Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Pandemic Czy potraficie ocalić ludzkość?

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Pandemic Czy potraficie ocalić ludzkość?

Wróć
1
Matt Leacock
Czy zdołacie uchronić ludzkość przed zagładą?
Jako najbardziej utalentowani członkowie zespołu zwalczającego epidemie musicie wynaleźć lekarstwa na 4
śmiertelne choroby, jednocześnie powstrzymując ich rozprzestrzenianie. Ty i Twój zespół będziecie podróżować
po całym świecie, lecząc zarażonych i poszukując składników niezbędnych do stworzenia lekarstw.
Aby odnieść sukces, musicie współpracować, wykorzystując swoje indywidualne umiejętności. Pamiętajcie jed-
nak, że zegar tyka. Kolejne ogniska epidemiczne i nowe choroby napędzają rozprzestrzenianie się zarazy. Czy uda
się Wam wynaleźć wszystkie 4 lekarstwa na czas? Los ludzkości spoczywa w Waszych rękach!
ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA
7 kart postaci 59 kart gry
(48 kart miast, 6 kart epidemii, 5 kart zdarzeń)
96 znaczników chorób
po 24 w każdym z 4 kolorów 4 znaczniki lekarstw
4 karty pomocnicze
plansza
znacznik poziomu
zachorowań
znacznik
rozprzestrzeniania się
chorób
6 stacji badawczych
CEL GRY
Pandemic jest grą kooperacyjną. Wszyscy jednocześnie albo wygracie, albo przegracie. Każdy wciela się w inną postać posiadającą
szereg unikalnych umiejętności zwiększających szansę zespołu na wygraną.
Celem gry jest wynalezienie lekarstw na wszystkie 4 choroby. Przegracie, jeśli wystąpi choć jedna z poniższych sytuacji:
• ósmy raz dochodzi do rozprzestrzenienia się chorób (wybucha ogólnoświatowa panika),
potrzebne są znaczniki chorób, a wszystkie zostały wykorzystane (wybucha pandemia),
musicie dobrać kartę gry, a talia się wyczerpała (Waszemu zespołowi skończył się czas).
Każdy wciela się w inną postać posiadającą szereg unikalnych umiejętności zwiększających szansę zespołu na wygraną.
choroba
wyeliminowana
48 kart infekcji
7 pionków graczy
MONTREAL
CANADA
4 887 000 4500/KM2
SUDAN
SUDAN
CHARTUM
CHARTUM
MONTREAL
CANADA
HÔ CHI MINH VILLE
HÔ CHI MINH VILLE
4 900 000 9450/KM2
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE CHINE
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE CHINE
15 512 000 3500/KM2
ROSJA
ROSJA
MOSKWA
MOSKWA
MONTREAL
CANADA
1. WZROST
PRZESUŃ ZNACZNIK POZIOMU
ZACHOROWAŃ O 1 POLE DO PRZODU.
2. ZARAŻANIE
DOBIERZ KARTĘ ZE SPODU STOSU
KART INFEKCJI I POŁÓŻ W TYM
MIEŚCIE 3 ZNACZNIKI CHOROBY
W ODPOWIEDNIM KOLORZE.
NASTĘPNIE ODRZUĆ KARTĘ.
3. INTENSYFIKACJA
POTASUJ KARTY ZE STOSU
ODRZUCONYCH KART INFEKCJI
I POŁÓŻ JE NA WIERZCHU STOSU
KART INFEKCJI.
575 000 2800/KM2
NIEMCY
NIEMCY
ESSEN
ESSEN
Zagraj w dowolnym momencie. Nie jest akcją.
ZDARZENIE
Usuń z gry 1 dowolną kartę ze
stosu odrzuconych kart infekcji.
Możesz zagrać kartę podczas
epidemii pomiędzy fazą zarażania
a intensykacji.
WZROST ODPORNOŚCI
20 767 000 14 400/KM2
FILIPINY
FILIPINY
MANILA
MANILA
CHARTUM
SUDAN
IRAK
BAGDAD
JAZDA/REJS
Przesuń pionek do miasta połączonego białą linią z tym, w którym
obecnie przebywasz.
LOT PRYWATNY
Przenieś się z miasta ze stacją badawczą do dowolnego innego miasta,
w którym także znajduje się stacja badawcza.
LOT CZARTEROWY
Odrzuć kartę miasta, w którym aktualnie jesteś, aby przenieść się
do dowolnego innego miasta.
LOT BEZPOŚREDNI
Odrzuć kartę miasta, aby przenieść się do miasta wskazanego na tej
karcie.
CIDADE
CIDADE
CIDADE
AKCJE
Zagraj w dowolnym momencie. Nie jest akcją.
ZDARZENIE
Pomiń najbliższą fazę nowych
infekcji (nie odwracaj żadnych
kart infekcji).
SPOKOJNA NOC
NAUKOWIEC
• Potrzebujesz tylko 4 karty
(zamiast 5) w tym samym kolorze,
aby wynaleźć lekarstwo na chorobę
tego koloru.
CIDADE
MIASTO
CIDADE
CIDADE
BUDOWA STACJI BADAWCZEJ
Odrzuć kartę miasta, w którym przebywasz, aby zbudować w nim stację
badawczą.
WYNALEZIENIE LEKARSTWA
Stojąc w dowolnej stacji badawczej, odrzuć 5 kart miast w 1 kolorze, aby
wynaleźć lekarstwo na chorobę tego koloru. Od tego momentu taka choroba
staje się uleczalna.
DZIELENIE SIĘ WIEDZĄ
Przekaż innemu graczowi kartę miasta, w którym się znajdujesz, ALBO weź
taką kartę od innego gracza. Gracz, z którym się wymieniasz, musi przebywać
w tym samym mieście co Ty.
LECZENIE CHOROBY
Usuń 1 znacznik choroby z miasta, w którym przebywasz. Jeśli choroba tego
koloru jest uleczalna, usuń z miasta wszystkie znaczniki tej choroby.
STANY ZJEDNOCZONE AMERYKI
CHICAGO
WIETNAM
HO CHI MINH
2
SAN FRANCISCO
CHICAGO MONTREAL
NOWY JORK
WASZYNGTON
ATLANTA
LOS ANGELES
MEKSYK
LIMA
SANTIAGO
BUENOS AIRES
S
ã
O PAULO
LAGOS
KINSZASA
JOHANNESBURG
CHARTUM
RIJAD
KAIR
ALGIER
MADRYT
LONDYN
ESSEN
PARY
Ż
MEDIOLAN
PETERSBURG
MOSKWA
STAMBU
Ł
BAGDAD
TEHERAN
KARACZI
MUMBAJ
Ć
ENNAJ
DELHI
KALKUTA
BANGKOK
D
Ż
AKARTA
HO CHI
MINH
MANILA
TAJPEJ
HONGKONG
SZANGHAJ
PEKIN
SEUL
TOKIO
OSAKA
SYDNEY
MIAMI
BOGOTA
1. Akcje (maksymalnie 4)
2. Dobieranie (2 karty)
• Epidemie
• Limit 7 kart
3. Nowe infekcje
TOKIO
SYDNEY
MANILA
SA N
FRANCISCO
LO S
ANGELES
SAN
FRANCISCO
PRZYGOTOWANIE DO GRY
Plansza, stacje badawcze i znaczniki chorób
1
Karty i pionki graczy
4
znaczniki chorób
Daj każdemu po 1 karcie pomocniczej. Potasuj karty postaci i połóż
przed każdym graczem po 1 odkrytej karcie. Weź pionki w odpo-
wiednich kolorach i umieść je w Atlancie. Pozostałe pionki postaci
i karty z nimi związane nie biorą udziału w grze.
Oddziel karty epidemii od pozostałych kart i odłóż je na bok (będą
potrzebne w kroku 5). Potasuj pozostałe karty (miast i zdarzeń) i roz-
daj graczom ich odpowiednią liczbę. Te karty stanowią początkowy
zestaw każdego gracza.
Zależność pomiędzy liczbą kart a liczbą graczy przedstawiona jest
poniżej:
Znaczniki lekarstw
i rozprzestrzeniania się chorób
2
Umieść znacznik rozprzestrzeniania się chorób na polu „0” na
skali rozprzestrzeniania się chorób. 4 znaczniki lekarstw połóż
na polach pod wskaźnikami uleczalności chorób.
Umieść planszę na środku stołu, w zasięgu wszystkich graczy. Połóż
6 stacji badawczych i znaczniki chorób w pobliżu planszy. Pogrupuj
znaczniki chorób na 4 oddzielne stosy (zgodnie z ich kolorem). W Atlan-
cie umieść 1 stację badawczą.
WAtlanciemieścisięsiedzibaCentrumKontroli
iPrewencjiChorób.
Liczba osób Karty
2 4
3 3
4 2
znacznik rozprzestrzeniania
się chorób
skala rozprzestrzeniania
się chorób
znaczniki lekarstw
wskaźniki
uleczalności chorób
stacje badawcze
NAUKOWIEC
• Potrzebujesz tylko 4 karty
(zamiast 5) w tym samym kolorze,
aby wynaleźć lekarstwo na chorobę
tego koloru.
JAZDA/REJS
Przesuń pionek do miasta połączonego białą linią z tym, w którym
obecnie przebywasz.
LOT PRYWATNY
Przenieś się z miasta ze stacją badawczą do dowolnego innego miasta,
w którym także znajduje się stacja badawcza.
LOT CZARTEROWY
Odrzuć kartę miasta, w którym aktualnie jesteś, aby przenieść się
do dowolnego innego miasta.
LOT BEZPOŚREDNI
Odrzuć kartę miasta, aby przenieść się do miasta wskazanego na tej
karcie.
CIDADE
CIDADE
CIDADE
CIDADE
AKCJE
MONTREAL
CANADA
8 702 000 21 000/KM2
KOLUMBIA
BOGOTA
KOLUMBIA
BOGOTA
STANY ZJEDNOCZONE
AMERYKI
ATLANTA
4 715 000 700/KM
2
STANY ZJEDNOCZONE
AMERYKI
ATLANTA
3
SAN FRANCISCO
CHICAGO MONTREAL
NOWY JORK
WASZYNGTON
ATLANTA
LOS ANGELES
MEKSYK
LIMA
SANTIAGO
BUENOS AIRES
S
ã
O PAULO
LAGOS
KINSZASA
JOHANNESBURG
CHARTUM
RIJAD
KAIR
ALGIER
MADRYT
LONDYN
ESSEN
PARY
Ż
MEDIOLAN
PETERSBURG
MOSKWA
STAMBU
Ł
BAGDAD
TEHERAN
KARACZI
MUMBAJ
Ć
ENNAJ
DELHI
KALKUTA
BANGKOK
D
Ż
AKARTA
HO CHI
MINH
MANILA
TAJPEJ
HONGKONG
SZANGHAJ
PEKIN
SEUL
TOKIO
OSAKA
SYDNEY
MIAMI
BOGOTA
1. Akcje (maksymalnie 4)
2. Dobieranie (2 karty)
• Epidemie
• Limit 7 kart
3. Nowe infekcje
TOKIO
SYDNEY
MANILA
SA N
FRANCISCO
LO S
ANGELES
SAN
FRANCISCO
Poziom zachorowań i infekcje
w pierwszych 9 miastach
Możesz ustawić stopień trudności gry, wykorzystując 4, 5 albo 6 kart epidemii,
co odpowiada poziomom: dla początkujących, standardowemu i heroicznemu.
Niewykorzystane karty epidemii usuń z gry.
Podziel pozostałe karty gry na tyle zakrytych stosów, ile kart epidemii zamie-
rzasz wykorzystać. Wszystkie stosy powinny zawierać podobną liczbę kart.
Włóż do każdego z nich po 1 karcie epidemii i potasuj każdy stos osobno. Na-
stępnie ułóż stosy jeden na drugim (mniejsze stosy powinny leżeć na spodzie)
i umieść je w odpowiednim miejscu na planszy.
Rozpoczęcie rozgrywki
Każdy gracz musi zapoznać się z kartami, które otrzymał.
Grę rozpoczyna gracz, który otrzymał kartę miasta o największej populacji.
ROZGRYWKA
Każda tura gracza podzielona jest na 3 fazy:
1. Akcje (wykonaj maksymalnie 4 akcje).
2. Dobieranie kart (weź 2 nowe karty).
3. Nowe infekcje.
Po pojawieniu się nowych infekcji turę rozpoczyna
kolejny gracz (zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek
zegara).
Gracze mogą sobie wzajemnie doradzać. Każdy może
coś zaproponować lub podzielić się swoim pomysłem,
ale tylko gracz wykonujący aktualnie swój ruch może
decydować, co zrobi.
Gracze mogą mieć na ręce karty miast i zdarzeń.
Karty miast można zagrywać w trakcie niektórych akcji,
a karty zdarzeń w dowolnym momencie.
3
6
5
Umieść znacznik poziomu zachorowań na polu „2” skali zachorowań.
Potasuj karty infekcji, umieść je w zakrytym stosie na odpowiednim
miejscu na planszy i postępuj według poniższej instukcji:
Odkryj 3 wierzchnie karty. Umieść po 3 znaczniki chorób w odpo-
wiednim kolorze w każdym z miast wskazanych na kartach.
Odkryj kolejne 3 karty i umieść w odpowiednich miastach po 2
znaczniki chorób we właściwym kolorze.
Następnie odkryj jeszcze 3 karty i umieść w odpowiednich miastach
po 1 znaczniku chorób. (Łącznie na planszy będzie więc 18 znaczników
chorób, każdy z nich w kolorze odpowiadającym kolorowi miasta).
9 odkrytych kart odłóż na stos odrzuconych kart infekcji. Pozostałe karty
infekcji to stos kart infekcji.
stos kart gry odrzucone karty
gry
Stos kart gry
Wpierwszejrozgrywce
użyj4kartepidemii.
Gdystandardowa
wersjabędziezbyt
prosta,użyj6kart
epidemii.
stos kart infekcji
odrzucone karty infekcji
znacznik poziomu zachorowań
skala
zachorowań
Wykorzystaj znaczniki chorób w kolorze kart miast.
WIETNAM
HO CHI MINH
ALGIERIA
ALGIER
JAPONIA
TOKIO
STANY ZJEDNOCZONE AMERYKI
WASZYNGTON
PERU
LIMA
STANY ZJEDNOCZONE AMERYKI
CHICAGO
KOLUMBIA
BOGOTA
FILIPINY
MANILA
ARABIA SAUDYJSKA
RIJAD
MONTREAL
CANADA
1. WZROST
PRZESUŃ ZNACZNIK POZIOMU
ZACHOROWAŃ O 1 POLE DO PRZODU.
2. ZARAŻANIE
DOBIERZ KARTĘ ZE SPODU STOSU
KART INFEKCJI I POŁÓŻ W TYM
MIEŚCIE 3 ZNACZNIKI CHOROBY
W ODPOWIEDNIM KOLORZE.
NASTĘPNIE ODRZUĆ TĘ KARTĘ.
3. INTENSYFIKACJA
POTASUJ KARTY ZE STOSU
ODRZUCONYCH KART INFEKCJI
I POŁÓŻ JE NA WIERZCHU STOSU
KART INFEKCJI.
MONTREAL
CANADA
1. WZROST
PRZESUŃ ZNACZNIK POZIOMU
ZACHOROWAŃ O 1 POLE DO PRZODU.
2. ZARAŻANIE
DOBIERZ KARTĘ ZE SPODU STOSU
KART INFEKCJI I POŁÓŻ W TYM
MIEŚCIE 3 ZNACZNIKI CHOROBY
W ODPOWIEDNIM KOLORZE.
NASTĘPNIE ODRZUĆ TĘ KARTĘ.
3. INTENSYFIKACJA
POTASUJ KARTY ZE STOSU
ODRZUCONYCH KART INFEKCJI
I POŁÓŻ JE NA WIERZCHU STOSU
KART INFEKCJI.
MONTREAL
CANADA
1. WZROST
PRZESUŃ ZNACZNIK POZIOMU
ZACHOROWAŃ O 1 POLE DO PRZODU.
2. ZARAŻANIE
DOBIERZ KARTĘ ZE SPODU STOSU
KART INFEKCJI I POŁÓŻ W TYM
MIEŚCIE 3 ZNACZNIKI CHOROBY
W ODPOWIEDNIM KOLORZE.
NASTĘPNIE ODRZUĆ TĘ KARTĘ.
3. INTENSYFIKACJA
POTASUJ KARTY ZE STOSU
ODRZUCONYCH KART INFEKCJI
I POŁÓŻ JE NA WIERZCHU STOSU
KART INFEKCJI.
MONTREAL
CANADA
1. WZROST
PRZESUŃ ZNACZNIK POZIOMU
ZACHOROWAŃ O 1 POLE DO PRZODU.
2. ZARAŻANIE
DOBIERZ KARTĘ ZE SPODU STOSU
KART INFEKCJI I POŁÓŻ W TYM
MIEŚCIE 3 ZNACZNIKI CHOROBY
W ODPOWIEDNIM KOLORZE.
NASTĘPNIE ODRZUĆ TĘ KARTĘ.
3. INTENSYFIKACJA
POTASUJ KARTY ZE STOSU
ODRZUCONYCH KART INFEKCJI
I POŁÓŻ JE NA WIERZCHU STOSU
KART INFEKCJI.
Wtasuj
karty
epidemii.
Utwórz
stosy.
4
SAN FRANCISCO
CHICAGO MONTREAL
NOWY JORK
WASZYNGTON
ATLANTA
LOS ANGELES
MEKSYK
LIMA
SANTIAGO
BUENOS AIRES
SãO PAULO
LAGOS
KINSZASA
JOHANNESBURG
CHARTUM
RIJAD
KAIR
ALGIER
MADRYT
LONDYN
ESSEN
PARY
Ż
MEDIOLAN
PETERSBURG
MOSKWA
STAMBU
Ł
BAGDAD
TEHERAN
KARACZI
MUMBAJ
Ć
ENNAJ
DELHI
KALKUTA
BANGKOK
D
Ż
AKARTA
HO CHI
MINH
MANILA
TAJPEJ
HONGKONG
SZANGHAJ
PEKIN
SEUL
TOKIO
OSAKA
SYDNEY
MIAMI
BOGOTA
1. Akcje (maksymalnie 4)
2. Dobieranie (2 karty)
• Epidemie
• Limit 7 kart
3. Nowe infekcje
TOKIO
SYDNEY
MANILA
SAN
FRANCISCO
LOS
ANGELES
SAN
FRANCISCO
Biała linia wykraczająca poza planszę otacza „glob”
i wychodzi z drugiej strony mapy, łącząc miasta.
W przykładzie powyżej widać, że: Sydney
i Los Angeles są połączone.
MONTREAL
CANADA
HÔ CHI MINH VILLE
HÔ CHI MINH VILLE
4 900 000 9450/KM
2
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE CHINE
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE CHINE
15 512 000 3500/KM
2
ROSJA
ROSJA
MOSKWA
MOSKWA
AKCJE
W każdej turze możesz wykonać maksymalnie 4 akcje.
Wybierz dowolną kombinację akcji opisanych poniżej. Możesz wykonać samą akcję
kilka razy, ale każde wykonanie liczy się jako 1 akcja. Specjalne zdolności postaci mogą
wpływać na sposób wykonywania akcji. Niektóre akcje wymagają odrzucenia kart(y) z ręki.
Wszystkie odrzucone w ten sposób karty należy odłożyć na stos odrzuconych kart gry.
AKCJE ZWIĄZANE Z RUCHEM
JAZDA/REJS
Przenieś się do miasta połączonego białą linią z tym, w którym obecnie się
znajdujesz.
LOT BEZPOŚREDNI
Odrzuć kartę miasta, aby przenieść się do miasta wskazanego na tej karcie.
LOT CZARTEROWY
Odrzuć kartę miasta, w którym aktualnie jesteś, aby przenieść się do dowol-
nego innego miasta.
LOT PRYWATNY
Przenieś się z miasta ze stacją badawczą do dowolnego innego miasta,
w którym także znajduje się stacja badawcza.
INNE AKCJE
BUDOWA STACJI BADAWCZEJ
Odrzuć kartę miasta, w którym jesteś, aby zbudować w nim stację badawczą.
Weź stację badawczą z zasobów znajdujących się obok planszy. Jeśli wszystkie
stacje badawcze zostały już wykorzystane, weź dowolną stację z planszy.
LECZENIE CHOROBY
Weź 1 znacznik choroby z miasta, w którym się znajdujesz, i umieść go
w odpowiedniej kupce znaczników obok planszy. Jeśli ten rodzaj choroby
jest uleczalny (zob. Wynalezienielekarstwa poniżej), usuń wszystkie znacz-
niki tego koloru z miasta, w którym przebywasz.
Jeśli z planszy został usunięty ostatni znacznik uleczalnej choroby, chorobę
uważa się za wyeliminowaną. Odwróć znacznik lekarstwa w kolorze tej cho-
roby na stronę z .
DZIELENIE SIĘ WIEDZĄ
Możesz wykonać tę akcję na 1 z 2 sposobów:
daj innemu graczowi kartę miasta, w którym stoją razem Wasze pionki;
weź od innego gracza kartę miasta, w którym stoją razem Wasze pionki.
Gracz, z którym wymieniasz karty, musi przebywać w tym samym mieście co
Ty. Obaj musicie zgodzić się na wymianę.
Jeśli osoba otrzymująca kartę ma teraz więcej niż 7 kart, musi natychmiast odrzu-
cić 1 kartę albo zagrać kartę zdarzenia (zob. Kartyzdarzeń, str. 7).
Wynalezienie lekarstwa
Stojąc w dowolnej stacji badawczej, odrzuć z ręki 5 kart miasta w 1 kolorze, aby
wynaleźć lekarstwo na chorobę tego koloru. Następnie przesuń znacznik lekar-
stwa w odpowiednim kolorze na wskaźnik uleczalności tej choroby (pole wyżej).
Jeśli z planszy został usunięty ostatni znacznik uleczalnej choroby, chorobę
uważa się za wyeliminowaną. Odwróć znacznik lekarstwa w kolorze tej cho-
roby na stronę z .
MIASTO
MIASTO
MIASTO
MIASTO
MIASTO
MIASTO
MIASTO
MIASTO
Jeśli w mieście znajdują się znaczniki kilku
uleczalnych chorób, każda akcja leczenia choroby
usuwa znaczniki tylko jednej z chorób obecnych
w mieście.
Przykład.Jeślimaszkartęmiasta
Moskwaijesteśtamzinnymgraczem,
możeszmujądać.Jeślitotendrugi
graczmakartęMoskwy,możeszją
odniegowziąć.Wobuprzypadkach
musiciejednakzgodzićsięna
przekazaniekarty.
Eliminacja choroby nie jest wymagana do wygranej.
Do końca rozgrywki nie umieszcza się już znaczników
wyeliminowanej choroby.
Usunięcie ostatniego znacznika choroby, która nie jest
uleczalna, nie powoduje jej eliminacji.
Po odkryciu lekarstwa na daną chorobę jej znaczniki
pozostają na planszy. W wyniku kolejnych epidemii
i zarażeń (zob. Epidemia i Nowe infekcje, str. 6)
w miastach w dalszym ciągu mogą pojawić się nowe
znaczniki tej choroby. Leczenie takiej choroby jest
jednak teraz prostsze, co skraca drogę do zwycięstwa.
Jeśli przez przypadek w Twoim pudełku znajduje
się więcej niż 6 stacji badawczych, odłóż
nadmiarowe stacje badawcze do pudełka. Nie będą
wykorzystywane w grze.
5
Przykładowy fragment gry.
W swojej pierwszej turze Maciek wykonuje 4 akcje:
(1) Jedzie do Chicago (z Atlanty). (2) Jedzie do San Francisco.
(3) Leczy chorobę w San Francisco, więc usuwa z miasta znacznik
niebieskiej choroby. (4) Ponownie leczy chorobę w San Francisco,
więc usuwa drugi znacznik niebieskiej choroby.
W ten sposób Maciek zakończył fazę wykonywania akcji w swojej turze.
Na późniejszym etapie rozgrywki odkryto lekarstwo na czerwoną
chorobę.
W Manili wciąż znajdują się 3 znaczniki czerwonej choroby. W mieście
jest jednak Martyna (naukowiec, biały pionek), która rozpoczyna swoją
turę. Najpierw (1) leczy chorobę w Manili, usuwając wszystkie 3 czer-
wone znaczniki w ramach 1 akcji (ponieważ ta choroba jest już ule-
czalna). Tym ruchem wyeliminowała czerwoną chorobę, więc odwraca
czerwony znacznik lekarstwa na stronę z .
Gosia (kierownik budowy, zielony pionek), znajduje
się w Ćennaju, gdzie zbudowała stację badawczą.
Gosia mówi Martynie, że ma w ręce kartę miasta Ćen-
naj i oferuje Martynie przekazanie tej karty, jeśli Mar-
tyna może dostać się do Ćennaju. Martyna odrzuca
kartę miasta Manila, aby wykonać (2) lot czarterowy
i przenieść swój pionek do Ćennaju.
Następnie Martyna (3) dzieli się wiedzą z Gosią, bio-
rąc od niej kartę miasta Ćennaj. W efekcie Martyna
ma teraz 4 czarne karty, co zazwyczaj nie wystarcza
do wynalezienia lekarstwa.
Martyna jest jednak naukowcem, więc potrzebuje tylko 4 kart w 1 ko-
lorze do wynalezienia lekarstwa na chorobę tego koloru. Martyna (4)
wynajduje lekarstwo, odrzucając 4 czarne karty z ręki w stacji badaw-
czej w Ćennaju, a następnie przesuwa czarny znacznik lekarstwa na
wskaźnik uleczalności czarnej choroby.
W ten sposób Martyna zakończyła fazę wykonywania akcji w swojej
turze.
SAN FRANCISCO
CHICAGO MONTREAL
NOWY JORK
WASZYNGTON
ATLANTA
LOS ANGELES
MEKSYK
LIMA
SANTIAGO
BUENOS AIRES
SãO PAULO
LAGOS
KINSZASA
JOHANNESBURG
CHARTUM
RIJAD
KAIR
ALGIER
MADRYT
LONDYN
ESSEN
PARY
Ż
MEDIOLAN
PETERSBURG
MOSKWA
STAMBU
Ł
BAGDAD
TEHERAN
KARACZI
MUMBAJ
Ć
ENNAJ
DELHI
KALKUTA
BANGKOK
D
Ż
AKARTA
HO CHI
MINH
MANILA
TAJPEJ
HONGKONG
SZANGHAJ
PEKIN
SEUL
TOKIO
OSAKA
SYDNEY
MIAMI
BOGOTA
1. Akcje (maksymalnie 4)
2. Dobieranie (2 karty)
• Epidemie
• Limit 7 kart
3. Nowe infekcje
TOKIO
SYDNEY
MANILA
SAN
FRANCISCO
LOS
ANGELES
SAN
FRANCISCO
SAN FRANCISCO
CHICAGO MONTREAL
NOWY JORK
WASZYNGTON
ATLANTA
LOS ANGELES
MEKSYK
LIMA
SANTIAGO
BUENOS AIRES
SãO PAULO
LAGOS
KINSZASA
JOHANNESBURG
CHARTUM
RIJAD
KAIR
ALGIER
MADRYT
LONDYN
ESSEN
PARY
Ż
MEDIOLAN
PETERSBURG
MOSKWA
STAMBU
Ł
BAGDAD
TEHERAN
KARACZI
MUMBAJ
Ć
ENNAJ
DELHI
KALKUTA
BANGKOK
D
Ż
AKARTA
HO CHI
MINH
MANILA
TAJPEJ
HONGKONG
SZANGHAJ
PEKIN
SEUL
TOKIO
OSAKA
SYDNEY
MIAMI
BOGOTA
1. Akcje (maksymalnie 4)
2. Dobieranie (2 karty)
• Epidemie
• Limit 7 kart
3. Nowe infekcje
TOKIO
SYDNEY
MANILA
SAN
FRANCISCO
LOS
ANGELES
SAN
FRANCISCO
SAN FRANCISCO
CHICAGO MONTREAL
NOWY JORK
WASZYNGTON
ATLANTA
LOS ANGELES
MEKSYK
LIMA
SANTIAGO
BUENOS AIRES
SãO PAULO
LAGOS
KINSZASA
JOHANNESBURG
CHARTUM
RIJAD
KAIR
ALGIER
MADRYT
LONDYN
ESSEN
PARY
Ż
MEDIOLAN
PETERSBURG
MOSKWA
STAMBU
Ł
BAGDAD
TEHERAN
KARACZI
MUMBAJ
Ć
ENNAJ
DELHI
KALKUTA
BANGKOK
D
Ż
AKARTA
HO CHI
MINH
MANILA
TAJPEJ
HONGKONG
SZANGHAJ
PEKIN
SEUL
TOKIO
OSAKA
SYDNEY
MIAMI
BOGOTA
1. Akcje (maksymalnie 4)
2. Dobieranie (2 karty)
• Epidemie
• Limit 7 kart
3. Nowe infekcje
TOKIO
SYDNEY
MANILA
SAN
FRANCISCO
LOS
ANGELES
SAN
FRANCISCO
SAN FRANCISCO
CHICAGO MONTREAL
NOWY JORK
WASZYNGTON
ATLANTA
LOS ANGELES
MEKSYK
LIMA
SANTIAGO
BUENOS AIRES
SãO PAULO
LAGOS
KINSZASA
JOHANNESBURG
CHARTUM
RIJAD
KAIR
ALGIER
MADRYT
LONDYN
ESSEN
PARY
Ż
MEDIOLAN
PETERSBURG
MOSKWA
STAMBU
Ł
BAGDAD
TEHERAN
KARACZI
MUMBAJ
Ć
ENNAJ
DELHI
KALKUTA
BANGKOK
D
Ż
AKARTA
HO CHI
MINH
MANILA
TAJPEJ
HONGKONG
SZANGHAJ
PEKIN
SEUL
TOKIO
OSAKA
SYDNEY
MIAMI
BOGOTA
1. Akcje (maksymalnie 4)
2. Dobieranie (2 karty)
• Epidemie
• Limit 7 kart
3. Nowe infekcje
TOKIO
SYDNEY
MANILA
SAN
FRANCISCO
LOS
ANGELES
SAN
FRANCISCO
SAN FRANCISCO
CHICAGO MONTREAL
NOWY JORK
WASZYNGTON
ATLANTA
LOS ANGELES
MEKSYK
LIMA
SANTIAGO
BUENOS AIRES
SãO PAULO
LAGOS
KINSZASA
JOHANNESBURG
CHARTUM
RIJAD
KAIR
ALGIER
MADRYT
LONDYN
ESSEN
PARY
Ż
MEDIOLAN
PETERSBURG
MOSKWA
STAMBU
Ł
BAGDAD
TEHERAN
KARACZI
MUMBAJ
Ć
ENNAJ
DELHI
KALKUTA
BANGKOK
D
Ż
AKARTA
HO CHI
MINH
MANILA
TAJPEJ
HONGKONG
SZANGHAJ
PEKIN
SEUL
TOKIO
OSAKA
SYDNEY
MIAMI
BOGOTA
1. Akcje (maksymalnie 4)
2. Dobieranie (2 karty)
• Epidemie
• Limit 7 kart
3. Nowe infekcje
TOKIO
SYDNEY
MANILA
SAN
FRANCISCO
LOS
ANGELES
SAN
FRANCISCO
1
1
2
3
20 767 000 14 400/KM
2
FILIPINY
FILIPINY
MANILA
MANILA
MONTREAL
CANADA
HÔ CHI MINH VILLE
HÔ CHI MINH VILLE
4 900 000 9450/KM
2
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE CHINE
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE CHINE
8 865 000 14 600/KM
2
INDIE
INDIE
ĆENNAJ
ĆENNAJ
MONTREAL
CANADA
HÔ CHI MINH VILLE
HÔ CHI MINH VILLE
4 900 000 9450/KM
2
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE CHINE
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE CHINE
7 419 000 9500/KM
2
IRAN
IRAN
TEHERAN
TEHERAN
MONTREAL
CANADA
HÔ CHI MINH VILLE
HÔ CHI MINH VILLE
4 900 000 9450/KM
2
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE CHINE
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE CHINE
ARABIA SAUDYJSKA
5 037 000 3400/KM
2
ARABIA SAUDYJSKA
RIJAD
RIJAD
MONTREAL
CANADA
HÔ CHI MINH VILLE
HÔ CHI MINH VILLE
4 900 000 9450/KM
2
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE CHINE
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE CHINE
16 910 000 30 900/KM
2
INDIE
INDIE
MUMBAJ
MUMBAJ
MONTREAL
CANADA
HÔ CHI MINH VILLE
HÔ CHI MINH VILLE
4 900 000 9450/KM
2
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE CHINE
RÉPUBLIQUE POPULAIRE
DE CHINE
8 865 000 14 600/KM
2
INDIE
INDIE
ĆENNAJ
ĆENNAJ
4
3
4
2

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756