Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa MUDUKO Lipowo Kto zabił

Instrukcja obsługi Gra planszowa MUDUKO Lipowo Kto zabił

Wróć
INSTRUKCJA
Siekiera
Daniel
2+
2+
3+
4+
NOTATKI:
ROZWIĄZANIE:
A
GRACZ
DOWODY
ABCD
PLOTKI ROZWIAZANIE SPRAWY
ABCD
ALIBI
Darek
D
Cichy Lasek
Trucizna
Jezioro Bachotek
C
Celina
Weronika
2+
2+
3+
4+
Maria
2+
2+
3+
4+
Rano
32
Słońce zbiera się powoli do snu. Ostatnie pro-
mienie oślepiają was akurat wtedy, kiedy mijacie
tablicę z napisem Lipowo. Lato chyli się już ku
końcowi i dni są zdecydowanie krótsze. Nadchodzą-
cą jesień czuć wyraźnie w powietrzu. Nadal jednak
miło jest rozkoszować się zapachami i powiewami
wiatru.
Jesteście w malutkim Lipowie. W spokojnym miejscu,
gdzie nic się nie dzieje.
Ale czy na pewno?...
ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA
14 kart dowodów
(4 podejrzanych, 4 narzędzia
zbrodni, 3 miejsca, 3 pory dnia)
14 kart plotek
(4 podejrzanych, 4 narzędzia
zbrodni, 3 miejsca, 3 pory dnia)
20 żetonów łapówki
w 5 kolorach
plansza
5 teczek spraw
(do prowadzenia notatek)
notes śledczy
znacznik
pierwszego gracza
2 karty zeznania
(TAK, NIE)
10 kart postaci
5 ołówków
Czas trwania: 20 minut
Liczba graczy: 2–5
Wiek: 16–99
2. PRZYGOTOWANIE GRY
A
Adam
B
Beata
Darek
D
C
Celina
Siekiera
Pistolet
Nóz
Trucizna
Liczba graczy
Liczba kart dowodów
dla każdego gracza
Liczba kart plotek
dla każdego gracza
Liczba żetonów łapówki
dla każdego gracza
2 3 4 5
4 3 2 2
3 2 2 2
2 3 4 4
54
B) Następnie zbierz razem wszystkie pozostałe karty dowodów , potasuj
je i stwórz z nich zakryty stos.
1. CEL GR Y
Celem gry jest rozwiązanie śledztwa (czyli odpowiedź na pytania: kto zabił, jakim
narzędziem, o której godzinie i gdzie). W grze wcielacie się w śledczych, którzy
muszą się dowiedzieć, co wiedzą inni gracze, analizować poszlaki i rozwiązać
sprawę kryminalną poprzez wskazanie 4 BRAKUJĄCYCH KART dowodów ,
które leżą zakryte na planszy głównej.
Musicie wskazać 4 kluczowe elementy dotyczące przestępstwa: winnego,
narzędzie zbrodni, miejsce dokonania czynu oraz porę dnia.
Zwycięża osoba, która zrobi to jako pierwsza.
A) Podziel karty dowodów na 4 stosy:
podejrzany
JESTEŚCIE GOTOWI DO GRY!
C) Potasuj wszystkie karty plotek i stwórz z nich zakryty stos.
D) Każdy gracz wybiera albo losuje po 1 karcie postaci i umieszcza ją odkrytą
przed sobą.
E) W zależności od liczby graczy biorących udział w rozgrywce rozdaj wszystkim
karty dowodów i plotek oraz żetony ławki zgodnie
z poniższą tabelą:
Żetony łapówki połóżcie na odpowiednich polach na kartach postaci.
F) Jeżeli po rozdaniu graczom kart w stosie dowodów zostały jakieś karty,
połóż je odkryte na planszy na polach alibi.
G) Pozostałe karty plotek ułóż w zakrytym stosie na planszy na oznaczo-
nym polu.
H) Każdy z graczy bierze kartkę z notesu śledczego i w tajemnicy przed innymi
sprawdza swoje karty dowodów i plotek . Warto zapisać te informa-
cje w notesie (więcej iwskazówek na temat korzystania z notesu znajdziecie na
następnych stronach).
narzędzie zbrodni
miejsce pora dnia
Rynek w Brodnicy
Cichy Lasek
Jezioro Bachotek
Rano
Noc
Poludnie
Potasuj każdy stos. Następnie losowo, BEZ PODGLĄDNIA weź po 1 karcie
z każdego stosu i umieść je zakryte na planszy w sekcji „ROZWIĄZANIE SPRA-
WY”. To wasze dowody wsprawie – należy je wskazać, aby wygrać grę.
NOTATKI:
ROZWIĄZANIE:
A
GRACZ
DOWODY
ABCD
PLOTKI ROZWIAZANIE SPRAWY
ABCD
ALIBI
Maria
2+
2+
3+
4+
Klementyna
2+
2+
3+
4+
Trucizna
B
Beata
Straszne morderstwo
Straszne morderstwo
DOWODY ZBRODNI
JAK?
ROZWI ZANIE:
KTO?
Follding
Playboard:
294x208 do 147x208mm
NOTATKI:
ROZWIĄZANIE:
A
GRACZ
DOWODY
ABCD
W SWOJEJ TURZE GRACZ MOŻE WYKONAĆ JEDNĄ Z PIĘCIU AKCJI:
1. PRZESŁUCHANIE
Wybierz dowolnego gracza i zapytaj o INFORMACJE na temat 2 dowolnych aspektów śledztwa.
Przykładowe pytanie 1: Czy wiesz coś o SIEKIERZE pozostawionej w LESIE ?
Przykładowe pytanie 2: Czy słyszałeś coś na temat ADAMA i CELINY ?
2. WYWIAD ŚRODOWISKOWY
Zapytaj wybranego gracza o liczbę INFORMACJI (kart), którymi dysponuje w danej kategorii.
Przykładowe pytanie 1: Ile masz informacji na temat PODEJRZANYCH?
Przykładowe pytanie 2: Ile masz informacji na temat NARZĘDZI ZBRODNI?
3. ŁAPÓWKA
Odrzuć żeton łapówki z ze swojej karty postaci i zapytaj wybranego gracza o dowód i na temat jednego as-
pektu śledztwa. Odpowiedź na to pytanie jest PRYWATNA, co oznacza, że nie jest udzielana na głos, lecz za pomocą kart
odpowiedzi TAK/NIE. Jeżeli na twojej karcie postaci nie ma już żetonów łapówki – nie możesz wykonać tej akcji.
Przykładowe pytanie 1: Czy masz dowód na użycie SIEKIERY ?
Przykładowe pytanie 2: Czy masz dowód na to, że morderstwo
wydarzyło się w LESIE ?
4. PLOTKI
Dobierz 1 kartę z wierzchu talii plotek . Zanotuj pozyskaną
informację i odłóż tę kartę na spód talii plotek .
5. ROZWIĄZANIE SPRAWY
Ja
Kamila
Kasia
Marek
Plotki/Alibi
Nie pyta
o podejrzanych.
Musi sporo
wiedzieć!
LEGENDA:
- dowód
- plotka
- informacja
- brak informacji
Przykład wypełnienia
Follding
Playboard:
294x208 do 147x208mm
JAK?
NOTATKI:
ROZWIĄZANIE:
A
GRACZ
DOWODY
ABCD
Straszne morderstwo
Straszne morderstwo
DOWODY ZBRODNI
JAK?
ROZWI ZANIE:
KTO?
Follding
Playboard:
294x208 do 147x208mm
Emilia
2+
2+
3+
4+
Weronika
2+
2+
3+
4+
Straszne morderstwo
Straszne morderstwo
DOWODY ZBRODNI
JAK?
ROZWI ZANIE:
KTO?
Follding
Playboard:
294x208 do 147x208mm
KTO?
76
Rozłożenie gry dla czterech graczy
Kamila
Marek
Michał
Kasia
karty
plotek
karty zeznania
znacznik
pierwszego gracza
teczka spraw z kartką
z notesu śledczego
żetony
łapówki
dowody na planszy,
które trzeba odkryć,
aby rozwiązać
śledztwo
każdy z graczy ma przed
sobą 2 karty dowodów
i 2 karty plotek
dwie karty dowodów
na polu alibi
98
3. ROZGRYWKA
Siekiera
A
Adam
C
Celina
Siekiera
Cichy Lasek
Znacznik pierwszego gracza otrzymuje osoba, która ostatnio czytała książkę
z serii „Lipowo” lub inny kryminał. Zaczynając od pierwszego gracza, wszyscy
kolejno rozgrywają swoje tury aż do momentu, w którym ktoś rozwiąże sprawę
i zostanie zwycięzcą.
W swojej turze gracz może wykonać jedną z pięciu dostępnych akcji:
A) PRZESŁUCHANIE
Wybierz dowolnego gracza i zapytaj go o informację na temat 2 dowolnych
aspektów śledztwa.
Przykładowe pytania:
1: Czy wiesz coś o SIEKIERZE pozostawionej w LESIE ?
2: Czy słyszałeś coś na temat ADAMA i CELINY ?
3: Bywasz NOCĄ w LESIE ?
4: Czy wiesz coś o TRUCIŹNIE i NOŻU ?
Gracz, który udziela odpowiedzi, sprawdza karty dowodów i plotek ,
które leżą przed nim (lub swój notes, gdzie powinien mieć to zanotowane),
i udziela odpowiedzi na głos zgodnie z prawdą. Odpowiedź
na to pytanie jest publiczna, a więc każdy z graczy może z niej wyciągać
swoje wnioski, które zapisze w notesie.
Gracz, który ma powyższe karty, powinien odpowiedzieć tak:
1. Wiem coś na temat SIEKIERY i LASU .
2. Słyszałem coś na temat ADAMA i CELINY .
3. Bywam w LESIE , ale nie NOCĄ .
4. Nic nie wiem o tych przedmiotach.
WAŻNE!
Zwróć uwagę, że te pytania sprawdzają jedynie, czy dany gracz ma
INFORMACJĘ (kartę) na dany temat, ale nie przynoszą bezpośredniej
odpowiedzi, czy jest to karta dowodu , czy plotki . Jednak im
więcej takich informacji zbierzesz, tym łatwiej będzie ci wydedukować,
kto ma jakie karty.
B) WYWIAD ŚRODOWISKOWY
Zapytaj wybranego gracza o liczbę informacji (kart), którymi dysponuje
w danej kategorii.
Przykładowe pytanie 1: Ile masz informacji na temat PODEJRZANYCH?
Przykładowe pytanie 2: Ile masz informacji na temat NARZĘDZI ZBRODNI?
Gracz udzielający odpowiedzi sprawdza karty dowodów i plotek , które
leżą przed nim (lub swój notes, gdzie powinien mieć to zanotowane), i udziela
odpowiedzi na głos zgodnie z prawdą. Odpowiedź na to pytanie jest publiczna,
a więc każdy z graczy może z niej wyciągać swoje wnioski, które zapisze
w notesie.
Z kartami jak na rysunku na stronie 8 gracz powinien odpowiedzieć tak:
Odpowiedź 1: Mam dwie informacje na ten temat.
Ponieważ ma 2 karty dowodów z podejrzanymi ( i ).
Odpowiedź 2: Mam dwie informacje na temat narzędzi..
Ponieważ ma 1 kartę dowodu z narzędziem zbrodni ( ) oraz 1 kartę
plotki z narzędziem zbrodni ( ).

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756