Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje LUCKY DUCK GAMES
›
Instrukcja Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Kroniki Zbrodni: 1400
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(44)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCKY DUCK GAMES Kroniki Zbrodni: 1400
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
W
pr
o
wadzenie
R
ulebook
Jest r
ok 1400. Nazywasz
się
Abelar
d La
v
el, jesteś ry
cerzem
w
służbie króla Kar
ola
VI zwanego
Szalonym. Mieszkasz
w
Paryżu, w
rodzinnym pałacu położonym
niedalek
o
sł
ynnej katedry
Notre-Dame. Już
w
dzieciństwie zdarzał
y ci
się dziwne,
prorocz
e sny
–
widziałeś w
nich krwaw
e zdarzenia z przeszłości i sc
eny zbr
odni,
które nie został
y
jeszcze popełnione.
Szybk
o zrozumiałeś, jak można
spożytko
-
wać te niezwykłe zdolności. Zacząłeś rozwiązywać zagadki, który
ch do tej pory
nikt nie potrafił rozwikłać. Mieszkańcy
miasta docenili tw
oje umiejętności i teraz
często jesteś proszony
o pomoc, gdy
wy
darzy
się coś niezwykłego.
Instruk
cja
Mnich
Kupcowa
Szpieg
ek
spert od
źró
deł pisany
ch
ek
spertka od
prz
e
dmiotó
w
wie dużo
o ludziach
F
B
E
A
22
02
17
27
U
brania
U
brania
08
01
Ż
ywność
Ż
ywność
05
11
B
iżuteria
B
iżuteria
07
4
4
3
1
Za
wartość pudełka
30
Karty
postaci
1
Plansza na dow
ody
rzeczow
e
20
Karty
wizji
1
Karta psa
1
Instruk
cja
38
Karty
kategorii
dow
odów
rzeczowy
ch
7
Dwustronne
karty
lokacji
1
Karta lokacji startowej
Niezbędnym
elementem gry
jest
bezpłatna
aplikacja, którą
można
pobrać
ze sklepu
Apple
App
Store lub
Google
Play (wymagany
system Android
w wersji
5
lub nowszej
albo iOS
w wersji
10.0
lub nowszej,
wymagania
te
mogą w
przyszłości
ulec zmianie).
Przed
rozpoczęciem
rozgrywki konieczne
jest
jedynie zainstalowanie
aplikacji na telefonie lub tablecie.
Jeśli krok ten nie zostanie wykonany, prowadzenie rozgrywki będzie
nie
-
możliwe.
Po pobraniu
i
zainstalowaniu aplikacji
nie
trzeba utrzymywać
połączenia
z
Internetem w
trakcie
gry. Język interfejsu użytkownika można zmienić w ustawieniach aplikacji.
Umieśćcie
planszę
na
dowody
rzeczowe
na
środ
-
ku
stołu.
Znajdują
się
na
nie
j
4
pola
prze
znaczo
-
ne
na
k
ar
ty
postaci
niepr
zypisanych
do
lok
acji
i
20
pól
na
dowody
rzeczowe
(w
tym
15
pól
czer
-
wonych
i
5
niebieskich).
Połóżcie
na
stole
także
kartę
lokacji
startowe
j.
Ma
ona
już
wydrukowane
3
postacie
(członkowie
ro
-
dziny).
P
oz
osta
łe
k
a
r
ty
lok
a
cji
powin
n
y
z
n
a
leź
ć
si
ę
w
stosi
e.
Należy
je
wyk
ładać
dopier
o
w
momencie
pojawie
-
nia
się
nowej
lokacji
w
scenariuszu.
Karty
postaci
i
karty
obie
któw
spe
cjalnych
umie
ść
-
cie
obok
planszy
(rysunkiem
do
dołu).
K
arty
kate
gorii
dow
odów
połóżcie
na
stole
rysun
-
kiem
do
góry
w
taki
sposób,
by
były
dostępne
dla
wszystkich
uczestników
gry.
W
trakcie
rozgrywki
możecie
pr
zeglądać
k
ar
ty,
aby
odnaleźć
k
ategor
ię
nie
zbę
d
ną
w
d
any
m
mome
ncie
.
K
ole
jność
kart
w
talii
nie
ma
znaczenia.
Ka
r
tę
psa
połóż
ci
e
obok
pla
n
sz
y
n
a
dowody.
P
o
-
łóżcie
ją
rysunkiem
do
góry.
Pies
przez
cały
czas
towar
z
ysz
y
A
belar
dowi
i
m
oż
e
m
u
pom
óc
w
tr
o
-
pieniu
śladów
zapachowych.
Talię
kart
w
izji
p
ołóżcie
na
st
ole
ry
s
u
nkie
m
do
dołu.
Karty
te
również
powinny
być
dostę
pne
dla
wsz
ystk
ich
ucz
estn
i
k
ów.
Moż
n
a
j
e
odsła
n
i
a
ć
dopier
o
wówcz
a
s,
gdy
w
a
pli
k
a
cji
poja
wi
się
od
-
powiedni
komunikat.
Na
każdej
karcie
lokacji
znajdują
się
4
pola
na
karty
po
-
staci
7
,
natomiast
na
planszy
na
dowody
r
zeczowe
są
4
pola
n
a
k
a
r
ty
posta
ci
n
i
epr
z
ypisa
n
e
do
k
on
k
r
etn
ej
lok
a
cji
8
,
or
az
2
0
pól
n
a
z
gr
om
adz
on
e
dowody
9
(15
czerwonych
i
5
niebieskich).
1
2
3
4
5
6
15
Karty
obiektów
specjalnych
2
Mnich
Kupcowa
Szpieg
ekspert od
źródeł pisanych
ekspertka od
przedmiotów
wie dużo
o ludziach
A
B
E
A
04
03
03
06
06
06
01
Ż
ywność
Ż
ywność
02
P
er
gaminy
i
dokumenty
papier
o
w
e
P
er
gaminy
i
dokumenty
papier
o
w
e
05
K
re
w
i
narządy
K
re
w
i
narządy
07
B
utelki
B
utelki
10
D
ek
oracje
D
ek
oracje
4
4
3
1
Każdy
z czterech
scenariuszy
to okazja
do przeprowadze
-
nia
nowego
śledztwa.
Gra
ma charakter całkowicie
koope
-
racyjny,
wszyscy
uczestnicy
starają się
wspólnie
rozwiązać
zagadkę.
Poznają
kolejne
szczegóły
sprawy,
gromadzą
do
-
wody
rzeczowe i przesłuchują
podejrzanych.
Kiedy
uznacie,
że udało
się
Wam ustalić
sprawców
przestępstwa,
udajcie się
na miejsce
wskazane
w scenariuszu.
Po naciśnięciu
przycisku
będziecie
musieli
odpowiedzieć na kilka
pytań
– od tego zależy uzyskany przez Was wynik.
Umieśćcie
planszę
na dowody
rzeczowe
na środ
-
ku
stołu.
Znajdują
się
na niej
4
pola
przeznaczo
-
ne
na
karty
postaci
nieprzypisanych
do
lokacji
i 20
pól
na dowody rzeczowe
(w tym
15
pól
czer
-
wonych i 5 niebieskich).
Połóżcie
na
stole
także kartę
lokacji
startowej.
Ma
ona już wydrukowane
3 postacie (członkowie ro
-
dziny).
Pozostałe
karty
lokacji
powinny
znaleźć
się
w
stosie.
Należy
je
wykładać dopiero
w
momencie
pojawie
-
nia się nowej lokacji w scenariuszu.
Karty
postaci
i karty
obiektów
specjalnych
umieść
-
cie obok planszy (rysunkiem do dołu).
Karty
kategorii dowodów
połóżcie
na stole
rysun
-
kiem do góry w taki
sposób, by były dostępne
dla
wszystkich uczestników gry.
W trakcie rozgrywki
możecie
przeglądać
karty,
aby odnaleźć
kategorię
niezbędną
w danym
momencie.
Kolejność
kart
w talii nie ma znaczenia.
Kartę
psa
połóżcie
obok
planszy
na dowody. Po
-
łóżcie
ją rysunkiem
do góry.
Pies
przez
cały
czas
towarzyszy
Abelardowi
i
może
mu
pomóc
w tro
-
pieniu śladów zapachowych.
Talię
kart
wizji
połóżcie
na
stole
rysunkiem
do dołu.
Karty
te
również
powinny
być
dostępne
dla
wszystkich
uczestników.
Można
je odsłaniać
dopiero
wówczas,
gdy
w aplikacji
pojawi
się
od
-
powiedni komunikat.
Na każdej karcie lokacji
znajdują się 4 pola na karty po
-
staci
7
, natomiast na planszy na dowody rzeczowe
są 4
pola na karty postaci
nieprzypisane
do
konkretnej
lokacji
8
,
oraz
20
pól
na zgromadzone
dowody
9
(15 czerwonych
i 5 niebieskich).
1
2
3
4
5
6
1
2
3
3
5
2
7
8
9
9
6
4
Cel gry
Przy
gotowanie do gry
3
R
ozgrywka
Po
zakończeniu
przygotowań należy
uruchomić
aplikację
i
wybrać
w
głównym
menu
opcję
„1400”,
a
następnie
scenariusz, który chcecie rozegrać.
Ka
ż
dy
scen
a
r
iusz
z
a
cz
yn
a
się
od
pr
or
ocz
ego
sn
u
A
be
-
larda
związanego ze sprawą,
którą będzie
musiał
wy
-
jaśnić. W aplikacji
pojawi się
prośba o wyjęcie
z talii
konkretnych
kart
wizji
(zwykle
4-5
kart
na scenariusz)
i ułożenie
ich
na stole,
tak
aby
wszyscy
uczestnicy
gry
mogli przyjrzeć
się przedstawionym scenom.
Obrazy
będą
pochodzić
z przeszłości
lub
nieodległej
przyszło
-
ści i zwykle
mieć związek
z postaciami spotykanymi
w scenariuszu
i znajdowanymi
przedmiotami.
Tworzą
dodatkowy
kontekst,
który
może
ułatwić
wyjaśnienie
sprawy.
Na kartach
tego
typu
nie
ma kodów
QR,
więc
nie
można
zadawać
postaciom
pytań
dotyczących
wizji.
W trakcie
rozgrywki
gracze skanują
karty
lokacji,
po
-
staci
i kategorii
dowodów
rzeczowych.
Gdy
w apli
-
kacji
wyświetlone
zostanie
okienko
skanowania,
należy
skierować
urządzenie
na jeden
z kodów
QR
wydrukowanych
na kartach.
Ska
-
nowanie
urucho
-
mi
się
po kliknię
-
ciu
w dowolnym
miejscu
okienka.
W menu
aplikacji
dostępna
jest
również
opcja au
-
tomatycznego
ska
-
nowania.
Zastanówcie
się
wspólnie
,
którą
kartę
należy
zeskanować.
Zeskanowanie karty lokacji
pozwala
przejść
w dane miejsce.
Zeskanowanie karty postaci
pozwala
przesłu
-
chać
daną
osobę.
Po zeskanowaniu
karty
postaci
można
zadawać
pytania
dotyczące
pozostałych
postaci
i dowolnych
dowodów
rzeczowych.
Nale
-
ży
w tym celu
po prostu
zeskanować odpowiednie
karty, a Wasz rozmówca lub rozmówczyni
udzieli
odpowiedzi na wybrany temat.
Uwaga! P
odczas przesłuchania
nie można
zadaw
ać
p
ytań dotyczący
ch
lokacji.
Zeskano
-
wanie karty lokacji w
trakcie rozmo
wy
spow
o
-
duje jej
zakończenie
, a Abelard przeniesie
się
we wskazane miejsce
.
Z trybu
przesłuchania
można
wyjść
poprzez
naciśnię
-
cie przycisku
.
Zeskanowanie karty kategorii dowodów
po
-
zwala
zabezpieczyć
ślad zauważony
w danym
miejscu.
Pojawiają
się
dodatkowe
szczegóły,
a jeśli
dowód
jest
istotny
w prowadzonym
dochodzeniu,
możecie umie
-
ścić go na planszy.
Z
eskanowanie
członka
rodziny
w
lokacji
st
ar
-
towej
pozwala
uzyskać
pomoc
jednej
z
trzech
osób,
k
tór
e
ch
ętn
ie
podz
i
elą
si
ę
i
n
for
m
a
cj
a
m
i
,
j
eśli
m
a
to
ułatwić
r
ozwiązanie
zagadk
i.
Są
zawsze
dostęp
-
ne
w
domu
Abelarda,
więc
trzeba
tam
dotrzeć,
żeby
z
nimi
porozmawiać.
Ze
s
k
a
no
wa
ni
e
k
a
rty
p
s
a
umożliwia
skorzystanie
z
pomocy
Pe
rce
vala,
wie
rne
go
towarzysza
Abelar
da
L
av
ela.
Psu
można
dać
do
pową
cha
n
ia
r
óż
n
e
pr
z
edm
ioty
w
nadziei,
że
podąży
za
tropem.
Perceval
nie
odstępuje
naszego
bo
-
hatera.
Reprezentuje
go
karta,
któ
-
r
ej
można
użyć
w
dowolnej
lok
acji.
Perceval
jest
psem
tropiącym.
Można
mu
podsunąć
pod
nos
dowolny
przedmiot,
który
zycznie
posiada
-
cie
(czyli
znajdujący
się
na
czerwonym
polu
planszy
z
dowodami).
Polega
to
na
zeskanowaniu
karty
psa,
a
nastę
pnie
karty
kategorii
dowodu.
Pe
rce
val
może
zachować
się
w
różny
sposób,
a
mianowicie:
•
podjąć
trop
i
doprowadzić
do
miejsca,
w
którym
znajduje
się
lub
znajdowała
pewna
osoba,
•
wskazać
pewną
osobę,
jeśli
znajduje
się
w
bieżącej
lokacji,
•
zareagować
podnieceniem,
co
oznacza,
że
na
da
-
nym
prze
dmiocie
wyczuwa
wyraźny
zapach
czło
-
wiek
a,
jednak
nie
potr
a
na
r
azie
nas
dopr
owadzić
do
konkretnej
osoby,
•
zignorować
przedmiot,
ponieważ
nie
ma
na
nim
wyczuwalnego
zapachu
konkretnej
osoby.
Pies
nie
reaguje
na
karty
postaci
i
karty
lokacji.
UW
AGA: W
arto
skorzystać ze
scenariusza
szkolenio
wego
,
dzięki
któremu zapoznacie
się
z
poszczególnymi
elementami
gry
.
Sce
-
nariusz
za
wiera
dodatko
we
wyjaśnienia
z opisem sposobu prow
adzenia śledztwa.
UW
AGA:
W
wyjątkowy
ch
sytuacjach
moż
e
okazać się,
że funkcja
sk
ano
wa
nia
nie
działa.
Mo
żliwe przyczyn
y:
•
oświetlenie w
pomieszczeniu
(należy unik
ać
ko
ntrast
owy
ch
cieni),
•
koszulki na ka
rtach (odblaski),
•
zakłócenia w
działaniu aparatu
(np
. zabru
-
dzon
y obiektyw).
Spraw
dź,
czy
kod
QR
znajduje
się w
ewnątrz
prost
okąta
i
star
aj
się
nie
ruszać
smartfo
nem,
tak
aby apa
rat mógł ustawić ostrość
. J
eśli nie udaje
się
tego
zrobić
,
przesuń
dłonią
przed
obiektywem,
aby
zreseto
wać
ustawienia
ostrości.
4
11
Karty
lokacji,
postaci,
obiektów
specjalnych
i
wizji
po
-
winny
leżeć
na
stole
rysunkiem
do
dołu
aż
do
momen
-
tu
pojawienia
się
odpowiednich
elementów
w
trakcie
rozgrywki.
W
trakcie
dochodzenia
niektóre
z
tych
kart
zostaną
odsłonięte. Karty
są
oznaczone
liczbami
lub li
-
terami oraz następującymi symbolami:
Zeskanowanie
członka
rodziny w
lokacji
star
-
towej
pozwala uzyskać pomoc jednej
z trzech osób,
które
chętnie
podzielą
się
informacjami,
jeśli
ma
to
ułatwić
rozwiązanie
zagadki.
Są
zawsze
dostęp
-
ne
w
domu Abelarda,
więc
trzeba
tam
dotrzeć, żeby
z nimi porozmawiać.
Stryj
naszego
bohatera
jest
MNICHEM,
który
pracuje
w
klasztornej
bibliotece.
Jeśli chcemy
dowiedzieć się
czegoś na
temat
dokumentów
i
ksiąg
oraz
kwe
-
stii
dotyczących
religii
albo
osób
du
-
chownych,
warto
zwrócić
się
właśnie
do niego.
Siostra
Abelarda
jest
bogatą
KUP
-
COWĄ
i
kolekcjonerką
wyrobów
rzemieślniczych.
Może
przyjrzeć
się
każdemu
przedmiotowi
i
spróbować
określić jego pochodzenie albo
osza
-
cować wartość.
Z
kolei
brat
Abelarda
jest
SZPIEGIEM
na
usługach
króla.
Do
jego
zadań
na
-
leży
zbieranie
informacji
o
mieszkań
-
cach
Paryża,
więc
można
go
zapytać
o
dowolną
osobę. Oczywiście
nie należy
się spodziewać,
że będzie coś
wiedział
o
każdym
plebejuszu,
którego Abelard
spotka na swojej drodze...
Zeskanowanie karty psa
umożliwia
skorzystanie
z
pomocy
Percevala,
wiernego
towarzysza
Abelarda
Lavela.
Psu
można
dać
do
powąchania
różne
przedmioty
w
nadziei,
że
podąży
za
tropem.
Perceval
nie
odstępuje naszego
bo
-
hatera.
Reprezentuje
go karta,
któ
-
rej
można
użyć w
dowolnej
lokacji.
Perceval
jest
psem
tropiącym.
Można mu
podsunąć
pod
nos
dowolny
przedmiot,
który
zycznie
posiada
-
cie (czyli
znajdujący
się na
czerwonym polu
planszy
z dowodami).
Polega to
na
zeskanowaniu karty
psa,
a
następnie
karty
kategorii
dowodu.
Perceval
może
zachować się w różny sposób, a mianowicie:
•
podjąć trop i doprowadzić
do miejsca, w którym
znajduje się lub znajdowała pewna osoba,
•
wskazać
pewną
osobę,
jeśli
znajduje
się
w
bieżącej
lokacji,
•
zareagować
podnieceniem, co
oznacza,
że
na da
-
nym
przedmiocie wyczuwa
wyraźny
zapach
czło
-
wieka,
jednak
nie
potra
na
razie
nas
doprowadzić
do konkretnej osoby,
•
zignorować przedmiot, ponieważ nie ma na nim
wyczuwalnego zapachu konkretnej osoby.
Pies nie reaguje na karty postaci i karty lokacji.
Nowe postaci
należy
umieszczać
w
oznaczonych
miejscach
na odpowiednich
kartach
lokacji (4
pola).
Jeśli
nie
m
acie
pewnoś
ci,
do której
lokacji przypisać
postać,
umieśćcie
jej
kartę
na
jednym
z
wyznaczo
-
nych
miejsc na
planszy z
dowodami.
Pamiętajcie,
by
przenieść
ją
do
właściwej lokacji,
jeśli
uda
się
Wam
ustalić miejsce pobytu postaci!
Nowe lokacje
powinny
być układane
na
stole
obok
planszy z dowodami.
KARTY
POSTACI
KARTY
OBIEKTÓW
SPECJAL
NYCH
KARTY
L
O
KACJI
KARTY
KATEGORII
DOWODÓW
RZECZO
WYCH
KARTY
WIZJI
A
02
Lokacje, postaci, obiekty
specjalne
i wizje
5
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Mamy
Prezent na komunię
Prezent na Dzień Dziecka
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking routerów do światłowodu [TOP10]
Ranking kaw ziarnistych [TOP10]
Co to jest rower trekkingowy i jak wybrać najlepszy?
Ranking oczyszczaczy powietrza [TOP10]
Jak prawidłowo karmić gryzonie?
Cooler Master MF XT Pro - ten wentylator może przeciąć palec, ale czy warto go mieć w swoim PC?
Ranking smartwatchy męskich [TOP10]
Ranking okapów tuba [TOP10]
Ranking słuchawek bezprzewodowych [TOP10]
Ranking LEGO do 50 zł [TOP10]
Ranking pralek [TOP10]
Jaki pistolet do malowania ścian wybrać?
Jaki aparat do vlogowania wybrać?
Rodzaje i zastosowanie obroży dla kota
Kolagen od A do Z – wszystko, co musisz wiedzieć
Sprawdź więcej poradników