Znaleziono w kategoriach:
Dodatek do gry REBEL 7 Cudów Świata: Armada (nowa edycja 2020)

Instrukcja obsługi Dodatek do gry REBEL 7 Cudów Świata: Armada (nowa edycja 2020)

Wróć
ANTOINE BAUZA
„Są trzy typy ludzi: tacy, którzy żyją, tacy, którzy są martwi, oraz tacy, którzy żeglują po morzach”. (Arystoteles)
WPROWADZENIE
Niniejszy dodatek do gry 7 Cudów Świata pozwoli Wam budować w swoich
Stoczniach potężne oty, którymi wyruszycie na podbój mórz i oceanów.
24 nowe karty Epoki oraz 27 nowych kart Wysp wzbogacą grę i zwiększą
interakcję między graczami.
Armada wprowadza do podstawowej wersji gry 7 Cudów Świata nowe
zasady, ale warunki zwycięstwa pozostają takie same.
Dodatek oferuje również wariant gry zespołowej (dla 4 i 6 graczy).
ZAWARTOŚĆ
plansza Cudu (Siracusa)
7 plansz Stoczni
28 gurek Floty (po 7 w każdym
z 4 kolorów)
40 żetonów Koniktów morskich:
22 żetony Zwycięstwa
morskiego
• 18 żetonów Porażki morskiej
8 żetonów Koniktów:
• 4 żetony Zwycięstwa
• 4 żetony Porażki
2 żetony Najazdu
6 monet o wartości „6”
24 karty Armady (po 8 z każdej
Epoki)
27 kart Wysp (po 9 z każdego
poziomu)
notes punktacji
3 arkusze z opisem nowych
efektów
instrukcja
2
Uwaga! Efekty pól są takie same na każdej planszy Stoczni. Plansze różnią się tylko
kosztami budowy i położeniem symbolu Cudu.
FIGURKI FLOTY
Figurki pozwalają śledzić rozwój Flot
(czerwonej, żółtej, niebieskiej i zielonej)
na planszach Stoczni graczy.
KARTY ARMADY
Karty Epok z tego dodatku nazywane są kartami
Armady. Przedstawiają one nowe Budowle
i wprowadzają zupełnie nowe efekty. Karty te należy
dodać do kart Epok z gry podstawowej.
Uwaga! Na kartach Epok z dodatku Armada w lewym
dolnym rogu znajduje się symbol
, który
ułatwi sortowanie kart.
ELEMENTY GRY
PLANSZA CUDU
Cud „Siracusa” jest używany jedynie w grze
z tym dodatkiem.
PLANSZE STOCZNI
Plansze Stoczni pokazują, jak przebiega rozwój Flot graczy. Przedstawiają 4 tory
morskie: czerwony, żółty, niebieski i zielony. Każdy tor jest podzielony na 7
pól, z których większość ma określony efekt.
Na każdej planszy Stoczni na jednym z torów morskich znajduje się symbol
Cudu . Plansze różnią się pod względem jego położenia.
Aby ułatwić grę
osobom cierpiącym na
zaburzenie rozpozna-
wania barw, każdy
tor morski ma symbol
odpowiadający jego
kolorowi.
czerwony żółty
niebieski zielony
tory morskie
symbol Cudu
pole startowe
Floty
efekt
koszt
Budowy
morskiej
3
ŻETONY KONFLIKTÓW MORSKICH
Żetony Koniktów morskich reprezentują porażki
i zwycięstwa na morzach.
Występują 2 rodzaje żetonów Koniktów morskich:
Żetony Porażki morskiej (o wartości „-1”, „-2” i „-3”).
Żetony Zwycięstwa morskiego (o wartości „1”, „3”, 5” i „7”).
ŻETONY NAJAZDU
Żetony Najazdu reprezentują nowy efekt Najazdu.
NOTES PUNKTACJI
Nowy notes punktacji pozwoli zapisywać także te punkty, które zostały zdobyte
dzięki dodatkom: Armada, Liderzy i Miasta.
ARKUSZE Z OPISAMI NOWYCH EFEKTÓW
Gracze znajdą na nich objaśnienia dotyczące wszystkich nowych symboli
występujących w grze.
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Grę należy przygotować według zasad z gry podstawowej 7 Cudów Świata
z następującymi zmianami:
Przygotowanie kart Epok:
1.
Karty Epok z tego dodatku należy rozdzielić na 3 stosy (Epoki I, Epoki II
i Epoki III), a następnie potasować każdy stos osobno.
Uwaga! W rozgrywce 3-osobowej należy odłożyć do pudełka 5 kart Armady
z symbolem
4+
4+ w prawym dolnym rogu.
2. Ze stosu każdej Epoki należy losowo dobrać tyle kart Armady, ilu jest
graczy. Pozostałe karty należy odłożyć do pudełka, nie będą potrzebne.
3. Spośród oletowych kart z gry podstawowej należy dobrać tyle kart,
ile wynosi liczba graczy + 2.
4. Następnie należy dodać wybrane według powyższych zasad karty
Armady i oletowe karty do odpowiednich talii Epok z gry podstawowej
i potasować każdą talię osobno.
Karty Wysp należy rozdzielić według ich poziomu i potasować każdy stos
osobno. Stosy te należy położyć obok siebie na środku stołu.
Każdy gracz bierze 1 planszę Stoczni i kładzie ją pionowo po prawej stronie
swojej planszy Cudu. Każdy gracz bierze także po 1 gurce Floty w każdym
kolorze i umieszcza je na swojej planszy Stoczni na polach startowych
w odpowiednich kolorach.
Żetony Koniktów morskich i Najazdu należy położyć w zasięgu graczy.
Monety oraz dodatkowe żetony Koniktów należy dodać do odpowiednich
puli z gry podstawowej.
KARTY WYSP
Karty Wysp to nowy rodzaj kart. Mają inny rewers i nie dodaje się ich do talii Epok.
Są podzielone na 3 poziomy i każda ma inny efekt.
poziom 3poziom 2poziom 1
rewers
nazwa
efekt
awers
4
PRZEBIEG GRY
Gra przebiega według normalnych zasad z gry podstawowej 7 Cudów Świata
z wyjątkiem 5 nowych zasad:
A. Dodatkowa tura
B. Budowa morska
C. Rozstrzyganie Koniktów morskich
D. Najazd
E. Odrzucenie karty
A. DODATKOWA TURA
Na początku każdej Epoki każdy z graczy otrzymuje 8 kart (a nie 7 jak w grze
podstawowej). Podczas każdej Epoki gracze rozegrają zatem o 1 turę więcej.
B. BUDOWA MORSKA
Gracz, jeśli chce, może przeprowadzić Budowę morską za każdym razem, gdy
wznosi czerwoną, żółtą, niebieską albo zieloną Budowlę z karty Epoki, albo
gdy buduje etap Cudu.
Budowa morska pozawala graczowi rozwijać swoje Floty:
Czerwona Flota: określa Siłę na morzu w Koniktach morskich.
Żółta Flota: daje dostęp do nowych szlaków handlowych.
Niebieska Flota: zapewnia dodatkowe punkty na koniec gry.
Zielona Flota: pozwala eksplorować nieznane Wyspy.
Wznoszenie Budowli z Karty Epoki
Gdy gracz wznosi czerwoną, żółtą, niebieską albo zieloną Budowlę z karty
Epoki, może przeprowadzić Budowę morską i ulepszyć Flotę w tym samym
kolorze co budowana karta.
Aby to zrobić, gracz musi jednocześnie opłacić koszt wzniesienia Budowli
oraz koszt Budowy morskiej. Następnie przesuwa gurkę Floty w odpowiednim
kolorze o 1 pole do przodu na swojej planszy Stoczni.
Przykład. Gracz wznosi niebieską Budowlę, więc może teraz przeprowadzić niebieską
Budowę morską. Koszt wzniesienia Budowli wynosi 1 kamień, a koszt
niebieskiej Budowy morskiej to 1 glina. Gracz musi zatem zapłacić w sumie
1 kamień oraz 1 glinę, aby przeprowadzić obydwie budowy.
całkowity koszt:
Ważne! Koszt wzniesienia Budowli (albo budowy etapu Cudu) i Budowy morskiej
zawsze trzeba opłacić jednocześnie.
Jednak zawsze najpierw rozpatrywane są efekty wzniesionych Budowli
(albo etapów Cudu), a potem efekty Budowy morskiej.
5
PRZEBIEG GRY
Gdy gracz wznosi czerwoną, żółtą, niebieską albo zieloną Budowlę za darmo
w wyniku powiązań (albo efektu Cudu „Olympía”), również może przeprowadzić
Budowę morską, opłacając jej koszt zgodnie z opisanymi wcześniej zasadami.
Ważne! Budowle wznoszone za darmo, ale pochodzące ze stosu kart odrzuconych
(Cud „Halikarnassós”, „Salomon” itp.) nigdy nie umożliwiają przeprowadzenia
Budowy morskiej.
Budowa etapu Cudu
Na każdej planszy Stoczni na polu startowym jednego z 4 torów morskich
(czerwonego, żółtego, niebieskiego albo zielonego) znajduje się symbol
Cudu . Wskazuje on Flotę powiązaną z Cudem gracza.
Gdy gracz buduje etap swojego Cudu, może również przeprowadzić Budowę
morską i ulepszyć Flotę powiązaną z jego Cudem.
Aby to zrobić, gracz musi jednocześnie opłacić koszt budowy etapu Cudu
oraz koszt Budowy morskiej. Następnie przesuwa gurkę Floty powiązanej
z jego Cudem o 1 pole do przodu na planszy Stoczni.
Przykład.
Gracz buduje pierwszy etap swojego Cudu, co kosztuje go 2 kamienie. Może
jednocześnie przeprowadzić Budowę morską, by ulepszyć swoją czerwoną
Flotę (powiązaną z jego Cudem). Koszt tej Budowy morskiej wynosi 1 drewno.
Gracz musi zatem zapłacić w sumie 2 kamienie oraz 1 drewno, aby
przeprowadzić obydwie budowy.
całkowity koszt:
++

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756