Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje LUCKY DUCK GAMES
›
Instrukcja Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Art Society
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(44)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Art Society
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
2–4 gr
a
czy czas gr
y: 30–60 min wiek: 10+
Instrukcj
a
Gracze wcielają się wrole koneserów
malarstwa starających się zaimponować
kolegom po fachu poprzez utworzenie
najznamienitszej kolekcji dzieł!
Gracze będą licytować obrazy, anastępnie
wieszać je wosobistej galerii wswojej
rezydencji, starając się wzbudzić zazdrość
lokalnego środowiska artystycznego.
Koneserzy muszą się jednak strzec!
Moda bywa kapryśna, atrendy trudne do
przewidzenia. Obrazy niewylicytowane przez
graczy trafiają do muzeum, co wznaczący
sposób wpływa na wartość ich osobistych
kolekcji.
Czyja kolekcja znajdzie się na ustach
całego miasta?
8 znaczników punktacji
(po 2 dla każdego gracza)
4 ż
etony zapełnionej galerii
(p
o 1 dla każdego gracza)
4 znaczniki prestiżu
(po 1 dla każdego typu obrazów)
plansza muzeum
4 pomoce gra
czy
4 plansze graczy
4 startowe lizaki (po 1 dla każdego gracza)
1 młotek aukcjonera
7 żetonów wartości obrazów (onumerach od 3 do 9)
9
9
9
.
.
9
9
9
.
.
8
8
8
8
8
8
7
7
7
7
7
7
5
5
5
5
5
5
6
6
6
.
.
6
6
6
.
.
4
4
4
4
4
4
3
3
3
3
3
3
108 żetonów elementów dekoracyjnych
Z
a
w
artość
80 lizaków (po 20 dla każdego gracza)
12
12
12
12
12
12
12
12
8
8
8
8
8
8
8
8
2
0
2
0
2
0
2
0
2
0
2
0
2
0
2
0
15
15
15
15
15
15
15
15
3
3
3
3
3
3
3
3
4
4
4
4
4
4
4
4
1
1
1
1
1
1
1
1
2
2
2
2
2
2
2
2
116 żet
onów obrazów
Umieszczane
żetony
muszą
sąsiadować
z
już
umieszczonymi.
Dopasowanie
ramy
da
dekoracje.
Unikaj
sąsiadowania
tego
samego
typu
obrazu
(to
faux
pas!).
Asystent
może
przetrzymać
1
obraz
albo
1
dekorację
na
później.
Obraz
się
nie
mieści?
Wymień
go
w
muzeum
ALBO
zatrzymaj
go
jako
nadmiarowy
obraz
i
weź
1
dekorację
o
wartości
1.
Gra
kończy
się
z
końcem
rundy,
jeśli:
Gracz
zapełnił
ścianę
LUB
Graczom
skończyły
się
lizaki
LUB
Gracz
ma
2
nadwymiarowe
obrazy.
Podsumo
w
anie zas
ad
Umieszczane żetony muszą
sąsiadować z już umieszczonymi.
Dopasowanie ramy da dekoracje.
Unikaj sąsiadowania tego samego
typu obrazu (to faux pas!).
Asystent może przetrzymać 1 obraz
albo 1 dekorację na później.
Obraz się nie mieści?
Wymień go w muzeum ALBO
zatrzymaj go jako nadmiarowy
obraz i weź 1 dekorację o wartości 1.
Gra kończy się z końcem rundy, jeśli:
Gracz zapełnił ścianę LUB
Graczom skończyły się lizaki LUB
Gracz ma 2 nadwymiarowe obrazy.
Podsumow
anie zasad
3
9
9
9
.
.
9
9
9
.
.
8
8
8
8
8
8
7
7
7
7
7
7
5
5
5
5
5
5
6
6
6
.
.
6
6
6
.
.
4
4
4
4
4
4
3
3
3
3
3
3
4
4
4
4
5
5
5
5
6
6
.
.
6
6
.
.
7
7
7
7
8
8
8
8
7
7
7
7
8
8
8
8
4
4
4
4
3
3
3
3
5
5
5
5
9
9
.
.
9
9
.
.
6
6
.
.
6
6
.
.
7
7
7
7
9
9
.
.
9
9
.
.
8
8
8
8
1. Tor punktacji:
Umieśćcie planszę muzeum na środku stołu.
Zostawcie trochę miejsca po obu jej stronach na odrzucone
obrazy. Obok planszy połóżcie 4 znaczniki prestiżu.
2.
Żetony obrazów:
Posortujcie wszystkie żetony wpudełku ze
względu na ich rozmiar iwartość.
3.
Żetony elementów dekoracyjnych:
Połóżcie wszystkie żetony
wjednej puli wzasięgu wszystkich graczy.
4.
Komponenty graczy:
Każdy gracz wybiera swoją planszę
ibierze odpowiadające jej 2 znaczniki punktacji oraz 20 lizaków
(symbol gracza znajduje się na odwrocie planszy). Następnie
gracz kładzie swoje znaczniki obok planszy muzeum (będą
one potrzebne dopiero na koniec gry) oraz bierze do ręki 20
lizaków.
5.
Obszar aukcji:
Żetony wartości obrazów należy umieścić
wutworzonym na stole obszarze aukcji.
6.
Obrazy startowe:
Przetasujcie obrazy startowe (żetony
orozmiarze 2×3 ze złotym rewersem isymbolem
) irozdajcie
graczom po 1 obrazie. Każdy gracz musi umieścić ten obraz
(odkryty) na swojej ścianie wtaki sposób, aby zakrywał co
najmniej jedno pole centralne zsymbolem
. Ewentualne
pozostałe obrazy startowe należy odłożyć do pudełka.
7.
Startowe lizaki:
Potasujcie 4 startowe lizaki (białe zsymbolem
)
ilosowo połóżcie przed każdym graczem 1 taki odkryty lizak.
Gracz ze startowym lizakiem onajniższej wartości zostaje
pierwszym aukcjonerem iotrzymuje młotek. Startowy lizak jest
zaczątkiem stosu ofert gracza.
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
P
rzy
goto
w
anie
4
1.
Przy
goto
w
anie a
ukcji
N
a początku każdej rundy aukcjoner wybiera obrazy zpudełka
wliczbie równej liczbie graczy +1, patrząc jedynie na rewersy
ich żetonów
. Aukcjoner może wybierać żetony ztymi samymi
numerami.
Po wyborze obrazów aukcjoner bierze
żetony wartości
odpowiadające numerom na rewersach obrazów iumieszcza obrazy
pod właściwymi żetonami (patrz niżej).
Następnie odwraca żetony obrazów irozpoczyna się aukcja.
2.
Skład
anie ofert
Wszyscy gracze (łącznie zaukcjonerem)
równocześnie wybierają
1 lizak
ze swojej ręki ikładą go przed sobą
liczbą do dołu na
wierzchu poprzednio zagranych lizaków
(wpierwszej rundzie
na wierzchu lizaka startowego). Gdy wszyscy gracze są gotowi,
odkrywają wartości wybranych lizaków.
Teraz wkolejności od
oferty onajwyższej wartości
do oferty onajniższej
wartości każdy gracz wybiera
1zwystawionych na aukcji
obrazów iumieszcza go
na swojej ścianie zgodnie
z
zasadami wieszania
obrazów
(patrz str. 5). Każdy
gracz może bez pośpiechu
zdecydować owyborze
obrazu, włączając wto
próbne dopasowania go do
swojej ściany. Następny gracz
wkolejności może wybrać
swój obraz dopiero po tym,
gdy poprzedni potwierdzi swój wybór.
Jeśli więcej graczy zagra
lizak otej samej wartości
, należy
porównać wartości lizaków leżących na stosie ofert bezpośrednio
pod właśnie zagranymi lizakami. Jeśli nadal jest remis, gracze
porównują kolejne lizaki pod spodem, aż remis zostanie
rozstrzygnięty (
białe lizaki startowe są traktowane jako pierwsze
zagrane lizaki wstosie
). Wżadnym innym momencie gracze nie
mają wglądu do stosów ofert przeciwników.
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
4
6
6
.
.
6
6
.
.
6
6
6
.
.
6
6
6
.
.
4
4
4
4
4
4
Wgrze 3-osobowej aukcjoner wybiera 4 obrazy.
6
6
6
.
.
6
6
6
.
.
4
4
4
4
4
4
Rozmiar oraz wartość
obrazu nie przekładają
się bezpośrednio na
jego punktowanie na
koniec gry. Wszystkie
obrazy tego samego
typu będą warte taką
samą liczbę punktów
bez względu na swój
rozmiar (patrz str. 8).
Wpro
w
adzenie
Rozgrywka trwa szereg rund. Każda runda składa się z5 etapów opisanych szczegółowo wkolejnych rozdziałach instrukcji.
1.
Przy
gotow
anie aukcji
:
Aukcjoner (gracz posiadający młotek) wybiera obrazy, które będą przedmiotem aukcji (wliczbie równej liczbie graczy
+1) iukłada je odkryte na stole.
2.
Skład
anie ofert
:
Wszyscy gracze równocześnie wybierają lizak, którym będą licytować.
3.
Z
akup obr
azó
w i umieszczanie żetonów
:
Wkolejności od najwyższej do najniższej oferty każdy zgraczy wybiera 1 obraz iumieszcza go na
swojej planszy.
4.
Wzrost prestiżu:
Obraz, który nie został zakupiony podczas aukcji, zostaje przeniesiony do muzeum. Wkonsekwencji wzrasta prestiż tego
typu obrazów.
5.
Koniec rund
y
:
Aukcjoner przekazuje młotek graczowi po swojej lewej stronie irozpoczyna się nowa runda.
Gra toczy się wten sposób do momentu, aż 1 zgraczy zapełni całą ścianę wswojej galerii lub 1 zgraczy będzie miał 2 nadmiarowe obrazy
(patrz: „Brak miejsca na ścianie” na str. 6), lub gdy wszyscy gracze wykorzystają wszystkie swoje lizaki (patrz: „Koniec gry” na str. 7).
5
Z
as
ad
y tw
orzenia g
alerii
Gdy gracz wiesza na ścianie obraz lub element dekoracyjny:
*
Musi on wcałości znajdować się wobrębie siatki pól.
*
Musi się stykać krawędzią zco najmniej 1 innym żetonem
(
stykanie się rogami nie wystarcza).
*
Musi być odpowiednio zorientowany, tj. oznaczenie typu musi
znajdować się na dole żetonu (nie można go obracać).
Gracz ma czas do końca rundy na decyzję, gdzie dokładnie
umieścić żeton. To oznacza, że może do tego czasu dowolnie
zmieniać jego położenie na ścianie. Aukcjoner nie może odkryć
obrazów do kolejnej aukcji, dopóki wszyscy gracze nie zakończą
rozmieszczania swoich żetonów. Po zakończeniu rundy gracze nie
mogą już zmieniać położenia żadnych żetonów na ścianie. Jaśniejszy
pas na ścianie, między symbolami oczu, to
linia wzroku
. Obrazy
wiszące wtym pasie mogą przynieść dodatkowe punkty na koniec
gry (patrz: „Punktacja końcowa” na str. 8).
Ramy obr
azó
w a elementy dekor
a
cy
jne
Jeśli nowo powieszony obraz styka się zco najmniej 1 innym
obrazem
wtakiej samie ramie
, gracz otrzymuje
element
dekoracyjny
wart określoną liczbę punktów na koniec gry. Gracz
natychmiast bierze zpuli odpowiedni element iumieszcza go na
ścianie
zgodnie zzasadami tworzenia galerii
albo przekazuje go
swojemu asystentowi (patrz: „Użycie asystenta” na str. 6).
Gracz wybiera element owartości (liczbie tarcz) równej lub
mniejszej od liczby pasujących ram stykających się znowo
powieszonym obrazem. Jeśli nowy obraz styka się
z4 lub więcej
obrazami wtakiej samej ramie, gracz wybiera dowolną kombinację
elementów dekoracyjnych ołącznej wartości nieprzekraczającej
liczby stykających się ram. Rama nowo powieszonego obrazu się
wto nie wlicza!
Jeśli gracz zdobędzie element dekoracyjny wrundzie, wktórej
zapełnił całą swoją ścianę, nie otrzymuje żetonu inie liczy się on jako
nadmiarowy obraz (patrz: „Punktacja końcowa” na str. 8).
Elementy dekoracyjne mogą wypełniać miejsca na ścianie, wktórych
nie zmieszczą się obrazy, wszczególności „dziury” wielkości 1×1, 2×1
i3×1, gdyż wgrze nie występują obrazy tej wielkości.
Wrzadkim przypadku braku elementów
dekoracyjnych określonego rozmiaru gracze muszą
zwrócić żetony tego rozmiaru do puli, zamieniając
sąsiadujące żetony na swoich planszach na inne
rozmiary. (Na przykład, jeśli zabraknie żetonów
rozmiaru 1×1, gracz może wymienić 3 sąsiadujące ze
sobą żetony 1×1 na jeden żeton rozmiaru 3×1).
3.
Umieszczanie żetonó
w
Gdy gracz pozyskuje
nowy obraz
albo
element dekoracyjny
, może powiesić go wswojej
galerii na ścianie
według zasad przedstawionych poniżej
albo przekazać go swojemu
asystentowi
, aby zachować go na później.
Przykłady pokazujące 1 dozwolony i4 niedozwolone sposoby rozmieszczenia obrazów.
ALBO
ALBO
Obraz zaznaczony żółtym obrysem styka się z2 pasującymi ramami, więc gracz może
wziąć ipowiesić na ścianie element dekoracyjny orozmiarze 2 lub mniejszym.
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Mamy
Prezent na komunię
Prezent na Dzień Dziecka
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking okapów tuba [TOP10]
Ranking słuchawek bezprzewodowych [TOP10]
Ranking komputerów stacjonarnych do biura [TOP10]
Miasto na grzbiecie kolosa - The Wandering Village z oficjalną datą premiery!
Kiedy podawać kotu witaminy?
Ranking rowerów trekkingowych męskich [TOP5]
Ranking robotów kuchennych [TOP10]
Ranking LEGO do 50 zł [TOP10]
Ranking powerbanków do laptopa [TOP10]
Ranking pralek [TOP10]
Jaki pistolet do malowania ścian wybrać?
Jaki aparat do vlogowania wybrać?
Rodzaje i zastosowanie obroży dla kota
Kolagen od A do Z – wszystko, co musisz wiedzieć
Ranking inhalatorów dla dzieci [TOP10]
Sprawdź więcej poradników