Znaleziono w kategoriach:
Dodatek do gry REBEL K2 Lhotse

Instrukcja obsługi Dodatek do gry REBEL K2 Lhotse

Wróć
INSTRUKCJA
2
K2: Lhotse jest rozszerzeniem gry K2 wprowadzającym do gry nową planszę, dzięki której
Twój zespół himalaistów może przeprowadzić atak na czwarty co do wysokości szczyt
Ziemi – Lhotse.
Lhotse (z języka tybetańskiego „południowy szczyt”) położony na południe od Mount
Everest stanowi część tego samego masywu. Swoją nazwę zawdzięcza Charlesowi Ho-
wardowi-Buryemu – kapitanowi pierwszej brytyjskiej ekspedycji w te niezbadane rejony
świata.
Południowa ściana Lhotse to ponad 3000 metrów bardzo stromego i niebezpiecznego
podejścia. Do tej pory prawdopodobnie tylko jednej drużynie himalaistów udało się zdo-
być Lhotse, atakując od południa. Od północy na szczyt Lhotse prowadzi łatwiejszy szlak
będący również drogą na sąsiadujący Everest. Przełęcz Południowa zapewnia bardziej
przystępne i bezpieczne podejście.
Do gry potrzebna jest podstawowa gra K2. Dodatek wykorzystuje zawarte w niej komponenty.
ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA
dwustronna plansza
10 kai pogody 5 par żetonów liny poręczowej
Przed pierwszą rozgrywką należy ostrożnie
wypchnąć żetony z wypraski.
SCENARIUSZ 1 – POŁUDNIOWA ŚCIANA
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Przygotowanie do gry przebiega tak jak w grze podstawowej K2 z następującymi zmianami.
1. Planszę należy ułożyć na przedstawionej poniżej stronie. Dla ułatwienia została
ona oznaczona specjalną ikoną.
2. Kae pogody z gry podstawowej
należy zamienić na kae z dodatku
Lhotse. Kdemu z graczy należy roz-
dać po 2 kae pogody. Kdy wybiera
jeden z kai, nie pokazując go pozo-
stałym, a drugi odrzuca do pudełka.
W rozgrywce dla 2–4 osób należy z po-
zostałej puli nieużytych kai losowo
dobrtyle kai, aby wraz z wybrany-
mi przez graczy kaami było ich 6. W grze na 5 osób z odrzuconych przez graczy
kai należy losowo dobr1 kafel. Tak utworzoną pulę 6 kai należy potasow
i położyć w okolicy planszy.
3. Gracze wybierają swoje kolory, a na-
stępnie dobierają wszystkie elementy
z podstawowej wersji gry K2 odpowia-
dające tym kolorom: talię kart, 2 pary
pionków himalaistów, parę namiotów,
swoją planszę gracza i parę znaczników
aklimatyzacji. Dodatkowo z dodatku
K2: Lhotse kdy z graczy powinien po-
brparę żetonów liny poręczowej.
„Południowa ściana” Wyścig Przełęczą Południową”
3
SCENARIUSZ 1 – POŁUDNIOWA ŚCIANA
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Przygotowanie do gry przebiega tak jak w grze podstawowej K2 z następującymi zmianami.
1. Planszę należy ułożyć na przedstawionej poniżej stronie. Dla ułatwienia została
ona oznaczona specjalną ikoną.
2. Kae pogody z gry podstawowej
należy zamienić na kae z dodatku
Lhotse. Każdemu z graczy należy roz-
dać po 2 kae pogody. Każdy wybiera
jeden z kai, nie pokazując go pozo-
stałym, a drugi odrzuca do pudełka.
W rozgrywce dla 2–4 osób należy z po-
zostałej puli nieużytych kai losowo
dobrać tyle kai, aby wraz z wybrany-
mi przez graczy kaami było ich 6. W grze na 5 osób z odrzuconych przez graczy
kai należy losowo dobrać 1 kafel. Tak utworzoną pulę 6 kai należy potasować
i położyć w okolicy planszy.
3. Gracze wybierają swoje kolory, a na-
stępnie dobierają wszystkie elementy
z podstawowej wersji gry K2 odpowia-
dające tym kolorom: talię kart, 2 pary
pionków himalaistów, parę namiotów,
swoją planszę gracza i parę znaczników
aklimatyzacji. Dodatkowo z dodatku
K2: Lhotse każdy z graczy powinien po-
brać parę żetonów liny poręczowej.
Na obu polach startowych należy rozmieścić po 1 pionku himalaisty w kolorach graczy
biorących udział w rozgrywce.
PRZEBIEG ROZGRYWKI
Rozgrywka toczy się według zasad K2 z następującymi zmianami:
Wpływ pogody
Dodatek K2: Lhotse wprowadza nowe kae
pogody. W odróżnieniu od kai znanych z gry
podstawowej K2 kae te uwzględniają rozróż-
nienie pogody na 3 różnych częściach mapy:
zachodniej (W), centralnej (C) i wschodniej (E)
części ściany. Pogoda w kdej ze stref różni
się w zależności od przedziału wysokości. Na
kaach pogody widnieją 3 wartości wpływu
pogody dla każdej z 3 części planszy.
część wschodnia( )część centralna ( )część zachodnia ( )
5
Osuwisko (ikona na ilustracji poniżej)
Osuwisko jest nowym efektem wpływu pogody. Efekt jest rozpatrywany w fazie aklimatyzacji
po uwzględnieniu utraty aklimatyzacji. Kdy himalaista znajdujący się w obszarze działania
osuwiska traci dodatkowe 2 punkty aklimatyzacji niezależnie od tego, czy znajduje się w na-
miocie, czy nie. Kdy pionek himalaisty i każdy namiot jest przesuwany o 1 pole w dół wzdłuż
nadrukowanych połącz(nigdy wzdłuż połączeń między żetonami liny poręczowej).
Rozpatrywanie efektów osuwiska zawsze zaczyna się od najniższego z pól, na które
oddziałuje ten efekt. Jeśli pionek może być przesunięty na 2 pola, w pierwszej kolejno-
ści powinien zostać przesunięty na pole znajdujące się w stree objętej efektem. Jeżeli
istnieją 2 pola na tej samej ścianie, na które pionek mógłby zostać przesunięty, decyzję
o wyborze pola podejmuje gracz, którego pionek jest przesuwany.
Uwaga! Po rozpatrzeniu efektu osuwiska może się zdarzyć, że na polu znajduje się więcej
himalaistów, niż jest to dozwolone. Taka sytuacja jest dopuszczalna.
Fragment przykładowego kaa pogody przedstawiający efekt
osuwiska. Tu osuwisko wpływa tylko na pola powyżej 6000 m n.p.m.
Ten kafel wskazuje, że osuwisko rozpatrywane jest tylko na ścianie
wschodniej, oznaczonej symbolem E.
Żetony liny poręczowej
Gracz, którego himalaista znajduje się powyżej 6000 metrów, może zdecydować się na
położenie pary żetonów liny poręczowej, łącząc w ten sposób pole, na którym znajduje się
jego himalaista, z innym polem. Kdy gracz ma dostępną 1 parę żetonów liny poręczowej
w swoim kolorze. Raz położonej pary żetonów linii poręczowej nie można zdjąć z planszy do
końca gry.
Dwa pola, na których położone zostaną żetony liny poręczowej w tym samym kolorze, są
traktowane tak, jakby były ze sobą połączone. Aby przemieścić się między tymi polami,
gracz musi opłacić koszt pola, na które ma zamiar się przedostać. Gracze mogą korzystać
z lin poręczowych założonych przez innych graczy.
Aby położyć żetony liny poręczowej, gracz musi poświęcić 1 punkt ruchu. Punkt ruchu
poświęca się w ramach zwykłego ruchu himalaisty podobnie jak w przypadku postawie-
nia namiotu.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756