Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa MUDUKO Projekt A.R.T.

Instrukcja obsługi Gra planszowa MUDUKO Projekt A.R.T.

Wróć
Jesteście członkami Art Rescue
Team
(Zespołu Ratunkowego
Sztuki) organizacji walczącej
z Białą Ręką, nikczemną
korporacją odpowiedzialną za
niezliczone kradzieże cennych
dzieł sztuki na całym świecie.
Wasz zespół specjalistów –
najlepszych swoich
dziedzinach – będzie
podróżować z Japonii do Rio
przez Polinezję
i Skandynawię, aby odszukać skradzione
dzieła sztuki i zwrócić je prawowitym właścicielom.
Czy zdołacie jako grupa zgromadzić wystarczająco wiele
wskazówek i na czas powstrzymać kulturową grabież?
Omówienie gry
„Projekt A.R.T.” jest grą kooperacyjną – wszyscy
razem walczycie przeciwko grze. Na początku rundy
każdy gracz dobiera 2 karty misji, po czym wspólnie
dyskutujecie, które z nich chcielibyście zagrać
i w jakiej kolejności.
Wasze zasoby paliwo, broń i krótkofalówki
wspólne dla całej grupy, dlatego zarządzanie nimi
będzie kluczowe dla sukcesu. Zasoby te będą wam
potrzebne do zagrywania kart misji, odnajdywania
wskazówek, poruszania się i walki z Białą Ręką.
Spróbujcie odzyskać wszystkie dzieła sztuki,
zanim wyczerpie się talia misji!
AUTORZY
ILUSTRACJE
FLORIAN SIRIEIX i BENOIT TURPIN
VINCENT DUTRAIT
INSTRUKCJA
V 1.1.5
Ostatnia aktualizacja
21.03.1983
ProjeKt
PRZYGOTOWANIE
Poniższe instrukcje przygotowania do gry są rozpisane na
potrzeby misji na mapie Japonii, rozgrywanej na średnim
poziomie trudności. W przypadku misji na innych mapach
zastosujcie się do ogólnych kroków (według których
przygotowujemy mapę Japonii) i uzupełnijcie je o dodatkowe
elementy przygotowania dla danej mapy. Jeśli chcecie
dowiedzieć się więcej o poziomach trudności i złożoności misji
na różnych mapach, zapoznajcie się z zasadami na s. 4–5.
Połóżcie pośrodku stołu mapę misji w Japonii. Każdy gracz
Połóżcie pośrodku stołu mapę misji w Japonii. Każdy gracz
bierze pionek gracza, kartę gracza i kość gracza w wybranym
bierze pionek gracza, kartę gracza i kość gracza w wybranym
kolorze, a także
kolorze, a także
3 znaczniki zdrowia
3 znaczniki zdrowia
.
.
Aby stworzyć wspólną pulę zasobów, połóżcie obok planszy
Aby stworzyć wspólną pulę zasobów, połóżcie obok planszy
misji planszetkę vana i umieśćcie na odpowiednich polach:
misji planszetkę vana i umieśćcie na odpowiednich polach:
3 znaczniki paliwa
3 znaczniki paliwa
,
,
3 znaczniki krótkofalówek
3 znaczniki krótkofalówek
oraz
oraz
3 znaczniki broni
3 znaczniki broni
.
.
1
2
zdjęcie
liczba
- nazwa -
72
1
5
6
6
6
6
25
40
8
3
3
+ 6 map misji
planszetka vana!
karty misji
kafelek końca gry
czarne kości sprzymierzeńców
- elementy graczy -
kolorowe kości graczy
pionki graczy
karty graczy
żółte znaczniki paliwa
zielone znaczniki
krótkofalówek
szare znaczniki broni
różowe znaczniki zdrowia
białe pionki agentów Ręki
znaczniki dzieł sztuki
znaczniki utraconych miast
dodatkowe znaczniki utraconych
miast dla Polinezji
- Spis magazynowy -
Przygotowanie misji
dla 3 graczy na
mapie Japonii
Każdy gracz stawia swój pionek gracza na planszy, w mieście
startowym danej misji (oznaczonym symbolem ).
Połóżcie po 2 pionki agentów Białej Ręki w każdym
mieście widocznym na mapie misji (wliczając w to
miasto startowe).
Resztę elementów gry – a także pozostałe znaczniki
zdrowia i zasobów – umieśćcie w zasięgu wszystkich
graczy, aby stworzyć rezerwę.
Potasujcie karty misji, aby stworzyć talię misji,
i połóżcie je rewersem do góry (tak, by były widoczne
wyłącznie wskazówki) obok mapy misji. Bez podglądania
dobierzcie ze spodu talii 12 kart, połóżcie na nich
kafelek końca gry i wsuńcie je z powrotem na spód talii.
3
4
5
6
PRZYGOTOWANIE
3/28
Gra „Projekt A.R.T.” została zaprojektowana w taki sposób,
aby za pomocą zmiennych poziomów trudności i skomplikowania
rozgrywki zapewnić graczom regrywalność i odpowiednie
wyzwania. W „Projekcie A.R.T.” dostępne są 4 poziomy
trudności.
Zalecamy, abyście rozpoczęli przygodę z grą od średniego
poziomu trudności.
Podczas przygotowania do gry, w zależności od wybranego
poziomu trudności, wprowadźcie odpowiednią modykację:
Łatwy: każdy gracz zaczyna grę z 4 znacznikami zdrowia.
Średni: każdy gracz zaczyna grę z 3 znacznikami zdrowia.
Trudny: każdy gracz zaczyna grę z 2 znacznikami zdrowia.
„Udało im się, bo nikt im nie wytłumaczył, że to niemożliwe”:
każdy gracz zaczyna grę z 1 znacznikiem zdrowia.
Ponieważ komunikacja i koordynacja działań są w grze
kluczowe dla sukcesu, weźcie pod uwagę, że rozgrywki
dla 5 i 6 graczy z natury stanowią większe wyzwanie.
Stanowczo sugerujemy, abyście na początku odkrywali
„Projekt A.R.T.” w grupie od 2 do 4 graczy.
Rodzaje dzieł sztuki
filmy
książki
artefakty
rzeźby
sztuki
wizualne
muzyka
POZIOMY TRUDNOŚCI
4/28
Korzystajcie z poniższej tabelki, aby odnotowywać
zwycięstwa na poszczególnych mapach w misjach
rozgrywanych na różnych poziomach trudności.
Galeria sław!
Postawcie w odpowiednim polu, gdy przegracie
rozgrywkę na danej mapie, a , gdy zdołacie wygrać!
„„Projekt A.R.T.„„ zapewnia także 3 poziomy złożoności rozgrywki na różnych
mapach. Same w sobie nie czynią one gry trudniejszą (ani łatwiejszą), ale
dodatkowe zasady mogą zauważalnie podnić odczucie skomplikowania gry.
Dlatego zalecamy, abyście zaczęli od Japonii, a następne misje rozgrywali
w kolejności podanej w powyższej tabelce.
Twórcy gry
Łatwy Średni Trudny
Udało im się,
bo nikt im nie
wytłumaczył,
że to
niemożliwe
PRZYGO-
TOWANIE
Liczba
znaczników
zdrowia na
gracza
Japonia
Egipt
USA
Skandynawia
Polinezja
Rio de Janeiro
5/28
GALERIA SŁAW

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756