Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Dodatek do gry REBEL Łąka Z biegiem strumienia
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(251)
Wróć
Instrukcja obsługi Dodatek do gry REBEL Łąka Z biegiem strumienia
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
Ins
tru
k
cja
Nie
musisz
czytać
t
ej
instruk
cji,
obejrzyj
film
pr
e
zentujący
zasad
y
.
Ins
tru
k
cja
Nie musisz czytać tej
instrukcji! Obejrzyj film
prezentujący zasad
y
.
3
2
D
od
at
ek
Łąka
:
Z
bie
gie
m
s
t
r
umieni
a
zabi
era
g
r
acz
y
na
no
w
ą
wędr
ó
wkę,
podcz
as
k
t
órej
odk
r
y
ją
n
iesamo
w
i
-
te śr
od
ow
isko w
od
ne. Z
per
spek
t
y
w
y k
aj
ak
a g
r
acze zb
ieraj
ą inspir
acje, u
w
iecz
niając
n
apo
t
k
a
ne wzd
ł
u
ż
brzegów
jezior
,
rz
ek
i
st
r
u
mie
ni
z
w
ie
r
zę
t
a
i
r
ośliny
ora
z
z
ach
w
ycające
ur
odą
w
id
ok
i
i
z
na
lezisk
a.
Zm
a
-
ga
nia
na
rzec
e
pods
ycają
i
c
h
r
y
wa
li
zac
ję
o
t
y
t
u
ł
najw
praw
nie
jszego
ob
ser
watora
prz
y
rody
,
ot
w
i
eraj
ąc
przed
g
racz
am
i e
k
sc
y
t
ują
c
e m
oż
liwości i o
fer
uj
ąc no
we
ścież
k
i do
re
al
iz
acji
cel
ów
.
Elementy
12 ka
r
t
, w t
y
m:
3 k
ar
t
y
t
alii
N
3 k
ar
t
y
t
alii
W
3 k
ar
t
y
t
alii
S
3 k
ar
t
y
t
alii
E
4 dw
us
t
ronne
pocz
ąt
kow
e
k
ar
t
y podłoż
y
wod
nyc
h
55 ka
r
t t
a
lii
r
zek
i
E
le
men
ty do try
b
u
1
-
o
s
o
b
owe
g
o
:
6 k
ar
t w
ar
ia
ntu
1
-osobowego
4 k
ar
t
y zachodu
sł
ońc
a
kop
er
t
a
(
z
aw
ierająca 6 k
a
r
t
)
sk
łada
n
y podajnik
na t
a
lię r
zeki
4 pi
onk
i k
ajak
a
rz
y
(
po 1 w k
a
żdy
m
z 4 kolo
rów g
rac
z
y
)
8 dodatkow
ych żetonó
w d
róg
2 żet
o
ny w
odospadó
w
4 żet
o
ny szla
k
u wodn
ego
(
po 1 w k
a
żdy
m
z 4 kolo
rów g
rac
z
y
)
dodatkow
y że
ton
ce
lu
3
2
4 k
ar
t
y żeremi
6 żet
o
nó
w
pomo
s
t
u
6 żet
o
nó
w
nami
oto
w
is
k
a
dw
us
t
ronna plan
sza r
zek
i
dw
us
t
ronna plan
sza r
zek
i
4 dodatkow
e
że
t
ony pr
em
i
i
(
po 1 w k
a
żdy
m
z 4 kolo
rów g
rac
z
y
)
el
em
ent
y w
ykorz
ys
t
y
wa
ne w t
r
ybie
rozg
r
y
wk
i s
po
ko
jn
y nur
t
el
em
ent
y w
ykorz
ys
t
y
wa
ne w t
r
ybie
rozg
r
y
wk
i bys
t
r
y nur
t
5
4
Dodatek
Z biegiem strumienia
wpro
wadza dw
a tryby rozgryw
ki:
spokojn
y i bystry nurt. Część elementów z dodatk
u
Z biegiem stru
-
mienia
wyk
orzystywana jest w obu trybach. Zostały one opisane
na stronach 4–7 niniejszej instruk
cji. W dalszej części, na stro
-
nach 8 i 9, opisano wspólne dla obu trybów zmian
y w przebiegu
rozgryw
ki względem podstaw
owej wersji gry
. Na kolejn
ych stro
-
nach szczegółowo opisane zostały try
by rozgrywki spok
ojny nurt
i by
stry nurt.
Na obu stronach planszy wyr
óżnić można dwa obszary
.
T
or rzeki – po tym torze gr
acze będą poruszać pionkami kajaka
-
rzy w swoich k
olorach. Poruszanie s
woimi pionkami kajakarzy na
odpowiednie pola oznaczone symbolami ak
cji umożliwi graczom
wyk
onywanie ak
cji dodatkowy
ch. W miarę postępu na torze gr
acze
będą również zdob
ywać coraz więcej punkt
ów zwycięstw
a.
Obszar kart rzeki – na ten obszar wy
kładane będą karty z talii
rzeki
. W brzegu części planszy z tym obszarem znajdują się
wcięcia. Gr
acze będą zagrywać swoje żet
ony szlaku wodnego (or
az
żeton
y szlaku „
?
”), aby zdobyw
ać te karty
.
Zasady
dodatku
Z biegiem strumienia
zakła
-
dają, że k
arty z k
operty
U
(Duże spotkania)
z podstaw
owej wersji
gry biorą udział
w r
oz
-
grywce. Przed
rozgrywką w
obu trybach należy
wtasow
ać karty z
koperty U do
odpowiednich
talii. Należy r
ównież pamiętać o żetonie
celu
z symbolem
. Należy dodać
ten żet
on do puli
żetonów celó
w (zob.
Przygoto
wanie do
gry
w instruk
cji podstaw
owej w
ersji gry).
Elementy
wsp
ó
ln
e t
ry
b
ó
w
Dodatek wpr
ow
adza dwustr
onną planszę rzeki, na której będą
pojawiać się karty z talii rzeki
. Przed r
ozpoczęciem rozgrywki
gracze muszą w
spólnie zdecydo
wać, na której str
onie planszy będą
grać. Każda str
ona planszy oferuje inny
, różniący się zasadami tryb
rozgryw
ki.
– rozgrywka w trybie spok
ojny nurt opisana jest
na stronach 10–11.
– rozgryw
ka w trybie b
ystry nurt opisana jest
na stronach 12–14.
Plansza rzeki
Żeton
y szlaku w
odnego
Cze
ść, jestem Zime
k!
Dzięki mnie
poznasz kilka
ciekaw
ostek dotyczą
-
cych dodatk
u
Z biegiem strumienia
. Słuchaj
mnie
uważnie, a
rozgrywka st
anie się jesz
cze łatwiejsza.
Moja pierwsza
rada?
Na pierwszą
roz
gr
ywkę
z dodatkiem najleps
zy jest
spł
yw spok
ojnym
nurtem.
Każdy z gr
aczy poza żetonami szlaków
z podstaw
owej w
ersji gry będzie miał do
dy
spozycji żeton szlak
u wodnego. W prze
-
ciwieństwie do pozostały
ch żetonów
szlaków t
en żeton umożliwia wyk
onanie
tylk
o 1 rodzaju akcji i może zostać umiesz
-
czony ty
lko we w
cięciu w planszy rzeki.
T
ak jak w przypadku pozostały
ch żetonów
szlaków
, po jego umieszczeniu (i dobraniu
karty) gr
acz może zagrać na s
wój obszar
łąki albo okolicy 1 kart
ę z ręki. Żeton może
zostać umieszczony ty
lko w niezajętym
wcięciu i po umieszczeniu pozostaje w nim
do końca rund
y (tak jak żetony szlak
ów
z podstaw
owej w
ersji gry).
t
or r
zek
i
obsza
r k
ar
t
r
zek
i
5
4
Żeton szlak
u „?”
T
en żeton szlak
u jest używany w r
ozgrywce
2- i 3-osobowej. Zasad
y umieszczania tego żeto
-
nu we w
cięciach w planszy głównej i w planszy
ogniska pozostają bez zmian.
Uwag
a!
Żeton szlaku „
?
” może zostać umieszczo
-
ny w
e wcięciu planszy rzeki – działa wted
y jak
żeton szlaku w
odnego.
Uwaga!
Żet
onów szlak
ów
o wart
ościach
1–4 z podst
awowej wersji
gr
y nie mo
żna umiesz
-
czać w
e wcięciach
planszy rzeki.
No
w
e początko
w
e karty podłoża
T
alia rzeki
Mimo że gracze mają o 1 początk
ową kart
ę podłoża więcej,
limit kart podłoży nie ulega zmianie – gr
acz może mieć wyłożony
ch
maksymalnie 10 kart podłoży na s
woim obszarze łąki.
Każdy z gr
aczy będzie miał do dyspozy
cji dodatkow
ą dwustronną
początkow
ą kartę podłoża wodnego. Oznacza t
o, że na początku
gry każd
y gracz ma po 2 początkow
e karty podłoży
. Przed rozpo
-
częciem 1. rundy
, ale po dobraniu 5 kart w etapie przy
gotowania
graczy (zgodnie z zasadami z podsta
wowej w
ersji gry), każdy
z graczy decy
duje, z którymi stronami początk
owych kart podłoży
chce rozpocząć gr
ę. Obie początkowe k
arty należy umieścić obok
siebie w dowolnej k
onfiguracji.
Symbole wioseł pozw
alają graczom poruszyć pionek k
ajakarza
w swoim k
olorze od 1 do 4 pól, w zależności od liczby strzałek
na symbolu wiosła.
W tej talii znajdują się karty podłoży
, obserwacji, kr
ajobrazów
i znalezisk związany
ch ze środowiskiem w
odnym. Zasad
y zagrywa
-
nia tych k
art są takie same jak zasady zagrywania kart w podsta
-
wow
ej wersji gry
.
W przeciwieństwie do k
art z podstaw
owej wersji gry karty z talii
rzeki
nie zapewniają punktów zwy
cięstwa. Zamiast tego na dole
kart widnieje symbol wiosła.
Gdy gr
acz zagrywa kart
ę z symbolem wiosła na obszar sw
ojej łąki
albo okolicy
, przesuw
a swój pionek kajakarza na planszy rzeki
o liczbę pól równą liczbie strzałek na s
ymbolu wiosła.
przykłado
we ułożenie początk
owy
ch kart podłoży
symbol wiosła
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Jacuzzi
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ile nagrzewa się piekarnik?
Premiera EA Sports FC 26 już jutro! Co warto wiedzieć o grze zanim wbiegniecie na boisko?
Ranking telewizorów do PS5 [TOP10]
Pierwsze uruchomienie zmywarki? Sprawdź, co musisz zrobić
Ranking książek dla 5-latka [TOP10]
Ranking powerbanków [TOP10]
Ranking klawiatur gamingowych [TOP10]
Ranking robotów kuchennych [TOP10]
Ranking glebogryzarek spalinowych [TOP10]
Ranking aparatów natychmiastowych [TOP10]
Jak układać sztućce? Praktyczny poradnik krok po kroku
Ranking rowerów górskich [TOP10]
Ranking foteli gamingowych do 500 zł [TOP10]
Ranking bieżni domowych [TOP10]
Gdzie wlać nabłyszczacz do zmywarki?
Sprawdź więcej poradników