu. Przykręcić śrubę w
taki sposób, aby pierścień był dokręcony i nadał odpowiednią stabilność: następnie przekręcić dzwonek w
górę.
7. MOCOWANIE BIDONU NA WODĘ (Rys. 1)
Jeżeli model roweru posiada bidon na wodę, uchwyt bidonu (40) jest już zamocowany do ramy roweru (1).
Wystarczy wsunąć koszyk bidonu do żelaznego uchwytu i następnie wsunąć bidon (43). W przypadku
bidonu (43) montowanego na kierownicy, wpiąć plastikowy uchwyt bidonu do kolumny kierownicy.
8. MOCOWANIE TABLICZKI Z LOGO NA KIEROWNICĘ (Rys. 8)
Jeżeli rower jest wyposażony w przednią tabliczkę z logo (51), należy ją przymocować do kierownicy (21),
delikatnie dociskając obie strony maskownicy.
Mocowanie tabliczki z przymocowaną plastikową pokrywą zacisku
Przymocować obej kierownicy w sposób opisany w punkcie 1 i nasunąć tabliczkę na kolumnę kierownicy.
Wsunąć pionową kierownicę do rury widelca i dokręcić nakrętkę zacisku. Przymocować tabliczkę,
nasuwając ją w dół na obejmę kierownicy.
9. MOCOWANIE PEDAŁÓW (Rys. 9)
UWAGA: prawy pedał jest oznaczony literą D lub R, a lewy pedał jest oznaczony literą S lub L. Włożyć prawy
pedał (11) do gwintowania z prawej strony korby rowerowej (po stronie łańcucha) i dokręcić w prawo -
najpierw ręcznie, a następnie przy użyciu załączonego klucza wielofunkcyjnego. Włożyć lewy pedał (12) do
gwintowania z lewej strony korby rowerowej i dokręcić w lewo - najpierw ręcznie, a następnie przy użyciu
załączonego klucza wielofunkcyjnego. Upewnić się, że oba pedały są prawidłowo dokręcone.
10. MONTAŻ TYLNEGO, PLASTIKOWEGO BAGAŻNIKA (Rys. 2)
Jeżeli rower jest wyposażony w tylny, plastikowy bagażnik, płyta łącząca (47) jest już zamocowana do ramy
(1). Bagażnik może być łatwo przymocowany do płyty poprzez wsunięcie jego dolnej części (46) do
prowadnicy płyty. Aby przymocować pokrywę, należy się ustawić w sposób taki, by dwa otwory boczne
pokrywy i bagażnika były wyrównane. Następnie, należy wyjąć dwie plastikowe zaślepki (znajdujące się w
torbie z akcesoriami) i zamocować, wciskając je w określone otwory bagażnika.
11. MONTAŻ BŁOTNIKA (Rys. 2/B Rys. 4)
Jeżeli rower jest wyposażony w błotnik, wystarczy przymocować plastikowy błotnik (5), za pomocą
odpowiednich otworów, do metalowego przyłącza (6) już przymocowanego do ramy (1). Tam, gdzie
przewidziano, przed włożeniem widelca do ramy, umieścić błotnik (4), za pomocą odpowiedniego otworu w
kierownicy ramy; następnie przymocować go przy użyciu odpowiednich śrub dołączonych do zestawu.
12. MOCOWANIE PRZEDNIEGO KOSZA Z PLASTIKOWĄ POKRYWĄ ZACISKU (Rys. 6)
Po zamocowaniu obejmy kierownicy w sposób przedstawiony w punkcie 1 dla tego rodzaju kosza, należy
nasunąć przedni kosz na pionową rurę kierownicy, podtrzymując kable hamulcowe między uchwytem i
przednim koszem (za przednim koszem).Po wsunięciu kierownicy do rury widelca, dokręcić nakrętkę
obejmy i zamocować przedni kosz przesuwając go w dół, aż do obejmy kierownicy.
13. MONTAŻ TARCZY KOŁA (Rys.10)
Włożyć tarczę (61), zaczynając od miejsca, w którym jest przecięta, do wnętrza szprych koła (w przypadku
tylnego koła naprzeciw osłony łańcucha).
Obrócić tarczę o 360° wewnątrz obręczy koła w lewo, uważając, aby tarcza nie wystawała poza szprychy
koła.
OSTRZEŻENIE: Przed rozpoczęciem użycia roweru prosimy uważnie przeczytać poniższe zalecenia w
zakresie bezpieczeństwa.
DLA BEZPIECZEŃSTWA TWOJEGO DZIECKA
W żadnym wypadku nie jest to rower do jazdy z dużą prędkością, która mogłaby spowodować utratę
kontroli nad rowerem. Rower nie może być używany do wyścigów, jazdy terenowej lub jakichkolwiek
innych działań nieodpowiednich dla roweru miejskiego. Należy się upewnić, że dziecko jest zdolne do jazdy
na tym rowerze i nie zezwalać mu na jazdę bez nadzoru osoby dorosłej. Unikać jazdy na rowerze po
włazach, rowach, żwirze, mokrych liściach i/lub innych widocznych przeszkodach na drodze. Nie jeździć w
nocy, ponieważ rower nie posiada zestawu oświetleniowego. Zaleca się użycie kasku i innego sprzętu
ochronnego.
NAUCZ SWOJEGO MAŁEGO ROWERZYSTĘ NASTĘPUJĄCYCH ZASAD:
W deszczowe dni droga hamowania będzie dłuższa. Nigdy nie przewozić pasażerów na rowerze. Nigdy nie
przewozić w rękach paczek oraz nie dokonywać napraw podczas jazdy. Nie nosić luźnej odzieży, która
mogłaby zostać wciągnięta w koła, powodując utratę kontroli przez rowerzystę. Nigdy nie nosić niczego, co
mogłoby ograniczyć widoczność lub słuch podczas użycia roweru. Porzucanie roweru na ziemi lub
nieodpowiednie parkowanie może być przyczyną uszkodzeń roweru i jego części.
ODPOWIEDNIE WYMIARY: Prosimy się upewnić, że zakupiony rower posiada wymiary odpowiednie dla
Waszego dziecka. Długość nogi dziecka mierzona po stronie wewnętrznej, z obiema stopami ułożonymi na
podłożu, musi przekraczać wysokość siodełka o 25 mm.
1). Maksymalna wysokość rowerka nie może być większa niż 435 mm mierząc od podłoża
2). Uwaga: Kółka boczne zwiększają szerokość roweru
3). Po długim okresie użytkowania, łańcuch może utracić normalne naprężenie. Aby wyregulować
naprężenie łańcucha do stanu normalnego należy postępować zgodnie z poniższymi wskazówkami:
A) Poluzować śruby koła tylnego.
B) Delikatnie pociągnąć tylne koło do tyłu, aż do osiągnięcia prawidłowego naprężenia łańcuchów,
utrzymując koło na środku ramy.
C) Ponownie dokręcić śruby tylnego koła.
4). Podczas napraw i modyfikacji należy używać wyłącznie części zamiennych Dino Bikes.
KONSERWACJA
Konserwacja roweru musi być wykonywana wyłącznie przez osoby dorosłe. Wyczyścić wszystkie malowane
części przy użyciu odpowiednich środków czyszczących (neutralny szampon samochodowy, woda, gąbka,
miękka ściereczka do wycierania). Okresowo wykonać smarowanie łańcuchów. Uważać, by nie pobrudzić
opon lub klocków hamulcowych olejem, którego pozostałości należy każdorazowo wyczyścić. Przynajmniej
raz w miesiącu sprawdzać stan hamulców i wykonać niezbędne regulacje w sposób opisany w punkcie 5.
Wytrzeć rower, jeżeli był on używany podczas deszczu i zawiesić go, jeżeli nie będzie używany przez długi
okres czasu. Należy regularnie sprawdzać i dokręcać wkręty, śruby i nakrętki. Wszystkie ruchome części są
smarowane dożywotnio. Aby umożliwić dziecku korzystanie z roweru przez długi okres czasu, należy
postępować zgodnie z następującymi wskazówkami. UWAGA: Gdy rower jest nowy, łańcuch może być
bardzo naprężony, ale po krótkim okresie użytkowania jazda stanie się łatwiejsza.
REGULACJA ROWERU
Istotne jest, aby Wasze dziecko wygodnie siedziało na rowerze, by nie było pochylone do przodu, w stronę
kierownicy. W razie konieczności, przymocować siodełko w sposób opisany w punkcie 3.
ZALECANE CIŚNIENIE OPON
OPONA 14” = 35 do 50 PSI lub 2,40 do 3,50 barów
OPONA 16” = 35 do 50 PSI lub 2,40 do 3,50 barów
MOMENT DOKRĘCANIA WKRĘTÓW ROWEROWYCH
MOMENT DOKRĘCANIA RURY PRZEDŁUŻAJĄCEJ KIEROWNICY: OD 16 NM DO 18 NM
MOMENT DOKRĘCANIA NAKRĘTKI OBEJMY KIEROWNICY: OD 11 NM DO 15 NM
MOMENT DOKRĘCANIA ZACISKU NA SZTYCY PODSIODŁOWEJ: OD 16 NM DO 18 NM
MOMENT DOKRĘCANIA NAKRĘTKI OBEJMY WSPORNIKA SIODEŁKA: OD 11 NM DO 15 NM
MOMENT DOKRĘCANIA NAKRĘTKI OBEJMY WSPORNIKA SIODEŁKA: OD 16 NM DO 18 NM
MOMENT DOKRĘCANIA PEDAŁÓW: OD 25 NM DO 30 NM
MOMENT DOKRĘCANIA KÓŁ: OD 25 NM DO 30 NM
MOMENT DOKRĘCANIA RAMY I HAMULCA SZCZĘKOWEGO: OD 11 NM DO 15 NM
MOMENT DOKRĘCANIA KLOCKÓW HAMULCOWYCH: OD 8 NM DO 9 NM
MOMENT DOKRĘCANIA WOLNEGO KOŁA NA PIAŚCIE: OD 30 NM DO 40 NM
GWARANCJA
Rower podlega ścisłej kontroli jakości. Pomimo tego, możliwe jest wystąpienie niewielkich usterek. W
związku z powyższym, niniejszy produkt jest objęty dwuletnią gwarancją. Gwarancja nie obejmuje
uszkodzeń powstałych w wyniku niewłaściwego użytkowania. W razie reklamacji, prosimy o
skontaktowanie się ze sprzedawcą.
NALEŻY ZACHOWAĆ NINIEJSZĄ INSTRUKCJĘ NA PRZYSZŁOŚĆ.
W PRZYPADKU ZMIANY WŁAŚCICIELA INSTRUKCJA MUSI BPRZEKAZANA WRAZ Z ROWEREM.
PROSIMY ZACHOWAĆ ADRES PRODUCENTA ORAZ KOD ROWERU DO PRZYSZŁEJ KONSULTACJI.
CZĘŚCI ZAMIENNE
1 MALOWANA RAMA
2 MALOWANY WIDELEC
3 OSŁONA ŁAŃCUCHA
4-5 BŁOTNIKI
6 ZŁĄCZKA TYLNEGO BŁOTNIKA
9 TULEJE KORBY ROWEROWEJ
10 KORBA PEDAŁÓW MONOBLOKOWA
11-12 PEDAŁY
13 OBEJMA WSPORNIKA SIODEŁKA
14 ZACISK KIEROWNICY
16 TULEJE KIEROWNICY
17 SIODEŁKO ZE WSPORNIKIEM
18 GRIPY ROWEROWE
20 POKRYWA ZACISKU KIEROWNICY
21 KIEROWNICA BEZ DŹWIGNI
22 DŹWIGNIA HAMULCA
24 HAMULEC SZCZĘKOWY PRZEDNI
25 HAMULEC SZCZĘKOWY TYLNY
26 HAMULEC LINKOWY PRZEDNI
27 HAMULEC LINKOWY TYLNY
28 WOLNE KOŁO
31 koło PRZEDNIE stalowe z oponą eva
31/A koło PRZEDNIE stalowe bez opony eva
31/B koło PRZEDNIE stalowe bez opony eva “K”
31/C koło PRZEDNIE ze stopu z oponą eva
32 koło TYLNE stalowe z oponą eva
32/A koło TYLNE stalowe bez opony eva
32/B koło TYLNE stalowe bez opony eva “K”
32/C koło TYLNE ze stopu z oponą eva
34 OPONA PNEUMATYCZNA
35 KOMORA + ZAWÓR
36 ŁAŃCUCH
37 OŚ DO PIASTY
40 ZACZEP KOSZYKA NA BIDON
41 KÓŁKA BOCZNE
42 NAKRĘTKI DO KÓŁEK BOCZNYCH
43 BIDON
44 PRZEDNI KOSZYK
45 TYLNY KOSZYK
46 BAGAŻNIK
47 PŁYTA TYLNEGO BAGAŻNIKA
49 FOTELIK DLA LALKI
50 POKRYWA KÓŁEK BOCZNYCH
51 TABLICZKA Z LOGO NA KIEROWNI
52 TRĄBKA ROWEROWA / DZWONEK
60 OPAKOWANIE
61 TARCZA KOŁA
DINO BIKES SPA 12011 BORGO S.D. CUNEO ITALY VIA CUNEO, 11 TEL.0171.269048 info@dinobikes.com web:www.dinobikes.com

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756