Znaleziono w kategoriach:
Gra planszowa REBEL Zaginiona wyspa Arnak

Instrukcja obsługi Gra planszowa REBEL Zaginiona wyspa Arnak

Wróć
Elementy
plansza główna, strona ze Świątynią
Ptaka (na drugiej stronie znajduje
sięŚwiątynia Węża)
dwustronna plansza zasobów
12 kafelków asystentów
15 kafelków strażników
10 kafelków stanowisk
archeologicznych
6 kafelków stanowisk
archeologicznych
15 kafelw akcji przeciwnika wykorzystywanych
wrozgrywce 1-osobowej
notes punktacji
księżycowe
berło
znacznik pierwszego
gracza
16 tabliczek
po 2 pionki archeologów w
kdym z kolow
po 1 znaczniku brulionu
i po 1 znaczniku lupy
wkdymzkolow
12 grotów strzał
9 klejnotów
10 kafelw rezerwowych
18 kafelków nagród
naukowych
5 żetonów blokady
27 żetonów monet
16 kafelw bożków
24 kafelki świątyni
27 żetonów kompasów
4 dwustronne planszetki graczy
arkusz naklejek
po 4 karty podstawowe
w kdym z kolow
19 kart Strachu
40 kart przedmiotów
35 kart artefaktów
2
Dzień 3. Po dwóch dniach bezowocnych poszukiwań na pustych wodach
oceanu na hyzoncie pojawiła się plamka, ledwo doszegalna wśród
mieniących się w słońcu fal, która dała iskierkę nadziei. Gdy s
zbliżaliśmy w kierunku lądu, stado wspaniałych szkarłatnych ptaków
nadleciało w naszym kierunku, świergocząc i gwiżdżąc niczym na
powitanie. Nawigatka sprawdziła mapy i zapewniła nas, że nikt do
tej py nie oznaczył tej wpy. Jej słowa wzmocniły przypuszczenia,
które wszcy bezgłośnie podzielaliśmy – ten urwisty płaskowyż, ta
soczyście zielona dżungla...
…to może być Arnak!
cge.as/arv
film wyjaśniający
zasady gry
3
Przygotowanie do gry
Plansza główna
W pierwszej rozgrywce zalecamy wykorzystanie strony
ze Świątynią Ptaka.
Gra na stronie ze Świątynią
Węża ma specjalne zasa-
dy, które są wyjaśnio-
ne na stronie 19.
Rząd kart
W rzędzie kart znajdują się przedmioty iarte-
fakty, które gracze mogą pozyskiwać podczas
rozgrywki. Karty przedmiotów i karty arte-
faktów tworzą osobne talie. Choć oba rodzaje
kart mają takie same rewersy, łatwo je rozróż-
nić po awersie i symbolu w prawym górnym
rogu.
1 Artefakty. Zakrytą talię arte-
faktów należy potasować i położ
woznaczonym miejscu.
2 Strach. Karty Strachu należy
umieścić w oznaczonym miejscu.
Wszystkie są takie same, więc kładzie
się je odkryte.
3 Przedmioty. Zakrytą talię przed-
miow należy potasować i poł
woznaczonym miejscu.
4 Księżycowe berło. Księżycowe berło
należy umieścić w rzędzie kart tak,
aby wskazywało 1. rundę, jak pokaza-
no na ilustracji.
5 W rzędzie kart po lewej stronie berła
należy wyłoż1 odkrytą kartę arte-
faktu.
6 W rzędzie kart po prawej stronie ber-
ła należy wyłoż 5 odkrytych kart
przedmiotów.
Wyspa
Kafelki bożków. Kafelki bożków należy
pomieszać i losowopołyć na stanowiskach archeologicznych.
7 Stanowiska archeologiczne . Na każdym stanowisku w regionie
kładzie się po 1 odkrytym kafelku bożka.
8 Stanowiska archeologiczne . Na każdym stanowisku w regionie kładzie się po 1od-
krytym i po 1 zakrytym kafelku bożka, jak oznaczono na planszy.
Żetony blokady
9 W zależności od liczby graczy biorących udział w rozgrywce niektóre pola akcji naly
zablokować. Zablokowane pola naly traktować tak, jakby nie było ich na planszy. Będą
niedospne przez całą rozgrywkę. (Na ilustracji przedstawiono przygotowanie gry dla
3graczy).
W grze 4-osobowej nie korzysta się z żetonów blokady.
W grze 3-osobowej blokuje się 3 pola . Należy pomieszać zakryte żetony blokady iod-
wcić 3 losowe. Każdy żeton odpowiada 1 stanowisku archeologicznemu .
Na kdym z tych 3 stanowisk należy zablokować pole , wykorzystując 3 wylosowane
żetony (na planszy należy położyć je zakryte). Dwa niewykorzystane żetony odkłada się do
pudełka.
W grze 2-osobowej należy zablokować wszystkie 5 pól . Każde stanowisko archeolo-
giczne będzie mieć pole tylko dla 1 archeologa.
1
3
2
4
5
10
11
8
7
6
4
Gra 1-osobowa
Te elementy wykorzystuje się
tylko w grze 1-osobowej, któ-
rą przygotowuje się tak samo
jak grę 2-osobową. Pełne
omówienie zasad znajduje s
na stronie 20.
Tor badań
10 Kafelki świątyni. Na obszarze
świątyni należy umieścić stosy
kafelków świątyni. Kdy stos
powinien zawierać tyle kafel-
w, ilu graczy uczestniczy w rozgrywce. Jak
pokazano na ilustracji, na szczycie świątyni
znajduje się stos kafelków o wartości 11 punk-
w, na środku – 2 stosy kafelw o wartości
6 punkw, a na dole – 3 stosy kafelków
o wartości 2 punktów. Niewykorzystane
kafelki odkłada się do pudka.
Kafelki nagród naukowych. Zakryte kafelki nagd naukowych należy potasować, a na-
stępnie rozłyć w następujący sposób:
11 Stos nagród naukowych zaginionej świątyni.
Należy utworzyć stos składający się z tylu kafelków nagd nauko-
wych, ilu graczy uczestniczy w rozgrywce. Stos kładzie się zakryty na
szczycie toru badań.
12 Pola nagród naukowych. Na większości pól na torze badań należy położyć po 1 kafelku
nagrody naukowej.
Na tych polach kafelki kładzie się tylko w grze 4-osobowej.
Na tych polach kafelki kładzie się tylko w grze 3- i 4-osobowej.
Kafelki nagród naukowych należy rozłożyć losowo na odpowiednich polach, a nasp-
nie odkryć. Niewykorzystane kafelki odkłada się do pudełka.
Plansza zasobów
13 Zasoby. Na planszy zasobów umiesz-
cza się wszystkie zasoby.
14 Kafelki stanowisk archeologicznych
. Kafelki stanowisk oznaczone
należy potasować i umieścić zakryte na
planszy zasobów.
15 Kafelki strażników. Kafelki strni-
w należy potasować i umieścić zakryte
na planszy zasobów.
16 Kafelki stanowisk archeologicznych .
Kafelki stanowisk oznaczone należy po-
tasować i umieścić zakryte na planszy zaso-
bów.
17 Kafelki asystentów. Wszystkie kafelki asy-
stentów powinny być odwrócone stroną ze
srebrną umietnością do góry. Należy je pota-
sować i losowo podzielić na 3 stosy po 4 kafelki.
Umieszcza się je na planszy zasobów.
18 Znaczniki badań. Znaczniki badań tae umiesz-
cza się na planszy zasobów (więcej na ten temat
–zob. str. 6).
9
12
13
15
14
16
1718
5

Właściciel serwisu: TERG S.A. Ul. Za Dworcem 1D, 77-400 Złotów; Spółka wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000427063, Kapitał zakładowy: 41 287 500,00 zł; NIP 767-10-04-218, REGON 570217011; numer rejestrowy BDO: 000135672. Sprzedaż dla firm (B2B): dlabiznesu@me.pl INFOLINIA: 756 756 756