Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Akropolis

Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Akropolis

Powrót
1
Na wybrzeżach Morza Śródziemnego wrze zawzięta rywalizacja pomiędzy miastami
łaknącymi bogactw i chwały.
Jesteś architektem w starożytnej Grecji, któr ego wezwano do stworzenia najwspanialszego
polis. Czy rzucisz swoją reputację na szalę, by zdobyć sławę i bogactwo? Stawiaj domy,
świątynie, targi, ogrody i koszary, aby miasto rosło w siłę i zatriumfowało nad rywalami.
Zwiększaj prestiż dzięki przemyślnemu planowaniu i podkreśl go miejskimi placami.
Kamień jest podstawowym surowcem dzięki kamieniołom om będziesz miał go pod
dostatkiem, a twoje miasto wespnie się ku niebu!
OPIS I CEL GRY
25
min
8+
2
4
®
2
PRZYGOTOWANIE GRY
ELEMENTY GRY
Dobierzcie kafl e miasta z oznaczeniami (patrz na rewersy), które odpowiadają
liczbie uczestniczących w rozgrywce graczy.
Stwórzcie 11 identycznych zakrytych stosów (patrz ilustracja po praw ej).
4 graczy
2+ / 3+ / 4
3 graczy
2+ / 3+
2 graczy
2+
4 kafl e startowe
40 kostek kamienia
61 kafl i miasta
znacznik głównego
architekta
notatnik
4 pomoce gracza
61 kafl i miasta
notatnik
4 pomoce gracza
4 pomoce gracza
znacznik głównego
Uwaga! Możecie wydłużyć gry 2- i 3-osobowe poprzez użycie wszystkich kafl i.
Jeśli się na to zdecydujecie, w grze 2-osobowej stwórzcie 19 stosów, a w grze
3-osobowej – 15.
1
3 graczy:
4 kafl e w stosie
2 graczy:
3 kafl e w stosie
4 graczy:
5 kafl i w stosie
3
Przykład przygotowania gry 4-osobowej
4
5
6
2
3
1
Podpowiedź : Na początku każdej rundy liczba kafl i
na rynku musi być większa o 2 od liczby architektów.
Na ilustracji widać 6 kafl i wyłożonych dla 4 graczy.
Pozostałe kafl e umieśćcie pośrodku stołu w jednej linii .
Ta linia kafl i zwana będzie rynkiem.
Każdy gracz – zwany architektem – dobiera kafel startowy i umieszcza go przed sobą.
Architekt, który jako ostatni wspiął się na wzgórze , dobiera znacznik głównego architekta i zostaje 1. graczem.
Rozpoczynając od 1. gracza, a następnie w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara,
każdy architekt dobiera odpowiednią liczbę kamieni :
Pozostałe kamienie umieśćcie w pobliżu .
2
3
5
4
6
1. gracz 2. gracz 3. gracz 4. gracz
ROZGRYWKA
4
Rozgrywka rozpoczyna się od głównego architekta, a następnie toczy w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek
zegara.
Architekci rozgrywają tury do momentu, w którym na rynku pozostał tylko 1 kafel (patrz Uzupełnianie rynku na str. 7).
Rozpoczynając od głównego architekta, gracze rozgrywają swoje tury , wykonując 2 poniższe akcje:
Dobranie kafl a .
Dodan ie kafl a do miasta .
W swojej turze architekt wybiera 1 kafel z rynku i dodaje go do
swojego miasta. Każdy architekt tworzy swoje własne odrębne miasto.
Musi zapłacić 1 kamień za każdy kafel, który poprzedza wybrany kafel
na rynku, licząc od prawej do lewej.
Dobranie 1. kafl a z rynku jest darmowe.
Wydane kamienie wracają do rezerwy.
Ma ks wybrał 4. k afel,
zatem wydaje 3 kamienie.
−1 −1 −1
DOBRANIE KAFLA
Ważne! Ostatni kafel z rynku nie jest zagrywany.
TURA ARCHITEKTA
Uwaga! Jeśli architektowi skończą
się kamienie, musi dobrać 1. kafel
z rynku.
Architekci rozgrywają tury do momentu, w którym na rynku pozostał tylko 1 kafel (patrz
Uzupełnianie rynku
na str. 7).
5
Kafel miasta składa się z 3 obszarów.
W grze występują 3 rodzaje obszarów:
Kamieniołomy – są źródłem kamienia;
Place – pomnażają wartości dzielnic;
Dzielnice – przy odpowiedniej lokalizacji przynoszą punkty.
Ma ks dodaje kafel do 2. poziomu i przykrywa
2 obszary kamieniołomów. Natychmiast dobiera
z rezerwy 2 kamienie.
×1 ×2 ×3
Wybrany kafel musi zostać dodany do miasta. Można
go umieścić na 1. albo na wyższym poziomie.
Kafel dodany do 1. poziomu musi łączyć się z innym
kafl em miasta co najmniej 1 bokiem.
Kafel dodany do wyższego poziomu musi być
umieszczony na 3 obszarach (nie może się pod nim
znajdować pusta przestrzeń) i co najmniej 2 różnych
kafl ach.
Kamieniołomy
Kamieniołomy nie przynoszą punktów na koniec
gry, ale pozwalają na zdobycie kamienia. Kiedy
architekt przykrywa kamieniołom innym
kafl em, dobiera z rezerwy 1 kamień.
Place
Każdy plac pomnoży na koniec gry wartość
pasujących do niego dzielnic. Mnożniki
reprezentowane przez gwiazdki. Jeśli posiadasz
kilka placów tego samego rodzaju, gwiazdki się
sumują.
Plac nie musi sąsiadować z dzielnicą tego samego
rodzaju.
+
DODANIE KAFL A DO MIASTA
TURA ARCHITEKTA
Kamieniołomy nie przynoszą punktów na koniec
Uwaga! Grę rozpoczynasz z placem
przydomowym na kafl u startowym.
Uwaga! Obszar przykryty innym kafl em
przestaje być częścią miasta.
Podpowiedź: Liczbę poszczególnych obszarów w grze
2-, 3- i 4-osobowej znajdziesz na pomocy gracza.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 40 618 750 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756