Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Art Society

Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Art Society

Wróć
2–4 graczy czas gry: 30–60 min wiek: 10+
Instrukcja
Gracze wcielają się wrole koneserów
malarstwa starających się zaimponować
kolegom po fachu poprzez utworzenie
najznamienitszej kolekcji dzieł!
Gracze będą licytować obrazy, anastępnie
wieszać je wosobistej galerii wswojej
rezydencji, starając się wzbudzić zazdrość
lokalnego środowiska artystycznego.
Koneserzy muszą się jednak strzec!
Moda bywa kapryśna, atrendy trudne do
przewidzenia. Obrazy niewylicytowane przez
graczy trafiają do muzeum, co wznaczący
sposób wpływa na wartość ich osobistych
kolekcji.
Czyja kolekcja znajdzie się na ustach
całego miasta?
8 znaczników punktacji
(po 2 dla każdego gracza) 4 żetony zapełnionej galerii
(po 1 dla każdego gracza)
4 znaczniki prestiżu
(po 1 dla każdego typu obrazów)
plansza muzeum
4 pomoce graczy
4 plansze graczy
4 startowe lizaki (po 1 dla każdego gracza)
1 młotek aukcjonera 7 żetonów wartości obrazów (onumerach od 3 do 9)
999..
999..
888
888
777
777
555
555
666..
666..
444
444
333
333
108 żetonów elementów dekoracyjnych
Zawartość
80 lizaków (po 20 dla każdego gracza)
12 12
1212
12 12
1212
8 8
88
8 8
88
2
0
2
0
2
0
2
0
2
0
2
0
2
0
2
0
15 15
1515
15 15
1515
3 3
33
3 3
33
4 4
44
4 4
44
2 2
22
2 2
22
116 żetonów obrazów
Umieszczane żetony muszą
sąsiadować z już umieszczonymi.
Dopasowanie ramy da dekoracje.
Unikaj sąsiadowania tego samego
typu obrazu (to faux pas!).
Asystent może przetrzymać 1 obraz
albo 1 dekorację na później.
Obraz się nie mieści?
Wymień go w muzeum ALBO
zatrzymaj go jako nadmiarowy
obraz i weź 1 dekorację o wartości 1.
Gra kończy się z końcem rundy, jeśli:
Gracz zapełnił ścianę LUB
Graczom skończyły się lizaki LUB
Gracz ma 2 nadwymiarowe obrazy.
Podsumowanie zasad
Umieszczane żetony muszą
sąsiadować z już umieszczonymi.
Dopasowanie ramy da dekoracje.
Unikaj sąsiadowania tego samego
typu obrazu (to faux pas!).
Asystent może przetrzymać 1 obraz
albo 1 dekorację na później.
Obraz się nie mieści?
Wymień go w muzeum ALBO
zatrzymaj go jako nadmiarowy
obraz i weź 1 dekorację o wartości 1.
Gra kończy się z końcem rundy, jeśli:
Gracz zapełnił ścianę LUB
Graczom skończyły się lizaki LUB
Gracz ma 2 nadwymiarowe obrazy.
Podsumowanie zasad
3
999..
999..
888
888
777
777
555
555
666..
666..
444
444
333
333
44
44
55
55
66..
66..
77
77
88
88
77
77
88
88
44
44
3333
55
55
99..
99..
66..
66..
77
77
99..
99..
88
88
1. Tor punktacji: Umieśćcie planszę muzeum na środku stołu.
Zostawcie trochę miejsca po obu jej stronach na odrzucone
obrazy. Obok planszy połóżcie 4 znaczniki prestiżu.
2. Żetony obrazów: Posortujcie wszystkie żetony wpudełku ze
względu na ich rozmiar iwartość.
3. Żetony elementów dekoracyjnych: Połóżcie wszystkie żetony
wjednej puli wzasięgu wszystkich graczy.
4. Komponenty graczy: Każdy gracz wybiera swoją planszę
ibierze odpowiadające jej 2 znaczniki punktacji oraz 20 lizaków
(symbol gracza znajduje się na odwrocie planszy). Następnie
gracz kładzie swoje znaczniki obok planszy muzeum (będą
one potrzebne dopiero na koniec gry) oraz bierze do ręki 20
lizaków.
5. Obszar aukcji: Żetony wartości obrazów należy umieścić
wutworzonym na stole obszarze aukcji.
6. Obrazy startowe: Przetasujcie obrazy startowe (żetony
orozmiarze 2×3 ze złotym rewersem isymbolem ) irozdajcie
graczom po 1 obrazie. Każdy gracz musi umieścić ten obraz
(odkryty) na swojej ścianie wtaki sposób, aby zakrywał co
najmniej jedno pole centralne zsymbolem . Ewentualne
pozostałe obrazy startowe należy odłożyć do pudełka.
7. Startowe lizaki: Potasujcie 4 startowe lizaki (białe zsymbolem )
ilosowo połóżcie przed każdym graczem 1 taki odkryty lizak.
Gracz ze startowym lizakiem onajniższej wartości zostaje
pierwszym aukcjonerem iotrzymuje młotek. Startowy lizak jest
zaczątkiem stosu ofert gracza.
11
22
33
44
5566
77
Przygotowanie
4
1. Przygotowanie aukcji
Na początku każdej rundy aukcjoner wybiera obrazy zpudełka
wliczbie równej liczbie graczy +1, patrząc jedynie na rewersy
ich żetonów. Aukcjoner może wybierać żetony ztymi samymi
numerami.
Po wyborze obrazów aukcjoner bierze żetony wartości
odpowiadające numerom na rewersach obrazów iumieszcza obrazy
pod właściwymi żetonami (patrz niżej).
Następnie odwraca żetony obrazów irozpoczyna się aukcja.
2. Składanie ofert
Wszyscy gracze (łącznie zaukcjonerem) równocześnie wybierają
1 lizak ze swojej ręki ikładą go przed sobą liczbą do dołu na
wierzchu poprzednio zagranych lizaków (wpierwszej rundzie
na wierzchu lizaka startowego). Gdy wszyscy gracze są gotowi,
odkrywają wartości wybranych lizaków.
Teraz wkolejności od
oferty onajwyższej wartości
do oferty onajniższej
wartości każdy gracz wybiera
1zwystawionych na aukcji
obrazów iumieszcza go
na swojej ścianie zgodnie
zzasadami wieszania
obrazów (patrz str. 5). Każdy
gracz może bez pośpiechu
zdecydować owyborze
obrazu, włączając wto
próbne dopasowania go do
swojej ściany. Następny gracz
wkolejności może wybrać
swój obraz dopiero po tym,
gdy poprzedni potwierdzi swój wybór.
Jeśli więcej graczy zagra lizak otej samej wartości, należy
porównać wartości lizaków leżących na stosie ofert bezpośrednio
pod właśnie zagranymi lizakami. Jeśli nadal jest remis, gracze
porównują kolejne lizaki pod spodem, aż remis zostanie
rozstrzygnięty (
białe lizaki startowe są traktowane jako pierwsze
zagrane lizaki wstosie
). Wżadnym innym momencie gracze nie
mają wglądu do stosów ofert przeciwników.
4
4
44
4
4
44
4
4
44
6
6.
.
66..
6
6
6.
.
666..
4
4
4
444
Wgrze 3-osobowej aukcjoner wybiera 4 obrazy.
6
6
6.
.
666..
4
4
4
444
Rozmiar oraz wartość
obrazu nie przekładają
się bezpośrednio na
jego punktowanie na
koniec gry. Wszystkie
obrazy tego samego
typu będą warte taką
samą liczbę punktów
bez względu na swój
rozmiar (patrz str. 8).
Wprowadzenie
Rozgrywka trwa szereg rund. Każda runda składa się z5 etapów opisanych szczegółowo wkolejnych rozdziałach instrukcji.
1. Przygotowanie aukcji: Aukcjoner (gracz posiadający młotek) wybiera obrazy, które będą przedmiotem aukcji (wliczbie równej liczbie graczy
+1) iukłada je odkryte na stole.
2. Składanie ofert: Wszyscy gracze równocześnie wybierają lizak, którym będą licytować.
3. Zakup obrazów i umieszczanie żetonów: Wkolejności od najwyższej do najniższej oferty każdy zgraczy wybiera 1 obraz iumieszcza go na
swojej planszy.
4. Wzrost prestiżu: Obraz, który nie został zakupiony podczas aukcji, zostaje przeniesiony do muzeum. Wkonsekwencji wzrasta prestiż tego
typu obrazów.
5. Koniec rundy: Aukcjoner przekazuje młotek graczowi po swojej lewej stronie irozpoczyna się nowa runda.
Gra toczy się wten sposób do momentu, aż 1 zgraczy zapełni całą ścianę wswojej galerii lub 1 zgraczy będzie miał 2 nadmiarowe obrazy
(patrz: „Brak miejsca na ścianie” na str. 6), lub gdy wszyscy gracze wykorzystają wszystkie swoje lizaki (patrz: „Koniec gry” na str. 7).
5
Zasady tworzenia galerii
Gdy gracz wiesza na ścianie obraz lub element dekoracyjny:
* Musi on wcałości znajdować się wobrębie siatki pól.
* Musi się stykać krawędzią zco najmniej 1 innym żetonem
( stykanie się rogami nie wystarcza).
* Musi być odpowiednio zorientowany, tj. oznaczenie typu musi
znajdować się na dole żetonu (nie można go obracać).
Gracz ma czas do końca rundy na decyzję, gdzie dokładnie
umieścić żeton. To oznacza, że może do tego czasu dowolnie
zmieniać jego położenie na ścianie. Aukcjoner nie może odkryć
obrazów do kolejnej aukcji, dopóki wszyscy gracze nie zakończą
rozmieszczania swoich żetonów. Po zakończeniu rundy gracze nie
mogą już zmieniać położenia żadnych żetonów na ścianie. Jaśniejszy
pas na ścianie, między symbolami oczu, to linia wzroku. Obrazy
wiszące wtym pasie mogą przynieść dodatkowe punkty na koniec
gry (patrz: „Punktacja końcowa” na str. 8).
Ramy obrazów a elementy dekoracyjne
Jeśli nowo powieszony obraz styka się zco najmniej 1 innym
obrazem wtakiej samie ramie, gracz otrzymuje element
dekoracyjny wart określoną liczbę punktów na koniec gry. Gracz
natychmiast bierze zpuli odpowiedni element iumieszcza go na
ścianie zgodnie zzasadami tworzenia galerii albo przekazuje go
swojemu asystentowi (patrz: „Użycie asystenta” na str. 6).
Gracz wybiera element owartości (liczbie tarcz) równej lub
mniejszej od liczby pasujących ram stykających się znowo
powieszonym obrazem. Jeśli nowy obraz styka się z4 lub więcej
obrazami wtakiej samej ramie, gracz wybiera dowolną kombinację
elementów dekoracyjnych ołącznej wartości nieprzekraczającej
liczby stykających się ram. Rama nowo powieszonego obrazu się
wto nie wlicza!
Jeśli gracz zdobędzie element dekoracyjny wrundzie, wktórej
zapełnił całą swoją ścianę, nie otrzymuje żetonu inie liczy się on jako
nadmiarowy obraz (patrz: „Punktacja końcowa” na str. 8).
Elementy dekoracyjne mogą wypełniać miejsca na ścianie, wktórych
nie zmieszczą się obrazy, wszczególności „dziury” wielkości 1×1, 2×1
i3×1, gdyż wgrze nie występują obrazy tej wielkości.
Wrzadkim przypadku braku elementów
dekoracyjnych określonego rozmiaru gracze muszą
zwrócić żetony tego rozmiaru do puli, zamieniając
sąsiadujące żetony na swoich planszach na inne
rozmiary. (Na przykład, jeśli zabraknie żetonów
rozmiaru 1×1, gracz może wymienić 3 sąsiadujące ze
sobą żetony 1×1 na jeden żeton rozmiaru 3×1).
3. Umieszczanie żetonów
Gdy gracz pozyskuje nowy obraz albo element dekoracyjny, może powiesić go wswojej galerii na ścianie według zasad przedstawionych poniżej
albo przekazać go swojemu asystentowi, aby zachować go na później.
Przykłady pokazujące 1 dozwolony i4 niedozwolone sposoby rozmieszczenia obrazów.
ALBO
ALBO
Obraz zaznaczony żółtym obrysem styka się z2 pasującymi ramami, więc gracz może
wziąć ipowiesić na ścianie element dekoracyjny orozmiarze 2 lub mniejszym.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756