Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Dodatek do gry REBEL 7 Cudów Świata: Armada (nowa edycja 2020)
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(266)
Wróć
Instrukcja obsługi Dodatek do gry REBEL 7 Cudów Świata: Armada (nowa edycja 2020)
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
ANTOINE BAUZA
„Są trzy typy ludzi: tacy, którzy żyją, tacy, którzy są martwi, oraz tacy, którzy żeglują po morzach”.
(Arystoteles)
WPROW
ADZENIE
Niniejszy dodatek do gry
7 Cudów Świata
pozwoli W
am budować w swoich
Stoczniach
potężne oty
, którymi wyruszycie na podbój mórz i oceanów
.
24 nowe karty Epoki or
az 27 nowych kart Wysp wzbogacą gr
ę i zwiększą
interakcję między gr
aczami.
Armada
wpro
wadza do podstawowej wersji gry
7 Cudó
w Świata
nowe
zasady
, ale warunki zwycięstwa pozostają takie same.
Dodatek oferuje ró
wnież wariant gry zespołowej (dla 4 i 6 gr
aczy).
ZA
W
ART
OŚĆ
•
plansza Cudu (Sir
acusa)
•
7 plansz Stoczni
•
28 gurek Floty (po 7 w każdym
z 4 koloró
w)
•
40 żetonó
w Koniktów morskich:
•
22 żetony Zwycięstwa
morskiego
• 18 żetonów Por
ażki morskiej
•
8 żetonó
w Koniktów:
• 4 żetony Zwycięstwa
• 4 żetony Porażki
•
2 żetony Najazdu
•
6 monet o wartości „6”
•
24 karty Armady (po 8 z każdej
Epoki)
•
27 kart Wysp (po 9 z każdego
poziomu)
•
notes punktacji
•
3 arkusze z opisem nowych
efektów
•
instrukcja
2
Uwaga!
Efekty pól są takie same na każdej planszy Stoczni. Plansze różnią się tylko
kosztami budowy i położeniem symbolu Cudu.
FIGURKI FLO
TY
Figurki pozwalają śledzić rozwój Flot
(
czerwonej
,
żółtej
,
niebieskiej
i
zielonej
)
na planszach Stoczni graczy
.
KARTY ARMADY
Karty Epok z tego dodatku nazywane są kartami
Armady
. Przedstawiają one nowe Budo
wle
i wpro
wadzają zupełnie nowe efekty
. Karty te należy
dodać do kart Epok z gry podstawowej.
Uwaga!
Na kartach Epok z dodatku
Armada
w lewym
dolnym rogu znajduje się symbol
, który
ułatwi sortowanie kart.
ELEMENTY GRY
PLANSZA CUDU
Cud
„Siracusa”
jest używany jedynie w grze
z tym dodatkiem.
PLANSZE STOCZNI
Plansze Stoczni pokazują, jak przebiega rozwój Flot gr
aczy. Przedstawiają 4 tory
morskie:
czerwony
,
żółty
,
niebieski
i
zielony
. Każdy tor jest podzielony na 7
pól, z których większość ma określony efekt.
Na każdej planszy Stoczni na jednym z toró
w morskich znajduje się symbol
Cudu
. Plansze różnią się pod względem jego położenia.
Aby ułatwić gr
ę
osobom cierpiącym na
zaburzenie rozpozna
-
wania barw
, każdy
tor morski ma symbol
odpowiadający jego
kolor
owi.
czerwony
żółty
niebieski
zielony
tory morskie
symbol Cudu
pole startowe
Floty
efekt
koszt
Budowy
morskiej
3
ŻETONY K
ONFLIKTÓW MORSKICH
Żetony Koniktów morskich r
eprezentują por
ażki
i zwycięstwa na morzach.
Występują 2 rodzaje żetonó
w Koniktów morskich:
•
Żetony Porażki
morskiej (o
wartości „-1”, „-2”
i „-3”).
•
Żetony Zwycięstwa morskiego (o wartości „1”, „3”, 5” i „7”).
ŻETONY NA
JAZDU
Żetony Najazdu repr
ezentują nowy efekt Najazdu.
NOTES PUNKT
ACJI
Nowy notes punktacji pozwoli zapisywać także te punkty
, które zostały zdobyte
dzięki dodatkom:
Armada
,
Liderzy
i
Miasta
.
ARKUSZE Z OPISAMI NOWYCH EFEKT
ÓW
Gracze znajdą na nich objaśnienia dotyczące wszystkich no
wych symboli
występujących w grze.
PRZY
GO
TO
W
ANIE DO GRY
Grę należy przygoto
wać według zasad z gry podstawowej
7 Cudów Świata
z następującymi zmianami:
•
Przygoto
wanie
kart Epok
:
1.
Karty Epok
z tego dodatku należy rozdzielić na 3 stosy (Epoki I, Epoki II
i Epoki III), a następnie potasować każdy stos osobno.
Uwaga!
W rozgrywce 3-osobo
wej należy odłożyć do pudełka 5 kart Armady
z symbolem
4+
4+
w prawym dolnym rogu.
2.
Ze stosu każdej Epoki należy losowo dobrać
tyle kart Armady
, ilu jest
graczy
.
Pozostałe karty nale
ży odłożyć
do
pudełka
, nie będą
potrzebne.
3.
Spośród
oletowych
kart z gry podstawo
wej należy dobrać tyle kart,
ile wynosi
liczba graczy + 2
.
4.
Następnie należy dodać wybrane według powyższych zasad
karty
Armady
i
oletowe
karty do odpo
wiednich talii Epok
z gry
podstawowej
i potasować każdą talię osobno.
•
Karty Wysp
należy rozdzielić według ich po
ziomu i potasować każdy stos
osobno. Stosy te należy położyć obok siebie na środku stołu.
•
Każdy gracz bierze
1 planszę Stoczni
i kładzie ją piono
wo po prawej str
onie
swojej planszy Cudu. Każdy gracz bierze także
po 1 gur
ce Floty w każdym
kolorze
i umieszcza je na swojej planszy Stoczni na polach startowych
w odpowiednich kolor
ach.
•
Żetony Koniktów morskich
i
Najazdu
należy położyć w zasięgu gr
aczy.
•
Monety
oraz dodatko
we
żetony Koniktów
należy dodać do odpo
wiednich
puli z gry podstawowej.
KARTY WYSP
Karty Wysp to
nowy
rodzaj kart.
Mają inny
re
wers i nie
dodaje się ich
do talii Epok.
Są podzielone na
3 poziomy
i
każda ma inny
efekt.
poziom 3
poziom 2
poziom 1
re
wers
nazwa
efekt
awers
4
PRZEBIEG GRY
Gra przebiega według normalnych zasad z gry podstawo
wej
7 Cudów Świata
z wyjątkiem 5 nowych zasad:
A.
Dodatkowa tur
a
B.
Budowa morska
C.
Rozstrzyganie Koniktów morskich
D.
Najazd
E.
Odrzucenie karty
A. DODA
TKO
WA TURA
Na początku każdej Epoki każdy z graczy otrzymuje
8 kart
(a nie 7 jak w grze
podstawowej). Podczas każdej Epoki gr
acze rozegr
ają zatem o 1 turę więcej.
B. BUDOW
A MORSKA
Gracz, jeśli chce, może przepr
owadzić
Budowę morską
za każdym razem, gdy
wznosi
czerwoną
,
żółtą
,
niebieską
albo
zieloną
Budowlę z karty Epoki, albo
gdy buduje etap Cudu.
Budowa morska pozawala gr
aczowi rozwijać swoje
Floty
:
•
Czerwona
Flota: okr
eśla Siłę na morzu w
Koniktach morskich
.
•
Żółta
Flota: daje dostęp do no
wych
szlaków handlo
wych
.
•
Niebieska
Flota: zape
wnia dodatkowe
punkty na koniec gry
.
•
Zielona
Flota: pozwala eksplor
ować
nieznane Wyspy
.
Wznoszenie Budowli z Karty Epoki
Gdy gracz wznosi
czerwoną
,
żółtą
,
niebieską
albo
zieloną
Budo
wlę z karty
Epoki, może przepro
wadzić Budowę morską i ulepszyć
Flotę w tym samym
kolorze co budowana karta
.
Aby to zr
obić, gracz musi
jednocześnie opłacić koszt wzniesienia Budo
wli
oraz
koszt Budowy
morskiej
. Następnie przesuwa
gurkę Floty
w odpowiednim
kolorze o 1 pole do przodu na swojej planszy Stoczni.
Przykład
.
Gracz wznosi
niebieską Budowlę,
więc może
teraz przepr
owadzić niebieską
Budowę morską. Koszt wzniesienia Budowli wynosi 1 kamień, a k
oszt
niebieskiej Budowy morskiej to 1 glina. Gracz musi zatem zapłacić w sumie
1 kamień
oraz
1 glinę, aby przepr
owadzić obydwie budo
wy.
całk
o
wity
k
oszt:
Ważne!
Koszt wzniesienia Budowli (albo budowy etapu Cudu) i Budowy morskiej
zawsze
trzeba opłacić jednocześnie
.
Jednak
zawsze
najpierw rozpatrywane są efekty wzniesionych Budo
wli
(albo etapów Cudu), a
potem
efekty Budowy morskiej
.
5
PRZEBIEG GRY
Gdy gracz wznosi
czerwoną
,
żółtą
,
niebieską
albo
zieloną
Budo
wlę za darmo
w wyniku
powiązań
(albo efektu Cudu „
Olympía”), ró
wnież może przepr
owadzić
Budowę morską, opłacając jej koszt zgodnie z opisanymi wcześniej zasadami.
Ważne!
Budowle wznoszone za darmo, ale pochodzące ze
stosu kart odrzuconych
(Cud „Halikarnassós”, „Salomon”
itp.)
nigdy nie
umożliwiają
przeprowadzenia
Budowy morskiej.
Budowa etapu Cudu
Na każdej planszy Stoczni na polu startowym
jednego
z 4 tor
ów morskich
(
czerwonego
,
żółtego
,
niebieskiego
albo
zielonego
) znajduje się symbol
Cudu
. Wskazuje on
Flotę powiązaną z Cudem
gr
acza.
Gdy gracz buduje etap swojego Cudu, może r
ównież przepro
wadzić Budowę
morską i ulepszyć
Flotę powiązaną z jego Cudem
.
Aby to zr
obić, gracz musi
jednocześnie opłacić koszt budo
wy etapu Cudu
oraz
koszt Budo
wy morskiej
. Następnie przesuwa
gurkę Floty powiązanej
z jego Cudem
o 1 pole do przodu na planszy Stoczni.
Przykład.
Gracz buduje pierwszy
etap swojego Cudu, co k
osztuje go 2 kamienie. Może
jednocześnie przepro
wadzić Budowę morską, b
y ulepszyć swoją czerwoną
Flotę (powiązaną z
jego Cudem). Koszt tej Budo
wy morskiej wynosi 1 dr
ewno.
Gracz musi zatem zapłacić w sumie 2 kamienie
oraz
1 dr
ewno, aby
przeprowadzić ob
ydwie budowy
.
całk
o
wity
k
oszt:
+
+
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking rowerów do 2500 zł [TOP10]
Ranking tabletów z funkcją telefonu [TOP10]
Jak działa funkcja grill w piekarniku i do czego ją wykorzystać?
Ranking gier na PS4 [TOP10]
Ranking smartwatchy do 200 zł [TOP10]
Ranking telewizorów do PS5 [TOP10]
Jak zamontować front do zmywarki?
Jak suszyć włosy dyfuzorem?
Dobra wiadomość dla fanów gier wyścigowych. Tokyo Xtreme Racer nie tylko dla pecetów
Ranking patelni tytanowych [TOP10]
Ranking szlifierek oscylacyjnych [TOP10]
Ranking żeli do prania [TOP10]
Ranking książek dla 5-latka [TOP10]
Ranking aparatów natychmiastowych [TOP10]
Ranking bieżni domowych [TOP10]
Sprawdź więcej poradników