Znaleziono w kategoriach:
Dodatek do gry REBEL Łąka Z biegiem strumienia

Instrukcja obsługi Dodatek do gry REBEL Łąka Z biegiem strumienia

Wróć
Instrukcja
Nie musisz czytać tej
instrukcji, obejrzyj
film prezentujący
zasady.
Instrukcja
Nie musisz czytać tej
instrukcji! Obejrzyj film
prezentujący zasady.
32
Dodatek Łąka: Z biegiem strumienia zabiera graczy na nową wędrówkę, podczas której odkryniesamowi-
te środowisko wodne. Z perspektywy kajaka gracze zbierają inspiracje, uwieczniając napotkane wzdłuż
brzegów jezior, rzek i strumieni zwierta i rośliny oraz zachwycające urodą widoki i znaleziska. Zma-
gania na rzece podsycają ich rywalizaco tytuł najwprawniejszego obserwatora przyrody, otwierając przed
graczami ekscytujące mliwości i oferując nowe ścieżki do realizacji celów.
Elementy
12 kart, w tym:
3 karty
talii N
3 karty
talii W
3 karty
talii S
3 karty
talii E
4 dwustronne
początkowe
karty podłoży
wodnych
55 kart talii
rzeki
Elementy do trybu
1-osobowego:
6 kart wariantu
1-osobowego
4 karty zachodu
ońca
koperta
(zawierająca 6 kart)
składany podajnik
na talię rzeki
4 pionki kajakarzy
(po 1 w każdym
z 4 kolorów graczy)
8 dodatkowych żetonów dróg
2 żetony wodospadów
4 żetony szlaku wodnego
(po 1 w każdym
z 4 kolorów graczy)
dodatkowy żeton
celu
32
4 karty żeremi
6 żetow
pomostu
6 żetow
namiotowiska
dwustronna plansza rzeki
dwustronna plansza rzeki
4 dodatkowe
żetony premii
(po 1 w każdym
z 4 kolorów graczy)
elementy wykorzystywane w trybie
rozgrywki spokojny nurt
elementy wykorzystywane w trybie
rozgrywki bystry nurt
54
Dodatek Z biegiem strumienia wprowadza dwa tryby rozgrywki:
spokojny i bystry nurt. Część elementów z dodatku Z biegiem stru-
mienia wykorzystywana jest w obu trybach. Zostały one opisane
na stronach 4–7 niniejszej instrukcji. W dalszej części, na stro-
nach 8 i 9, opisano wspólne dla obu trybów zmiany w przebiegu
rozgrywki względem podstawowej wersji gry. Na kolejnych stro-
nach szczegółowo opisane zostały tryby rozgrywki spokojny nurt
i bystry nurt.
Na obu stronach planszy wyróżnić można dwa obszary.
Tor rzeki – po tym torze gracze będą poruszać pionkami kajaka-
rzy w swoich kolorach. Poruszanie swoimi pionkami kajakarzy na
odpowiednie pola oznaczone symbolami akcji umożliwi graczom
wykonywanie akcji dodatkowych. W miarę postępu na torze gracze
będą również zdobywać coraz więcej punktów zwycięstwa.
Obszar kart rzeki – na ten obszar wykładane będą karty z talii
rzeki . W brzegu części planszy z tym obszarem znajdują się
wcięcia. Gracze będą zagrywać swoje żetony szlaku wodnego (oraz
żetony szlaku „?”), aby zdobywać te karty.
Zasady dodatku Z biegiem strumienia zakła-
dają, że karty z koperty U (Duże spotkania)
z podstawowej wersji gry biorą udział w roz-
grywce. Przed rozgrywką w obu trybach należy
wtasować karty z koperty U do odpowiednich
talii. Należy również pamiętać o żetonie celu
z symbolem . Należy dodać ten żeton do puli
żetonów celów (zob. Przygotowanie do gry
w instrukcji podstawowej wersji gry).
Elementy wspólne trybów
Dodatek wprowadza dwustronną planszę rzeki, na której będą
pojawiać się karty z talii rzeki . Przed rozpoczęciem rozgrywki
gracze muszą wspólnie zdecydować, na której stronie planszy będą
grać. Każda strona planszy oferuje inny, różniący się zasadami tryb
rozgrywki.
– rozgrywka w trybie spokojny nurt opisana jest
na stronach 10–11.
– rozgrywka w trybie bystry nurt opisana jest
na stronach 12–14.
Plansza rzeki
Żetony szlaku wodnego
Cześć, jestem Zimek!
Dzięki mnie poznasz kilka ciekawostek dotyczą-
cych dodatku Z biegiem strumienia. Słuchaj mnie
uważnie, a rozgrywka stanie się jeszcze łatwiejsza.
Moja pierwsza rada?
Na pierwszą rozgrywkę z dodatkiem najlepszy jest
spływ spokojnym nurtem.
Każdy z graczy poza żetonami szlaków
z podstawowej wersji gry będzie miał do
dyspozycji żeton szlaku wodnego. W prze-
ciwieństwie do pozostałych żetonów
szlaków ten żeton umożliwia wykonanie
tylko 1 rodzaju akcji i może zostać umiesz-
czony tylko we wcięciu w planszy rzeki.
Tak jak w przypadku pozostałych żetonów
szlaków, po jego umieszczeniu (i dobraniu
karty) gracz może zagrać na swój obszar
łąki albo okolicy 1 kartę z ręki. Żeton może
zostać umieszczony tylko w niezajętym
wcięciu i po umieszczeniu pozostaje w nim
do końca rundy (tak jak żetony szlaków
z podstawowej wersji gry).
tor rzeki
obszar kart
rzeki
54
Żeton szlaku „?”
Ten żeton szlaku jest używany w rozgrywce
2- i 3-osobowej. Zasady umieszczania tego żeto-
nu we wcięciach w planszy głównej i w planszy
ogniska pozostają bez zmian.
Uwaga! Żeton szlaku „?” może zostać umieszczo-
ny we wcięciu planszy rzeki – działa wtedy jak
żeton szlaku wodnego.
Uwaga! Żetonów szlaków o wartościach
1–4 z podstawowej wersji gry nie można umiesz-
czać we wcięciach planszy rzeki.
Nowe początkowe karty podłoża
Talia rzeki
Mimo że gracze mają o 1 początkową kartę podłoża więcej,
limit kart podłoży nie ulega zmianie – gracz może mieć wyłożonych
maksymalnie 10 kart podłoży na swoim obszarze łąki.
Każdy z graczy będzie miał do dyspozycji dodatkową dwustronną
początkową kartę podłoża wodnego. Oznacza to, że na początku
gry każdy gracz ma po 2 początkowe karty podłoży. Przed rozpo-
częciem 1. rundy, ale po dobraniu 5 kart w etapie przygotowania
graczy (zgodnie z zasadami z podstawowej wersji gry), każdy
z graczy decyduje, z którymi stronami początkowych kart podłoży
chce rozpocząć grę. Obie początkowe karty należy umieścić obok
siebie w dowolnej konfiguracji.
Symbole wioseł pozwalają graczom poruszyć pionek kajakarza
w swoim kolorze od 1 do 4 pól, w zależności od liczby strzałek
na symbolu wiosła.
W tej talii znajdują się karty podłoży, obserwacji, krajobrazów
i znalezisk związanych ze środowiskiem wodnym. Zasady zagrywa-
nia tych kart są takie same jak zasady zagrywania kart w podsta-
wowej wersji gry.
W przeciwieństwie do kart z podstawowej wersji gry karty z talii
rzeki nie zapewniają punktów zwycięstwa. Zamiast tego na dole
kart widnieje symbol wiosła.
Gdy gracz zagrywa kartę z symbolem wiosła na obszar swojej łąki
albo okolicy, przesuwa swój pionek kajakarza na planszy rzeki
o liczbę pól równą liczbie strzałek na symbolu wiosła.
przykładowe ułożenie początkowych kart podłoży
symbol wiosła

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756