Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Splendor Pojedynek 2008023

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Splendor Pojedynek 2008023

Wróć
5
G
2
ako mistrz gildii jubilerów
tworzysz misterne i majesta-
tyczne ozdoby dla monarchów
i innych potężnych przywód-
ców świata renesansu, wzamian zy-
skując coraz większy prestiż imają-
tek. Na horyzoncie pojawił się jednak
ambitny rywal. Udowodnij, że na-
prawdę nie masz sobie równych!
PRZYGOTOWANIE DO GRY
A Kafelek zwycięstwa,
B 67 kart klejnotów podzielonych
na 3 poziomy (  ;  ; ),
C woreczek,
D 3 zwoje przywilejów,
E 25 znaczników: po 4 znaczniki
klejnotów wkażdym z5 kolorów
(niebieskie, białe, zielone, czarne
iczerwone), 3 znaczniki złota
i2znaczniki pereł,
F plansza,
G 4 karty monarchów
oraz instrukcja.
Kolejno przeprowadźcie następujące kroki:
1 Potasujcie oddzielnie talie kart klejnotów
poszczególnych poziomów, anastępnie połóżcie
je na stole wkolumnie, na dole kładąc karty
najniższego poziomu, ana górze– najwyższego.
Odkryjcie: 3 karty 3. poziomu ( ),
4 karty 2. poziomu ( ),
5 kart 1. poziomu ( ), tworząc pod
kafelkiem zwycięstwa piramidę.
Wrzućcie wszystkie znaczniki do woreczka
iwymieszajcie. Umieśćcie planszę pod piramidą
kart ilosowo wyłóżcie na nią 25 znaczników,
począwszy od środkowego pola ikontynuując
ponadrukowanej spirali.
Postawcie 3 zwoje przywilejów nad planszą.
Połóżcie 4 karty monarchów pod planszą.
Losowo wybierzcie 1. gracza. 2. gracz
natychmiast bierze 1 zwój przywileju
istawia przed sobą.
ZAWARTOŚĆ
2
3
4
5
6
1
2
4
AB
C
D
F
E
3
3
4
Gracze rozgrywają tury naprzemiennie.
Wswojej turze gracz bierze znaczniki zplanszy albo wykorzystuje posiadane znaczniki
do kupowania kart klejnotów, dzięki którym zdobywa punkty prestiżu ikorony. Te zko-
lei zbliżają go do wygranej. Karty klejnotów zapewniają również dodatkowe umiejętności
ipremie, które obniżają koszt kolejnych kart.
Aby wygrać, na koniec swojej tury gracz musi spełnić 1 z3 warunków wskazanych na kafel-
ku zwycięstwa.
Gracz może rozpocząć swoją turę od wykonania 1 albo 2 akcji opcjonalnych (we wskazanej
kolejności). Następnie musi wykonać akcję obowiązkową.
Akcje opcjonalne
1. Wykorzystanie przywileju
Gracz zwraca co najmniej 1 zwój przywileju nad planszę. Za każdy zwrócony zwój przy-
wileju zabiera 1 dowolny znacznik klejnotu albo perły zplanszy. Za pomocą tej akcji nie
można wziąć znacznika złota.
Gracze muszą zawsze widzieć znaczniki swoich przeciwników. Sugerujemy, aby gracze
sortowali je według kolorów.
TURA GRACZA
PRZEBIEG GRY
2. Uzupełnienie planszy
Gracz nie może wykonać tej akcji, jeśli woreczek jest pusty. Gracz mie-
sza żetony wworeczku, anastępnie wykłada je na puste pola, począwszy od
środkowego pola ikontynuując po nadrukowanej spirali, aż do wyczerpania
woreczka. Następnie jego przeciwnik bierze 1 zwój przywileju istawia
przed sobą.
Uwaga! Jeśli gracz powinien wziąć zwój przywileju, ale nad planszą już żadnego nie ma,
zabiera 1 zwój przeciwnikowi. Jeśli gracz już ma 3 zwoje przywilejów, nic się
nie dzieje.
5
albo
Przykład. Gracz może wziąć dowolną grupę znaczników zaznaczoną na zielono.
Gracz nie może wziąć żadnej zgrup zaznaczonych na czerwono. Wśrodku zaznaczo-
nej na czerwono pionowej grupy znajduje się znacznik złota, awśrodku poziomej
puste pole.
Jeśli gracz weźmie wramach tej akcji 3 znaczniki tego
samego koloru albo 2 znaczniki pereł, jego przeciwnik
otrzymuje 1 zwój przywileju.
Akcja obowiązkowa
Gracz musi wykonać 1 z3 akcji:
wzięcie do 3 znaczników,
wzięcie 1 znacznika złota izarezerwowanie 1 karty klejnotu,
kupienie 1 karty klejnotu.
Wyjątek. Jeśli gracz nie może wykonać żadnej akcji obowiązkowej, musi wykonać akcję
opcjonalną „uzupełnienie planszy”, anastępnie wykonać akcję obowiązkową.
Wzięcie do 3 znaczników
Gracz bierze z planszy do 3 sąsiadujących ze sobą znaczników klejnotów lub pereł.
Znaczniki muszą się znajdować wnieprzerwanej linii ciągłej– pionowej, poziomej albo
ukośnej. Gracz może się zdecydować na wzięcie tylko 2 sąsiadujących ze sobą znaczni-
ków, anawet 1. Za pomocą tej akcji nie można wziąć znacznika złota.

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756