Znaleziono w kategoriach:
Gra towarzyska MUDUKO Stwory z Obory Z widłami po sławę i chwałę!

Instrukcja obsługi Gra towarzyska MUDUKO Stwory z Obory Z widłami po sławę i chwałę!

Wróć
1
Zawartość gry
10 kart postaci
18 kart Targowiska
43 karty Wioski
36kartGościńca
1 karta zagrywki
1 karta pomocnicza
specjalna kostka do gry
24żetonyzdrowia
36żetonówsławy
6żetonówzwycięstwa
42żetonymiedziaków
Twojąwioskęznównękająkrwiożerczebestie.Słynnizabójcypotworówpopadli
wnałogiirzuciliwszystkowdiabły.Narycerzywlśniącychzbrojachteżniemożna
liczyć,tonietabajka.Chwytajzawidłyibierzsprawywswojeręce.Ubijsetki
potworówi...chwila,chwila,ktośpowiedział,żetrzebabędziezabijać?
Jakowieśniakoniepohamowanympragnieniusławywyruszaszwdrogę,bystać
sięnajsłynniejszymZabójcąPotworów.Pocojednakzakażdymrazemnadstawiać
karku?Upozorujatakpotworananiczegonieświadomesioło,przebierającsięza
StworazObory.Późniejwystarczysiętrochęposzamotaćwkrzakachalbopoobijać
zastodołąiwyjśćzszarpaninycało–jakobohater!
Aleuważaj,nietylkoTychceszzostaćsłynnymzabójcąpotworów.Inniwieśniacy,
zazdrośnioTwojąchwałę,zrobiąwszystko,abyCięupokorzyćiodebraćCiwieniec
laurowy.Będątworzyćfałszywezlecenia,podkładaćświnie,dokarmiaćbestie,
demaskowaćoszustwa…Słowem–spróbujązmieszaćCięzbłotem,bysamemu
zdobyćwiększąsławę.
Chwytajzawidły,porawyruszyćnagościniec!
Cel gry
Celemgryjestzgromadzenie
7punktówsławy.Punktysławy
zdobywasię,pokonującpotwory
lubtworzączlecenia.
Instrukcja
2
Przygotowanie
Rozdziel karty na trzy talie:
Targowisko Wioska Gościniec
Wszystkietaliedokładnieprzetasuj
iułóżzakryteoboksiebiewpokazanej
wyżejkolejności.Nadtaliamipozostaw
miejscenastosykartodrzuconych.
PolewejstronietaliiTargowiskawyłóż
3odkrytekartyztejtalii.
Każdygraczlosuje2kartypostaci.
Zapoznajsięzichunikatowymi
predyspozycjamiiwybierz1postać.
Kartępostacipołóżprzed
sobą.Drugąkartęodwróćipołóż
obok,polewejstroniekarty
postaci.Odtejporybędzieona
reprezentowaćstatystykipostaci.
Wdolnejczęścitejkartypołóż
3żetonyzdrowia,awgórnejumieść
1żetonsławynadowolnympolu
zgwiazdką(nienapoluzkoroną).
Każdygraczotrzymuje1miedziaka
(Alojzotrzymuje3,aGienekzamiast
miedziakaotrzymujepunktsławy).
Połóżmiedziakanadkartąpostaci.
Każdyzgraczydobiera4losowe
kartyWioski(Rudadobiera6kart).
Tobędzierękagracza.Jeślichcesz,
możeszwymienić1kartę.Wtymcelu
odłóżniechcianąkartęnaspódtalii
Wioskiizabierz1nowązwierzchu.
Wskazówka:Najlepiejwymienić
kartę,którasiępowtarza.Imwięcej
możliwościnapoczątkugry,tym
lepiej.
1 Punktyzdrowia
2 Punktysławy
3 Unikalnacechapostaci
4 Dodatkowasiłapostaci
5 Zyskaszdodatkowąsiłę,gdyzgromadzisz
2punktysławywdanymkolorze
Postać gotowa do gry!
1
+
1
+
1
+
Żółte karty
przebrań także
dają premię +1. 1
+
Falgrim

3 4
52
1
3
Poprawejstroniekartypostaci
zostawmiejscena2kartyekwipunku
i1zakrytąkartęeliksiru.Jestto
maksymalnaliczbakartekwipunku
ieliksirów,jakąmożedysponować
postać(JednorękiFredmożemieć
tylko1broń).Postacierozpoczynają
grębezekwipunku(zwyjątkiem
Siergieja).
W trakcie gry możesz mieć nieogra-
niczoną liczbę miedziaków i kart na
ręce. Nie możesz natomiast mieć wię-
cej punktów zdrowia niż na starcie.
Naśrodkustołupotrzebnabędzie
wolnaprzestrzeńnazagrywaniekart.
Odtejporybędziemynazywaćto
miejscePolemWalki.Każdygracz
powinienmiećłatwydostępdoPola
Walki.
Niewykorzystaneżetonytworzą
wspólnąpulę.Najbardziejchciwy
graczmożepełnićfunkcjębankiera
iwydawaćwszystkimgraczom
żetonywczasiegry.
Przykładowe rozłożenie dla 3 graczy
1
+
1
+
1
+
1
+
1
+
1
+
1
+
1
+
1
+
Żółte karty
przebrań także
dają premię +1. 1
+
Falgrim

Na starcie
masz 4 punkty
zdrowia. 1
+
Onufry

ZLECENIE
Dodaj do potwora maks. 3 zakryte karty.
WALKA!
Inni gracze mogą dodać po
1 karcie, wybierasz jedną.
Zaczynasz grę
z 3 miedziakami. 1
+
Alojz

4
Rozgrywka
Turygraczyprzebiegajązgodniezru-
chemwskazówekzegara.Rozpoczy-
nagracz,któryogarniazasady.Jeśli
niktnieogarnia,wybierzciesołtysa,
któryrozpoczniegrę.
Kolejność akcji w turze gracza:
1 Targowisko–możeszkupićktórąś
z3wyłożonychkartekwipunku
(akcjaopcjonalna).
2 Wioska–dobierzkartęzwierzchu
taliiWioski.
3 Gościniec–odkryjkartęzwierzchu
taliiGościńcaiwalczlubutwórz
zlecenienapotwora.
Jeśliuważasz,żemaszzamałokart,
możeszpowtórzyćakcjęWioska
zamiastakcjiGościniec.Twojatura
siękończy.
Targowisko
Jeślimaszodpowiedniąliczbę
miedziaków,możesz(alenie
musisz)odwiedzićTargowisko
reprezentowane przez 3 odkryte
karty.Tutajmożeszzakupić
aktualniedostępnyekwipunek:
bronielubeliksiry.Pokupieniukarty
zastępujeszjąnowązestosukart
Targowiska.Cenyumieszczone
sąwprawymgórnymrogukarty.
Kupowanyekwipunekmusi
zostaćnatychmiastwyposażony
(położonyobokpostaci).Możesz
Skrócony opis kart
WtaliiGościńcanapotykaćbędziesz
potworyw3klasachoznaczonych
kolorami: plugawe – czerwony,
leśne – zielony i magiczne – niebieski.
TaliaTargowiskazawierabronie
wtychsamychkolorach.Również
wtaliiWioski,którejkartytworzą
rękęgracza,znajdziemywiele
przedmiotówzpremiąwtych
3kolorach.Zazwyczajkiedy
zagrywamykartę,musiona
pasowaćkolorystyczniedopotwora.
Wyjątkiem są karty specjalne: żółte
i czarne. Możecie je zagrywać do
dowolnego koloru (coś jak jokery).
Uwaga! Gdy zostanie zagrana
czarna karta, reszta zagranych
kart traci ważność. Wszystkie
kartyzrękigraczasąjednorazowe,
wprzeciwieństwiedobroniwtalii
Targowiska.Dokładniejszyopiskart
znajdujesięnakońcuinstrukcji.
Udołukartpostaciopisanesą
unikalnecechy.Uwiększościpostaci
wprawymdolnymroguznajdujesię
równieżsymboldodatkowejsiły
wokreślonymkolorze(wyjątkiem
sąOttoiGienek).
Opisyfabularnenakartachbudują
wiejskiklimatgry,aleniemają
wpływunajejzasady.
Polecenia na kartach skierowane
są do osoby, która ma i zagrywa
daną kartę.Czylijeślinakarcie,którą
trzymaszizagrywasz,jestnapisane:
"Wybieraszkolorwalki”,tokolor
wybieraszwłaśnieTY,niktinny.
5
miećmaksymalnie2kartybroni
i1zakrytąkartęeliksiru.Jeśli
maszjużpełnyekwipunek,przed
kupnemnowegomusiszzwolnić
miejsce,odrzucającwyposażone
karty(wyjątkiemjesteliksir
Potjon”,którymożnazużyćod
razumimopełnegoekwipunku).
Odrzucanąbrońmożeszoddać
lubsprzedaćinnemugraczowiza
dowolnąumówionąkwotę.Jeśli
odłożyszekwipuneknastoskart
odrzuconych,nieotrzymujesz
żadnejzapłaty.Wswojejturze
możeszzakupićtylesprzętu,naile
wystarczyCimiedziaków.Śmiało,
szastajforsąnaprawoilewo!
Dodatkowoza4miedziakimożesz
przekupićmotłochiotrzymać
1punktsławy.Wdanejturzemożesz
kupićmaksymalnie1punktsławy.
Nie możesz kupić ostatniego,
zwycięskiego punktu.
Wioska
Dobierz1kartęWioskiidodajją
narękę.Niepokazujkartyinnym
graczom.Jeślipotrzebujeszwięcej
kart,możeszzabraćdodatkową
kartęWioski,alewtedypomiń
ostatniąakcję:Gościniec.
Gościniec
Dobierz1kartęzwierzchutalii
Gościńca.Połóżjąodkrytąnapolu
walki.Możliwościsądwie:
Wylosowana karta to wydarzenie:
odczytajjąpublicznieizrealizuj
wydarzenie,poktórymnastąpi
koniectury.Wylosowane
wydarzeniedotyczygracza,
któryodkryłkartę.
Wylosowana karta to potwór.
Jeślinatrałeśnapotwora,musisz
zdecydować,corobisz.
Oileczujeszsięnasiłach,
możeszwalczyć(patrz:Walka).
Oczywiścieniemusisztegorobić.
Czasemlepszeokażesięmałe
oszustwo(patrz:Zlecenie).Swoją
decyzjęoznajmiaszprzypomocy
kartyzagrywki.Jeślidecydujesz
sięnawalkę,kładzieszkartę
potworanagórnejpołowiekarty
zagrywki.Jeślidecydujeszsię
nazlecenie,tozakrywaszdolną
połowękartyzagrywki.
ZLECENIE
Dodaj do potwora maks. 3 zakryte karty.
WALKA!
Inni gracze mogą dodać po
1 karcie, wybierasz jedną.
ZLECENIE
Dodaj do potwora maks. 3 zakryte karty.
WALKA!
Inni gracze mogą dodać po
1 karcie, wybierasz jedną.



Bebok
4



Borowy
6
Walka
Zlecenie

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756