Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Menu
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa od 99 zł
Odbiór za 1h
Odbiór za godzinę
Dostawa jutro
Dostawa jutro
Raty 0%
Raty 0% i leasing
Znajdź sklep
Aplikacja mobilna
Pomoc i kontakt
Kontakt
Status zamówienia
Status reklamacji
Reklamacje
Zwroty
Centrum Informacyjne
Zgłoś błąd
Infolinia
756 756 756
Infolinia: 756 756 756
pon.-pt.
08:00-20:00
sob.-niedz.
10:00-18:00
Menu
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Media Expert | Sklep internetowy RTV, AGD, komputery
Zaloguj się
Zamówienia
Paragony i faktury
Tutaj dodasz dowód zakupu
Moje dane
Kupony rabatowe
Porównania
Opinie
Reklamacje
Zwroty
Zaloguj się
Załóż konto
Schowek
Koszyk
Produkty
Promocje
Outlet
Oferta dla Ciebie
Status zamówienia
Bądź na
Bądź na plus
Oszczędzaj na zakupach
Strona główna
›
Instrukcje obsługi
›
Instrukcje REBEL
›
Instrukcja Gra planszowa REBEL Pandemic Czy potraficie ocalić ludzkość?
Znaleziono w kategoriach:
Gry planszowe
(269)
Wróć
Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Pandemic Czy potraficie ocalić ludzkość?
Wróć
Pobierz
Drukuj
Udostępnij
Wyświetl w osobnym oknie
1
Matt Leacock
Czy zdołacie uchronić ludzkość przed zagładą?
Jako
najbardziej
utalentowani
członkowie
zespołu
zwalczającego
epidemie
musicie
wynaleźć
lekarstwa
na
4
śmiertelne choroby
, jednocześnie
powstrzymując
ich rozpr
zestr
zenianie.
T
y i T
wój zespół będziecie podróżować
po całym świecie, lecząc zarażonych i poszukując składników niezbędnych do stworzenia lekarstw.
Aby odnieść sukces,
musicie współpracować,
wykorzystując
swoje indywidualne
umiejętności. Pamiętajcie
jed
-
nak,
że zegar
tyka. Kolejne
ogniska
epidemiczne i
nowe
choroby
napędzają rozprzestr
zenianie się
zarazy
.
Czy
uda
się Wam wynaleźć wszystkie 4 lekarstwa na czas? Los ludzkości spoczywa w W
aszych rękach!
ZA
W
AR
TOŚĆ PUDEŁKA
7 kart postaci
59 kart gry
(48 kart miast, 6 kart epidemii, 5 kart zdarzeń)
96 znaczników chorób
po 24 w każdym z 4 kolorów
4 znaczniki lekarstw
4 karty pomocnicze
plansza
znacznik poziomu
zachorowań
znacznik
rozprzestrzeniania się
chorób
6 stacji badawczych
CEL GR
Y
Pandemic
jest
grą kooperacyjną.
Wszyscy jednocześnie
albo wygracie,
albo przegracie.
Każdy wciela
się
w
inną postać
posiadającą
s
zereg unikalnych umiejętności zwiększających szansę zespołu na wygraną.
Celem gry jest wynalezienie lekarstw na wszystkie 4 choroby
. Przegracie, jeśli wystąpi choć jedna z poniższych sytuacji:
• ósmy raz dochodzi do rozprzestrzenienia się chorób (wybucha ogólnoświatowa panika),
•
potrzebne są znaczniki chorób, a wszystkie zostały wykorzystane (wybucha pandemia),
•
musicie dobrać kartę gry
, a talia się wyczerpała (Waszemu zespołowi skończył się czas).
K
ażdy wciela się w inną postać posiadającą szereg unikalnych umiejętności zwiększających szansę zespołu na wygraną.
→
choroba
wyeliminowana
48 kart infekcji
7 pionków graczy
MONTREAL
CANADA
4
887
000
4500/KM
2
SUDAN
SUDAN
CHAR
TUM
CHARTUM
MONTREAL
CANADA
HÔ CHI MINH VILLE
HÔ CHI MINH VILLE
4
900
000
9450/KM
2
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE
CHINE
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE
CHINE
15
512
000
3500/KM
2
ROSJA
ROSJA
MOSKW
A
MOSKWA
MONTREAL
CANADA
1
. WZROST
PRZESUŃ ZNACZNIK POZIOMU
ZACHOROWAŃ
O
1
POLE
DO
PRZODU.
2.
ZARAŻ
ANIE
DOBIERZ K
ARTĘ
ZE
SPODU
STOSU
KART INFE
KCJI
I
POŁÓŻ
W
TYM
MIEŚCIE 3
ZNACZNIKI
CHOROBY
W ODPOWIE
DNIM
KOLORZE.
NASTĘPNIE
ODRZUĆ
TĘ
KARTĘ.
3. INTEN
SYFIKACJA
POTASUJ
KARTY
ZE
STOSU
ODRZUCON
YCH
KART
INFEKCJI
I POŁÓŻ J
E
NA
WIERZCHU
STOSU
KART INFE
KCJI.
575
000
2800/KM
2
NIEMCY
NIEMCY
ESSEN
ESSEN
Za
graj
w
dowolnym
momencie.
Nie
jest
akcją.
ZDARZENIE
Usuń
z
gr
y
1
dowolną
kartę
ze
stosu
odr
zuconych
kart
infekcji.
Możesz
zagrać
tę
kartę
podczas
epidemii
pomiędzy
fazą
zarażania
a
intensykacji.
W
Z
ROST ODPORNOŚCI
20 767 000
14 400/KM
2
FILIPINY
FILIPINY
MANILA
MANILA
CHARTUM
SUDAN
IRAK
BAGDAD
JAZDA/REJS
Przesuń
pionek
do miasta
połączonego
białą
linią
z
tym,
w którym
obecnie przebywasz.
LOT PRYWATN
Y
Przenieś się z mias
ta
ze
stacją
bada
wczą
do
dowolnego
innego
miasta,
w którym także zna
jduje
się
stacja
bada
wcza.
LOT CZARTEROWY
Odrzuć
kartę
miasta,
w
którym
aktualnie
jesteś,
aby
przenieść
się
do dowolnego inneg
o
miasta.
LOT BEZPOŚREDNI
Odrzuć kartę
miasta, aby
przenieść się
do miasta
wskazanego na
tej
karcie.
CIDADE
CIDADE
CIDADE
CIDADE
AKCJE
Zagraj w dowolnym momencie. Nie jest akcją.
ZDARZENIE
Pomiń najbliższą fazę nowych
infekcji (nie odwracaj żadnych
kart infekcji).
SPOKOJNA NOC
NAUKOWIEC
• Potrzebujesz tylko 4 karty
(zamiast 5) w tym samym kolorze,
aby wynaleźć lekarstwo na chorobę
tego koloru.
CIDADE
MIASTO
CIDADE
CIDADE
BUDOWA STACJI BADAWCZEJ
Odrzuć
kartę miasta,
w
którym
przebywasz, aby
zbudować
w
nim stację
badawczą.
WYNALEZIENIE LEKARSTWA
Stojąc w
dowolnej stacji
badawczej, odrzuć
5 kart
miast w 1
kolorze, aby
wynaleźć lekarstwo na chorobę tego
koloru. Od tego momentu tak
a choroba
staje się uleczalna.
DZIELENIE SIĘ WIEDZĄ
Przekaż innemu graczowi
kartę miasta, w którym
się znajdujesz, ALBO weź
taką kartę od
innego gracza. Gracz,
z którym się wymieniasz, musi przebywać
w tym samym mieście co Ty.
LECZENIE CHOROBY
Usuń 1 znacznik choroby z miasta, w którym przebywasz. Jeśli choroba tego
koloru jest uleczalna, usuń z miasta wszystkie znaczniki tej choroby.
STANY ZJEDNOCZONE AMERYKI
CHICAGO
WIETNAM
HO CHI MINH
2
SAN FRANCISCO
CHICAGO
MONTREAL
NOWY JORK
WASZYNGTON
ATLANTA
L
OS ANGELES
MEKSYK
LIMA
SANTIAGO
BUENOS AIRES
S
ã
O PAULO
LAGOS
KINSZASA
JOHA
NNESBURG
CHARTUM
RIJAD
KAIR
ALGIER
MADRYT
LONDYN
ESSEN
PARY
Ż
MEDIOLAN
PETERSBURG
MOSKWA
ST
AMBU
Ł
BAGDAD
TEHERAN
KARACZI
MUMBAJ
Ć
ENNAJ
DELHI
KALKUTA
BANGKOK
D
Ż
AKARTA
HO CHI
MINH
MANILA
TAJPEJ
HONGKONG
SZANGHAJ
PEKIN
SEUL
TOKIO
OSAKA
SYDNEY
MIAMI
BOGOTA
1. Akcje (maksymalnie 4)
2. Dobieranie (2 kar
ty)
• Epidemie
• Limit 7 kar
t
3. Nowe infekcje
TO
KIO
SYD
NEY
MAN
ILA
S
A
N
FRANCISCO
L
O
S
ANGELES
SAN
FRANCISCO
PRZYGOTOW
ANIE DO GR
Y
Plansza, stacje badawcze i znaczniki chorób
1
Karty i pionki graczy
4
znaczniki chorób
Daj każdemu po 1 karcie pomocniczej. Potasuj karty postaci i połóż
przed
każdym
graczem
po
1
odkrytej
karcie.
Weź
pionki
w
odpo
-
wiednich
kolorach
i
umieść
je
w
Atlancie.
Pozostałe
pionki
postaci
i karty z nimi związane nie biorą udziału w grze.
Oddziel
karty
epidemii
od
pozostałych
kart
i
odłóż
je
na
bok
(będą
potrzebne
w kroku
5).
Potasuj pozostałe
karty
(miast
i
zdarzeń) i
roz
-
daj
graczom
ich
odpowiednią
liczbę.
T
e
karty
stanowią
początkowy
zestaw każdego gracza.
Zależność
pomiędzy
liczbą
kart
a
liczbą
graczy
przedstawiona
jest
poniżej:
Znaczniki lekarstw
i rozprzestrzeniania się chorób
2
Umieść znacznik rozprzestrzeniania się chorób
na polu „0” na
skali rozprzestrzeniania
się chorób. 4 znaczniki
lekarstw połóż
na polach pod wskaźnikami uleczalności chorób.
Umieść
planszę
na
środku
stołu,
w
zasięgu
wszystkich
graczy
.
Połóż
6
stacji
badawczych
i
znaczniki
chorób
w
pobliżu
planszy
.
Pogrupuj
znaczniki chorób na 4 oddzielne
stosy (zgodnie z ich kolorem).
W Atlan
-
cie umieść 1 stację badawczą.
WAtlanciemieścisięsiedzibaCentrumKontroli
iPrewencjiChorób.
Liczba osób
Karty
2
4
3
3
4
2
znacznik
rozprzestrzeniania
się chorób
skala rozprzestrzeniania
się chorób
znaczniki lekarstw
wskaźniki
uleczalności chorób
stacje badawcze
NAUKOWIEC
• Potrzebujesz tylko 4 karty
(zamiast 5) w tym
samym kolorze,
aby wynaleźć lekarstwo na
chorobę
tego koloru.
JAZDA/REJS
Przesuń
pionek
do
miasta
połączonego
białą
linią
z
tym,
w
którym
obecnie przebywasz.
LOT PRYWA
TNY
Przenieś się z miasta ze stacją badawczą do dowolnego innego miasta,
w którym także znajduje się stacja badawcza.
LOT CZARTEROWY
Odrzuć
kartę
miasta,
w
którym
aktualnie
jesteś,
aby
przenieść
się
do dowolnego innego miasta.
LOT BEZPOŚREDNI
Odrzuć
kartę
miasta,
aby
przenieść się
do miasta
wsk
azanego
na
tej
karcie.
CIDADE
CIDADE
CIDADE
CIDADE
AKCJE
MONTREAL
CANADA
8
702
000
21
000/KM
2
KOLUMBIA
BOGOT
A
KOLUMBIA
BOGOT
A
STANY ZJEDNOCZONE
AMERYKI
A
TLANTA
4 715 000
700/KM
2
STANY ZJEDNOCZONE
AMERYKI
A
TLANTA
3
SAN FRANCISCO
CHICAGO
MONTREAL
NOWY JORK
WASZYNGTON
ATLANTA
LOS ANGELES
MEKSYK
LIMA
SANTIAGO
BUENOS AIR
ES
S
ã
O PAULO
LAGOS
KINSZASA
JOHANNESBURG
CHARTUM
RIJAD
KAIR
ALGIER
MADRYT
LONDYN
ESSEN
PARY
Ż
MEDIOLAN
PETERSBURG
MOSKWA
STAMBU
Ł
BAGDAD
TEHERAN
K
ARACZI
MUMBAJ
Ć
ENNAJ
DELHI
KALKUTA
BANGKOK
D
Ż
AKARTA
HO
CHI
MINH
MANILA
TAJPEJ
HONGKONG
SZANGHA
J
PEKIN
SEUL
TOKIO
OSAKA
SYDNEY
MIAMI
BOGOTA
1. Akcje (maksymalnie 4)
2. Dobieranie (2 karty)
• Epidemie
• Limit 7 kart
3. Nowe infekcje
TOKIO
SYDNEY
MANILA
SA
N
FRAN
CISCO
L
O
S
AN
GELES
SA
N
FRAN
CISCO
Poziom zachorowań i infekcje
w pierwszych 9 miastach
Możesz
ustawić
stopień
trudności
gr
y
,
wykorzystując
4,
5 albo
6
kart
epidemii,
co
odpowiada poziomom:
dla
początkujących, standardowemu
i
heroicznemu.
Niewykorzystane karty epidemii usuń z gry
.
Podziel
pozostałe
karty
gry
na
tyle
zakr
ytych
stosów, ile
kart
epidemii
zamie
-
rzasz
wykorzystać.
Wszystkie
stosy
powinny
zawierać
podobną
liczbę
kart.
Włóż do
każdego z
nich po
1 karcie
epidemii i
potasuj każdy
stos osobno.
Na
-
stępnie
ułóż stosy
jeden na
drugim (mniejsze
stosy powinny
leżeć na
spodzie)
i umieść je w odpowiednim miejscu na planszy
.
Rozpoczęcie rozgrywki
Każdy gracz musi zapoznać się z kartami, które otrzymał.
Grę rozpoczyna gracz, który otrzymał kartę miasta o największej populacji.
ROZGR
YWKA
Każda tura gracza podzielona jest na 3 fazy:
1. Akcje (wykonaj maksymalnie 4 akcje).
2. Dobieranie kart (weź 2 nowe karty).
3. Nowe infekcje.
Po
pojawieniu
się
nowych
infekcji
turę
rozpoczyna
kolejny
gracz
(zgodnie
z
kierunkiem
ruchu
wskazówek
zegara).
Gracze
mogą
sobie
wzajemnie
doradzać.
Każdy
może
coś
zaproponować
lub
podzielić
się
swoim
pomysłem,
ale
tylko
gracz
wykonujący
aktualnie
swój
ruch
może
decydować, co zrobi.
Gracze mogą mieć na ręce karty miast i zdarzeń.
Karty miast
można
zagrywać
w
trakcie niektór
ych
akcji,
a karty zdarzeń w dowolnym momencie.
3
6
5
Umieść
znacznik
poziomu
zachorowań
na
polu
„2”
skali
zachorowań.
Potasuj
karty
infekcji,
umieść
je
w
zakrytym
stosie
na
odpowiednim
miejscu na planszy i postępuj według poniższej instukcji:
•
Odkr
yj
3
wierzchnie
karty
.
Umieść
po
3
znaczniki
chorób
w
odpo
-
wiednim kolorze w każdym z miast wskazanych na kartach.
•
Odkr
yj
kolejne
3
karty
i
umieść
w
odpowiednich
miastach
po
2
znaczniki chorób we właściwym kolorze.
•
Następnie
odkryj
jeszcze
3
karty
i
umieść
w
odpowiednich
miastach
po
1 znaczniku
chorób. (Łącznie
na
planszy
będzie więc
18 znaczników
chorób, każdy z
nich w kolorze odpowiadającym kolorowi
miasta).
9
odkr
ytych
kart
odłóż
na
stos
odrzuconych
kart
infekcji.
Pozostałe
karty
infekcji to stos kart infekcji.
stos kart gry
odrzucone karty
gry
Stos kart gry
Wpierwszejrozgr
ywce
użyj4kartepidemii.
Gdystandardowa
wersjabędziezbyt
prosta,użyj6kart
epidemii.
stos kart infekcji
odrzucone karty infekcji
znacznik poziomu zachorowań
skala
zachorowań
Wykorzystaj znaczniki chorób w kolorze kart miast.
WIETNAM
HO CHI MINH
ALGIERIA
ALGIER
JAPONIA
TOKIO
STANY ZJEDNOCZONE AMERYKI
WASZYNGTON
PERU
LIMA
STANY ZJEDNOCZONE AMERYKI
CHICAGO
KOLUMBIA
BOGOT
A
FILIPINY
MANILA
ARABIA SAUDYJSKA
RIJAD
MONTREAL
CANADA
1
. WZROST
PRZESUŃ ZNACZNIK POZIOMU
ZACHOROWAŃ O 1 POLE DO PRZODU.
2.
ZARAŻANIE
DOBIERZ KARTĘ ZE SPODU STOSU
KART INFEKCJI I POŁÓŻ W TYM
MIEŚCIE 3 ZNACZNIKI CHOROBY
W ODPOWIEDNIM KOLORZE.
NASTĘPNIE ODRZUĆ TĘ KARTĘ.
3. INTENSYFIKACJA
POTASUJ KARTY ZE STOSU
ODRZUCONYCH KART INFEKCJI
I POŁÓŻ JE NA WIERZCHU STOSU
KART INFEKCJI.
MONTREAL
CANADA
1
. WZROST
PRZESUŃ ZNACZNIK POZIOMU
ZACHOROWAŃ O 1 POLE DO PRZODU.
2.
ZARAŻANIE
DOBIERZ KARTĘ ZE SPODU STOSU
KART INFEKCJI I POŁÓŻ W TYM
MIEŚCIE 3 ZNACZNIKI CHOROBY
W ODPOWIEDNIM KOLORZE.
NASTĘPNIE ODRZUĆ TĘ KARTĘ.
3. INTENSYFIKACJA
POTASUJ KARTY ZE STOSU
ODRZUCONYCH KART INFEKCJI
I POŁÓŻ JE NA WIERZCHU STOSU
KART INFEKCJI.
MONTREAL
CANADA
1
. WZROST
PRZESUŃ ZNACZNIK POZIOMU
ZACHOROWAŃ O 1 POLE DO PRZODU.
2.
ZARAŻANIE
DOBIERZ KARTĘ ZE SPODU STOSU
KART INFEKCJI I POŁÓŻ W TYM
MIEŚCIE 3 ZNACZNIKI CHOROBY
W ODPOWIEDNIM KOLORZE.
NASTĘPNIE ODRZUĆ TĘ KARTĘ.
3. INTENSYFIKACJA
POTASUJ KARTY ZE STOSU
ODRZUCONYCH KART INFEKCJI
I POŁÓŻ JE NA WIERZCHU STOSU
KART INFEKCJI.
MONTREAL
CANADA
1
. WZROST
PRZESUŃ ZNACZNIK POZIOMU
ZACHOROWAŃ O 1 POLE DO PRZODU.
2.
ZARAŻANIE
DOBIERZ KARTĘ ZE SPODU STOSU
KART INFEKCJI I POŁÓŻ W TYM
MIEŚCIE 3 ZNACZNIKI CHOROBY
W ODPOWIEDNIM KOLORZE.
NASTĘPNIE ODRZUĆ TĘ KARTĘ.
3. INTENSYFIKACJA
POTASUJ KARTY ZE STOSU
ODRZUCONYCH KART INFEKCJI
I POŁÓŻ JE NA WIERZCHU STOSU
KART INFEKCJI.
Wtasuj
karty
epidemii.
Utwórz
stosy
.
4
SAN FRANCISCO
CHICAGO
MONTREAL
NOWY JORK
WASZYNGTON
ATLANTA
L
OS ANGELES
MEKSYK
LIMA
SANTIAGO
BUENOS AIRES
S
ã
O PAULO
LAGOS
KINSZASA
JOHANNESBURG
CHARTUM
RIJAD
KAIR
ALGIER
MADRYT
LONDYN
ESSEN
PARY
Ż
MEDIOLAN
PETERSBURG
MOSKWA
STAMBU
Ł
BAGDAD
TEHERAN
KARACZI
MUMBAJ
Ć
ENNAJ
DELHI
KALKUTA
BANGKOK
D
Ż
AKARTA
HO CHI
MINH
MANILA
TAJPEJ
HONGKONG
SZANGHAJ
PEKIN
SEUL
TOKIO
OSAKA
SYDNEY
MIAMI
BOGOTA
1. Akcje (maksymalnie 4)
2. Dobieranie (2 karty)
• Epidemie
• Limit 7 kart
3. Nowe infekcje
TO
KIO
SYD
NEY
MAN
ILA
SA
N
FRAN
C
ISCO
L
O
S
AN
GELES
SA
N
FRAN
CISCO
Biała linia
wykraczająca poza planszę
otacza „glob”
i wychodzi
z drugiej strony
mapy
, łącząc miasta.
W przykładzie powyżej
widać, że: Sydney
i Los
Angeles są połączone.
MONTREAL
CANADA
HÔ CHI MINH VILLE
HÔ CHI MINH VILLE
4
900
000
9450/KM
2
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE
CHINE
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE
CHINE
15 512 000
3500/KM
2
ROSJA
ROSJA
MOSKWA
MOSKWA
AKCJE
W każdej turze możesz wykonać maksymalnie 4 akcje.
Wybierz
dowolną
kombinację
akcji
opisanych
poniżej.
Możesz
wykonać
tę
samą
akcję
kilka
razy
,
ale
każde
wykonanie
liczy
się
jako
1
akcja.
Specjalne
zdolności
postaci
mogą
wpływać
na
sposób
wykonywania
akcji.
Niektóre
akcje
wymagają
odrzucenia
kart(y)
z
ręki.
Wszystkie odrzucone w ten sposób karty należy odłożyć na stos odrzuconych kart gry
.
AKCJE ZWIĄZANE Z RUCHEM
JAZDA/REJS
Przenieś się
do
miasta
połączonego
białą
linią
z
tym,
w
którym
obecnie
się
znajdujesz.
LOT
BEZPOŚREDNI
Odrzuć kartę miasta, aby przenieść się do miasta wskazanego na tej karcie.
LOT
CZARTEROWY
Odrzuć kartę
miasta,
w którym aktualnie jesteś
, aby
przenieść się
do dowol
-
nego
innego miasta.
LOT
PRYW
A
TNY
Przenieś
się
z
miasta
ze
stacją
badawczą
do
dowolnego
innego
miasta,
w którym także znajduje się stacja badawcza.
INNE AKCJE
BUDOWA ST
ACJI
BADA
WCZEJ
Odrzuć
kartę
miasta,
w
któr
ym
jesteś,
aby
zbudować
w
nim
stację
badawczą.
Weź
stację
badawczą
z zasobów
znajdujących się
obok
planszy
.
Jeśli
wszystkie
stacje badawcze zostały
już wykorzystane, weź dowolną stację
z planszy
.
LECZENIE
CHOROBY
Weź
1
znacznik
choroby
z
miasta,
w
którym
się
znajdujesz,
i
umieść
go
w
odpowiedniej
kupce
znaczników
obok
planszy
.
Jeśli
ten
rodzaj
choroby
jest uleczalny
(zob.
Wynalezienie
lekarstwa
poniżej),
usuń
wszystkie
znacz
-
niki tego koloru z miasta, w którym przebywasz.
Jeśli z planszy
został usunięty ostatni
znacznik uleczalnej
choroby
, chorobę
uważa się
za
wyeliminowaną. Odwróć
znacznik
lekarstwa
w kolorze
tej
cho
-
roby na stronę z
.
DZIELENIE SIĘ WIEDZĄ
Możesz wykonać tę akcję na 1 z 2 sposobów:
•
daj innemu graczowi kartę miasta, w któr
ym stoją razem Wasze pionki;
•
weź od innego gracza kartę miasta, w któr
ym stoją razem Wasze pionki.
Gracz, z
któr
ym wymieniasz
karty
, musi przebywać
w tym
samym mieście co
T
y
. Obaj musicie zgodzić się na wymianę.
Jeśli
osoba
otrzymująca
kartę
ma
teraz
więcej
niż
7
kart,
musi
natychmiast
odrzu
-
cić 1
kartę albo
zagrać kartę
zdarzenia (zob.
Kartyzdarzeń
, str
. 7).
Wynalezienie lekarstwa
Stojąc w dowolnej stacji badawczej, odrzuć
z ręki 5 kart miasta w
1 kolorze, aby
wynaleźć
lekarstwo
na
chorobę
tego
koloru.
Następnie
przesuń
znacznik
lekar
-
stwa w
odpowiednim kolorze
na wskaźnik
uleczalności tej
choroby (pole wyżej).
Jeśli z planszy
został usunięty ostatni
znacznik uleczalnej
choroby
, chorobę
uważa się
za
wyeliminowaną. Odwróć
znacznik
lekarstwa
w kolorze
tej
cho
-
roby na stronę z
.
MIAST
O
MIAST
O
MIAST
O
MIAST
O
MIAST
O
MIASTO
MIAST
O
MIAST
O
Jeśli w
mieście znajdują się
znaczniki kilku
uleczalnych chorób,
każda akcja leczenia
choroby
usuwa znaczniki
tylko jednej z
chorób obecnych
w mieście.
Przykład.
Jeślimaszkartęmiasta
Moskwaijesteśtamzinnymgraczem,
możeszmujądać.Jeślitotendrugi
graczmakartęMoskwy
,możeszją
odniegowziąć.Wobuprzypadkach
musiciejednakzgodzićsięna
przekazaniekarty
.
Eliminacja choroby
nie jest wymagana
do wygranej.
Do końca
rozgr
ywki nie
umieszcza się już
znaczników
wyeliminowanej choroby
.
Usunięcie ostatniego
znacznika choroby
, która
nie jest
uleczalna, nie
powoduje jej eliminacji.
Po odkryciu lekarstwa
na daną chorobę
jej znaczniki
pozostają na
planszy
. W wyniku
kolejnych epidemii
i zarażeń
(zob.
Epidemia
i
Nowe infekcje
,
str
. 6)
w miastach
w dalszym ciągu
mogą pojawić się
nowe
znaczniki tej
choroby
. Leczenie takiej
choroby jest
jednak teraz
prostsze, co skraca
drogę do zwycięstwa.
Jeśli przez przypadek w
T
woim pudełku
znajduje
się więcej
niż 6 stacji
badawczych, odłóż
nadmiarowe stacje
badawcze do pudełka.
Nie będą
wykorzystywane w grze.
5
Przykładowy fragment gr
y
.
W swojej pierwszej tur
ze Maciek wykonuje 4 akcje:
(1)
Jedzie
do
Chicago
(z
Atlanty).
(2)
Jedzie
do
San
Francisco.
(3)
Leczy
chorobę
w
San
Francisco,
więc
usuwa
z
miasta
znacznik
niebieskiej
choroby
.
(4)
Ponownie
leczy
chorobę
w
San
Francisco,
więc usuwa drugi znacznik niebieskiej choroby
.
W
ten
sposób Maciek
zakończył fazę
wykonywania akcji
w
swojej
turze.
Na
późniejszym
etapie
rozgrywki
odkryto
lekarstwo
na
czerwoną
chorobę.
W Manili wciąż znajdują się 3 znaczniki czer
wonej choroby
. W mieście
jest jednak
Martyna (naukowiec, biały
pionek), która rozpoczyna
swoją
turę. Najpier
w
(1)
leczy
chorobę w
Manili,
usuwając
wszystkie
3
czer
-
wone
znaczniki
w
ramach
1
akcji
(ponieważ
ta
choroba
jest
już
ule
-
czalna). T
ym ruchem wyeliminowała czerwoną chorobę, więc odwraca
czerwony znacznik lekarstwa na stronę z
.
Gosia
(kierownik
budowy
,
zielony
pionek),
znajduje
się w Ćennaju, gdzie zbudowała stację badawczą.
Gosia mówi
Martynie, że
ma w
ręce kartę
miasta Ćen
-
naj
i
oferuje
Martynie
pr
zekazanie
tej
karty
,
jeśli
Mar
-
tyna
może
dostać
się
do
Ćennaju.
Martyna
odr
zuca
kartę
miasta
Manila,
aby
wykonać
(2)
lot
czarterowy
i przenieść swój pionek do Ćennaju.
Następnie
Martyna
(3)
dzieli
się
wiedzą
z
Gosią,
bio
-
rąc
od
niej
kartę
miasta
Ćennaj.
W
efekcie
Martyna
ma
teraz
4
czarne
karty
,
co
zazwyczaj
nie
wystarcza
do wynalezienia lekarstwa.
Martyna
jest
jednak
naukowcem,
więc
potr
zebuje
tylko
4
kart
w
1
ko
-
lorze
do
wynalezienia
lekarstwa
na
chorobę
tego
koloru.
Martyna
(4)
wynajduje
lekarstwo,
odr
zucając
4
czarne
karty
z
ręki
w
stacji
badaw
-
czej
w
Ćennaju,
a
następnie
przesuwa
czarny
znacznik
lekarstwa
na
wskaźnik uleczalności czarnej
choroby
.
W
ten
sposób
Martyna
zakończyła
fazę
wykonywania
akcji
w
swojej
turze.
SAN FRANCISCO
CHICAGO
MONTREAL
NOWY JORK
WASZYNGTON
ATLANTA
LOS ANGELES
MEKSYK
LIMA
SANTIAGO
BUENOS AIRES
S
ã
O PAULO
LAGOS
KINSZASA
JOHANNESBURG
CHARTUM
RIJAD
KAIR
ALGIER
MADRYT
LONDYN
ESSEN
PARY
Ż
MEDIOLAN
PETERSBURG
MOSKWA
STAMBU
Ł
BAGDAD
TEHERAN
KARACZI
MUMBAJ
Ć
ENNAJ
DELHI
KALKUTA
BANGKOK
D
Ż
AKARTA
HO CHI
MINH
MANILA
TAJPEJ
HONGKONG
SZANGHAJ
PEKIN
SEUL
TOKIO
OSAKA
SYDNEY
MIAMI
BOGOTA
1. Akcje (maksymalnie 4)
2. Dobieranie (2 kar
ty)
• Epidemie
• Limit 7 kar
t
3. Nowe infekcje
TOKIO
SYDNEY
MAN
ILA
S
A
N
FRANCISCO
L
O
S
ANGELES
SAN
FRANCISCO
SAN FRANCISCO
CHICAGO
MONTREAL
NOWY JORK
WASZYNGTON
ATLANTA
LOS ANGELES
MEKSYK
LIMA
SANTIAGO
BUENOS AIRES
S
ã
O PAULO
LAGOS
KINSZASA
JOHANNESBURG
CHARTUM
RIJAD
KAIR
ALGIER
MADRYT
LONDYN
ESSEN
PARY
Ż
MEDIOLAN
PETERSBURG
MOSKWA
STAMBU
Ł
BAGDAD
TEHERAN
KARACZI
MUMBAJ
Ć
ENNAJ
DELHI
KALKUTA
BANGKOK
D
Ż
AKARTA
HO CHI
MINH
MA
NIL
A
TAJPEJ
HONGKONG
SZANGHAJ
PEKIN
SEUL
TOKIO
OSAKA
SYDNEY
MIAMI
BOGOTA
1. Akcje (maksymalnie 4)
2. Dobieranie (2 kar
ty)
• Epidemie
• Limit 7 kar
t
3. Nowe infekcje
TOKIO
SYDNEY
MANILA
S
A
N
FRANCISCO
L
O
S
ANGELES
SAN
FRANCISCO
SAN FRANCISCO
CHICAGO
MONTREAL
NOWY JORK
WASZYNGTON
ATLANTA
LOS ANGELES
MEKSYK
LIMA
SANTIAGO
BUENOS AIRES
S
ã
O PAULO
LAGOS
KINSZASA
JOHANNESBURG
CHARTUM
RIJAD
KAIR
ALGIER
MADRYT
LONDYN
ESSEN
PARY
Ż
MEDIOLAN
PETERSBURG
MOSKWA
STAMBU
Ł
BAGDAD
TEHERAN
KARACZI
MUMBAJ
Ć
ENNAJ
DELHI
KALKUTA
BANGKOK
D
Ż
AKARTA
HO CHI
MINH
MA
NILA
TAJPEJ
HONGKONG
SZANGHAJ
PEKIN
SEUL
TOKIO
OSAKA
SYDNEY
MIAMI
BOGOTA
1. Akcje (maksymalnie 4)
2. Dobieranie (2 kar
ty)
• Epidemie
• Limit 7 kar
t
3. Nowe infekcje
TOKIO
SYDNEY
MANILA
S
A
N
FRANCISCO
L
O
S
ANGELES
SAN
FRANCISCO
SAN FRANCISCO
CHICAGO
MONTREAL
NOWY JORK
WASZYNGTON
ATLANTA
LOS ANGELES
MEKSYK
LIMA
SANTIAGO
BUENOS AIRES
S
ã
O PAULO
LAGOS
KINSZASA
JOHANNESBURG
CHARTUM
RIJAD
KAIR
ALGIER
MADRYT
LONDYN
ESSEN
PARY
Ż
MEDIOLAN
PETERSBURG
MOSKWA
STAMBU
Ł
BAGDAD
TEHERAN
KARACZI
M
UMBAJ
Ć
ENNA
J
DELHI
KALKUTA
BANGKOK
D
Ż
AKARTA
HO CHI
MINH
MANILA
TAJPEJ
HONGKONG
SZANGHAJ
PEKIN
SEUL
TOKIO
OSAKA
SYDNEY
MIAMI
BOGOTA
1. Akcje (maksymalnie 4)
2. Dobieranie (2 kar
ty)
• Epidemie
• Limit 7 kar
t
3. Nowe infekcje
TOKIO
SYDNEY
MANILA
S
A
N
FRANCISCO
L
O
S
ANGELES
SAN
FRANCISCO
SAN FRANCISCO
CHICAGO
MONTREAL
NOWY JORK
WASZYNGTON
ATLANTA
LOS ANGELES
MEKSYK
LIMA
SANTIAGO
BUENOS AIRES
S
ã
O PAULO
LAGOS
KINSZASA
JOHANNESBURG
CHARTUM
RIJAD
KAIR
ALGIER
MADRYT
LONDYN
ESSEN
PARY
Ż
MEDIOLAN
PETERSBURG
MOSKWA
STAMBU
Ł
BAGDAD
TEHERAN
KARACZI
MUMBAJ
Ć
ENNAJ
DELHI
KALKUTA
BANGKOK
D
Ż
AKARTA
HO CHI
MINH
MANILA
TAJPEJ
HONGKONG
SZANGHAJ
PEKIN
SEUL
TOKIO
OSAKA
SYDNEY
MIAMI
BOGOTA
1. Akcje (maksymalnie 4)
2. Dobieranie (2 kar
ty)
• Epidemie
• Limit 7 kar
t
3. Nowe infekcje
TOKIO
SYDNEY
MANILA
S
A
N
FRANCISCO
L
O
S
ANGELES
SAN
FRANCISCO
1
1
2
3
20 767 000
14 400/KM
2
FILIPINY
FILIPINY
MANILA
MANILA
MONTREAL
CANADA
HÔ CHI MINH VILLE
HÔ CHI MINH VILLE
4
900
000
9450/KM
2
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE
CHINE
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE
CHINE
8 865 000
14 600/KM
2
INDIE
INDIE
ĆENNAJ
ĆENNAJ
MONTREAL
CANADA
HÔ CHI MINH VILLE
HÔ CHI MINH VILLE
4
900
000
9450/KM
2
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE
CHINE
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE
CHINE
7 419
000
9500/KM
2
IRAN
IRAN
TEHERAN
TEHERAN
MONTREAL
CANADA
HÔ CHI MINH VILLE
HÔ CHI MINH VILLE
4
900
000
9450/KM
2
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE
CHINE
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE
CHINE
ARABIA SAUD
YJSKA
5 037
000
3400/KM
2
ARABIA
SAUDY
JSKA
RIJAD
RIJAD
MONTREAL
CANADA
HÔ CHI MINH VILLE
HÔ CHI MINH VILLE
4
900
000
9450/KM
2
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE
CHINE
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE
CHINE
16 910
000
30
900/KM
2
INDIE
INDIE
MUMBAJ
MUMBAJ
MONTREAL
CANADA
HÔ CHI MINH VILLE
HÔ CHI MINH VILLE
4
900
000
9450/KM
2
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE
CHINE
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE
CHINE
8 865 000
14 600/KM
2
INDIE
INDIE
ĆENNAJ
ĆENNAJ
4
3
4
2
Pomiń
NOWOŚCI
iPhone 17 PRO
Iphone 17
Iphone 17 AIR
Samsung S25 FE
Nintendo Switch 2
Samsung Fold 7
Samsung Flip 7
Philips OneUp
JBL Flip 7
JBL Charge 6
Pomiń
GAMING
RTX 5070
RTX 5090
RX 9070 XT
GeForce RTX 4080 Super
Funko Pop
Nintendo Switch OLED
PS5
Fotel gamingowy
Karta graficzna do gier
Procesor do gier
Pomiń
NA CZASIE
Huśtawka ogrodowa
Grill gazowy
Saturator do wody
Zbiorniki na deszczówkę
Stół ogrodowy
Buty robocze
Lampy solarne
Pawilon ogrodowy
Ławka ogrodowa
Lampy ogrodowe
Pomiń
PORADNIK MEDIA EXPERT
Odkurzacz pionowy ranking
Smartwatch damski ranking
Jaka parownica do ubrań najlepsza?
Ranking odkurzaczy
Ranking ekspresów do kawy
Ranking pralek
Ranking lodówek
Ranking telefonów
Najlepsze gry planszowe
Robot sprzątający ranking
Pomiń
POMYSŁ NA PREZENT
Kubek Stanley
Prezent na ślub
Back To University
Pomysł na prezent
Prezent na Dzień Chłopaka
LEGO
Prezent dla mężczyzny
Prezent na 40. urodziny
Prezent dla 7-latka
Prezent dla 5-latka
Pokaż więcej
Pomiń sekcję
Najnowsze poradniki
Zobacz więcej
Ranking frytkownic beztłuszczowych [TOP10]
Ranking suszarek do prania [TOP10]
Ranking soundbarów [TOP10]
Dlaczego smartwatch nie łączy się z telefonem?
Ranking płyt indukcyjnych [TOP10]
Ranking foteli do pracy przy komputerze [TOP10]
Nigdy więcej remontowego chaosu! Sprawdź idealną kolejność prac wykończeniowych
Firanki, które odmienią Twój salon – sprawdź nasze propozycje!
Nowy sprzęt od be quiet! Obudowy Light Base i wentylatory Pure Wings 3 wchodzą do gry
Jak wybrać dodatkową klawiaturę do laptopa?
Przerabianie zdjęć, jak zrobić to dobrze?
Jaki atlas do ćwiczeń w domu kupić?
Najpopularniejsze lalki dla dziewczynek
Ranking zapięć rowerowych [TOP10]
Ranking tabletek do zmywarki [TOP10]
Sprawdź więcej poradników