Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa MUDUKO Super Boss Monster

Instrukcja obsługi Gra planszowa MUDUKO Super Boss Monster

Wróć
INSTRUKCJA
INSTRUKCJA
2
2
Przez dziesięć lat BOSS MONSTER rządził
wręcz niepodzielnie. Ponad milion
sprzedanych egzemplarzy, tłumaczenia na
całym świecie i armia rozszerzeń sprawiły,
że BOSS MONSTER stał się ulubioną grą
karcianą o budowaniu podziemi. Ale
zmiany są nieuniknione – nadszedł czas na
ostatecznego Bossa! SUPER BOSS MONSTER
to kolejna ewolucja słynnej serii gier.
SUPER BOSS MONSTER jest w pełni
kompatybilny z poprzednimi
rozszerzeniami do gry BOSS MONSTER
i wzbogaca ją o centralną Planszę Miasta
oraz możliwość wyboru akcji przez
graczy. Podobnie jak w oryginalnym
BOSS MONSTER twoim zadaniem jest
zbudowanie idealnych podziemi,
aby zwabić do nich i zniszczyć
nieznośnych bohaterów.
Musisz działać bezwzględnie.
Jeśli pozwolisz zbyt wielu bohaterom
zgromadzić się w mieście, zajmą specjalne
kluczowe lokacje, zyskując premie, które
sprawią, że będą trudniejsi do pokonania.
Ale musisz także wykazać się sprytem –
kluczowe lokacje, które nie są zajęte przez
bohaterów, mogą zostać aktywowane
przez twojego Sługusa. To zmieni strategię
gry i może znacząco wpłynąć na przebieg
twojej tury.
Wybieraj komnaty, buduj podziemia,
zwabiaj bohaterów i zabijaj ich! Tylko
najgroźniejszy Boss może wygrać
w SUPER BOSS MONSTER!
KOMPONENTY
KOMPONENTY
75 KART KOMNAT 32 KARTY CZARÓW 12 KART BOSSÓW 25 KART BOHATERÓW 17 KART LEGENDARNYCH
BOHATERÓW
4 PIONKI SŁUGUSÓW
4 DOMKI SŁUGUSÓW
24 ZNACZNIKI OBRAŻEŃ
1 ZNACZNIK PIERWSZEGO GRACZA
8 ZNACZNIKÓW ŻYCIA BOHATERÓW
1 DWUSTRONNA PLANSZA MIASTA
(Wersja trybu solo na odwrocie)
33
SUPER BOSS MONSTER to gra polegająca na zwabianiu bohaterów do podziemi i ich eliminowaniu. Bohaterowie, którzy zginą
w podziemiach, liczą się jako „Dusze” , ale bohaterowie, którzy przeżyją, zadają ci „Rany” . Gra się kończy, gdy którykolwiek
z graczy zakończy rundę z 10 Duszami lub gdy w talii Miasta nie będzie już żadnych bohaterów.
Zwycięzcą zostaje gracz z największą liczbą Dusz pomniejszoną o Rany ( ). Możliwe jest więc, że gracz
zakończy grę z 10 Duszami , ale i tak przegra, ponieważ otrzymał zbyt wiele Ran . Zasady rozstrzygania remisów
znajdują się w sekcji „Koniec rundy i koniec gry” na stronie 14. Skuteczni Bossowie budują podziemia, które mają wystarczająco dużo
skarbów, aby zwabić bohaterów, ORAZ zadają wystarczająco dużo obrażeń, aby tychże zlikwidować. Zwycięstwo wymaga starannego
planowania i elastyczności w podejmowaniu decyzji. Zwykli bohaterowie dają 1 .
Zwykli bohaterowie zadają 1 .
RZUT OKA NA KARTY RZUT OKA NA KARTY
BOHATERÓWBOHATERÓW
OMÓWIENIE GRYOMÓWIENIE GRY
AA
BB
AA
BB
Spójrzcie na te piekne
podziemia! Ci głupi bohaterowie
nie wiedza�, na co sie� pisza.
22
Przez dziesięć lat BOSS MONSTER rządził
wręcz niepodzielnie. Ponad milion
sprzedanych egzemplarzy, tłumaczenia na
całym świecie i armia rozszerzeń sprawiły,
że BOSS MONSTER stał się ulubioną grą
karcianą o budowaniu podziemi. Ale
zmiany są nieuniknione – nadszedł czas na
ostatecznego Bossa! SUPER BOSS MONSTER
to kolejna ewolucja słynnej serii gier.
SUPER BOSS MONSTER jest w pełni
kompatybilny z poprzednimi
rozszerzeniami do gry BOSS MONSTER
i wzbogaca ją o centralną Planszę Miasta
oraz możliwość wyboru akcji przez
graczy. Podobnie jak w oryginalnym
BOSS MONSTER twoim zadaniem jest
zbudowanie idealnych podziemi,
aby zwabić do nich i zniszczyć
nieznośnych bohaterów.
Musisz działać bezwzględnie.
Jeśli pozwolisz zbyt wielu bohaterom
zgromadzić się w mieście, zajmą specjalne
kluczowe lokacje, zyskując premie, które
sprawią, że będą trudniejsi do pokonania.
Ale musisz także wykazać się sprytem –
kluczowe lokacje, które nie są zajęte przez
bohaterów, mogą zostać aktywowane
przez twojego Sługusa. To zmieni strategię
gry i może znacząco wpłynąć na przebieg
twojej tury.
Wybieraj komnaty, buduj podziemia,
zwabiaj bohaterów i zabijaj ich! Tylko
najgroźniejszy Boss może wygrać
w SUPER BOSS MONSTER!
KOMPONENTYKOMPONENTY
75 KART KOMNAT 32 KARTY CZARÓW 12 KART BOSSÓW 25 KART BOHATERÓW 17 KART LEGENDARNYCH
BOHATERÓW
4 PIONKI SŁUGUSÓW
4 DOMKI SŁUGUSÓW
24 ZNACZNIKI OBRAŻEŃ
1 ZNACZNIK PIERWSZEGO GRACZA
8 ZNACZNIKÓW ŻYCIA BOHATERÓW
1 DWUSTRONNA PLANSZA MIASTA
(Wersja trybu solo na odwrocie)
3
3
SUPER BOSS MONSTER to gra polegająca na zwabianiu bohaterów do podziemi i ich eliminowaniu. Bohaterowie, którzy zginą
w podziemiach, liczą się jako „Dusze” , ale bohaterowie, którzy przeżyją, zadają ci „Rany” . Gra się kończy, gdy którykolwiek
z graczy zakończy rundę z 10 Duszami lub gdy w talii Miasta nie będzie już żadnych bohaterów.
Zwycięzcą zostaje gracz z największą liczbą Dusz pomniejszoną o Rany ( ). Możliwe jest więc, że gracz
zakończy grę z 10 Duszami , ale i tak przegra, ponieważ otrzymał zbyt wiele Ran . Zasady rozstrzygania remisów
znajdują się w sekcji „Koniec rundy i koniec gry” na stronie 14. Skuteczni Bossowie budują podziemia, które mają wystarczająco dużo
skarbów, aby zwabić bohaterów, ORAZ zadają wystarczająco dużo obrażeń, aby tychże zlikwidować. Zwycięstwo wymaga starannego
planowania i elastyczności w podejmowaniu decyzji. Zwykli bohaterowie dają 1 .
Zwykli bohaterowie zadają 1 .
RZUT OKA NA KARTY
RZUT OKA NA KARTY
BOHATERÓW
BOHATERÓW
OMÓWIENIE GRY
OMÓWIENIE GRY
A
A
B
B
A
A
B
B
Spójrzcie na te piekne
podziemia! Ci głupi bohaterowie
nie wiedza�, na co sie� pisza.
4
4
1
1
1
1
1
1
2
2
3
3
3
3
5
5
5
5
5
5
3
3(Przykładowa rozgrywka dla 3 graczy)
DOM SŁUGUSÓW: Miejsce,
w którym mogą odpoczywać,
gdy nie są wykorzystywani.
To wygodny sposób na pilno-
wanie swojego Sługusa ORAZ
zapamiętanie koloru gracza.
Przygotowanie gry
Przygotowanie gry
55
KROK 11 : PRZYGOTOWANIE GRY
Umieść planszę główną na środku stołu w zasięgu wszystkich
graczy. Daj każdemu graczowi Sługusa i pasujący do niego
domek. Żetony należy umieścić z boku, w zasięgu wszystkich
graczy. Potasuj talię Czarów oraz talię Komnat i umieść je po obu
stronach Planszy Miasta, na dolnym poziomie Rynku.
KROK 22 : PRZYGOTOWANIE TALII
MIASTA
Talia Miasta składa się z talii Bohaterów oraz Legendarnych
bohaterów, a sposób jej przygotowania zależy od liczby graczy.
Przejrzyj zarówno srebrną talię Bohaterów, jak i złotą talię
Legendarnych bohaterów.
Jeśli gracie w 2 OSOBY, usuń wszystkie karty z ikonami
i z każdej talii.
Jeśli gracie w 3 OSOBY, usuń tylko bohaterów z ikoną .
W grze dla 4 OSÓB użyj wszystkich bohaterów.
Następnie należy utworzyć talię Miasta, umieszczając potasowane
karty Bohaterów na wierzchu, a potasowane karty Legendarnych
bohaterów na spodzie talii, tak aby można było dobrać wszystkie
karty Bohaterów przed kartami Legendarnych bohaterów. Talię
Miasta należy umieścić na odpowiednim polu w lewym górnym
rogu Planszy Miasta.
KROK 33 : WSTĘPNE ROZSTAWIENIE
Potasuj talię Bossów i losowo rozdaj po 2 karty Bossów każdemu
graczowi. Gracze wybierają po jednym Bossie, którym będą grać,
a drugiego odkładają do pudełka. Gracze odkrywają swoje karty
Bossów i umieszczają je po prawej stronie swojego obszaru gry.
Wszystkie karty Komnat będą „budowane” po lewej stronie karty
Bossa, podczas gdy zdobyte Dusze będą umieszczane po prawej
stronie. Rany należy wsuwać pod kartę Bossa. Ustalcie, który Boss
ma najwięcej PD. Otrzymuje on znacznik
pierwszego gracza.
UWAGA O ŁĄCZENIU UWAGA O ŁĄCZENIU
ELEMENTÓW: ELEMENTÓW:
Z grą SUPER BOSS MONSTER
można dowolnie łączyć każdy
inny zestaw rozszerzający
i podstawowy BOSS MONSTER,
wykorzystując karty Bossów,
Komnat i Czarów. Jednak liczba
ikon skarbów bohaterów jest
starannie zbalansowana
w ramach danego zestawu,
zaleca się więc używanie
bohaterów z tylko jednego
zestawu Boss Monster.
MULLIGAN: MULLIGAN:
Jeśli na start dobierzesz
4 wypaśne komnaty lub
4 skarby jednego typu, możesz
ujawnić rękę, a następnie
wtasować wszystkie karty do
poszczególnych talii i dobrać
nową rękę. Musi to nastąpić przed
krokiem 5 przygotowania gry.
KROK 44 : RĘKA STARTOWA
Każdy gracz dobiera 5 kart Komnat i 2 karty Czarów.
KROK 55 : BUDOWA PIERWSZEJ
KOMNATY
Przed rozpoczęciem pierwszej rundy każdy gracz może zbudow
jedną komnatę. Aby „zbudować” kartę Komnaty, umieść ją zakrytą
na stole po lewej stronie swojej karty Bossa. Gdy wszyscy gracze
położą swoje karty, jednocześnie ujawnijcie nowo wybudowane
komnaty. Następnie w kolejności zgodnej z ruchem wskazówek
zegara, zaczynając od pierwszego gracza, rozpatrzcie wszelkie
efekty „kiedy to zbudujesz”.
W tym momencie następuje koniec przygotowań i rozpoczyna się
pierwsza runda.
44
11
1111
22
33
33
55
55
55
33(Przykładowa rozgrywka dla 3 graczy)
DOM SŁUGUSÓW: Miejsce,
w którym mogą odpoczywać,
gdy nie są wykorzystywani.
To wygodny sposób na pilno-
wanie swojego Sługusa ORAZ
zapamiętanie koloru gracza.
Przygotowanie gryPrzygotowanie gry
5
5
KROK
1
1 : PRZYGOTOWANIE GRY
Umieść planszę główną na środku stołu w zasięgu wszystkich
graczy. Daj każdemu graczowi Sługusa i pasujący do niego
domek. Żetony należy umieścić z boku, w zasięgu wszystkich
graczy. Potasuj talię Czarów oraz talię Komnat i umieść je po obu
stronach Planszy Miasta, na dolnym poziomie Rynku.
KROK
2
2 : PRZYGOTOWANIE TALII
MIASTA
Talia Miasta składa się z talii Bohaterów oraz Legendarnych
bohaterów, a sposób jej przygotowania zależy od liczby graczy.
Przejrzyj zarówno srebrną talię Bohaterów, jak i złotą talię
Legendarnych bohaterów.
Jeśli gracie w 2 OSOBY, usuń wszystkie karty z ikonami
i z każdej talii.
Jeśli gracie w 3 OSOBY, usuń tylko bohaterów z ikoną .
W grze dla 4 OSÓB użyj wszystkich bohaterów.
Następnie należy utworzyć talię Miasta, umieszczając potasowane
karty Bohaterów na wierzchu, a potasowane karty Legendarnych
bohaterów na spodzie talii, tak aby można było dobrać wszystkie
karty Bohaterów przed kartami Legendarnych bohaterów. Talię
Miasta należy umieścić na odpowiednim polu w lewym górnym
rogu Planszy Miasta.
KROK
3
3 : WSTĘPNE ROZSTAWIENIE
Potasuj talię Bossów i losowo rozdaj po 2 karty Bossów każdemu
graczowi. Gracze wybierają po jednym Bossie, którym będą grać,
a drugiego odkładają do pudełka. Gracze odkrywają swoje karty
Bossów i umieszczają je po prawej stronie swojego obszaru gry.
Wszystkie karty Komnat będą „budowane” po lewej stronie karty
Bossa, podczas gdy zdobyte Dusze będą umieszczane po prawej
stronie. Rany należy wsuwać pod kartę Bossa. Ustalcie, który Boss
ma najwięcej PD. Otrzymuje on znacznik
pierwszego gracza.
UWAGA O ŁĄCZENIU
UWAGA O ŁĄCZENIU
ELEMENTÓW:
ELEMENTÓW:
Z grą SUPER BOSS MONSTER
można dowolnie łączyć każdy
inny zestaw rozszerzający
i podstawowy BOSS MONSTER,
wykorzystując karty Bossów,
Komnat i Czarów. Jednak liczba
ikon skarbów bohaterów jest
starannie zbalansowana
w ramach danego zestawu,
zaleca się więc używanie
bohaterów z tylko jednego
zestawu Boss Monster.
MULLIGAN:
MULLIGAN:
Jeśli na start dobierzesz
4 wypaśne komnaty lub
4 skarby jednego typu, możesz
ujawnić rękę, a następnie
wtasować wszystkie karty do
poszczególnych talii i dobrać
nową rękę. Musi to nastąpić przed
krokiem 5 przygotowania gry.
KROK
4
4 : RĘKA STARTOWA
Każdy gracz dobiera 5 kart Komnat i 2 karty Czarów.
KROK
5
5 : BUDOWA PIERWSZEJ
KOMNATY
Przed rozpoczęciem pierwszej rundy każdy gracz może zbudować
jedną komnatę. Aby „zbudować” kartę Komnaty, umieść ją zakrytą
na stole po lewej stronie swojej karty Bossa. Gdy wszyscy gracze
położą swoje karty, jednocześnie ujawnijcie nowo wybudowane
komnaty. Następnie w kolejności zgodnej z ruchem wskazówek
zegara, zaczynając od pierwszego gracza, rozpatrzcie wszelkie
efekty „kiedy to zbudujesz”.
W tym momencie następuje koniec przygotowań i rozpoczyna się
pierwsza runda.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756