Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje i nowości
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Dodatek do gry REBEL Everdell Perłowy Potok (edycja kolekcjonerska)
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(256)
Wróć
Instrukcja obsługi Dodatek do gry REBEL Everdell Perłowy Potok (edycja kolekcjonerska)
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
•
•
Instrukcja
•
•
E
d
y
c
j
a
k
o
l
e
k
c
j
o
n
e
r
s
k
a
2
WPROWADZENIE
plansza rzeki i 2 nakładki
na planszę podstawową
Na początku nie zdawaliśmy
sobie sprawy z istnienia
Perłowego Potoku. Gdy
rozbiliśmy obóz pod Wiecznym
Drzewem, nie oddalaliśmy
się zbytnio; czuliśmy się obco
w tej pięknej, acz dziwnej
krainie. Mijały jednak tygodnie
wypełnione mozolnym przecieraniem szlaków przez
gęste runo i powoli zacząłem tworzyć mapę doliny,
którą z każdym dniem kształtowaliśmy po swojemu.
Wciąż jednak tereny za ciemną linią drzew na
zachodzie pozostawały dla nas tajemnicą. I choć
wspiąłem się po zboczu najwyżej, jak mogłem, nadal
nie przebyłem tej mrocznej gęstwiny. Utworzyliśmy
więc grupę,
której celem
było wytyczenie
ścieżek, abyśmy
wszyscy mogli zapuścić się głębiej w dolinę i poznać ją
w pełnej krasie. To miał być przecież nasz nowy dom.
Trzy dni po tym, jak wyruszyliśmy, spadł ulewny
deszcz. Przez wiele dni i nocy ściana wody utrudniała
nam wędrówkę, dodatkowo zmieniając ziemię pod
naszymi łapami w zwały błota. Zwolniliśmy tempo,
futerka nasiąkły nam wodą i stały się dużo cięższe.
Dziewiątego dnia, gdy na niebie wzeszło znów słońce,
wyszliśmy spośród drzew i naszym oczom ukazał się
wijący się w dole wezbrany potok. Krzyknęliśmy
z podniecenia i rzuciliśmy się ku jego brzegom.
Chwilę potem zanurzaliśmy pyszczki w chłodnej
czystej toni i piliśmy z niej łapczywie.
I wtedy ujrzałem TO. Różową, wrzecionowatą
rękę opierającą się o kamień i wynurzające się w ślad
za nią różowe ciało z najdziwniejszą głową, jaką
kiedykolwiek widziałem — całą otoczoną pierzastymi
kolcami. Przez kilka chwil ja i TO patrzyliśmy na
siebie w napięciu, ale i z ciekawością, a potem nagle
niezwykłe stworzenie zniknęło z powrotem pod
wodą. Przedtem jednak rzuciło w moją stronę coś,
co uderzyło w taflę z głośnym pluskiem. Zastygłem,
wpatrując się w przejrzystą toń. U moich stóp pośród
rzecznych kamieni leżała doskonała lśniąca perła…
Fragment
”
Złotej Księgi”
autorstwa Artura Gwizdka,
Wielkiego Kartografa Jego Królewskiej Mości
Głęboko pod migotliwą powierzchnią P
erło
wego
P
otok
u na odkr
ycie czeka tajemnicza podwodna
cy
wilizacj
a. Jej niezwykli mieszkańcy oferują no
wy
cenn
y surowiec – perły
. J
ako obywa
tel dolin
y
będziesz o
d dziś wysyłać w po
dwodne rejo
ny
swojego ża
biego a
mbasadora w celu na
wiązania
kon
taktó
w dyplom
atyczn
ych z no
wo poznan
ymi
sąsiadami i wymiany inf
ormacji i zasobów
.
Zbierz wystarcza
jąco dużo pereł, a
by stwo
rzyć
fan
tastyczne cuda i ozdoby
, dzięki k
tórym T
w
oje
miasto stanie się d
umą Ev
erdell!
J
uż od po
czątku gry masz u swego boku ża
biego
ambasado
ra. Z jego pomocą możesz odwiedzić
1z 4 obszar
ów na pla
nszy rzeki. Przed wizytą
T
woje miasto będzie m
usiało jednak sp
ełniać
określo
ne warunki. Pierwszy g
racz, któ
r
y o
dwiedzi
dan
y obszar i go odkr
yje, natyc
hmiast zdobędzie
1 perłę. A jeśli będzie spełni
ał także w
ymagania
now
o odk
r
ytej karty
, zdobędzie kolejną sztukę
tego p
ięknego suro
wca.
Grę r
ozpoczynasz również z 2 kartami ozdó
b.
Zagranie tak
iej karty kosztu
je 1 p
erłę, ale zapewnia
naty
chmiasto
wą zdolność i unikalny bon
us na
koniec gry
, k
tór
ego wielkość zależy od stopnia
rozw
oju T
wo
jego miasta w określo
nej dziedzinie.
Uwaga!
Do
d
at
ek
Perło
wy Pot
ok
wpr
owadza do gr
y
E
verdell
d
użo dodatkowych ka
rt i zwiększa złożo-
ność rozgry
wki. Podczas gry z
Perłowym Po
tok
iem
zaleca się, aby nie doda
wać dod
atk
u
Legendy
,
jakichkolwiek kart
W
ięcej! W
ię
cej!
, kart
Kr
ostawca
ani inn
ych elemen
tó
w spoza gr
y p
odstawo
wej.
3
ZAWARTOŚĆ
plansza rzeki i 2 nakładki
na planszę podstawową
4 cuda
3 żetony
”
3 punkty”
6 drogowskazów*
25 pereł
9 żabich ambasadorów
(po 1 w każdym kolorze)
24 nowych robotników
(po 6 na gracza)
dziobak, aksolotl, wydra, szpak
PRZYSTAŃ
unik
a
to
we stworzenie
Cieśl
a okręt
owy
B
u
d
o
w
a s
t
a
t
k
ó
w t
o m
o
je ży
ci
e.
za każd
ą ka
r
t
ę z sy
m
b
o
lem
w T
w
o
im mieś
cie
. N
ie licz
ka
r
t o
zdó
b
.
Krab artysta
Krab artysta
MIESZKANIEC
Odkryj i odrzuć 3
w różny
ch kolorach z ręki,
aby wziąć z puli 1
i 1
.
zeszyt punktacji
Gdy zdobędziesz tę
kar
tę,
um
ieść na Magazynie
1
z puli za każdy
znajdujący się na nim sur
owiec,
ale maksymalnie 6.
Piracki sta
tek, Ma
Piracki sta
tek, Ma
g
g
azyn
azyn
W
e
ź z p
u
li
1
za każd
ą
w T
w
o
im mieście.
Tiara
za każ
dą
w T
w
o
im mieście.
W
eź z puli 1 bryłkę żywicy i 1 kamyk
W
eź z puli 1 bryłkę żywicy i 1 kamyk
albo dobierz 4 karty.
albo dobierz 4 karty.
22 minikarty
6 kart wydarzeń specjalnych,
12 kart ozdób i 4 karty lasu
32 karty
20 kart stworzeń i budowli,
12 kart rzeki
(po 6 kart mieszkańców i miejsc)
* U
żywajcie drog
owskazów
, aby wskazywać przeci
wnikom karty
, na których mogą umieszczać swoich r
obotników
.
4
PRZYGOTOWANIE
Przygo
tujcie grę w
edług zasad z gr
y podstawo
wej
z następ
ującymi zmianami.
1)
Połóżcie p
lanszę rzeki obok plan
szy głównej.
P
ołóżcie perły na mieliźnie na plan
szy rzeki.
2)
Połóżcie nakładki z cudami pod W
iecznym
Drzewem, zakr
y
wając koszty wydarzeń podsta-
wo
wych (podczas gr
y z tym dodatkiem nie
będziecie z nich korzystać). U
stawcie cuda na
odpowiednich miejscach na nakładkach.
3)
Podzielcie karty rzeki na 2 talie według typu
kart. P
otasujcie ka
rty mieszkańców i odłóżcie na
bok 2 z nich, nie patrząc na ich tr
eść. Pos
tąpcie
analogicznie z kartami miejsc. Na
stępnie pota-
sujcie razem 4 odłożon
e karty (be
z patrzenia
na ich treść) i połóżcie po 1zakr
ytej karcie
na każdym z 4 pól na plan
szy rzeki. N
a każdej
karcie połóżcie 1 perłę. Odłóżcie pozostałe karty
rzeki do pudełka, nie pa
trząc na ich treść.
4)
W
tasu
jcie karty stworzeń i budo
wli z sym
b
o-
lem
z tego dodatk
u do talii z gr
y podstawo
wej.
N
astępnie r
ozłóżcie 8 odkr
ytych kart na łące.
5)
W
tasu
jcie karty w
ydarzeń specjalnyc
h z tego
dodatku do ka
rt z g
r
y po
dstaw
owej. P
odczas
przygo
towa
nia wydarzeń spec
jalnyc
h użyjcie co
najmniej 1 wyda
rzenia spe
cjalnego z tego dodatk
u.
6)
Potas
ujcie karty ozdób i rozda
jcie każdemu
z graczy po 2 zak
r
yte karty
. Odłóżcie pozostałe
karty ozdób do pudełka, nie pa
trząc na ich treść.
P
odczas gr
y możecie zerkać na swoje karty
ozdób
. N
ie wliczają się do limitu ka
rt na ręce.
7)
Każdy bierze po 1 żabim a
mbasadorze w ko
lorze
swoic
h robotnikó
w
.
8)
W
tasu
jcie karty lasu z tego dodatku do ka
rt lasu
z gr
y po
dstawo
wej i połóżcie ich odpo
wiednią
liczbę (w zależnoś
ci od liczby graczy) na leśn
ych
polanach.
1
3
3
3
3
2
za każdą kartę z symbolem
w Twoim mieście. Nie licz
kart ozdób.
Cieśla okręt
owy
PRZYSTAŃ
unikato
we stworzenie
Budowa statków to moje życie.
4
2
6
7
KAŻDY GRACZ
Gdy zdobędziesz tę kartę,
umieść na Magazynie
1
z puli za każdy
znajdujący się na nim surowiec,
ale maksymalnie 6.
Piracki statek, Ma
Piracki statek, Ma
g
g
a
zyn
a
zyn
5
5
RZEKA
D
zię
k
i ża
b
iem
u a
m
b
a
s
ado
r
o
w
i n
a
w
i
ążesz k
o
n
t
a
k
t
y
d
yp
lo
m
a
t
y
czn
e z p
o
d
w
o
dn
ą s
p
ołe
czn
oś
ci
ą P
erło
-
we
go
P
o
to
ku
. P
osyłaj g
o w rzeczne miejsca i do
rzeczny
ch mieszkańcó
w
, aby zdob
yć cenne bon
usy
i wartościowe perły
. Dzięki nim postawisz w sw
oim
mieście wspaniałe cuda i niesamowit
e ozdoby
.
A
by wysłać ambasadora n
a pole akcji na rzece,
musi
sz mieć w swoim mieście przyna
jmniej tyle
kart danego r
odzaju, ile pokaza
no przy tym polu.
Karty rzeki
Gdy jako pierwszy w
ysyłasz ambasadora n
a dane
pole akcji na rzece, weź perłę leżącą na karcie rzeki
obok tego pola, a nas
tępnie odkr
yj tę kartę. Jeś
li
zapłacisz k
oszt z odkr
ytej karty
, zdobywasz wymie-
nione na niej na
grody
.
M
ożesz odwiedzić dowolne pole ak
cji na rzece,
któ
re zna
jduje się przy odkr
ytej albo zakr
ytej karcie
rzeki, jeśli spełniasz wymagania tego pola i jeśli nie
znajd
uje się na nim am
basador innego gracza.
Przykład. A
b
y wysłać amb
asadora n
a wskazan
e pole
akcj
i na rzece, m
usisz mieć w s
woim m
ieście co na
jm
niej
3 zielo
ne karty pr
odukcj
i. T
o pole po
jedyncze.
Karty rzeczn
ych mieszkańcó
w wymagają, ab
yś
odrzucił określo
ne karty z ręki, za co otrzymasz
żeton 1p
unktu i 1 perłę.
Karty rzeczn
ych miejsc wymagają na
tomiast,
ab
yś odrzucił żeton 1 punkt
u i określo
ny r
odzaj
suro
wca, za co otrzymasz karty i 1 perłę.
MIELIZNA
M
ożesz wysłać swojego am
basadora na pole akcji
na mieliźnie. Zapłać 2 do
wolne sur
owce i odrzuć
2karty z ręki, a
by otrzymać 1 perłę. T
o pole grupowe.
N
a pola akcji z ty
m
symbolem możesz wysyłać
tyl
ko
ambasadora – te
pola są niedostępne dla robotnikó
w
. Amba-
sador zna
jdujący się na polu rzeki jest za
jęty
(podobnie jak robotnicy wysłani na pola akcji).
Odzyskasz go z ro
botnikami po
dczas akcji
Przygotu
j się do no
wej pory ro
ku
. N
ie możesz
używać ambasadora jak zwykłego robotnika.
Ambasador
nie jest
też r
obotnikiem w przy-
padku kart i wydarzeń pozwalających odzyskać
swojego za
jętego r
obotnika.
Pomiń
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Domek dla dzieci
Pomysł na prezent
Zabawki
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking depilatorów laserowych [TOP10]
Ranking hulajnóg elektrycznych [TOP10]
Ranking laptopów gamingowych do 4000 zł [TOP10]
Ranking projektorów [TOP10]
Nintendo ogłasza! To oni zagrają główne role w „The Legend of Zelda”
Ranking smartwatchy [TOP10]
Ranking spalaczy tłuszczu [TOP10]
Ranking suszarek do prania [TOP10]
Ranking kaw rozpuszczalnych [TOP10]
Ranking zabawek dla 4-latka [TOP10]
Premiery gier 2025. Na te tytuły warto czekać
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
Soki z sokowirówki - jakie owoce wybrać?
Rodzaje pomp wodnych
Sprawdź więcej poradników