Znaleziono w kategoriach:
Dodatek do gry REBEL 7 Cudów Świata Budowle (nowa edycja)

Instrukcja obsługi Dodatek do gry REBEL 7 Cudów Świata Budowle (nowa edycja)

Wróć
ZAWARTOŚĆ
2 plansze Cudów • 15 kart Wspólnych Budowli • 24 znaczniki Udziałów
• 15 żetonów Długów • 12 żetonów Koniktów • 3 monety o wartości „6”
• notes punktacji • 3 arkusze z opisem nowych efektów • instrukcja
WPROWADZENIE
Budowle to dodatek do gry 7 Cudów Świata, który pozwoli Wam wspólnie
wznosić budowle i czerpać z tego korzyści. Nie musicie brać udziału
w projektach budowlanych, jeśli jednak któreś z tych przedsięwzięć się nie
powiedzie, poniesiecie konsekwencje.
Dodatek nieco zmienia zasady rozgrywki, ale warunki zwycięstwa pozostają
takie same jak w podstawowej wersji gry 7 Cudów Świata.
ELEMENTY GRY
PLANSZE CUDÓW
Cud „Ur jest używany jedynie w rozgrywce
z tym dodatkiem.
Cud Carthage” wprowadza nowy sposób
budowania etapów Cudu. Może być używany
z podstawową wersją gry lub z dowolnym dodatkiem.
ZNACZNIKI UDZIAŁÓW
Znaczniki te reprezentują udział graczy we
wznoszeniu Wspólnych Budowli. Są 3 rodzaje
znaczników przypisane poszczególnym Epokom.
ŻETONY DŁUGÓW
Żetony Długów reprezentują punkty, które
gracze mogą stracić, jeśli Wspólna Budowla
nie zostanie ukończona.
Mają ujemne wartości („-2”, „-3” i „-5”)
przypisane poszczególnym Epokom.
ŻETONY KONFLIKTÓW I MONETY
Dodatkowe żetony Koniktów i monety należy dodać do odpowiednich
elementów z gry podstawowej.
NOTES PUNKTACJI
Nowy notes punktacji pozwoli zapisywać także te punkty, które zostały
zdobyte dzięki dodatkom: Liderzy, Miasta, Armada i Budowle.
ARKUSZE Z OPISEM NOWYCH EFEKTÓW
Gracze znajdą na nich objaśnienia dotyczące nowych symboli
występujących w grze.
ANTOINE BAUZA
„Dajcie mi punkt podparcia, a poruszę Ziemię!” (Archimedes)
Epoka I Epoka II Epoka III
Epoka IIIEpoka IIEpoka I
2
KARTY WSPÓLNYCH BUDOWLI
Karty Wspólnych Budowli reprezentują prestiżowe gmachy, które gracze
mogą wspólnie wznosić podczas rozgrywki.
Każda karta Wspólnej Budowli jest dwustronna: na jednej stronie znajduje
się Projekt, a na drugiej – Ukończona Wspólna Budowla.
przykładowe przygotowanie gry dla 5 graczy
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Grę należy przygotować według zasad z gry podstawowej 7 Cudów Świata
z następującymi zmianami:
Żetony Długów należy położyć w zasięgu graczy.
Przygotowanie kart Wspólnych Budowli:
1. Karty Wspólnych Budowli należy rozdzielić na 3 stosy (Epoki I, Epoki II
i Epoki III), a następnie potasować każdy stos osobno.
2. Należy losowo dobrpo 1 karcie z każdego stosu (czyli po 1 karcie
na każdą Epokę) i położyć te 3 karty pośrodku stołu z widoczną stroną
Projektu. Pozostałe karty należy odłożyć do pudełka, nie będą potrzebne.
W tabeli poniżej wskazano, ile należy przygotować znaczników Udziałów
(na każdą Epokę).
Znaczniki Udziałów z każdej Epoki należy umieścić na odpowiadających
im kartach Wspólnych Budowli. Pozostałe znaczniki Udziałów należy odłożyć
do pudełka.
Liczba graczy
Liczba znaczników Udziałów
(na każdą Epokę)
rodzaj
znacznika
Udziału
nagroda
nazwa
numer
Epoki
nagroda
kara
nazwa
koszt
udziału
Projekt Wspólnej Budowli Ukończona Wspólna Budowla
3
PRZEBIEG GRY
Gra przebiega według standardowych zasad z gry podstawowej 7 Cudów Świata
z wyjątkiem 2 nowych zasad:
A. Udział w projekcie
B. Ukończenie Wspólnej Budowli
A. UDZIAŁ W PROJEKCIE
Raz na Epokę podczas budowy etapu Cudu gracz, jeśli chce, może wziąć
udział we wznoszeniu Wspólnej Budowli z aktualnej Epoki.
Gracz może wziąć udział we wznoszeniu Wspólnej Budowli, jeśli na karcie
znajduje się co najmniej 1 znacznik Udziału.
Aby to zrobić, gracz musi jednocześnie opłacić koszt budowy etapu Cudu
(według standardowych zasad z gry podstawowej 7 Cudów Świata) oraz koszt
udziału w projekcie.
Następnie bierze z karty Wspólnej Budowli znacznik Udziału i kładzie go
na swojej planszy Cudu.
Uwaga! Jeśli kilku graczy bierze udział we wznoszeniu Wspólnej Budowli w tej samej
turze, a na karcie jest za mało znaczników Udziałów, należy dobrać znaczniki
z pudełka, tak aby wszyscy budujący otrzymali po 1.
Przykład. W Epoce I gracz buduje etap I swojego Cudu i postanawia wziąć także udział
we wznoszeniu Belwederu. Koszt budowy etapu Cudu wynosi 2 drewna,
a koszt udziału we wznoszeniu Belwederu – 1 monetę. Gracz płaci zatem
w sumie 2 drewna
i 1 monetę. W ten sposób buduje etap Cudu i bierze
1 znacznik Udziału z karty Belwederu.
całkowity koszt: etap Cudu + koszt udziału w projekcie
DODATKI BUDOWLE I ARMADA
W rozgrywce z dodatkami Budowle oraz Armada podczas budowy etapu
Cudu gracz może przeprowadzić Budowę morską albo wziąć udział
we wznoszeniu Wspólnej Budowli. Nie może wykonać obydwu tych akcji
w tej samej turze.
B. UKOŃCZENIE WSPÓLNEJ BUDOWLI
Istnieją 2 możliwości:
Budowa została ukończona w danej Epoce.
Gdy tylko z karty Wspólnej Budowli zostanie zdjęty ostatni znacznik Udziału,
Wspólna Budowla zostaje ukończona. Jej kartę należy wtedy odwrócić
na drugą stronę, przedstawiającą Ukończoną Wspólną Budowlę. Każdy
gracz, który ma znacznik Udziału odnoszący się do tej Wspólnej Budowli,
natychmiast otrzymuje nagrodę wskazaną na karcie (zob. arkusz
Opis nowych efektów).
Budowa nie została ukończona przed końcem danej Epoki.
Jeśli przed rozstrzygnięciem Koniktów militarnych na karcie Wspólnej
Budowli znajduje się co najmniej 1 znacznik Udziału, budowa kończy się
niepowodzeniem i nikt nie otrzymuje nagrody. Każdy gracz, który nie ma
żadnych znaczników Udziałów odnoszących się do tej Wspólnej Budowli,
musi zapłacić karę. Jeśli gracz ma co najmniej 1 znacznik Udziału, nie płaci kary.
Jeśli gracz nie jest w stanie zapłacić pełnej kary,
nic nie traci. Otrzymuje zamiast tego żeton
Długu przypisany aktualnej Epoce.
KONIEC GRY
Rozgrywka dobiega końca po rozstrzygnięciu Koniktów
militarnych na koniec Epoki III. Gracze podliczają wartość
punktową swoich miast zgodnie z zasadami gry podstawowej.
AUTORZY
Autor gry: Antoine Bauza
Ilustratorzy: Etienne Hebinger (ilustracje) & Miguel Coimbra (symbole)
Opracowanie i wydanie: Cédrick Caumont i Thomas Provoost aka « Les Belges à Sombreros »
oraz zespół Repos Production
Pełną listę autorów znajdziecie na: www.rprod.com/en/7-wonders/credits
© REPOS PRODUCTION 2023. WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE.
Repos Production SRL • Rue des Comédiens, 22 • 1000 Brussels – Belgia
+32 471 95 41 32 • www.rprod.com
Zawartość gry może być wykorzystywana tylko do użytku prywatnego.
PRODUCTION
REPOS
dodatek Liderzy
dodatek Miasta
suma w grze zespołowej
(Miasta lub Armada)
dodatek Armada
W tym rzędzie należy odnotować
punkty zapewnione przez monety,
znaczniki Udziałów i punkty
ujemne z żetonów Długów.
Suma może być ujemna.
Epoka IIIEpoka IIEpoka I

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756