Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje Muduko
›
Instrukcja Gra planszowa MUDUKO Lipowo Kto zabił
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(13)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa MUDUKO Lipowo Kto zabił
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
INSTRUKCJA
Siekier
a
Daniel
2+
2+
3+
4
+
NOTATKI:
ROZWI
Ą
ZANIE:
A
GRACZ
DOWODY
A
B
C
D
PLOTKI
ROZWIAZANIE SPRAWY
ABCD
ALIBI
Da
rek
D
Cichy
Lasek
Tru
cizna
Jezioro Bachotek
Noc
C
Celina
Weronika
2+
2+
3+
4
+
Maria
2+
2+
3+
4
+
Rano
3
2
Słońce zbiera się powoli do snu. Ostatnie pro
-
mienie oślepiają was akurat wtedy, kiedy mijacie
tablicę z napisem Lipowo. Lato chyli się już ku
końcowi i dni są zdecydowanie krótsze. Nadchodzą
-
cą jesień czuć wyraźnie w powietrzu. Nadal jednak
miło jest rozkoszować się zapachami i powiewami
wiatru.
Jesteście w malutkim Lipowie. W spokojnym miejscu,
gdzie nic się nie dzieje.
Ale czy na pewno?...
ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA
14 kart
dowod
ów
(
4 podejrzanych, 4 narz
ędzia
zbrodni, 3 miejsca, 3 pory dnia)
1
4 kart
plotek
(
4 podejrzanych, 4 narz
ędzia
zbrodni, 3 miejsca, 3 pory dnia)
20 że
tonów łapówki
w 5 kolor
ach
plansza
5 tecz
ek spr
aw
(do pr
owadzenia notat
ek)
notes śledczy
znacznik
pierwszego gr
acz
a
2 karty z
eznania
(T
AK, NIE)
10 kart postaci
5 ołówków
Czas trwania:
2
0 minut
Liczba gr
aczy:
2–5
Wiek:
16–99
2
. PRZ
YGOTOWANIE GRY
A
Adam
B
Beata
Darek
D
C
Celina
Siekiera
Pistolet
Nóz
Trucizna
Liczba graczy
Liczba kart
dowodów
dla każdego gracza
Liczba kart
plotek
dla każdego gracza
Liczba żetonów
łapówki
dla każdego gracza
2
3
4
5
4
3
2
2
3
2
2
2
2
3
4
4
5
4
B)
Nast
ępnie zbierz raz
em wszystkie poz
ostałe karty
dowo
dów
, potasuj
je i stwórz z nich zakryty s
tos.
1
.
CE
L G
R
Y
Celem gry jest r
ozwiązanie śledztwa (c
zyli odp
owiedź na pytania: kto z
abił, jakim
narzędziem, o kt
órej godzinie i gdzie). W grze wcielacie się w śledczy
ch, którzy
muszą się dowiedzieć, co wiedzą inni gr
acz
e, analizow
ać p
oszlaki i ro
związać
spr
awę kryminalną poprzez wsk
azanie
4 BRAKU
JĄC
Y
CH
KART
d
owod
ów
,
któr
e leżą zakryt
e na planszy głównej.
Musicie wskazać 4 kluc
zowe elementy doty
czące przest
ępstwa:
win
neg
o
,
narzędzie zbr
odni, miejsc
e dokonania c
zynu oraz por
ę dnia.
Zwycięż
a osoba, któr
a zrobi to jak
o pierwsza.
A)
Podziel karty
dowodów
na 4 s
tosy:
podejrzany
JESTEŚCI
E GOTOW
I DO
GRY
!
C)
Po
tasuj wszystkie karty
plo
tek
i stwórz z nich zakryty s
tos.
D)
Każ
dy grac
z wybiera albo losuje po 1 kar
cie postaci i umieszcz
a ją odkrytą
przed sobą.
E)
W zale
żności o
d liczby gr
aczy bior
ący
ch udział w roz
grywc
e ro
zdaj wszys
tkim
karty
dowod
ów
i
plotek
or
az żet
ony
ła
pó
wki
zgodnie
z poniższą tabelą:
Żet
ony
łapówki
połóż
cie na odp
owiednich polach na kartach postaci.
F)
Jeż
eli p
o ro
zdaniu gr
aczom kart w s
tosie
dowo
dów
zostały jakieś k
arty,
połóż je
odkryte
na planszy na polach
alibi
.
G)
P
ozostałe k
arty
plotek
ułóż w z
akrytym stosie na planszy na o
znaczo-
nym polu.
H)
Każ
dy z grac
zy bierze kartk
ę z notesu śledczego i w tajemnic
y przed innymi
spr
awdza swoje karty
dowod
ów
i
plotek
. W
arto zapisać t
e informa-
cje w notesie (więcej iwskaz
ówek na temat k
orzystania z not
esu znajdzie
cie na
nast
ępnych str
onach).
narzędzie zbrodni
miejsce
pora dnia
Ryne
k w Brodnicy
Cichy Lasek
Jezioro Bachotek
Rano
Noc
Poludnie
P
otasuj każdy st
os. Następnie losowo, BEZ PODGLĄDNIA we
ź p
o 1 kar
cie
z każ
de
go stosu i umieść je z
akryte na planszy w sekcji „R
OZWIĄZANIE SPRA
-
WY”
. T
o wasze
dowody
wsprawie – nale
ży je wskazać, ab
y wygr
ać grę.
NOTATKI:
ROZWI
Ą
ZANIE:
A
GRACZ
DOWODY
A
B
C
D
PLOTKI
ROZWIAZANIE SPRAWY
ABCD
ALIBI
Maria
2+
2+
3+
4
+
Klementyna
2+
2+
3+
4
+
Trucizna
B
Beata
S
t
r
a
s
z
n
e
m
o
r
d
e
r
s
t
w
o
Stras
zne mord
e
r
s
t
w
o
DOWODY ZBRODNI
JAK?
ROZWI
ZANIE:
KTO?
F
ollding
Playboard
:
294x208 do 147x208mm
NOTATKI:
ROZWI
Ą
ZANIE:
A
GRACZ
DOWODY
A
B
C
D
W SWOJEJ TURZE GRACZ MOŻE WYKONAĆ JEDNĄ Z PIĘCIU AKCJI:
1. PRZESŁUCHANIE
Wybierz dowolnego gracza i zapytaj o INFORMACJE na temat 2 dowolnych aspektów śledztwa.
Przykładowe pytanie 1: Czy wiesz coś o SIEKIERZE
pozostawionej w LESIE
?
Przykładowe pytanie 2: Czy słyszałeś coś na temat ADAMA
i CELINY
?
2. WYWIAD ŚRODOWISKOWY
Zapytaj wybranego gracza o liczbę INFORMACJI (kart), którymi dysponuje w danej kategorii.
Przykładowe pytanie 1: Ile masz informacji na temat PODEJRZANYCH?
Przykładowe pytanie 2: Ile masz informacji na temat NARZĘDZI ZBRODNI?
3. ŁAPÓWKA
Odrzuć żeton
łapówki
z
ze swojej karty postaci i zapytaj wybranego gracza o
dowód
i
na temat jednego as-
pektu śledztwa. Odpowiedź na to pytanie jest PRYWATNA, co oznacza, że nie jest udzielana na głos, lecz za pomocą kart
odpowiedzi TAK/NIE. Jeżeli na twojej karcie postaci nie ma już żetonów łapówki – nie możesz wykonać tej akcji.
Przykładowe pytanie 1: Czy masz
dowód
na użycie SIEKIERY
?
Przykładowe pytanie 2: Czy masz
dowód
na to, że morderstwo
wydarzyło się w LESIE
?
4. PLOTKI
Dobierz 1 kartę z wierzchu talii
plotek
. Zanotuj pozyskaną
informację i odłóż tę kartę na spód talii
plotek
.
5. ROZWIĄZANIE SPRAWY
Ja
Kamila
Kasia
Marek
Plotki/Alibi
Nie pyta
o podejrzanych.
Musi sporo
wiedzieć!
LEGENDA:
- dowód
- plotka
- informacja
- brak informacji
Przykład wypełnienia
F
ollding
Playboard
:
294x208 do 147x208mm
JAK?
NOTATKI:
ROZWI
Ą
ZANIE:
A
GRACZ
DOWODY
A
B
C
D
S
t
r
a
s
z
n
e
m
o
r
d
e
r
s
t
w
o
Stras
zne mord
e
r
s
t
w
o
DOWODY ZBRODNI
JAK?
ROZWI
ZANIE:
KTO?
F
ollding
Playboard
:
294x208 do 147x208mm
Emili
a
2+
2+
3+
4
+
Weronika
2+
2+
3+
4
+
S
t
r
a
s
z
n
e
m
o
r
d
e
r
s
t
w
o
Stras
zne mord
e
r
s
t
w
o
DOWODY ZBRODNI
JAK?
ROZWI
ZANIE:
KTO?
F
ollding
Playboard
:
294x208 do 147x208mm
KTO?
7
6
Roz
łoż
enie gry dla czt
erech gr
aczy
Kamila
Marek
Michał
Kasia
karty
plotek
karty ze
znania
znacznik
pierwszego gr
acza
teczk
a spraw z k
artką
z notesu śledcz
ego
żet
ony
łapówki
dowody na planszy
,
które trz
eba odkryć,
aby r
ozwiązać
śledztwo
każ
dy z graczy ma prz
ed
sobą 2 karty dowodów
i 2 karty plotek
dwie karty dowodów
na polu alibi
9
8
3
. ROZGR
Y
WK
A
Siekiera
A
Adam
C
Celina
Siekiera
Cichy Lasek
Znacznik pierwsz
ego grac
za otrzymuje osoba, któr
a ostatnio c
zytała książkę
z serii „Lipowo” lub inny kryminał
. Zaczynając od pierwszego gr
acz
a, wszyscy
kolejno r
ozgryw
ają swoje tury aż do momentu, w którym ktoś r
ozwiąże spr
awę
i zostanie zwy
cięzcą.
W swojej turze gr
acz mo
że wykonać jedną z pięciu dost
ępnych akcji:
A
) PR
ZES
ŁUCHA
NIE
Wybierz dowolnego gr
acza i zap
ytaj go o
informację
na tema
t 2 dowolnych
aspektów śledztwa.
Przykładowe pytania:
1: Czy wiesz coś o SIEKIERZE
pozos
tawionej w LESIE
?
2: Czy słys
załeś coś na temat AD
AMA
i CELINY
?
3: Bywasz NOC
Ą
w LESIE
?
4: Czy wiesz coś o TRUCIŹNIE
i NO
ŻU
?
Gr
acz, który udziela odpowiedzi, spr
awdza karty
dowod
ów
i
plotek
,
któr
e leżą prz
e
d nim (lub swój notes, gdzie powinien mieć to z
anotowane),
i udziela odpowiedzi na głos zgodnie z pr
awdą. Odpowiedź
na to pytanie jes
t
publiczna
, a więc każdy z gr
aczy mo
że z niej wyciągać
swoje wnioski, któr
e zapisze w not
esie.
Gr
acz, który ma powyżs
ze karty
, powinien o
dpowiedzieć tak:
1. Wiem coś na temat SIEKIER
Y
i L
ASU
.
2. Słyszał
em c
oś na temat AD
AMA
i CELINY
.
3. Bywam w LE
SIE
, ale nie NOCĄ
.
4. Nic nie wiem o tych prz
edmiotach.
W
AŻNE!
Zwróć uwagę
, że te p
ytania sprawdz
ają jedynie, czy dany gr
acz ma
INFORMA
CJĘ (kart
ę) na dany temat, ale nie przynosz
ą bezpośredniej
odpowiedzi, czy jest t
o karta
d
owo
du
,
czy
plotki
. Jednak im
więcej takich informacji zbierz
esz, tym łatwiej będzie ci wydedukować
,
kto ma jakie k
arty.
B) WYWIAD ŚRODOWISKOWY
Zapytaj wybr
anego gr
acza o lic
zb
ę
inf
ormacji
(kart), którymi dysponuje
w danej kat
egorii.
Przykładowe pytanie 1: Ile masz in
formacji na temat PODE
JRZANYCH?
Przykładowe pytanie 2: Ile masz in
formacji na temat NARZĘD
ZI ZBRODNI?
Gr
acz udzielający odpowiedzi spr
awdza karty
d
owodów
i
plotek
, któr
e
leż
ą przed nim (lub swój notes, gdzie powinien mieć to zano
towane), i udziela
odpowiedzi na głos zgodnie z pr
awdą. Odpowiedź na to pytanie jest
publiczna
,
a więc każdy z gr
aczy mo
że z niej wyciągać swoje wnioski, kt
óre zapisz
e
w notesie
.
Z kartami jak na ry
sunku na stronie 8 gr
acz powinien odpowiedzieć tak:
Odpowiedź 1: Mam dwie informacje na t
en temat.
Poniew
aż ma 2 karty
d
owod
ów
z p
odejrzanymi (
i
).
Odpowiedź 2: Mam dwie informacje na t
emat narzędzi..
Poniew
aż ma 1 kartę
d
owodu
z narzędziem zbrodni (
) oraz 1 kart
ę
plotki
z narzędziem zbrodni (
).
Pomiń
NOWOŚCI
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To School
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking kos spalinowych [TOP10]
Ranking dysków SSD [TOP10]
Ranking LEGO do 400 zł [TOP10]
Ranking pistoletów do masażu [TOP10]
Statek kosmiczny jak intergalaktyczny dom? Gigantyczna aktualizacja do No Man’s Sky weszła w życie
Dlaczego telewizor sam się wyłącza i włącza?
Ranking lornetek [TOP10]
Ranking rowerów do 2000 zł [TOP10]
Ranking wideomofonów [TOP10]
Ranking odżywek białkowych [TOP10]
Ranking proszków do prania [TOP10]
Ranking najmniej awaryjnych lodówek [TOP10]
Ranking lodówek do zabudowy [TOP10]
Ranking telefonów z dobrym aparatem [TOP10]
Ranking laktatorów [TOP10]
Sprawdź więcej poradników