Znaleziono w kategoriach:
Dodatek do gry REBEL Everdell Perłowy Potok (edycja kolekcjonerska)

Instrukcja obsługi Dodatek do gry REBEL Everdell Perłowy Potok (edycja kolekcjonerska)

Wróć
Instrukcja
E
d
y
c
j
a
k
o
l
e
k
c
j
o
n
e
r
s
k
a
2
WPROWADZENIE
plansza rzeki i 2 nakładki
na planszę podstawową
Na początku nie zdawaliśmy
sobie sprawy z istnienia
Perłowego Potoku. Gdy
rozbiliśmy obóz pod Wiecznym
Drzewem, nie oddalaliśmy
się zbytnio; czuliśmy się obco
w tej pięknej, acz dziwnej
krainie. Mijały jednak tygodnie
wypełnione mozolnym przecieraniem szlaków przez
gęste runo i powoli zacząłem tworzyć mapę doliny,
którą z każdym dniem kształtowaliśmy po swojemu.
Wciąż jednak tereny za ciemną linią drzew na
zachodzie pozostawały dla nas tajemnicą. I choć
wspiąłem się po zboczu najwyżej, jak mogłem, nadal
nie przebyłem tej mrocznej gęstwiny. Utworzyliśmy
więc grupę, której celem było wytyczenie ścieżek, abyśmy
wszyscy mogli zapuścić się głębiej w dolinę i poznać ją
w pełnej krasie. To miał być przecież nasz nowy dom.
Trzy dni po tym, jak wyruszyliśmy, spadł ulewny
deszcz. Przez wiele dni i nocy ściana wody utrudniała
nam wędrówkę, dodatkowo zmieniając ziemię pod
naszymi łapami w zwały błota. Zwolniliśmy tempo,
futerka nasiąkły nam wodą i stały się dużo cięższe.
Dziewiątego dnia, gdy na niebie wzeszło znów słońce,
wyszliśmy spośród drzew i naszym oczom ukazał się
wijący się w dole wezbrany potok. Krzyknęliśmy
z podniecenia i rzuciliśmy się ku jego brzegom.
Chwilę potem zanurzaliśmy pyszczki w chłodnej
czystej toni i piliśmy z niej łapczywie.
I wtedy ujrzałem TO. Różową, wrzecionowatą
rękę opierającą się o kamień i wynurzające się w ślad
za nią różowe ciało z najdziwniejszą głową, jaką
kiedykolwiek widziałem — całą otoczoną pierzastymi
kolcami. Przez kilka chwil ja i TO patrzyliśmy na
siebie w napięciu, ale i z ciekawością, a potem nagle
niezwykłe stworzenie zniknęło z powrotem pod
wodą. Przedtem jednak rzuciło w moją stronę coś,
co uderzyło w taflę z głośnym pluskiem. Zastygłem,
wpatrując się w przejrzystą toń. U moich stóp pośród
rzecznych kamieni leżała doskonała lśniąca perła…
Fragment Złotej Księgi”
autorstwa Artura Gwizdka,
Wielkiego Kartografa Jego Królewskiej Mości
Głęboko pod migotliwą powierzchnią Perłowego
Potoku na odkrycie czeka tajemnicza podwodna
cywilizacja. Jej niezwykli mieszkańcy oferują nowy
cenny surowiec – perły. Jako obywatel doliny
będziesz od dziś wysyłać w podwodne rejony
swojego żabiego ambasadora w celu nawiązania
kontaktów dyplomatycznych z nowo poznanymi
sąsiadami i wymiany informacji i zasobów.
Zbierz wystarczająco dużo pereł, aby stworzyć
fantastyczne cuda i ozdoby, dzięki którym Twoje
miasto stanie się dumą Everdell!
Już od początku gry masz u swego boku żabiego
ambasadora. Z jego pomocą możesz odwiedzić
1z 4 obszarów na planszy rzeki. Przed wizytą
Twoje miasto będzie musiało jednak spełniać
określone warunki. Pierwszy gracz, który odwiedzi
dany obszar i go odkryje, natychmiast zdobędzie
1 perłę. A jeśli będzie spełniał także wymagania
nowo odkrytej karty, zdobędzie kolejną sztukę
tego pięknego surowca.
Grę rozpoczynasz również z 2 kartami ozdób.
Zagranie takiej karty kosztuje 1 perłę, ale zapewnia
natychmiastową zdolność i unikalny bonus na
koniec gry, którego wielkość zależy od stopnia
rozwoju Twojego miasta w określonej dziedzinie.
Uwaga! Dodatek Perłowy Potok wprowadza do gry
Everdell dużo dodatkowych kart i zwiększa złożo-
ność rozgrywki. Podczas gry z Perłowym Potokiem
zaleca się, aby nie dodawać dodatku Legendy,
jakichkolwiek kart Więcej! Wcej!, kart Krostawca
ani innych elemenw spoza gry podstawowej.
3
ZAWARTOŚĆ
plansza rzeki i 2 nakładki
na planszę podstawową
4 cuda
3 żetony
3 punkty” 6 drogowskazów*25 pereł
9 żabich ambasadorów
(po 1 w każdym kolorze)
24 nowych robotników
(po 6 na gracza)
dziobak, aksolotl, wydra, szpak
PRZYSTAŃ
unikatowe stworzenie
Cieśla okrętowy
Budowa statków to moje życie.
za każdą kartę z symbolem
w Twoim mieście. Nie licz
kart ozdób.
Krab artystaKrab artysta
MIESZKANIEC
Odkryj i odrzuć 3 w różnych kolorach z ręki,
aby wziąć z puli 1 i 1 .
zeszyt punktacji
Gdy zdobędziesz tę kartę,
umieść na Magazynie
1 z puli za każdy
znajdujący się na nim surowiec,
ale maksymalnie 6.
Piracki statek, MaPiracki statek, Ma
gg
azynazyn
Weź z puli 1 za każdą
w Twoim mieście.
Tiara
za każ
w Twoim mieście.
Weź z puli 1 bryłkę żywicy i 1 kamyk Weź z puli 1 bryłkę żywicy i 1 kamyk
albo dobierz 4 karty.albo dobierz 4 karty.
22 minikarty
6 kart wydarzeń specjalnych,
12 kart ozdób i 4 karty lasu
32 karty
20 kart stworzeń i budowli,
12 kart rzeki
(po 6 kart mieszkańców i miejsc)
* Używajcie drogowskazów, aby wskazywać przeciwnikom karty, na których mogą umieszczać swoich robotników.
4
PRZYGOTOWANIE
Przygotujcie grę według zasad z gry podstawowej
z następującymi zmianami.
1) Połóżcie planszę rzeki obok planszy głównej.
Połóżcie perły na mieliźnie na planszy rzeki.
2) Połóżcie nakładki z cudami pod Wiecznym
Drzewem, zakrywając koszty wydarzeń podsta-
wo wych (podczas gry z tym dodatkiem nie
będziecie z nich korzystać). Ustawcie cuda na
odpowiednich miejscach na nakładkach.
3) Podzielcie karty rzeki na 2 talie według typu
kart. Potasujcie karty mieszkańców i odłóżcie na
bok 2 z nich, nie patrząc na ich treść. Postąpcie
analogicznie z kartami miejsc. Następnie pota-
sujcie razem 4 odłożone karty (bez patrzenia
na ich treść) i połóżcie po 1zakrytej karcie
na każdym z 4 pól na planszy rzeki. Na każdej
karcie połóżcie 1 perłę. Odłóżcie pozostałe karty
rzeki do pudełka, nie patrząc na ich treść.
4) Wtasujcie karty stworzeń i budowli z sym bo-
lem z tego dodatku do talii z gry podstawowej.
Następnie rozłóżcie 8 odkrytych kart na łące.
5) Wtasujcie karty wydarzeń specjalnych z tego
dodatku do kart z gry podstawowej. Podczas
przygotowania wydarzeń specjalnych użyjcie co
najmniej 1 wydarzenia specjalnego z tego dodatku.
6) Potasujcie karty ozdób i rozdajcie każdemu
z graczy po 2 zakryte karty. Odłóżcie pozostałe
karty ozdób do pudełka, nie patrząc na ich treść.
Podczas gry możecie zerkać na swoje karty
ozdób. Nie wliczają się do limitu kart na ręce.
7) Każdy bierze po 1 żabim ambasadorze w kolorze
swoich robotników.
8) Wtasujcie karty lasu z tego dodatku do kart lasu
z gry podstawowej i połóżcie ich odpowiednią
liczbę (w zależności od liczby graczy) na leśnych
polanach.
1
3
3
3
3
2
za każdą kartę z symbolem
w Twoim mieście. Nie licz
kart ozdób.
Cieśla okrętowy
PRZYSTAŃ
unikatowe stworzenie
Budowa statków to moje życie.
4
2
67
KAŻDY GRACZ
Gdy zdobędziesz tę kartę,
umieść na Magazynie
1 z puli za każdy
znajdujący się na nim surowiec,
ale maksymalnie 6.
Piracki statek, MaPiracki statek, Ma
gg
azynazyn
5
5
RZEKA
Dzięki żabiemu ambasadorowi nawiążesz kontakty
dyplomatyczne z podwodną społeczncią Perło-
wego Potoku. Posyłaj go w rzeczne miejsca i do
rzecznych mieszkańców, aby zdobyć cenne bonusy
i wartościowe perły. Dzięki nim postawisz w swoim
mieście wspaniałe cuda i niesamowite ozdoby.
Aby wysłać ambasadora na pole akcji na rzece,
musisz mieć w swoim mieście przynajmniej tyle
kart danego rodzaju, ile pokazano przy tym polu.
Karty rzeki
Gdy jako pierwszy wysyłasz ambasadora na dane
pole akcji na rzece, weź perłę leżącą na karcie rzeki
obok tego pola, a następnie odkryj tę kartę. Jeśli
zapłacisz koszt z odkrytej karty, zdobywasz wymie-
nione na niej nagrody.
Możesz odwiedzić dowolne pole akcji na rzece,
które znajduje się przy odkrytej albo zakrytej karcie
rzeki, jeśli spełniasz wymagania tego pola i jeśli nie
znajduje się na nim ambasador innego gracza.
Przykład. Aby wysłać ambasadora na wskazane pole
akcji na rzece, musisz mieć w swoim mieście co najmniej
3 zielone karty produkcji. To pole pojedyncze.
Karty rzecznych mieszkańców wymagają, ab
odrzucił określone karty z ręki, za co otrzymasz
żeton 1punktu i 1 perłę.
Karty rzecznych miejsc wymagają natomiast,
abyś odrzucił żeton 1 punktu i określony rodzaj
surowca, za co otrzymasz karty i 1 perłę.
MIELIZNA
Możesz wysłać swojego ambasadora na pole akcji
na mieliźnie. Zapłać 2 dowolne surowce i odrzuć
2karty z ręki, aby otrzymać 1 perłę. To pole grupowe.
Na pola akcji z tym
symbolem możesz wysyłać
tylko ambasadora – te
pola są niedostępne dla robotników. Amba-
sador znajdujący się na polu rzeki jest zajęty
(podobnie jak robotnicy wysłani na pola akcji).
Odzyskasz go z robotnikami podczas akcji
Przygotuj się do nowej pory roku. Nie możesz
używać ambasadora jak zwykłego robotnika.
Ambasador nie jest też robotnikiem w przy-
padku kart i wydarzeń pozwalających odzyskać
swojego zajętego robotnika.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756