Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Czat
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Pomiń menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
plus.
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Na skrzydłach 108556
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(128)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Na skrzydłach 108556
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
1
Wtej
fasc
ynuj
ącej
gr
z
e s
taje
cie si
ę o
piekunami
rez
er
watów
, k
tóre
są
os
toją
dla
wielu
gat
unków pta
c
t
wa. Ka
żd
y
now
y
ptak
w
zb
ogac
a s
pecj
alną
zdolnoś
cią
pote
ncja
ł d
anego
sie
dliska, akażd
e si
edlisko p
oma
ga
Ci sk
upić
się
na
jednym
zkluc
zow
ych a
spe
k
tów p
owię
ks
zania
rez
er
watu:
•
poz
ys
kiwaniu
poż
y
wie
nia z
a p
omoc
ą koś
ci w
y
r
zu
canych p
r
zez
sp
ecjaln
ą w
ież
ę wk
s
z
ta
łcie
karmnika
;
•
sk
ładaniu
jaj, k
t
óre
wgr
ze
pr
z
yjmują
pos
ta
ć kolorow
ych
gurek;
•
ipowi
ęk
sz
aniu swoj
ej kole
kcji dzi
ęki
obs
zer
n
ej t
alii unikalnych kar
t pt
aków
.
Z
w
ycię
zcą
zos
taje
ten
zgrac
z
y
, k
tór
y
zgrom
adzi
najw
ię
cej
punk
tów
zkar
t
ptaków
wswojej
wolier
ze, zkar
t b
onuso
-
w
ych, celów
,
za
jaja, zma
gaz
y
nowane
poż
y
wie
nie or
az
s
tada.
ZAWARTOŚĆ
ins
tr
ukcja
załąc
znik
plans
za c
elów
plas
tikowa tacka na kar
t
y
5 plans
z grac
z
y
wież
a kości (wk
sz
tał
cie karmnika)
notes p
unk
tacji
1
7
0 kar
t ptaków
26 kar
t bonusow
ych
7
5 jaj
5 kości po
ż
y
wi
enia
40 koste
k akcji
1
03 że
tony poż
y
wie
nia
8 dwus
tr
onnych żeton
ów celów
znac
z
nik pier
ws
zeg
o grac
za
RYWALIZUJ O NAJLEPSZĄ KOLEKCJĘ PTAKÓW! GRA DLA 1
–
5 GRACZY
Autorka gry: E
lizabeth Hargrave
Ilustracje: Natalia Rojas, Ana M
aría Martínez Jaramillo i Beth Sobel
RUNDA 1
RUNDA 2
RUNDA 3
RUNDA 4
najwięcej
1. miejsce
1. miejsce
1. miejsce
1. miejsce
2. miejsce
2. miejsce
2. miejsce
2. miejsce
3. miejsce
3. miejsce
3. miejsce
3. miejsce
najwięcej
najwięcej
najwięcej
4
5
6
7
1
2
3
4
0
1
2
3
0
0
0
0
zdobądź
p
ożywienie
z
łóż jaja
dobierz
karty
z karmnika
n
a
karcie/kartach
Następnie aktywuj brązowe
zdolności w tym rzędzie.
zagraj kartę
Następnie aktywuj brązowe
zdolności w tym rzędzie.
Następnie aktywuj brązowe
zdolności w tym rzędzie.
Kowalik czarnogłowy
Sitta canadensis
Te ptaki otaczają wlot dziupli żywicą,
aby
chronić swoje gniazdo przed wrogami.
23
cm
2
GDY AKTYWUJESZ,
weź
1
z zasobów
i przechowaj na tej karcie.
/
Ekspert od
wszystkożerców
2
za
ptaka
Ptaki, które żywią się
.
Każdy ptak z symbolem
.
(10% kart)
w
z
z
z
z
w
w
wszystkie
w
z
z
z
z
w
w
wszystkie
w
z
z
z
z
w
w
wszystkie
w
z
zzz
w
w
wszystkie
w
z
z
z
z
w
w
wszystkie
w
z
z
z
z
w
w
wszystkie
w
z
z
z
z
w
w
wszystkie
w
z
z
z
z
w
w
wszystkie
PUNKTY NADRUKOWANE
ptaki
karty bonusowe
cele
1 PUNKT ZA KAŻDE
jajo
pożywienie na kartach
karta pod inną kartą
SUMA
2
Komponenty wspólne
1
.
Karty
ptaków.
P
otasujcie kar
t
y ptaków
, ufor
mujcie znich sto
s
ipo
łóż
cie obok p
las
tikowej tack
i. Nas
tęp
nie w
y
łó
żcie na t
ackę
3odk
r
y
te kar
t
y
.
2.
Zasoby
ogólne.
W
s
z
ys
tk
ie żeto
ny poż
y
wienia i
gurk
i jaj t
wor
zą
zasoby d
ost
ępn
e dla ws
z
ys
tk
ich gra
c
z
y
.
3.
Karmnik.
Wrzu
ćcie koś
ci poż
y
wienia d
o wież
y wks
z
ta
łcie
karmnika.
4.
Plansza
celów.
Wybier
zcie ro
dzaj p
unk
towania cel
ów ipo
łóżci
e
plans
zę ce
lów odp
owiedni
ą st
ron
ą do gór
y:
•
Zielona.
T
o d
omyśln
a st
rona p
lans
z
y skupion
a bar
dziej n
a bez
-
poś
re
dniej walce ore
alizacj
ę celów. Prz
y każdy
m celu widnie
ją
pola dl
a grac
z
y, któr
z
y zaję
li odpow
iednie miej
sca.
•
Niebieska.
Jeśli pragniecie rozgrywki omniejszym stopniu ry
-
walizacji, w
ybie
r
zcie s
t
ronę
, na k
tór
ej pr
z
y
znaje si
ę 1 punk
t za
każd
ą sz
tukę ele
ment
u wskazan
ego n
a żeto
nie celu.
5.
Żetony celów.
P
otasujcie że
tony celów
, nie pa
tr
ząc n
a ich tre
ś
ć
(że
tony są d
wus
tronn
e)
. Połóż
cie po 1 że
tonie (los
ową s
tron
ą do
gór
y) na każ
dym z4 miejsc n
a plans
z
y cel
ów
. Po
zos
ta
łe że
tony
od
łóżcie d
o pude
ł
ka.
6.
Karty bonusowe.
Potasujcie kar
t
y b
onusowe, ufor
mujcie znich
s
t
o
s
ip
o
ł
ó
ż
c
i
e
n
a
s
t
o
l
e
.
PRZY
GOTOW
ANIE
Przygotowanie gracza
A
.
Każ
dy grac
z ot
r
z
y
muje:
•
plans
zę gra
c
za,
•
8 kostek akcji ww
yb
ranym kolor
z
e,
•
2 losowe kar
t
y bonus
owe,
•
5 losow
ych kar
t ptaków
,
•
5 żetonów p
oż
y
wienia
(po 1 ka
żde
go ro
dzaju:
,
,
,
i
).
Umówcie się p
r
ze
d rozgr
y
wką
, c
z
y kar
t
y wr
ęku gr
ac
za s
ą infor
-
macją j
awn
ą, c
z
y uk
r
y
tą.
B.
Za
tr
z
ymaj od 1 d
o 5 kar
t pt
aków na rę
ce, aresz
tę odr
zuć n
a
sto
s kar
t o
dr
zuc
onych.
Za
każ
d
ą zatr
z
y
man
ą kar
t
ę musis
z
odr
zuci
ć 1 że
ton po
ż
y
w
ienia.
(
Pra
wdopo
dob
nie zechc
es
z
zachowa
ć poż
y
wie
nie zgodn
e zikonami widnieją
c
ymi wlew
ym
gór
nym rogu kar
t ptaków
, k
tóre zd
ec
ydowa
łe
ś się za
tr
z
ymać
)
.
Na pr
z
yk
ład możes
z zatr
z
ymać 2 kar
t
y ptaków i3 żetony poż
y
-
wienia albo 4 kar
t
y pt
aków i1 żeton.
C.
Zat
r
z
y
maj jedn
ą zkar
t b
onusow
ych, adr
ugą o
dr
zu
ć. M
oże
sz
o
g
l
ą
d
a
ć
t
r
e
ś
ć
s
w
o
i
ch
k
a
r
t
b
o
n
us
o
w
y
ch
ik
a
r
t
p
t
a
k
ó
w
p
o
d
c
z
a
s
w
y
b
i
e
r
a
n
i
a
ij
e
dn
y
ch
,
idr
u
g
i
ch
.
D
.
L
o
s
o
w
o
w
y
b
i
e
r
z
c
i
e
p
i
e
r
w
s
z
e
g
o
gr
a
c
z
a
.
O
t
r
z
y
m
u
j
e
z
n
a
c
z
n
i
k
p
i
e
r
w
s
z
e
g
o
gr
a
c
z
a
.
3
A
B
C
D
4
5
6
1
2
3
Niniejsza instrukcja przedstawia szczegółowy opis zasad.
Możecie jednak nauczyć się gry
, czytając skrót zasad, który
znajdziecie na s. 2 załącznika. Zalecamy lekturę skrótu
zasad wsytuacji, gdy wszyscy razem rozpoczynacie naukę
zasad gry
.
WSKAZÓWKA.
Wybierając karty ptaków
, skup się na
takich, które wpierwszej części gr
y pozwolą Ci pozyskać
więcej kart ipożywienia. Szczególnie pomocne mogą
okazać się brązowe zdolności!
4
Rozgr
y
w
ka toc
z
y si
ę pr
z
ez 4 r
und
y
.
Wkażde
j run
dzie gr
ac
ze rozgr
y
waj
ą swoje t
ur
y zg
odnie zk
ier
unkiem r
uchu w
skazówek ze
gar
a do
momen
tu, aż wsz
y
sc
y w
ykor
z
y
s
tają ws
z
ys
t
kie s
woje kost
ki akcji.
T
ura gracza
Wswoje
j tur
z
e w
y
konaj 1 z4 d
ost
ęp
nych akc
ji w
y
mie
nionyc
h na
lewej s
troni
e T
wojej p
lans
z
y:
Zagraj kar
tę pt
aka zręk
i.
Zdob
ądź p
oż
y
wienie iak
t
y
w
uj zdolnoś
ci ptaków le
śnych.
Złó
ż jaja iak
t
y
wuj zdolno
ści pt
aków łąkowy
ch.
Dobi
er
z kar
t
y pt
aków iakt
y
wuj zd
olnoś
ci ptaków mokr
adłow
ych.
Aby za
grać kar
tę ptaka zrę
ki na jedno zsie
dlisk, po
łóż kos
tkę akcji
wwą
skim r
zę
dzie „
Zagr
aj kar
tę” nad kolumną, wk
tór
ej bę
dzi
es
z zagr
y
wać
kar
t
ę. Zapła
ć ewentualny kosz
t wp
oż
y
wieniu ijajach, anas
tęp
nie po
łóż kar
tę na s
wojej plans
z
y i ak
t
y
w
uj zdolnoś
ci „GDY ZAG
RY
WASZ
”
,
jeś
li taki
e widnieją n
a tej karcie.
Akcje „
Zd
obą
dź p
oż
y
wienie”
, „
Z
łóż jaja” i„
Do
bier
z kar
t
y p
taków” pr
zebi
egaj
ą wed
ług te
go sam
ego 3
-s
topniowe
go sch
emat
u (numer
y n
a
poni
ż
sz
ej ilust
racji pr
zed
st
awiaj
ącej pl
ansz
ę grac
z
a odp
owiad
ają kolejnym c
z
ynno
ściom):
1.
Wy
bier
z jedno zsie
dlisk (r
zę
dów) na s
wojej plans
z
y ipo
łó
ż kostkę akcji na
pier
w
sz
y
m pus
t
y
m
polu od le
wej wt
ym r
zę
dzie. Na
t
ychmias
t
zdoby
w
asz kor
z
y
ści w
ynikające zte
go pol
a.
2.
Następnie przesuń kostkę akcji przez kolejne pola, kierując się
wl
ewą st
ron
ę
, i aktywuj po kolei ptaki zb
rą
zową zdoln
ości
ą „GDY
AK
T
Y
WUJ
ESZ
”
. Uw
aga! Kor
z
y
s
tanie ze zdo
lności p
taków jes
t opcjon
alne.
3.
Gdy kos
tka akcji dotr
ze na p
ole zna
z
wą akcji, j
uż t
am zost
aje. T
woja tura dob
iega koń
ca.
WPROW
ADZENIE
OD AUTORKI.
Pierwsze kilka tur pr
zebiega bardzo szybko,
bo dopiero zdobywasz swoje pierwsze okazy do wolier
y
.
Pamiętaj, że możesz wybrać tę samą akcję nawet kilka razy
zrzędu! Na stronach 6–9 znajdziesz szczegółowy opis
wszystkich akcji.
zd
ob
ą
d
ź
p
oż
ywien
ie
z
łóż jaja
do
bier
z
kart
y
z
ka
rmn
ika
n
a
ka
r
ci
e
/kar
ta
ch
Następnie akt
ywuj
brązowe
zdo
lnośc
i w tym rzę
dz
ie.
z
agr
aj k
ar
tę
Następnie akt
ywuj
brązowe
zdo
lnośc
i w tym rzę
dz
ie.
Następnie akt
ywuj
brązowe
zdo
lnośc
i w tym rzę
dz
ie.
Pójdźka ziemna
Athene cunicularia
Ten gatunek sowy często wykorzystuje stare
nory piesków preriowych i buduje w nich swoje
podziemne gniazda.
53 cm
5
+
GDY
AKT
YWUJESZ,
rzuć wszystkimi
kośćmi
znajdującymi się poza karmnikiem.
Jeśli choć 1 kość wskaż
e
, weź
1
i przechowaj na tej karcie.
3
1
2
5
Przebieg rundy
Runda toc
z
y się do mom
entu, aż ws
z
ysc
y gr
ac
ze rozmie
szc
z
ą ws
z
ys
t
-
kie s
woje kost
ki akcji. P
o jej zakońc
zeniu wpo
danej ni
żej kolejno
ści:
1.
Śc
ią
gnc
ie ws
z
y
stk
ie kost
ki akcji z
e swoi
ch pl
ans
z.
2.
Pr
z
yd
zielc
ie punk
t
y za c
el
ob
owią
zując
y wtej r
und
zie
.
3.
Odr
zu
ćc
ie od
kr
y
t
e kar
t
y p
taków ztac
k
i iw
y
ł
óżc
ie 3 nowe
kar
t
y z
e stos
u.
4.
Pr
zeka
żc
ie zna
c
znik pie
r
ws
zeg
o grac
z
a
kolejnemu gr
ac
zowi
po lewe
j
.
Gr
ac
ze uż
y
wają je
dnej ze s
woich kost
ek akcji
, aby za
znac
z
y
ć, k
tóre
miejsc
e zaję
li na plan
sz
y c
elów po d
anej r
und
zie. Wrezul
tacie wko
-
lejnej r
und
zie mo
gą w
y
konać 1 akcję mniej:
•
rund
a 1 – 8 tur na gr
ac
za,
•
rund
a 2 – 7 tur na gr
ac
za,
•
rund
a 3 – 6 tur na gr
ac
za,
•
rund
a 4 – 5 tur na gr
ac
za.
Koniec gry i punktowanie
Gr
a końc
z
y się w
raz zkoń
cem c
z
war
te
j run
dy
. Zanotujcie wn
otesie
punk
t
y z
doby
te p
r
zez gr
ac
z
y:
•
punk
t
y za ka
żd
ą kar
t
ę ptaka na pl
ansz
y
(nadr
ukowane na karcie)
,
•
punk
t
y za ka
żd
ą kar
t
ę bonusow
ą
(nadr
ukowane na karcie)
,
•
punk
t
y za z
realizow
ane cele
(odc
z
y
t
ane zplans
z
y ce
lów),
•
1 punk
t za:
»
każd
e jajo na karcie pt
aka,
»
każd
y żeton p
oż
y
wienia n
a karcie ptaka,
»
każd
ą kar
t
ę po
d kar
t
ą ptaka (s
tado, oar
y drapie
żników)
.
Gr
ac
z zna
jwi
ęk
sz
ą lic
zb
ą pu
nk
tów zos
taje z
w
yc
ię
zc
ą.
Wpr
z
y
-
padk
u remisu w
y
gr
y
wa ten zre
misując
ych, k
tór
y m
a wię
cej niew
y
-
kor
z
ys
tanych ż
etonów p
oż
y
w
ienia. J
eś
li remis się u
tr
z
ymuje, remisu
-
jąc
y gra
c
ze wsp
ó
łdzi
elą z
w
ycię
st
wo.
OD AUTORKI.
Wraz zpostępem gry gracze dysponują coraz
mniejszą liczbą akcji wkolejnych rundach, ale mogą korzystać
zcoraz mocniejszych kombinacji różnych zdolności ptaków
,
których liczebność wwolier
ze stopniowo się zwiększa.
PUNKTY
PUNKTY NADRUKOWANE
ptaki
karty bonusowe
cele
1 PUNKT ZA KAŻDE
jajo
pożywienie na kartach
karta pod inną kartą
SUMA
NOWOŚCI
Nintendo Switch 2
Philips OneUp
iPhone 16e
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Etui iPhone 16e
PS5 Pro
Router Starlink
Mac mini
Call of Duty Black Ops 6
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Tekken 8
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
NA CZASIE
Karma dla psa
Karma dla kota
Obroża Foresto
MagSafe
Kolagen
Frytkownica beztłuszczowa
Ranking suszarek do prania
Piekarnik do zabudowy ranking
Termometr bezdotykowy ranking
Ranking zmywarek
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
POMYSŁ NA PREZENT
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Taty
Prezent na komunię
Prezent na Dzień Dziecka
Słuchawki bezprzewodowe ranking
Prezent dla mężczyzny
Etui iPhone 16 Pro Max
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking hulajnóg wyczynowych [TOP10]
Ranking karm dla kotów [TOP10]
Ranking mikrofonów do śpiewania [TOP10]
Ranking patelni [TOP10]
Ranking smartwatchy do 300 zł [TOP10]
Co przyniesie aktualizacja 2.4 Wuthering Waves? Pełne spojrzenie na nadchodzące nowości
Ranking pralek ładowanych od góry [TOP10]
Ranking laptopów [TOP10]
Ranking gier na PS4 [TOP10]
Ranking przenośnych stacji zasilania [TOP10]
Jak wybrać butelkę dla psa na podróż?
Ranking kamer samochodowych [TOP10]
Ranking orbitreków [TOP10]
Ranking piekarników do zabudowy [TOP10]
Ranking kaw ziarnistych [TOP10]
Sprawdź więcej poradników