Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje LUCRUM GAMES
›
Instrukcja Gra planszowa LUCRUM GAMES Wojownicy podziemi: Pałac prażących płomieni
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(27)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa LUCRUM GAMES Wojownicy podziemi: Pałac prażących płomieni
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
K
ilka
lat
temu
jacyś głu
pcy
narobili niezłego
bigosu.
W
darli się
do
kopalni
w
Śródnigdziu
i,
jak
gdyby nigdy nic,
obudzili
drzemiącego
tam
demona.
N
o i
teraz
mamy
problem.
W
e
względnie cichych
podziemiach
powstał
swego
rodzaju
park rozrywki
–
przepastny
,
skąpany
w
ogniu,
dymie i
magmie
pałac
przepełniony czystą
grozą
i
niezbyt
czystą masą
wszelakich
potworów,
które
tylko
czekają,
by
rozplenić
się
po
okolicy
.
C
ałym
tym
przedsię
wzięciem
zarządza
Burog
–
wspomniany demon.
Jego prawą
ręką
okazała
się
sławna
niegdy
ś
orcza
zapaśniczka
Z
ielona
Fala –
postać
o
masie
mięśniowej
odwrotnie proporcjonalnej do
ilorazu
inteligencji.
P
roblem najle
piej
jest
zdławić
w
zarodku.
Acz
zarodek ten
urósł
już
do
całkiem
pokaźnych rozmiarów, ale
co
to
a
was,
potężnych
bohaterów…
W
każdym razie
świat
chyba
nie
ma
lepszego
wyjścia,
musicie
się
tym
zająć.
W
dzie
wajcie
pancerze,
na
pinajcie
muskuły… i
uważajcie.
Burog lubi
przypalać świeczkę
z
obu
stron,
jeżeli
wiecie
o
co
nam
chodzi.
W
ojownicy podziemi
to zręcznościo
wa gra
przygodo
wa z mocnym przymrużeniem
oka.
J
ako drużyna
samozwańczy
ch
bohaterów ruszacie
w mroczne
(acz,
jak
wyżej
,
z przymrużeniem
ok
a)
podziemia,
by sta
wić
czoła
napotkan
ym
tam
przeciwnościom
i w
miarę
możliwości
opuścić
je (podziemia! nie
przeciwności) w jedn
ym ka
wałku.
Za k
ażdym
rogiem spotkają
was niespodzianki, ale
w bardzo ogólnym ujęciu
wypraw
a
będzie
niezmiernie
prosta
(w tym wypadku „pr
osta
” nie
jest synonimem „
łatwa
”):
W
chodzicie
do podziemi,
odkrywacie kolejne tajemnicze
kom
-
naty
, w których niechybnie napotkacie kolejne
,
cor
az
silniejsze
potwory
. Na
końcu drogi czeka was
wielki
zły
–
władca
lokalne
go
lochu, którego pokonanie pozwoli wam
wypełznąć
na po
wierzchnię
w triume
.
Najw
ażniejszym elementem podr
óży będzie walk
a toczona za
pomocą k
ości, którymi będziecie
rzucać
…
w najprzeróżniejszy
i często bardzo
dziwaczn
y sposób
.
Niniejszy egzemplarz stanowi drugą
edycję
W
ojownik
ów podziemi
,
w
której dodano
now
e
ilustracje
i usprawniono zasady
. Oprócz wersji podstaw
ow
ej
masz do
dyspozycji serię dodatków (instruk
cję
jednego
z
nich
właśnie
czytasz).
W
szystkie
części
serii
nadają
się
do
całko
wicie
samodzielnej
roz
-
grywki, ale możesz
je także do
wolne łączy
ć,
tw
orząc unikalne
wyzwanie dla
swej drużyn
y
.
E
L
E
M
E
N
T
Y
G
R
Y
3 KO
LOROWE
I 9 BIAŁ
YCH K
OŚCI
5 ŻETON
ÓW UMIEJĘTN
OŚCI
BOHA
TERÓW (
2 BROW
ARKI,
2 ALCHEMIE,
1 SPOPIELENIE)
1 KAMIENN
A
KOŚĆ
CoMM_LavaPad_v01.indd 1
CoMM_LavaPad_v01.indd 1
24/08/2021 08:13:21
24/08/2021 08:13:21
1 ŻELAZN
A
KOŚĆ
1 T
ARC
ZA
24 KAR
TY EKWIPUNKU
21 KAR
T POTWORÓW
4 KARTY
BOHATERÓ
W
21 KART KO
MNAT
(POD
Z
IEMI)
12 Z
NA
C
Z
NIKÓ
W BLI
Z
N/
ULEPS
Z
ENIA
Z
DOLN
OŚCI
30
Z
ŁOTYCH
MONET
1 TOR ŻYCIA
POTWORÓW
1 ZN
ACZNIK
POZIOMU TR
UDNOŚCI
1 Z
NA
C
Z
NIK S
Z
E
FA
1 KAFEL SKR
Z
YNI
4 ZN
ACZNIKI
ŻYCIA BOHATERÓ
W
2 ZN
ACZNIKI
ŻYCIA POTWORÓW
Szał
bojowy
T
o
r
m
T
r
o
l
l
o
l
o
l
o
J
eżeli
tr
asz,
podw
ój
w
artość
obr
ażeń
wynik
ający
ch
z
sek
cji,
w
któr
ej
wylądo
w
ała
k
ość
.
Rąbnięcie
J
eśli
tr
asz,
zadajesz
5
obr
ażeń
niezależnie
od
te
go
,
w
jakiej
sek
cji
tar
czy
wylądo
w
ała
k
ość
.
P
rzebicie
J
eśli
tr
asz,
zadaj
+2
obr
ażenia.
„Siłka,
r
ok
et
uel
i
lek
cje
baletu
”.
B
rowa
rki
B
u
ł
k
a
L
e
j
m
i
p
ó
ł
Obr
óć
oba
żeton
y
br
o
w
ark
ó
w
na
str
onę
aktywną.
G
dy
do
w
oln
y
bohater
spudłuje
,
możesz
uży
ć
1
z
nich,
ab
y
bohater
ten
uniknął
obr
ażeń.
Lepkie rączki
W
eź
1
monetę
z
zapasó
w
ogóln
y
ch
i
umieść
ją
w
skrzyni.
Ulubion
y wróg:
gob
linoid
y
J
eśli
tr
asz
goblinoida,
zadaj
+4
obr
ażenia.
J
eśli
tr
asz
inne
go
potw
or
a,
zadaj
+1
obr
ażenie
.
„Ż
arty
sobie
str
oisz?
Lej
do
pełna!”
Spopielenie
M
e
l
i
s
s
a
O
g
n
i
o
w
ł
a
d
n
a
Jeśli trasz, zadaj +2 obrażenia, a następnie
połóż żeton spopielenia w sekcji planszy,
w której wylądowała rzucona kość.
Do końca walki traenie w tę sekcję
zadaje +2 obrażenia.
Pajęcze zmysły
Jeśli spudłujesz, nie otrzymujesz
żadnych obrażeń i zadajesz
2 obrażenia.
Samoleczenie
Odzyskujesz 3 punkty życia.
„Podziemia są ciemne i pełne strachów”.
_______________
______________
Otrzymujecie
ŻELAZNĄ KOŚĆ
.
KONCERT GOBLI
NMET
AL
O
WY
Koncer
t
Kaca?
T
o
mój
ulubion
y
zespół!
____________________
HALA PŁOMIENI
Najbezpieczniejszy pokój w okolicy.
____________________________
Otrzymujecie
KAMIENNĄ KOŚĆ
.
KLASYCZNA PUŁAPKA
Nie ruszajcie idola!
R
az
na
w
alk
ę
,
jeże
li spudłu
jesz,
nie
otrzymuje
sz żadnyc
h
obr
ażeń.
N
astę
pnie podr
zuć
obie
MAKIETY
EKSPLO
ZJI
.
M
asz
pe
wność,
że
t
o dobry pomysł?
K
a
mizelka
w
y
b
u
ch
o
wa
Tar
cza z odzysku
Otrzymujecie
ŻELAZN
Ą KOŚĆ
.
Odrzuć po wykorzystaniu.
Tylko metale ciężkie!
S
mo
c
za
krew
W rzeczywistości jest ZDECYDOWANIE DROŻSZA.
1
I
9
T
o
nie
są
sztuczn
e ognie?
K
U
L
K
I
O
G
N
I
A
P
rze
d wa
l
ką umieś
ćc
ie
n
a t
a
r
czy
WULKA
N
.
I
2
1
G
O
B
L
I
N
-
K
N
O
T
Gobliny plus zapałki to gwarantowana tragedia.
I
7
1
S
T
A
R
E
K
O
Ś
C
I
Strachy na lachy.
48
5
AROGAN
CKA
Kiedy
zada
obr
ażenia,
zakr
yjcie
tę
k
artę
.
J
eżeli
bohater
spudłuje
,
musi
po
wtórzy
ć
rzut
i
odkr
y
ć
tę
k
artę
.
Z
I
E
L
O
N
A
F
A
L
A
P
amiętam
jej
walkę
z
D
iamentowym
Gob
linem.
38
C
Z
E
R
W
P
I
A
S
K
O
W
Y
3
*
ROZ
D
RAŻNI
O
NY
Zadaje do
datk
o
w
e
obr
ażenia
r
ó
wne
liczbie
k
ości
znajdujący
ch
się
na
tar
czy
.
Hm.
..
J
akby
go
porządnie
p
rzyp
rawić…
40
B
U
L
L
R
O
G
4
Przed walką umieśćcie na tarczy
WULKAN
i podrzućcie obie
MAKIETY EKSPLOZJI
.
„Z całą pewnością przejdę!”
4 MAKIETY (1
KULA OGNIA,
1 P
ANCER
Z, 2 EKSP
LOZ
JE)
1 WULKAN
, 1 ŚCIAN
A
OGNIA, 1
OGNISTY KRĄG,
1 MAGM
OW
A PODŁOGA
W
ojownicy podziemi to gra opo
wiadająca o przygodach
desperató
w górnolotnie mieniących się bohaterami…
T
ak,
to o was mow
a! Tr
aacie do należycie mroczn
ych
lochów z adekw
atnym poziomem łupów
. T
eraz
pozostaje wam tylk
o zrobić użytek z waszej wr
odzonej
gracji i niepo
wtarzalnych umiejętności,
aby stłuc
na kwaśne jabłk
o hordy przerażający
ch, potężn
ych
i bezwzględnie zabójczych potw
orów
, któr
e stoją
na waszej dr
odze.
J
eżeli przetr
wacie i w epickiej
nałow
ej walce pok
onacie wielkiego złego
,
zwyciężacie!
Zatem ruszajcie
, głupcy
… i porzuć
cie wszelką nadzieję
.
CEL GR
Y
3 KARTY
WIELKICH
Z
ŁYC
H
6
Z
NA
C
Z
NIKÓ
W DOŚWIADC
Z
ENIA
3
E
L
E
M
E
N
T
Y
G
R
Y
x3
x3
x3
Przed rozpoczęciem gry rozłóżcie e
lementy w nastę
pujący sposób:
ZŁÓŻ
CIE
TARC
Z
Ę:
Złóżcie
ze
sobą
4
fragmenty tarczy
. Zwróć
cie
uwagę na
litery
na
kraw
ędziach
tych fragmentów – kraw
ędzie
z
identyczn
ymi
literami
po
winny
się
ze sobą
stykać
.
Złożoną tar
czę
umieśćcie
na środku stołu.
___________________________________________________
WYBIERZCIE
BOHATERÓ
W
:
W
ybierzcie
lub
wylosujcie
po
1
kar
cie
bohatera.
P
ołóżcie
je przed
sobą.
W
eźcie po
1
znaczniku
życia
bo
-
hatera
i
umieść
cie
je
na
szczytach
toró
w
życia
waszych
bohater
ów
(więcej
szczegółów
na
stronie
9).
Niektórzy
bohatero
wie
otrzymują
dodatko
wo specjalny żeton odpowiadający ich
niebieskiej
umie
-
jętności – żeton
ten
należy
umieścić
obok karty bohatera
stroną
szarą (nieaktywną)
ku
górze
. Niewykorzystane karty bohateró
w
i znaczniki odłóżcie
do pudełka.
Uwaga:
K
orzystając
z
więc
ej niż
jedne
go
pudełka
z
serii
W
ojownik
ów
pod
-
ziemi, możecie gr
ać w gronie
do 6 graczy
.
___________________________________________________
PR
Z
Y
GOTUJCIE
TALIĘ
POD
Z
IEMI
:
P
otasujcie
wszystkie
k
arty
kom
-
nat i utw
órzcie z nich
zakr
ytą talię podziemi.
___________________________________________________
PR
Z
Y
GOTUJCIE
TALIĘ
KRAMIKU
:
P
otasujcie
wszystkie
k
arty
ekwi
-
punku i stw
órzcie z nich
zakr
ytą talię kr
amiku.
___________________________________________________
PR
Z
Y
GOTUJCIE
T
ALIĘ
POTWORÓW
: P
odzielcie karty potworó
w
według ich
poziomu (oznaczonego
kolor
em
i
liczbami na
rewer
-
sach). P
otasujcie osobno
karty każdego poziomu. Dobierzcie po
3 karty poziomu
1
(żółty), poziomu
2
(turkusowy) oraz poziomu
3
(oletowy).
P
ołóżcie
je
na
szczycie wszystkich
kart
poziomu
4 (szar
y):
bezpośrednio na
szar
ych kartach powinn
y
znaleźć
się
karty
poziomu 3,
na nich 2,
a na szczy
cie 1.
___________________________________________________
WYZNACZENIE SZEFA:
Tak, wiemy.
Nikt
z
was
oczywiście nie
pragnie
władzy
i
prawa
do
kierowania
innymi.
Ktoś
niestety
musi
się
poświęcić.
Wybierzcie
(albo
wylosujcie),
kto
z
was
będzie
spra
-
wować funkcję szefa
– wręczcie tej osobie
znacznik szefa.
Uwaga: Po
zakończeniu
każdej walki
znacznik
szefa przejmuje
osoba,
która wykończyła potwora.
___________________________________________________
ZRZUTKA
NA
STARTOWE
ZASOBY:
Wybebeszcie
swoje
kieszenie
i sprawdźcie
z
czym
zaczynacie.
Połóżcie na
stole
kafel
skrzyni.
Umieśćcie na
nim
2
białe
kości
oraz
tyle monet,
ilu
bohaterów
bierze udział w
rozgrywce minus 2. To
wasz startowy łup.
___________________________________________________
STWÓRZCIE
ZAPASY
OGÓLNE:
Ułóżcie
w dogodn
ym
miejscu na
stole
pozostałe
złote
monety
,
znaczniki blizn,
k
arty
wielkich
złych,
pozostałe
białe
,
koloro
we
oraz
specjalne
kości,
a
także
makiety
i
po
-
zostałe
gadżety
.
Rzućcie
okiem
na
ilustrację
na
następnej
stronie
.
1
.
2
.
3
.
4
.
7
.
8
.
9
.
5
.
UST
A
WCIE
POZIOM
TRUD
NOŚCI:
U
mieśćcie
tor życia
potworó
w
w
pobliżu
talii
podziemi
oraz
talii
potwor
ów
.
U
mieśćcie
2 znaczniki
życia potworó
w
na polach
oznaczonych cyfrą 0. T
eraz przyszła
pora,
by zdecydo
wać się,
czy jesteście
miękkimi
dziamdziaczka
-
mi,
czy wielkimi
bonzami.
P
ołóżcie (bądź
nie) znacznik
poziomu
trudności na symbolu serca na torze życia potw
orów
, oznaczając
wybran
y poziom trudności:
Na poziomie hardym
i
infernaln
ym, rozpoczynając walk
ę
doda
-
wajcie
potworom wsk
azaną na
znaczniku liczbę punktów
życia.
6
.
W
ARIAT SO
LO:
J
eżeli szaleństwo
każe ci
stawić czoła
wyzwaniom w
pojedynkę
,
pozwól so
-
bie
choć
trochę
pomóc
. Kontrolujesz
2
bohaterów
–
przygotuj
grę
,
jak
do
rozgrywki 2-osobow
ej
.
(wszystkie szare karty)
ZWYKŁ
Y
HARDY
INFERN
ALNY
4
P
R
Z
Y
G
O
T
O
W
A
N
I
E
R
O
Z
G
R
Y
W
K
I
Odłóżcie znacznik
do pudełk
a
Szał bojowy
T
o
r
m
T
r
o
l
l
o
l
o
l
o
Jeżeli trasz, podwój w
artość
obrażeń wynikających z sekcji,
w której wylądowała kość.
Rąbnię
cie
Jeśli trasz, zadajesz
5
obr
ażeń
niezależnie od tego,
w
jakiej
sek
cji
tarczy wylądowała k
ość
.
Przebicie
Jeśli trasz, zadaj +2 obrażenia.
„Siłka, roket uel i lekcje baletu
”.
Browarki
B
u
ł
k
a
L
e
j
m
i
p
ó
ł
Obróć oba żetony browarków na str
onę
aktywną. Gdy dowolny bohater spudłuje
,
możesz użyć 1 z nich, aby bohater ten
uniknął obrażeń.
Lepk
ie
rączki
Weź 1 monetę z zap
asó
w
ogóln
y
ch
i umieść ją w skrzyn
i.
Ulubio
n
y wróg:
goblinoidy
Jeśli trasz goblinoida,
zadaj +4 obrażenia.
Jeśli trasz innego potwora,
zadaj +1 obrażenie.
„Żarty sobie stroisz? Lej do pełna!”
Spopielenie
M
e
l
i
s
s
a
O
g
n
i
o
w
ł
a
d
n
a
Jeśli trasz, zadaj +2 obrażenia, a następnie
połóż żeton spopielenia w sekcji planszy,
w której wylądowała rzucona kość.
Do końca walki traenie w tę sekcję
zadaje +2 obrażenia.
Pajęcz
e
zm
y
sły
Jeśli spudłujesz, nie o
trzymujesz
żadnych obrażeń i za
dajesz
2 obrażenia.
Samoleczenie
Odzyskujesz 3 punkty życia.
„Podziemia są ciemne i pełne strachów”.
1
3
2
2
5
7
8
9
4
2
6
(przygotowanie
a 3 graczy)
5
P
R
Z
Y
G
O
T
O
W
A
N
I
E
R
O
Z
G
R
Y
W
K
I
P
R
Z
Y
G
O
T
O
W
A
N
I
E
R
O
Z
G
R
Y
W
K
I
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na ślub
Domek dla dzieci
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking laptopów [TOP10]
Ranking smartwatchy [TOP10]
Ranking odkurzaczy [TOP10]
Ranking słuchawek bezprzewodowych [TOP10]
4 dyski SSD w kieszeni? Sprawdź, co potrafi obudowa OWC Express 4M2
Ranking gier planszowych [TOP10]
Wyprawka do szkoły - ranking przyborów dla ucznia [TOP20]
Ranking rowerów elektrycznych [TOP10]
Do czego służą pierścienie pośrednie?
Soki z sokowirówki - jakie owoce wybrać?
Rodzaje pomp wodnych
Uszkodzony termostat – objawy w przypadku lodówki
Ranking piekarników do zabudowy [TOP10]
Wędkarstwo spinningowe – na czym polega?
Ranking proszków do prania [TOP10]
Sprawdź więcej poradników