Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra karciana REBEL Cytadela
Znaleziono w kategoriach:
Gry karciane
(70)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra karciana REBEL Cytadela
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
W
proWadzenie
Wgrze
C
ytadela
gracze ry
walizują otytuł N
adworneg
o
Budowniczeg
o, k
tóry jest przyznawan
y za wzniesienie
najlepszeg
o średniowiecznego miasta wkró
lestwie.
Mogą t
o osiągnąć dzięki zdobywaniu mo
net
ikorzysta
niu zusług rozma
itych postaci.
D
O
W
I
E
D
Z
S
I
Ę
,
JAK
GR
AĆ
.
plastikoWa
korona
22
plastikoWe
monety
Z
a
m
e
k
Z
a
m
e
k
Na koniec gry otrzymujesz
2 dodatkowe punkty
.
S
m
o
c
z
a
b
r
a
m
a
S
m
o
c
z
a
b
r
a
m
a
84
karty
dzielnic
p
unktoWanie
Gdy w dow
olnym mieści
e znajduje
się 7
†
dzielnic,
gra kończy s
ię
wraz z ko
ńcem obecnej ru
ndy i następ
uje podliczan
ie punktów:
•
1 punkt z
a każdą mone
tę na każdej z
Twoi
ch dzielnic.
•
3 punkty
, jeśli p
osiadasz co na
jmniej 1 dzie
lnicę każdego
rodzaju
.
•
4
p
u
n
k
t
y
d
l
a
g
r
a
c
z
a
,
k
t
ó
r
y
j
a
k
o
1
.
u
k
o
ń
c
z
y
ł
s
w
o
j
e
m
i
a
s
t
o.
•
P
o
2
p
u
n
k
t
y
d
l
a
p
o
z
o
s
t
a
ł
y
c
h
g
r
a
c
z
y
,
k
t
ó
r
z
y
u
k
o
ń
c
z
y
l
i
s
woje
m
i
a
s
t
a
.
•
W
s
z
e
l
k
i
e
d
o
d
a
t
k
o
w
e
p
u
n
k
t
y
z
T
w
o
i
c
h
u
n
i
k
a
t
o
w
y
c
h
d
z
ielnic.
†
8
p
o
d
c
z
a
s
r
o
z
g
r
y
w
k
i
2
-
i
3
-
o
s
o
b
o
w
e
j
.
p
rzebieg
tury
1)
Pob
ranie zasobów
. Musis
z
pobrać zaso
by na 1 z 2 s
posobów:
•
Pobier
z 2 monety z
banku.
•
Dobierz 2
karty dzielnic
, wybierz i za
trzymaj jedną
z nich,
a drugą odłó
ż na spód talii
.
2)
Budowa.
Możesz
wybudo
wać 1 dzielni
cę, płacąc jej
koszt.
*)
Użyc
ie zdolności post
aci.
Raz na tu
rę, we wskaz
anym mome
ncie,
możesz
użyć
każdej ze zdo
lności swojej
postaci (jeśli
nie jest
wyraźnie wsk
azane kiedy
, możesz
to zrobić
w dowolnym
momencie).
szlachecka
WojskoWa
religijna
hand
loWa
unikatoWa
r
odzaje
dzielnic
8
kart
pomocy
5
kart
znacznikóW
ZDOlnOścI
e
l
em
e
nt
y
gr
y
2
2
Z
ł
o
d
z
i
e
j
Z
ł
o
d
z
i
e
j
Ogłoś, kt
órą postać
c
h
c
e
s
z
o
k
r
a
ś
ć
.
Gdy okradzi
ona po
s
t
a
ć
z
o
s
t
a
n
i
e
ujawnio
na, zabierz w
sz
y
s
t
k
i
e
j
e
j
m
o
n
e
t
y
.
3
3
I
l
u
z
j
o
n
i
s
t
k
a
I
l
u
z
j
o
n
i
s
t
k
a
Wymie
ń wszystkie karty
ze swojej r
ęki na wszystkie
karty z ręki
innego gracza albo
odrzuć dowo
lną liczbę kart, a
by
otrzymać taką
samą liczbę kart.
27
kart
postaci
27
pomocniczych
kart
postaci
2
2
Iluzjonistka
Iluzjonistka
3
3
TM
p
i
e
r
W
s
z
a
r
o
z
g
r
y
W
k
a
D
o 1. r
o
zg
r
y
w
k
i n
a
le
ży p
rzyg
o
t
o
wać ka
r
t
y
w
y
mienio
n
e p
o
niżej iwszys
t
k
ie 54 ka
r
t
y dzie
l-
nic p
o
d
s
t
a
w
o
w
y
c
h o
zn
aczo
n
e n
a
s
t
ęp
u
j
ąc
y
mi
sy
m
b
o
l
a
mi wle
w
y
m do
ln
y
m r
ogu:
P
o
zos
t
ałe ka
r
t
y nie b
io
rą udzi
ału w1. r
o
zg
r
y
w
ce
.
J
eś
li g
racze zn
a
j
ą za
s
ad
y g
r
y
, m
ogą uży
ć
1
zg
o
t
o
w
y
c
h zes
t
a
w
ó
w ze s
t
r
. 9 a
l
b
o s
k
o
rzys
t
ać
zza
s
ad dos
t
os
o
wa
ni
a g
r
y ze s
t
r
. 8, a
b
y p
rzyg
o-
t
o
wać wła
sn
y zes
t
a
w p
os
t
aci i
unik
a
t
o
wy
ch
dzie
lnic.
U
wag
a!
P
o
dcza
s r
o
zg
r
y
w
k
i 3- i8-os
o
b
o
w
ej
n
a
le
ży uży
ć 9 ka
r
t p
os
t
aci (zo
b
. s
t
r
. 7–8).
p
r
z
y
g
o
t
o
W
a
n
i
e
g
r
y
(
d
l
a
6
g
r
a
c
z
y
)
talia
dzieln
ic
RZąD
pOmOcn
IcZy
ch
KARt
pOStAcI
ban
k
talia
postaci
koron
a
pOcZątKOWE
KARty
nA
RĘcE
obszar
gry
koron
oWan
ego
gracza
pOcZątKOWE
mon
ety
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
2
2
p
rzy
gotoWan
ie
pierWszej
rozgryWki
P
o
niższe in
s
t
r
u
k
c
j
e o
dn
oszą się t
y
l
k
o do
1. r
o
zg
r
y
w
k
i
. P
ełn
a li
s
t
a k
r
o
k
ó
w do w
y
k
o
n
a
ni
a
wn
a
s
t
ęp
n
y
c
h r
o
zg
r
y
w
kac
h zn
a
j
d
u
j
e się
ws
e
k
c
ji „
P
ełn
e p
rzyg
o
t
o
wa
nie g
r
y” n
a s
t
r
. 8.
P
rze
d r
o
zp
o
czę
ciem 1. r
o
zg
r
y
w
k
i n
a
le
ży
w
y
k
o
n
ać n
a
s
t
ęp
u
j
ące k
r
o
k
i:
1.
Wzi
ąć p
o
m
o
cnicze ka
r
t
y p
os
t
aci o
d
p
o-
w
i
ad
a
j
ące 8 p
os
t
acio
m zt
a
b
e
li n
a s
t
r
. 2
iumieś
cić j
e n
a śr
o
d
k
u s
t
ołu wk
o
lejn
oś
ci
r
osn
ącej w
e
dług ra
n
g
i
. T
e ka
r
t
y p
rzy-
p
o
min
a
j
ą, k
t
ó
r
e p
os
t
acie b
io
rą udzi
ał
wr
o
zg
r
y
w
ce
.
2.
Wzi
ąć 14
unik
a
t
o
wy
ch
ka
r
t dzie
lnic
w
y
mienio
n
y
c
h wt
a
b
e
li n
a s
t
r
. 2 ip
o
t
a-
s
o
wać j
e z54 ka
r
t
a
mi dzie
lnic p
o
d
s
t
a
w
o-
w
y
c
h. K
ażdem
u zg
raczy n
a
le
ży r
o
zd
ać
p
o 4 za
k
r
yt
e ka
r
t
y dzie
lnic – t
o j
eg
o
p
o
czą
t
k
o
w
e ka
r
t
y n
a r
ę
ce
.
3.
Zp
o
zos
t
ały
c
h ka
r
t dzie
lnic u
t
w
o
rzy
ć
za
k
r
yt
y s
t
os n
a śr
o
d
k
u s
t
ołu – t
o t
a
li
a dzie
l
-
nic. N
a
s
t
ęp
nie n
a
le
ży umieś
cić n
a śr
o
d
k
u
s
t
ołu wszys
t
k
ie m
o
n
et
y
, t
w
o
rząc b
a
n
k.
4.
R
o
zd
ać każdem
u zg
raczy p
o 2 m
o
n
et
y
zb
a
n
k
u
. N
a
le
żą o
n
e do g
racza ido m
o-
m
en
t
u w
y
d
a
ni
a p
o
zos
t
a
j
ą wj
eg
o p
u
li
.
5.
P
rze
kazać n
a
js
t
a
r
szem
u g
raczo
w
i k
o
r
o
n
ę
i8 ka
r
t p
os
t
aci w
y
mienio
n
y
c
h wt
a
b
e
li
n
a s
t
r
. 2.
p
r
z
e
b
i
e
g
g
r
y
P
o
niżej za
p
r
e
zen
t
o
wa
n
o za
s
ad
y r
o
zg
r
y
w
k
i d
l
a
o
d 4 do 8 g
raczy
. Z
mi
a
n
y wza
s
ad
ac
h o
b
o-
w
i
ązu
j
ące p
o
dcza
s r
o
zg
r
y
w
k
i 2- i3-os
o
b
o
w
ej
o
p
i
s
a
n
o n
a s
t
r
. 7.
R
o
zg
r
y
w
ka w
C
y
t
a
de
lę
s
kład
a się zs
er
ii r
un
d
.
K
ażd
a r
un
d
a r
o
zp
o
czy
n
a się o
d fazy w
y
b
o-
r
u
, p
o
dcza
s k
t
ó
r
ej g
racze p
rze
kazu
j
ą s
o
b
ie
ka
r
t
y p
os
t
aci iw
y
b
iera
j
ą p
o 1 n
a d
a
n
ą r
un
dę
.
Wszys
t
k
ie ka
r
t
y p
os
t
aci m
a
j
ą s
p
e
c
j
a
ln
e zdo
l-
n
oś
ci
, k
t
ó
r
e p
o
zwa
l
a
j
ą n
a p
rzy
kład n
a k
radzie
ż
m
o
n
et czy zb
urzenie dzie
lnic
y inn
eg
o g
racza.
P
o fazie w
y
b
o
r
u n
a
s
t
ęp
u
j
e faza t
ur g
raczy
,
p
o
dcza
s k
t
ó
r
ej g
racze p
o
b
iera
j
ą za
s
o
b
y ib
ud
u-
j
ą n
o
w
e dzie
lnice wsw
o
ic
h mi
a
s
t
ac
h.
G
racz p
osi
ad
a
j
ąc
y k
o
r
o
n
ę j
e
st określa
ny mia-
n
em
ko
r
o
no
wa
ne
go g
r
acza
.
Do jego obowiąz-
k
ó
w n
a
le
ży p
i
ln
o
wa
nie k
o
lej
ności rozgr
ywki
iw
y
w
oły
wa
nie g
raczy do w
y
kona
nia swoich
t
ur p
o
dcza
s fazy t
ur g
raczy
.
F
aza
Wy
boru
K
o
r
o
n
o
wa
n
y g
racz t
a
s
u
j
e t
a
l
ię kart postaci.
N
a
j
p
ier
w los
o
w
o o
drzuc
a t
y
l
e
od
kr
ytych
kart
p
os
t
aci
, i
le ws
kazu
j
e p
o
niższ
a tabela, ikładzie
j
e n
a śr
o
d
k
u s
t
ołu
. N
a
s
t
ęp
ni
e dodatkow
o
o
drzuc
a
za
k
r
y
tą
1 los
o
wą ka
rtę postaci. Liczba
o
drzuc
a
n
y
c
h o
d
k
r
yt
y
c
h ka
r
t
zależy od liczby
g
raczy b
io
rąc
y
c
h udzi
ał wr
o
zgr
ywce (zob.
t
a
b
e
l
a p
o
niżej). O
drzuco
n
e
karty nie biorą
udzi
ału wt
ej r
un
dzie
.
U
wag
a!
Wśr
ó
d o
drzuco
n
y
c
h odkryt
ych ka
rt
nie m
o
że zn
a
j
do
wać się p
os
t
ać orandze 4
(
Kr
ó
l
,
Ce
sa
r
z
a
lb
o
Pa
t
r
y
c
j
u
s
z
). J
eśli tak się
s
t
a
nie
, n
a
le
ży o
drzucić o
d
k
r
ytą inną kartę,
aka
r
t
ę p
os
t
aci ora
n
dze 4 wt
asować zpowr
o-
t
em do t
a
lii p
os
t
aci
.
K
o
r
o
n
o
wa
n
y g
racz b
ierze p
o
zostałe karty
p
os
t
aci
, og
l
ąd
a j
e iwt
a
j
emni
c
y wybiera 1, którą
za
t
rzy
m
u
j
e
. N
a
s
t
ęp
nie p
rze
ka
zuje pozostałe
ka
r
t
y g
raczo
w
i p
o sw
o
j
ej le
w
ej stro
nie – on
t
e
ż w
y
b
iera 1 ka
r
t
ę
, ar
eszt
ę p
rzekazuje dalej.
P
rze
kazy
wa
nie ka
r
t p
os
t
aci t
r
wa tak długo
,
aż każd
y zg
raczy w
y
b
ierze 1
postać. Gdy
os
t
a
t
ni g
racz w
y
b
ierze sw
o
j
ą
postać, odrzuca
za
k
r
y
tą
nie
w
y
b
ra
n
ą ka
r
t
ę o
b
ok pozostałyc
h
o
drzuco
n
y
c
h ka
r
t p
os
t
aci
.
* S
p
e
c
ja
lna zas
ad
a p
o
d
czas
rozgr
yw
ki
7-os
o
b
o
w
e
j
.
G
d
y 6. g
racz p
r
zekaże ostatnią
ka
r
t
ę p
os
t
aci
, 7. g
racz b
ierze
także kartę, któ
ra
zos
t
ała o
drzuco
n
a za
k
r
yt
a n
a początku rundy
.
N
a
s
t
ęp
nie w
y
b
iera 1 zt
y
c
h 2
postaci, aniewy-
b
ra
n
ą ka
r
t
ę o
drzuc
a za
k
r
yt
ą.
3
3
F
aza
tu
r
graczy
Wprzeciwi
eń
s
t
w
ie do fazy w
y
b
o
r
u wt
ej fazie
gracze nie w
y
k
o
n
u
j
ą sw
o
ic
h t
ur wk
o
lejn
oś
ci
zgodnej zki
er
un
k
iem r
uc
h
u ws
kazó
w
e
k zega
ra.
Zamiast teg
o ic
h t
ur
y n
a
s
t
ęp
u
j
ą w
e
dług ra
n
g
wybranyc
h
p
os
t
aci o
zn
aczo
n
y
c
h wle
w
y
m
górn
ym rog
u każdej ka
r
t
y p
os
t
aci
. K
o
r
o
n
o
wa
n
y
gracz wy
wo
łu
j
e każd
ą ra
n
g
ę
postaci wko
lejn
oś
ci r
osn
ącej
,
zaczynając o
d „1” (
Z
a
b
ó
jczy
n
i
,
W
iedźma
al
b
o
S
ę
dzi
a
). J
eś
li
gracz ma ka
r
t
ę w
y
w
oła
n
ej p
o
-
staci, uja
wn
i
a j
ą, o
d
k
r
y
wa
j
ąc
tę kartę, ir
o
zg
r
y
wa sw
o
j
ą t
ur
ę
.
Wswojej tu
rze g
racz
mu
s
i
p
o
b
rać za
s
o
b
y
.
Mo
że pobra
ć 2 m
o
n
et
y zb
a
n
k
u a
l
b
o do
b
rać
2 karty dzie
lnic zt
a
lii dzie
lnic, za
t
rzy
m
ać j
e
dn
ą
znich, adru
gą o
dło
ży
ć za
k
r
yt
ą n
a s
p
ó
d t
a
lii
.
P
o pobraniu
za
s
o
b
ó
w g
racz
moż
e
w
y
b
udo
wać
1 dzielnicę w
sw
o
im mieś
cie
. Wt
y
m ce
l
u
zagr
ywa kar
t
ę dzie
lnic
y zr
ę
k
i
, kład
ąc j
ą o
d
k
r
yt
ą
przed sobą,
iwpłac
a do b
a
n
k
u liczb
ę m
o
n
et
ró
wną jej ko
szt
o
w
i b
udo
w
y (i
k
o
n
y m
o
n
et n
a
karcie). G
ra
cza o
b
o
w
i
ązu
j
e limi
t b
udo
w
y
1 dzielnicy n
a t
ur
ę iza
kaz b
udo
w
y t
a
k
ic
h
samy
ch dzie
lnic (ot
a
k
iej s
a
m
ej n
azw
ie) j
a
k t
e
,
któ
re już zn
a
j
d
u
j
ą się wj
eg
o mieś
cie
.
Gdy gracz,
k
t
ó
r
y u
j
a
w
nił w
y
w
oła
n
ą p
os
t
ać, za-
kończy sw
o
j
ą t
ur
ę a
l
b
o j
eś
li żaden zg
raczy nie
ujawnił pos
t
aci
, k
o
r
o
n
o
wa
n
y g
racz w
y
w
ołu
j
e
kolejne pos
t
acie w
e
dług ra
n
g
i wk
o
lejn
oś
ci r
o
-
snącej, aż w
y
w
oła wszys
t
k
ie p
os
t
acie
. N
a
s
t
ęp
nie
nowa runda
r
o
zp
o
czy
n
a się o
d fazy w
y
b
o
r
u
.
Z
dolnoś
ci
postaci
Raz na turę
, w
e ws
kaza
n
y
m m
o
m
en
cie
, g
racz
może
użyć
zdo
ln
oś
ci sw
o
j
ej p
os
t
aci
. J
eś
li
dokładn
y m
o
m
en
t uży
ci
a zdo
ln
oś
ci nie j
es
t
wskazan
y
, m
o
że j
ej uży
ć wdo
w
o
ln
y
m m
o
m
en-
cie podczas
sw
o
j
ej t
ur
y
. Z
do
ln
oś
ci nie
k
t
ó
r
y
c
h
postaci zap
e
w
ni
a
j
ą za
s
o
b
y za dzie
lnice d
a
n
eg
o
rodzaj
u zna
j
d
u
j
ące się wmieś
cie g
racza.
Do tych zas
o
b
ó
w n
a
le
żą m
o
n
et
y a
l
b
o ka
r
t
y
wzależnośc
i o
d zdo
ln
oś
ci d
a
n
ej p
os
t
aci
. A
b
y
otym pami
ęt
ać, ra
n
ga t
y
c
h p
os
t
aci w
idniej
e n
a
ikonie krys
zt
ału wk
o
lo
rze o
d
p
o
w
i
ad
a
j
ąc
y
m
dzielnicom
d
a
n
eg
o r
o
dza
j
u
.
Z
do
ln
oś
ci p
os
t
aci zos
t
ały szczeg
óło
w
o o
p
i
s
a
n
e
n
a s
t
r
. 10–14. Są o
n
e k
l
uczo
w
y
m e
lem
en
t
em
r
o
zg
r
y
w
k
i
, d
l
a
t
eg
o n
a
le
ży się znimi za
p
o
zn
ać
p
rze
d r
o
zp
o
czę
ciem g
r
y
.
d
Zielnice
Wg
rze w
ys
t
ęp
u
j
e 5 r
o
dza
j
ó
w dzie
lnic o
zn
a-
czo
n
y
c
h k
o
lo
ra
mi isy
m
b
o
l
a
mi p
rze
d
s
t
a
w
io
n
y-
mi p
o
niżej
. N
ie
k
t
ó
r
e zdo
ln
oś
ci p
os
t
aci ip
e
w
n
e
ef
e
k
t
y za
p
e
w
ni
a
j
ące p
un
k
t
y n
a k
o
nie
c g
r
y o
d-
n
oszą się do p
oszczeg
ó
ln
y
c
h r
o
dza
j
ó
w dzie
lnic.
N
a ka
r
t
ac
h
unik
a
t
o
wy
ch
dzie
lnic zn
a
j
d
u
j
ą
się o
p
i
sy ic
h ef
e
k
t
ó
w
. D
zię
k
i t
y
m ef
e
k
t
o
m
g
racz zdo
b
y
wa r
o
zm
a
i
t
e p
r
emie
, n
a p
rzy
kład
do
d
a
t
k
o
w
e za
s
o
b
y a
l
b
o p
un
k
t
y n
a k
o
nie
c g
r
y
.
Ef
e
k
t
y dzie
lnic s
ą o
p
c
j
o
n
a
ln
e
, oi
le wic
h o
p
i
sie
nie m
a w
y
rażeń „
m
u
si
”
, „
nie m
o
że
” a
ni „
nie
m
o
żesz
”
.
ran
ga
Z
abójcZyni
1
1
Z
a
b
ó
j
c
z
y
n
i
Z
a
b
ó
j
c
z
y
n
i
Ogłoś, k
t
ó
rą p
os
t
ać c
h
cesz za
b
ić.
Z
a
b
i
t
a p
os
t
ać t
raci sw
o
j
ą t
ur
ę
.
szlachecka
WojskoWa
religijn
a
han
dloWa
un
ikatoWa
W
A
ż
n
E
O
K
R
E
ś
l
E
n
I
A
Zb
urz
e
ni
e
.
P
o zb
urzeni
u dzie
lnic
y n
a
le
ży
o
dło
ży
ć j
ej ka
r
t
ę za
k
r
yt
ą n
a s
p
ó
d t
a
lii dzie
lnic.
O
drzu
c
e
ni
e
.
W fazie w
y
b
o
r
u w za
le
żn
oś
ci
o
d liczb
y g
raczy o
drzuc
a się o
k
r
eś
lo
n
ą liczb
ę
(o
d
k
r
yt
y
c
h i za
k
r
yt
y
c
h) ka
r
t p
os
t
aci
. O
drzu-
co
n
e ka
r
t
y p
os
t
aci nie b
io
rą udzi
ału w d
a
n
ej
r
un
dzie
. P
o o
drzuceni
u ka
r
t
y dzie
lnic
y n
a
le-
ży o
dło
ży
ć j
ą za
k
r
yt
ą n
a s
p
ó
d t
a
lii dzie
lnic.
D
o
b
i
er
an
i
e
.
G
d
y g
racz do
b
iera ka
r
t
y
,
b
ierze j
e z w
ierzc
h
u t
a
lii dzie
lnic. Wszys
t
k
ie
ef
e
k
t
y p
o
w
o
d
u
j
ące do
b
iera
nie ka
r
t ws
ka-
zu
j
ą liczb
ę ka
r
t, k
t
ó
r
e n
a
le
ży za
t
rzy
m
ać n
a
r
ę
ce
. P
o
zos
t
ałe ka
r
t
y o
d
kład
a się za
k
r
yt
e n
a
s
p
ó
d t
a
lii dzie
lnic.
O
t
rzy
ma
ni
e
.
G
d
y g
racz o
t
rzy
m
u
j
e m
o
n
et
y
,
p
o
b
iera j
e z b
a
n
k
u i umieszcza w sw
o
j
ej p
u
li
.
G
d
y g
racz o
t
rzy
m
u
j
e ka
r
t
y
, do
b
iera j
e z t
a
lii
dzie
lnic i do
d
a
j
e do ka
r
t n
a r
ę
ce
.
4
4
p
R
Z
y
K
ł
A
D
t
u
R
y
W
o
j
cie
c
h wła
śnie za
k
o
ń
czył sw
o
j
ą t
ur
ę zka
r
-
t
ą p
os
t
aci
A
r
c
hi
t
e
k
t
ki
. K
o
lejn
ą w
y
w
oła
n
ą
p
os
t
aci
ą j
es
t
G
en
er
ał
. M
a
r
t
y
n
a w
y
b
rała
Ge
-
n
er
ała
p
o
dcza
s fazy w
y
b
o
r
u
, w
ię
c o
d
k
r
y
wa
sw
o
j
ą ka
r
t
ę p
os
t
aci ir
o
zg
r
y
wa sw
o
j
ą t
ur
ę
.
1.
W
cześniej wt
ej r
un
dzie K
a
si
a mi
ała
ka
r
t
ę
Zło
dzi
eja
iogłosiła, że c
h
ce
o
k
ra
ś
ć
G
en
er
ała
. P
o u
j
a
w
nieni
u ka
r
t
y
G
en
er
ała
K
a
si
a za
b
iera wszys
t
k
ie m
o-
n
et
y zp
u
li M
a
r
t
y
n
y
.
2.
N
a
s
t
ęp
nie M
a
r
t
y
n
a p
o
b
iera za
s
o
b
y
.
P
r
ó
b
u
j
ąc o
dzys
kać częś
ć u
t
raco
n
eg
o
m
a
j
ą
t
k
u
, p
os
t
a
n
a
w
i
a p
o
b
rać
2 m
o
n
et
y zb
a
n
k
u
.
3.
W
yg
l
ąd
a n
a t
o
, że W
o
j
cie
c
h p
r
o
wadzi
,
w
ię
c M
a
r
t
y
n
a de
c
y
d
u
j
e się za
płacić
1 m
o
n
et
ę
, a
b
y zb
urzy
ć j
eg
o
T
a
r
g
ow
i
sk
o
.
W
o
j
cie
c
h o
d
kład
a t
ę ka
r
t
ę za
k
r
yt
ą n
a
s
p
ó
d t
a
lii dzie
lnic.
4.
T
eraz M
a
r
t
y
n
a p
os
t
a
n
a
w
i
a p
o
b
rać
m
o
n
et
y za sw
o
j
e
w
o
js
k
o
we
dzie
lnice
.
Wsw
o
im mieś
cie m
a
W
ię
z
ie
n
ie
i
Szk
o-
łę m
a
g
i
i
, k
t
ó
ra wt
y
m w
yp
ad
k
u liczy
się j
a
k
o dzie
lnic
a
w
o
j
s
k
o
wa
, w
ię
c
p
o
b
iera zb
a
n
k
u 2 do
d
a
t
k
o
w
e m
o
n
et
y
.
Wsw
o
j
ej p
u
li m
a t
eraz 3 m
o
n
et
y
.
5.
M
a
r
t
y
n
a płaci 3 m
o
n
et
y za w
y
b
udo
wa-
nie
Ko
s
z
a
r
, k
t
ó
r
e umieszcza wsw
o
im
mieś
cie o
b
o
k p
o
zos
t
ały
c
h dzie
lnic.
J
a
k
o że j
uż użyła sw
o
j
ej zdo
ln
oś
ci
za
p
e
w
ni
a
j
ącej m
o
n
et
y
, wt
ej t
urze
nie o
t
rzy
m
u
j
e m
o
n
et
y za
Ko
s
z
a
r
y
.
M
a
r
t
y
n
a w
y
k
o
rzys
t
ała sw
o
j
e zdo
ln
oś
ci
iw
y
b
udo
wała wt
ej t
urze do
zw
o
lo
n
ą
1 dzie
lnicę – n
a
s
t
ęp
u
j
e k
o
nie
c j
ej t
ur
y
.
G
en
er
ał
b
ył os
t
a
t
ni
ą p
os
t
aci
ą w o
b
e
cn
ej
r
un
dzie
, w
ię
c do
b
iega o
n
a k
o
ń
c
a. K
o
r
o
n
o-
wa
n
y g
racz zb
iera i t
a
s
u
j
e wszys
t
k
ie ka
r
t
y
p
os
t
aci
, a n
a
s
t
ęp
nie p
rzyg
o
t
o
wu
j
e j
e do
k
o
lejn
ej fazy w
y
b
o
r
u
.
W
i
ę
z
i
e
n
i
e
W
i
ę
z
i
e
n
i
e
S
z
k
o
ł
a
m
a
g
i
i
S
z
k
o
ł
a
m
a
g
i
i
N
a p
o
t
rze
b
y zdo
ln
oś
ci za
p
e
w
ni
a
j
ąc
y
c
h
za
s
o
b
y za T
w
o
j
e dzie
lnice
Szk
oła
m
ag
i
i
j
es
t t
ra
k
t
o
wa
n
a j
a
k
o dzie
lnic
a
w
y
b
ra
n
eg
o p
rze
z Cie
b
ie r
o
dza
j
u
.
8
8
G
e
n
e
r
a
ł
G
e
n
e
r
a
ł
Z
b
u
r
z
1
d
z
i
e
l
n
i
c
ę
,
p
ł
a
c
ą
c
o
1
m
o
n
e
t
ę
m
n
i
e
j
,
n
i
ż
w
y
n
o
s
i
j
e
j
k
o
s
z
t
.
O
t
r
z
y
m
u
j
e
s
z
1
m
o
n
e
t
ę
z
a
k
a
ż
d
ą
s
w
o
j
ą
w
o
j
s
k
o
w
ą
d
z
i
e
l
n
i
c
ę
.
W
i
ę
z
i
e
n
i
e
W
i
ę
z
i
e
n
i
e
S
z
k
o
ł
a
m
a
g
i
i
S
z
k
o
ł
a
m
a
g
i
i
N
a p
o
t
rze
b
y zdo
ln
oś
ci za
p
e
w
ni
a
j
ąc
y
c
h
za
s
o
b
y za T
w
o
j
e dzie
lnice
Szk
oła
m
ag
i
i
j
es
t t
ra
k
t
o
wa
n
a j
a
k
o dzie
lnic
a
w
y
b
ra
n
eg
o p
rze
z Cie
b
ie r
o
dza
j
u
.
K
o
s
z
a
r
y
K
o
s
z
a
r
y
8
8
G
e
n
e
r
a
ł
G
e
n
e
r
a
ł
Z
b
u
r
z
1
d
z
i
e
l
n
i
c
ę
,
p
ł
a
c
ą
c
o
1
m
o
n
e
t
ę
m
n
i
e
j
,
n
i
ż
w
y
n
o
s
i
j
e
j
k
o
s
z
t
.
O
t
r
z
y
m
u
j
e
s
z
1
m
o
n
e
t
ę
z
a
k
a
ż
d
ą
s
w
o
j
ą
w
o
j
s
k
o
w
ą
d
z
i
e
l
n
i
c
ę
.
8
8
G
e
n
e
r
a
ł
G
e
n
e
r
a
ł
Z
b
u
r
z
1
d
z
i
e
l
n
i
c
ę
,
p
ł
a
c
ą
c
o
1
m
o
n
e
t
ę
m
n
i
e
j
,
n
i
ż
w
y
n
o
s
i
j
e
j
k
o
s
z
t
.
O
t
r
z
y
m
u
j
e
s
z
1
m
o
n
e
t
ę
z
a
k
a
ż
d
ą
s
w
o
j
ą
w
o
j
s
k
o
w
ą
d
z
i
e
l
n
i
c
ę
.
2
2
Z
ł
o
d
z
i
e
j
Z
ł
o
d
z
i
e
j
O
g
ł
o
ś
,
k
t
ó
r
ą
p
o
s
t
a
ć
c
h
c
e
s
z
o
k
r
a
ś
ć
.
G
d
y
o
k
r
a
d
z
i
o
n
a
p
o
s
t
a
ć
z
o
s
t
a
n
i
e
u
j
a
w
n
i
o
n
a
,
z
a
b
i
e
r
z
w
s
z
y
s
t
k
i
e
j
e
j
m
o
n
e
t
y
.
8
8
G
e
n
e
r
a
ł
G
e
n
e
r
a
ł
Z
b
u
r
z
1
d
z
i
e
l
n
i
c
ę
,
p
ł
a
c
ą
c
o
1
m
o
n
e
t
ę
m
n
i
e
j
,
n
i
ż
w
y
n
o
s
i
j
e
j
k
o
s
z
t
.
O
t
r
z
y
m
u
j
e
s
z
1
m
o
n
e
t
ę
z
a
k
a
ż
d
ą
s
w
o
j
ą
w
o
j
s
k
o
w
ą
d
z
i
e
l
n
i
c
ę
.
T
a
r
g
o
w
i
s
k
o
T
a
r
g
o
w
i
s
k
o
8
8
G
e
n
e
r
a
ł
G
e
n
e
r
a
ł
Z
b
u
r
z
1
d
z
i
e
l
n
i
c
ę
,
p
ł
a
c
ą
c
o
1
m
o
n
e
t
ę
m
n
i
e
j
,
n
i
ż
w
y
n
o
s
i
j
e
j
k
o
s
z
t
.
O
t
r
z
y
m
u
j
e
s
z
1
m
o
n
e
t
ę
z
a
k
a
ż
d
ą
s
w
o
j
ą
w
o
j
s
k
o
w
ą
d
z
i
e
l
n
i
c
ę
.
7
7
A
r
c
h
i
t
e
k
t
k
a
A
r
c
h
i
t
e
k
t
k
a
O
t
r
z
y
m
u
j
e
s
z
2
d
o
d
a
t
k
o
w
e
k
a
r
t
y
.
M
o
ż
e
s
z
w
y
b
u
d
o
w
a
ć
m
a
k
s
y
m
a
l
n
i
e
3
d
z
i
e
l
n
i
c
e
.
z
a
s
a
d
y
n
a
k
a
r
t
a
c
h
W
C
y
t
ad
e
li
t
e
ks
t za
s
ad n
a ka
r
t
ac
h s
t
a
n
o
w
i k
r
ó
t
k
ie p
rzyp
o
mnienie dzi
ała
ni
a ic
h
ef
e
k
t
ó
w
. Szczeg
óło
w
e za
s
ad
y do
t
y
czące zdo
ln
oś
ci p
os
t
aci zn
a
j
d
u
j
ą się ws
e
k
c
ji
„
Szczeg
óło
w
y o
p
i
s p
os
t
aci
” n
a s
t
r
. 10–14, a„
W
yj
a
śnienie ef
e
k
t
ó
w dzie
lnic
” m
o
żn
a
zn
a
le
źć n
a s
t
r
. 15. J
eś
li t
e
ks
t n
a ka
r
cie s
t
o
i ws
p
rze
czn
oś
ci zt
e
ks
t
em n
a s
t
r
. 10–15,
p
ier
wszeń
s
t
w
o m
a t
r
eś
ć zin
s
t
r
u
k
c
ji
.
5
5
Pomiń
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Domek dla dzieci
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking soundbarów [TOP10]
Zalany laptop – co zrobić w takiej sytuacji?
Ranking smartwatchy [TOP10]
Ranking spalaczy tłuszczu [TOP10]
Wuchang: Fallen Feathers - wymagania PC. Gdy pierwszym bossem może stać się twój komputer
Ranking suszarek do prania [TOP10]
Ranking kaw rozpuszczalnych [TOP10]
Ranking parownic do ubrań [TOP10]
Ranking zabawek dla 4-latka [TOP10]
Premiery gier 2025. Na te tytuły warto czekać
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
Ranking rowerów elektrycznych [TOP10]
Soki z sokowirówki - jakie owoce wybrać?
Rodzaje pomp wodnych
Sprawdź więcej poradników